10 ταινίες του Netflix κατάλληλες για θερινές οικιακές προβολές

CALL ME BY YOUR NAME Facebook Twitter
O Λούκα Γκουαντανίνο καταφέρνει να αιχμαλωτίσει τη μελαγχολία του (πάντα επικείμενου) τέλους στο πρόσωπο του νεαρού Τιμοτέ Σαλαμέ.
0

OΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΑΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ να γράψουμε για τον ιδιότυπο μαγικό ρεαλισμό των Ταβιάνι, για την έννοια του σταρ-auteur ή ακόμα και για τη διαχείριση του πολυσύμπαντος από το σύγχρονο υπερηρωικό σινεμά, που θα έλεγες ότι είναι πιο ποπ θέμα, η συχνότερη ερώτηση αναγνωστών, φίλων και γνωστών είναι μία: τι να δω στο Netflix; Η πλατφόρμα που πρακτικά αντικατέστησε το ζάπινγκ στην τηλεόραση και πρόσθεσε το «περιεχόμενο» στο λεξιλόγιο του θεάματος έχει και κινηματογραφικές ταινίες στον κατάλογό της. 

Κι όταν λέμε κινηματογραφικές ταινίες, εννοούμε ταινίες που δεν αποτελούν second screen material, που ζητούν από σένα να επενδύσεις τον χρόνο σου και την προσοχή σου – πάντα για τα μέτρα του μέσου συνδρομητή του Netflix, π.χ. δεν θα δείτε την ταρκοφσκική «Θυσία» ή τον «Υπηρέτη» του Λόουζι και του Πίντερ στην παρακάτω λίστα. Επειδή, λοιπόν, ο Αύγουστος είναι ακόμα εδώ και μαζί του και οι άδειες και, κατ’ επέκταση, ο απαραίτητος χρόνος και η διάθεση, ιδού δέκα ταινίες από τον κατάλογο του Netflix, κατάλληλες για θερινή οικιακή προβολή.

Das Boot (1981)

Σε περασμένες δεκαετίες ανέφερες την ταινία και έβλεπες τον συνομιλητή σου να παίρνει εκείνη την πηγαία έκφραση θαυμασμού που πλέον συναντάς όλο και αραιότερα – εκτός κι αν αναφέρεσαι σε cameo υπερήρωα σε ταινία της Marvel. Ο Βόλφγκανγκ Πίτερσεν τοποθετεί τη δράση στο εσωτερικό ενός γερμανικού υποβρυχίου τον καιρό του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αφηγείται την καθημερινότητα του πληρώματος με τις εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις με την ηγεσία και την κλιμακούμενη ιδεολογική αμφιθυμία, και γεννά υπόκωφη ένταση. Πολλοί προσπάθησαν να τον μιμηθούν, κανείς δεν τα κατάφερε εξίσου καλά.

DAS BOOT Facebook Twitter
Ο Βόλφγκανγκ Πίτερσεν τοποθετεί τη δράση στο εσωτερικό ενός γερμανικού υποβρυχίου τον καιρό του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Μy Neighbor Totoro (1988)

Όχι απαραίτητα η καλύτερη, αλλά σίγουρα η εμβληματικότερη δημιουργία του Χαγιάο Μιγιαζάκι, πνευματικό τέκνο οργιάζουσας φαντασίας και υπόδειγμα επιστροφής σε μια αρετή που από τότε είχε χαθεί από το animation, εκείνη της εξερεύνησης ως δραστηριότητας αλλά και ως διάθεσης σύμφυτης με την παιδικότητα. Ο στρουμπουλός, υπερμεγέθης Τότορο θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για το γλυκύτερο πλάσμα που γέννησε ποτέ το πενάκι οποιουδήποτε animator, ενώ οι παιχνιδιάρικες μελωδίες του Τζο Χισαΐσι συνδημιουργούν αυτό το sui generis κινηματογραφικό σύμπαν που ποτέ δεν έπαψε να μαγεύει όποιον το επισκέφτηκε.

Awakenings (1990)

Από τις χαρακτηριστικές κινηματογραφικές ιστορίες τρυφερότητας, ιατρικής ευσυνειδησίας και δακρυγόνου λειτουργίας των '90s, τα «Ξυπνήματα» της Πένι Μάρσαλ έχουν ως αιχμή του δόρατος μια εμφανή μεγάλη ερμηνεία, εκείνη του Ρόμπερτ ντε Νίρο, που υποδύεται ατρόμητα τα διαφορετικά στάδια των «ξυπνημάτων» ενός κατατονικού ασθενούς, και μια κρυφή, εκείνη του Ρόμπιν Γουίλιαμς, που χαμηλώνει τους τόνους και μοιράζει οκάδες συμπόνιας, έγνοιας και ορθής ηθικής στάσης, επιστρατεύοντας εκείνο το υγρό, γαλάζιο βλέμμα που ένας Θεός (του Σινεμά) ξέρει πόσο μας λείπει. 

Kiss the Girls (1997)

Η επιτυχία του «Longlegs» στις αίθουσες έφερε και πάλι στο προσκήνιο τα αστυνομικά θρίλερ με serial killers των '90s. Πέρα από τις απάτητες κορυφές που έκαναν την υπέρβαση, υπήρξαν πολλές περισσότερες που επιχείρησαν απλώς να υπηρετήσουν το είδος. Το «Kiss the girls» το κάνει με επαγγελματισμό, έχει πρωταγωνιστή με σχετικη προϋπηρεσία, τον Μόργκαν Φρίμαν του «Seven», και εξασφαλίζει ένα ανώδυνο δίωρο για τους φαν. Ο Φρίμαν θα υποδυόταν για ακόμα μία φορά τον ντετέκτιβ Άλεξ Κρος στο «Along came a spider», ταινία που γνώρισε δεύτερη καριέρα επίσης μέσω της πλατφόρμας του Netflix.  

Page Eight (2011)

Λίγοι ηθοποιοί εκεί έξω έχουν την κομψότητα και το στυλ του Μπιλ Νάι («Love Actually», «The constant gardener», «Living»), μα δυστυχώς το σινεμά καθυστέρησε να τον ανακαλύψει. Αν ποτέ θελήσετε να τον δείτε υποδυόμενο μια τζεϊμσμποντική φιγούρα, αναζητήστε το «Page Eight», μια λιγότερο γνωστή ταινία του που φέρει τα απολύτως απαραίτητα για να ξεγελάσει τη δίψα των φαν της παλιομοδίτικης κατασκοπείας. Ο θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Ντέιβιντ Χέαρ συνυπογράφει σενάριο και σκηνοθεσία, το υπόλοιπο εκλεκτό καστ περιλαμβάνει Ρέιτσελ Βάις, Ρέιφ Φάινς, Τζούντι Ντέιβις, Φελίσιτι Τζόουνς και Μάικλ Γκάμπον. Ελπίζουμε να δούμε σύντομα στον κατάλογο της πλατφόρμας και τις άλλες δύο ταινίες που γυρίστηκαν με τον Νάι στον ίδιο ρόλο, τα «Turks and Caicos» και «Salting the battlefield». 

Boyhood (2014)

Δέκα χρόνια κλείνει φέτος η ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ και νιώθεις ότι, παρά την (δικαιολογημένα) ενθουσιώδη κριτική υποδοχή και βραβειακή αναγνώριση, έχει σχεδόν ξεχαστεί. Πηγαίνοντας το εύρημα της τριλογίας «Before» ένα βήμα παραπέρα και γυρίζοντας μία σεκάνς τον χρόνο, με τους πρωταγωνιστές (και τους χαρακτήρες) να μεγαλώνουν παράλληλα με τα γυρίσματα, ο Λινκλέιτερ καταγράφει ανεπανάληπτα την αμφίδρομη σχέση τέχνης και ζωής, καταλήγοντας ότι αμφότερες αποτελούν «μίμηση πράξεως σπουδαίας και τελείας» κι ενώ φαίνονται σαν απλώς να συμβαίνουν, κατά βάθος κάθε επιμέρους κομμάτι τους οδήγησε στο επόμενο. Αδύνατο να συνοψίσουμε σε τόσο λίγες γραμμές όσα συμβαίνουν στην «παράσταση μιας ζωής» από την ηλικία των 5 μέχρι τα 17, κι αν μοιάζουν βιωματικά σε κάποιους, είναι επειδή κάποια κεφάλαια είναι κοινά για όλους μας «μεγαλώνοντας».  

Call me by your name (2017)

Με την πολύτιμη σεναριακή συνδρομή του Τζέιμς Άιβορι, ο Λούκα Γκουαντανίνο καταφέρνει να αποδώσει κινηματογραφικά την εμπειρία της νιότης, να μπολιάσει τις εικόνες του με την ευφορική διάθεση του καλοκαιριού, να μεταδώσει την ερωτική λαχτάρα με βλέμματα (και όχι μόνο) και να αιχμαλωτίσει τη μελαγχολία του (πάντα επικείμενου) τέλους στο πρόσωπο του νεαρού Τιμοτέ Σαλαμέ, με μια αξέχαστη καταληκτική σκηνή από εκείνες που γεννούν σταρ. Ξεδιάντροπα φιλότεχνο –δείτε πώς κινηματογραφούνται τα αγάλματα–, με bonus την πλατωνική ιδέα της πατρότητας, όπως αυτή ενσαρκώνεται από τον Μάικλ Στούλμπαργκ, και σταθερη παρουσία των καρέ του σε (παρα)κινηματογραφικές σελίδες στα social media εδώ και χρόνια – ευκαιρία να μάθουν την προέλευσή τους όσοι δεν έχουν δει την ταινία, χαμένοι δεν θα βγουν.

Ford v Ferrari (2019)

Με οδηγούς τον πάντα αξιόπιστο και προσηλωμένο Ματ Ντέιμον, τον πιο ανεπιτήδευτο Κρίστιαν Μπέιλ που είδες ποτέ κι ένα σενάριο-κόσμημα για τον τύπο αφηγηματικού σινεμά που θέλει να εξυπηρετήσει, ο Τζέιμς Μάνγκολντ πετυχαίνει το highlight της καριέρας του. Μια ανεξάντλητα ψυχαγωγική ταινία που (ευτυχώς) δεν απευθύνεται μόνο στους φαν της οδηγικής δράσης και ιδιοφυώς αποκαλύπτει τον πραγματικό αντίπαλο στα τελευταία λεπτά. Όχι, δεν είναι ο Έντσο Φεράρι και οι οδηγοί του οι ανταγωνιστές αλλά οι άπληστες πολυεθνικές που τίποτα δεν εχθρεύονται περισσότερο από τις μικρές επιχειρήσεις και την ατομική ευρεσιτεχνία και καταξίωση. Μακάρι τα αμερικανικά στούντιο να έβγαζαν άλλες δέκα τέτοιες ταινίες τον χρόνο, θα πηγαίναμε σινεμά συχνότερα. 

Pearl (2022)

Ο φόρος τιμής του Τάι Γουέστ στο slasher, το X, γέννησε μια ανέλπιστη τριλογία που ολοκληρώθηκε φέτος το καλοκαίρι με την απογοητευτική «ΜaXXXine» που θύμιζε Ντε Πάλμα χωρίς… αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά. Νωρίτερα είχε έρθει η «Pearl», μια αναδρομή στις κινηματογραφικές μέρες του Technicolor, που επιστρέφει στο παρελθόν για να στηλιτεύσει τη σύγχρονη ανάδειξη της ευρείας (σοσιομιντιακής και μη) αποδοχής και φήμης ως υπέρτατης αξίας. Το συνόψισαν ωραία και οι Arcade Fire στο «Creature Comfort» τους: «God, make me famous, but if you can’t, just make it painless». Tour de force εμφάνιση από τη Μία Γκοθ σε μια ταινία που, πλην μιας πρόσφατης μεμονωμένης προβολής στο πλαίσιο του Midnight Express, δεν κυκλοφόρησε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Ευκαιρία να την ανακαλύψετε στο Netflix. 

Watcher (2022)

Το σύγχρονο Βουκουρέστι μετατρέπεται σε ένα μελαγχολικό αστικό τοπίο που αντανακλά τη μοναχική αίσθηση της ηρωίδας, η οποία βρέθηκε ξαφνικά σε ξένο τόπο, ανάμεσα σε αγνώστους, πλην του συζύγου της, και δίχως να καταλαβαίνει τη γλώσσα. Κάπου εκεί θα παρατηρήσει ένα από τα τρομακτικότερα κινηματογραφικά παράθυρα του 21ου αιώνα και κάπως έτσι θα ξεκινήσει ένα ατόφια πολανσκικό, βραδύκαυστο ψυχολογικό θρίλερ που αντλεί την αγωνία και τον τρόμο του από μια μοντέρνα φοβία, εκείνη της διαρκούς παρακολούθησης και της απώλειας της ιδιωτικότητας. Σκηνή ανθολογίας αυτή στο μετρό, υποδειγματικά εύθραυστη ερμηνεία από τη Μάικα Μονρό κι ένα φινάλε που αρχικά ξενίζει, μα τελικά ολοκληρώνει αρμοστά τον πιο αποτελεσματικό κινηματογραφικό προσομοιωτή της γυναικείας εμπειρίας σε έναν αφιλόξενο, αρσενικό κόσμο από την εποχή του «Silence of the lambs», αν όχι του «Repulsion». Προσέξτε μην το μπερδέψετε με τη σειρά «The Watcher», που υπάρχει επίσης στον κατάλογο της πλατφόρμας.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ