Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου. Φωτ.: Χάρης Ακριβιάδης
0

Με μια πανηγυρική συνέντευξη Τύπου εν όψει της πρώτης συναυλίας στις 30 Νοεμβρίου με τα «Βρανδεμβούργια κοντσέρτα» του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ και μετά από χρόνια περιπετειών που είχαν να κάνουν με οργανωτικές δυσλειτουργίες του οργανισμού, στις οποίες συνέβαλε και η οικονομική κρίση, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Νίκος Πιμπλής, παρουσίασε συνοπτικά τη διαδικασία επανασύστασής της.

Με πλήρη σύμπλευση του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής με το Μέγαρο και κυρίως χάρη στη στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού έγινε δυνατή η σύσταση του 18μελούς πυρήνα της ορχήστρας, ο οποίος θα αποτελείται από μουσικούς του αρχικού σχήματος που μεταφέρονται στον οργανισμό του Μεγάρου αλλά και από νεότερους που επελέγησαν μέσα από ακροάσεις. Μέρος αυτής της επιτυχίας συνδέεται με την επιθυμία και των ίδιων των μουσικών να συμβάλουν στη διάσωση της ορχήστρας.

Μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία, τον πειραματισμό και την καινοτομία η νέα Καμεράτα θα συμβάλει καθοριστικά στην προσφορά νέων εμπειριών στο πολυπληθές κοινό της.

Τα προβλήματα που οδήγησαν το 2015 στην αδρανοποίησή της δεν τους αποθάρρυναν, καθώς, όπως επισήμανε ο κ. Πιμπλής: «Είχε φροντίσει να φτιάξει ένα όνομα, μοναδικό, να έχει ένα ρεπερτόριο ιδιαίτερο, διεθνή αναγνώριση και από το 2012, με τη διεύθυνση και καθοδήγηση του Γιώργου Πέτρου, να διακριθεί με τα χρόνια όχι μόνο στην Ελλάδα, και μάλιστα στα χρόνια της κρίσης, λειτουργώντας ως σύνολο, αλλά και στο εξωτερικό, και να προσφέρει για πολλά χρόνια μια δυνατότητα χάρη στους μουσικούς που την απαρτίζουν, που είναι μοναδικοί.

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
«Όταν ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής ίδρυσε την Καμεράτα, είχε το όραμα να υπηρετήσει την κλασική μουσική στην Ελλάδα και να ολοκληρώσει την αποστολή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, συμπληρώνοντας το πολύπλευρο έργο του με μια resident ορχήστρα υψηλού επιπέδου».

Πέρασε από πολλές συμπληγάδες και όλοι ξέρουμε ότι εκείνα τα χρόνια στην Ελλάδα δεν υπήρξαν πολλές ελληνικές ορχήστρες που μπόρεσαν να εμφανιστούν στη Σκάλα, στο Μπαϊρόιτ, στα BBC Proms, στις Βρυξέλλες, στο Σάλτσμπουργκ. Αυτό η Καμεράτα το κατάφερε με πολύ λίγα μέσα και πρωτοβουλίες συγκεκριμένων ανθρώπων, μιας ομάδας που ήθελε να διατηρήσει αυτό που ήταν η ορχήστρα».

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής», Πάνος Δημαράς, ξεκίνησε τη δική του παρέμβαση διαβάζοντας την πρόσκληση που είχε αποσταλεί από τον Χρήστο Λαμπράκη, τότε πρόεδρο του συλλόγου, για την πρώτη εμφάνιση της ορχήστρας την 20ή Σεπτεμβρίου 1991, και συνέχισε: «Όταν ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής ίδρυσε την Καμεράτα είχε το όραμα να υπηρετήσει την κλασική μουσική στην Ελλάδα και να ολοκληρώσει την αποστολή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, συμπληρώνοντας το πολύπλευρο έργο του με μια resident ορχήστρα υψηλού επιπέδου.

Με την ώθηση που της έδωσε ο πρώτος της καλλιτεχνικός διευθυντής Αλέξανδρος Μυράτ και στη συνέχεια εξαίρετοι διεθνείς μουσικοί, η Καμεράτα συνεργάστηκε με αναγνωρισμένους σολίστ και ταξίδεψε συστήνοντας την κλασική μουσική σε όλη την Ελλάδα με συναυλίες και εκπαιδευτικά προγράμματα, δημιουργώντας μια νέα γενιά ακροατών. Είναι μεγάλη η συγκίνηση να τη βλέπουμε να ξεπερνάει τις δυσκολίες και να μπορεί ξανά να υπηρετήσει την αποστολή της».

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Γιάννης Βακαρέλης, που πήρε αμέσως μετά τον λόγο, είπε, μεταξύ άλλων: «Με συγκίνηση ανακοινώνω την επίσημη πλέον επανένταξη της Καμεράτας ως μόνιμης ορχήστρας του Μεγάρου. Η συνεργασία αυτή αντικατοπτρίζει τη βαθιά δέσμευση του Μεγάρου Μουσικής να αναδεικνύει και να στηρίζει την καλλιτεχνική αριστεία στον χώρο της κλασικής μουσικής. Η Καμεράτα μπορεί να συμβάλει περαιτέρω στο όραμά μας να παρουσιάζουμε στο ελληνικό κοινό προγράμματα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας αλλά και να προάγουμε τη μουσική παιδεία στις νέες γενιές.

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
«Περάσαμε πάρα πολύ σπουδαίες στιγμές στο εξωτερικό, όπως και πάρα πολλές δυσκολίες. Όλα αυτά μας έκαναν πιο δυνατούς, θέλουμε να συνεχίσουμε με τις καλύτερες πια συνθήκες, αυτό που τόσο αγαπάμε και θέλουμε να κάνουμε». Φωτ.: Χάρης Ακριβιάδης

Μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία, τον πειραματισμό και την καινοτομία, η νέα Καμεράτα θα συμβάλει καθοριστικά στην προσφορά νέων εμπειριών στο πολυπληθές κοινό μας. Η ερχόμενη σεζόν υπόσχεται σπουδαίες μουσικές στιγμές αυτής της καταπληκτικής ορχήστρας, σχεδιάζοντας κλασικά έργα με σύγχρονες αντιλήψεις που αποκαλύπτουν την ιδιαίτερη ταυτότητά της. Στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε το ρεπερτόριό μας με έργα που αφορούν και το ευρύτερο κοινό. Πρόκειται για μια Καμεράτα που μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάδοση της κλασικής μουσικής σε περιοχές εκτός Αθηνών, μεγαλώνοντας σε συναυλίες και περιοδείες.

Προσβλέπουμε σε πρωτότυπες παραγωγές και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα φέρουν κοντά ανθρώπους όλων των ηλικιών. Μέλημά μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα σε περισσότερους νέους να γνωρίσουν την κλασική μουσική και να συμμετάσχουν ενεργά στις πολιτιστικές δραστηριότητες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών».

Κλείνοντας, ευχαρίστησε τον αρχιμουσικό Γιώργο Πέτρου, με τον οποίο, όπως μας αποκάλυψε, έχουν παίξει μαζί πιάνο σε συναυλία στη Βουδαπέστη, εκπροσωπώντας μουσικά επάξια την Ελλάδα εκτός συνόρων, αλλά και όλους τους μουσικούς της Καμεράτας και τα μέλη του Συλλόγου Φίλων Μουσικής.

Ο Γιώργος Πέτρου, χωρίς τον οποίο ίσως η Καμεράτα να μην υφίστατο –μάλιστα, ήταν αυτός που την οδήγησε σε μια διεθνή πορεία με εμφανίσεις σε μερικά από τα σημαντικότερα φεστιβάλ της Ευρώπης, συναυλίες σε ιστορικές αίθουσες και όπερες αλλά και ηχογραφήσεις με εταιρείες υψηλού κύρους που έχουν βραβευτεί–, παίρνοντας τον λόγο, είπε: «Για μένα προσωπικά και τους μουσικούς της ορχήστρας σήμερα είναι μια μέρα εξαιρετικής σημασίας γιατί ανταμείβονται οι κόποι και τα όνειρα πάρα πολλών χρόνων. Το μόνο που θέλω να πω είναι ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους μουσικούς οι οποίοι τόσα χρόνια πίστεψαν σε αυτό το όραμα, πίστεψαν ότι κάποιος θα ενεργούσε με τον τρόπο που ενήργησαν ο κ Πιμπλής, το Μέγαρο Μουσικής, το διοικητικό συμβούλιο και ο Σύλλογος ώστε η Καμεράτα να πάρει τη θέση της ως ορχήστρα του Μεγάρου.

Περάσαμε πάρα πολύ σπουδαίες στιγμές στο εξωτερικό, όπως και πάρα πολλές δυσκολίες. Όλα αυτά μάς έκαναν πιο δυνατούς, θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε, με τις καλύτερες πια συνθήκες, αυτό που τόσο αγαπάμε και θέλουμε να κάνουμε». Συμπληρώνοντας είπε πόσο δύσκολος είναι ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός δεδομένου ότι το νέο ξεκίνημα έχει πολλά πρακτικά θέματα, ωστόσο ο στόχος είναι να λυθεί το παζλ ώστε να παρουσιάσουν κάτι πολύ ιδιαίτερο, με την ελπίδα ότι σύντομα θα επανέλθουν και στις αίθουσες του εξωτερικού.

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Φωτ.: Χάρης Ακριβιάδης

Ο προγραμματισμός της καλλιτεχνικής περιόδου 2024-25 περιλαμβάνει:

Johann Sebastian Bach: Βρανδεμβούργια κοντσέρτα (σε όργανα εποχής)

30/11/2024
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

Χριστούγεννα στις Βερσαλλίες του Βασιλιά -Ήλιου (σε όργανα εποχής)

27/12/2024
Jean-Baptiste Lully: Te Deum

Marc-Antoine Charpentier: Te Deum
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

Πρωτοχρονιά με άρωμα Βιέννης: Μια εορταστική βραδιά στο πνεύμα της παράδοσης της πρωτοχρονιάτικης συναυλίας της Φιλαρμονικής της Βιέννης

4/1/2025
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

Συμφωνικές ροκ μεταμορφώσεις

19/2/2025
Philip Glass: Συμφωνία αρ. 4
(βασισμένη στο άλμπουμ «Heroes» των David Bowie και Brian Eno)
John Lord (Deep Purple): Sarabande για ροκ γκρουπ και ορχήστρα
Mουσική διεύθυνση, πιάνο, hammond organ: Γιώργος Πέτρου

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Facebook Twitter
Φωτ.: Χάρης Ακριβιάδης

Μίκης Θεοδωράκης: Η αρχή και το τέλος

17/3/2025
Αποκάλυψη - Ωδή στον Μπετόβεν
Ραψωδία
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

Georg Friedrich Händel: H Ανάσταση (σε όργανα εποχής)

14/4/2025
Ορατόριο σε 2 μέρη
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

Estravaganza Veneziana (σε όργανα εποχής)

14/4/2025
Η Καμεράτα παρουσιάζει τις θρυλικές «Τέσσερις εποχές» του Antonio Vivaldi και λαμπερά έργα του ιταλικού μπαρόκ υπό την καθοδήγηση του σπουδαίου σύγχρονου ερμηνευτή του είδους Shunske Sato (μουσική διεύθυνση, σόλο μπαρόκ βιολί)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT