Η ηχητική erotica της System Olympia

Η ηχητική erotica της System Olympia Facebook Twitter
0

Ο Σεπτέμβρης ξεκινά με ιταλικό αέρα, με μια εμφάνιση της System Olympia στο Σεράφειο Αθηνών στις 7 Σεπτεμβρίου. Η Francesca Macri φτιάχνει μουσική από τις αρχές των '00s με μια αισθητική εμπνευσμένη από την ερωτική λογοτεχνία και τις soft-core ταινίες των '70s. Οι ήχοι της είναι μια αισθησιακή synth-pop μείξη ηλεκτρονικών beats που αντλούν επιρροή από την ντίσκο, το boogie, το italo, με avant pop και house στοιχεία, και ταιριάζουν περισσότερο στις νυχτερινές ώρες. Η ίδια χαρακτηρίζει τη μουσική της νοσταλγική και ειλικρινή. «Κάνω τα πάντα μόνη μου. Είμαι παραγωγός, ερμηνεύτρια και DJ και έχω τη δική μου δισκογραφική εταιρεία. Γράφω μουσική, την ηχογραφώ, την πουλάω σε βινύλιο και την παίζω σε κλαμπ σε όλο τον κόσμο». Έχει επίσης μια δημοφιλή μηνιαία εκπομπή στο NTS από το 2017. Με καταγωγή από τη Ρώμη, τα τελευταία χρόνια ζει στο Λονδίνο. Ήθελε πάντοτε να κάνει μουσική; 

«Η μητέρα μου μού έδωσε ένα βιβλίο για την αστρονομία όταν ήμουν μικρή και το διάβαζα συνέχεια. Είχα πάθει εμμονή με τα νεφελώματα και ήθελα να γίνω αστρονόμος. Έγραψα το πρώτο μου κομμάτι όταν ήμουν 10 χρονών, αλλά ξεκίνησα να φτιάχνω τα πρώτα μου beats στα 20 μου». Η μητέρα της κρύβεται και πίσω από τη μανία που έχει με την ερωτική λογοτεχνία, ή μάλλον, καλύτερα, η συλλογή βιβλίων που είχε. Τη ρωτάω αν έχει κάποιο αγαπημένο βιβλίο.

«Είναι αδύνατο να αναφέρω κάποιο, είναι τόσο πολλά. Αυτήν τη στιγμή ξαναδιαβάζω τη "Συνείδηση του Ζήνωνα" του Ίταλο Σβέβο, ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1932 για την αυτοεξομολόγηση και την αυτοανάλυση. Είχα γράψει εξετάσεις στο πανεπιστήμιο σχετικά με αυτό και με είχε συγκινήσει απίστευτα τότε. Το να το διαβάζω ξανά μετά από τόσα χρόνια μού δημιουργεί ένα κύμα συναισθημάτων και μια διαφορετική κατανόηση». 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά».

Η Francesca μιλάει πολύ για βιβλία, αλλά δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί από κάπου συγκεκριμένα. 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά. Πάντως, αν έπρεπε να αναφέρω ένα πρόσωπο που με ενέπνευσε σε βαθύτερο επίπεδο, αυτό θα ήταν ο Gianni Versace. Σχεδίαζε ρούχα που είχαν έναν ολόκληρο κόσμο και συναίσθημα από πίσω τους. Είναι κάτι που προσπαθώ να κάνω όσο μπορώ με τη μουσική μου και το brand μου γενικότερα». Θεωρεί ότι ο αισθησιασμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητάς της. «Ζω τη ζωή μου ελεύθερα μέσα από ένα φάσμα συναισθημάτων. Ο αισθησιασμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτού του φάσματος».

System Olympia - Girl On Girl

Το επίθετο της Francesca είναι Μακρή και είναι ελληνικό, κάτι που δεν συνειδητοποιώ αρχικά. Μου το αναφέρει πάνω στην κουβέντα, στην ερώτηση για το πώς διάλεξε το ψευδώνυμό της. Όλα προέκυψαν από το συγκρότημα που είχε με έναν πρώην και το γεγονός ότι είχε κουραστεί από τον κόσμο, που νόμιζε ότι εκείνος έκανε την παραγωγή της μουσικής επειδή ήταν άντρας.

«Έτσι, ήθελα το όνομα του καινούργιου μου πρότζεκτ να ακούγεται σαν συγκρότημα και να κρύβει τη γυναικεία ταυτότητά μου. Δεν το σκέφτηκα και πολύ· έτσι παίρνω αποφάσεις, σε δευτερόλεπτα. Είχα μια σειρά από mixtapes με το όνομα Chesca System και μου άρεσε αυτή η λέξη. Διάλεξα το Olympia από ένα κομματι των Hole, μου άρεσε ο ήχος του και επιπλέον είμαι από ένα μέρος της νότιας Ιταλίας που ήταν ελληνική αποικία. Και το επίθετό μου είναι ελληνικό. Έκανα αρχαία ελληνικά στο σχολείο και πάντοτε με ενδιέφερε η ελληνική φιλοσοφία. Δεν έχω έρθει ποτέ, όμως, στην Ελλάδα. Θα είναι η πρώτη φορά που έρχομαι και είμαι πολύ ενθουσιασμένη». 

Με αφορμή το σχόλιό της για την εμπειρία της με το πρώην σχήμα της, υπάρχει κάτι που την ενοχλεί στη μουσική σκηνή τελευταία;

«Υπάρχουν πράγματα που με κουράζουν, όπως τα βαρετά podcast που είναι παντού ή ο κόσμος που μιλάει μόνο για τον εαυτό του ή μόνο για τη μουσική. Είναι σαν να μιλάς μόνο για το σεξ – όταν μιλάει κανείς μόνο γι’ αυτό καταφέρνει να μειώσει τον ενθουσιασμό μου, ενώ λίγες σωστές λέξεις μου εξάπτουν την επιθυμία. Η μουσική και η τέχνη γενικότερα πρέπει να αφήνουν χώρο στη φαντασία». 

System Olympia at Phonica Record Store Day 2023

https://systemolympia.bandcamp.com/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT