«Υψηλή Κοινωνία»: Η λαμπερή κινηματογραφική συνεύρεση των Μπινγκ Κρόσμπι, Φρανκ Σινάτρα και Γκρέις Κέλι

Υψηλή κοινωνία Facebook Twitter
Για την ιστορία, το «High Society», από ένα λάθος χωρίς προηγούμενο, προτάθηκε και για το πρωτότυπο σενάριο, αν και, ως διασκευή της διασκευής, δεν ήταν.
0

«Τέτοια φωνή εμφανίζεται μια φορά στη ζωή ενός ανθρώπου, αλλά ήταν ανάγκη να γίνει στη δική μου;» χαριτολογούσε ο μεγαλύτερος σταρ της δεκαετίας του ’30 στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και βέβαια στο τραγούδι, Μπινγκ Κρόσμπι, σχολιάζοντας την απίστευτη επιτυχία του ειδώλου των bobby soxers, εφήβων στα ’40s, Φρανκ Σινάτρα. Τα μέσα της εποχής, στάζοντας βιτριόλι εφάμιλλο των τωρινών social, εφηύραν κόντρα μεταξύ των δύο, μια επινοημένη έχθρα που ελάχιστη σχέση είχε με την πραγματικότητα. Κι ενώ ο χρόνος φέρθηκε ευνοϊκότερα στο άστρο του νέου «αυτοκράτορα» Φράνκι, καθώς ο κόσμος τον γνωρίζει και τον ακούει ακόμη, τα κατορθώματα του εξίσου cool στα χρόνια της ακμής του, τυπικά εκθρονισμένου Κρόσμπι έχουν ξεχαστεί και το status του φαντάζει, αδίκως, γερασμένο, με εξαίρεση του αιώνιο «White Christmas» που, παρεμπιπτόντως, παραμένει το Νο1 single όλων των εποχών παγκοσμίως.

Κι όμως, ο βελούδινος βαρύτονος υπήρξε ο πρώτος multimedia καλλιτέχνης, πούλησε τόσα αντίτυπα όσα και οι πιο επιτυχημένοι συνάδελφοί του της μετά-ροκ εποχής, επηρέασε, από τον Πέρι Κόμο ως τον Τζον Λένον, όσους τραγουδιστές μπορούν να βάλουν δύο τουλάχιστον νότες στη σειρά, και κατανόησε από πολύ νωρίς τη σημασία της διασταύρωσης της τεχνολογίας με την επαφή με το κοινό, κερδίζοντας Όσκαρ α’ ρόλου στα χρόνια του πολέμου, τότε που έβγαινε σερί και ανενόχλητος ο δημοφιλέστερος και εμπορικότερος όλων, με το πατρικό του προφίλ, το υπόγεια σκανδαλιάρικο ύφος του και τη μαγικά μελωδική του φωνή. Ώσπου κατέφθασε ο Σινάτρα και ξετρέλανε τα πιτσιρίκια – προηγήθηκε του Έλβις.

Η κινηματογραφική συνεύρεση των Κρόσμπι, Σινάτρα και Γκρέις Κέλι, και μάλιστα στον κύκνειο ρόλο της πριν βγάλει εισιτήριο χωρίς επιστροφή για Μονακό και ενδώσει οριστικά στα πριγκιπικά της καθήκοντα, με σίγουρο κείμενο, τα σινιέ κοστούμια της Ίντιθ Χεντ, την εγγύηση παραγωγής της MGM και το σταθερό χέρι του ειδικού σε μιούζικαλ, χορογράφου και σκηνοθέτη Τσαρλς Γουόλτερς, είχε δεδομένη την επιτυχία.

Ο Κρόσμπι, αντί να τον σνομπάρει, τον έκανε σύμμαχο και τον έβγαζε δίπλα του συχνά στο ραδιόφωνο, στις εκπομπές του, για παρλάτες, αστεία και ντουέτα. Ο Σινάτρα επωφελήθηκε από την ιπποτική συμπεριφορά του ειδώλου του και έμαθε, από τα καλά λόγια που άκουσε και την ευγενική μεταχείριση από του επιφύλαξε ο «βασιλιάς του τραγουδιού» πως έτσι έπρεπε να φερθεί και στους επόμενους. Και όταν γνώρισε μια αναπάντεχη πτώση από την κορυφή, ο αγαπημένος του μέντορας τον συμβούλεψε σοφά και ψύχραιμα, και επανήλθε θριαμβευτικά με Όσκαρ β’ ρόλου για το «Όσο υπάρχουν άνθρωποι» και μια δεύτερη, ακόμα σπουδαιότερη καριέρα στα πλατό, στο πάλκο, στα καζίνο, στις τουρνέ και στη δισκογραφία, αυτήν που τον εδραίωσε στην κορυφή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Κρόσμπι, που παρέμεινε εξαιρετικά ενεργός μέχρι την αξέχαστη τελευταία εορταστική τηλεοπτική του εμφάνιση μαζί με τον Ντέιβιντ Μπόουι, δεν πούλησε εκατομμύρια δίσκους και δεν εμφανιζόταν σε όλον τον κόσμο μέχρι τον ξαφνικό θάνατό του το 1977 από καρδιακή προσβολή, μετά από φιλικό αγώνα γκολφ στην Ισπανία – οι αποχαιρετιστήριες κουβέντες του ήταν «ελάτε να πιούμε μια Κόκα-Κόλα όλοι μαζί!». 

Υψηλή κοινωνία Facebook Twitter
Το πολυτελές πρόβλημα που διατρέχει τη ρομαντική κομεντί των μεγαλύτερων σταρ της εποχής είναι πως λείπει η ελεγχόμενη τρέλα των πρωτότυπων πρωταγωνιστών του «Philadelphia Story». Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Η πρώτη και μοναδική κοινή τους εμφάνιση στο σινεμά έγινε το 1956 στην πολυαναμενόμενη και πολυδιαφημισμένη διασκευή της τεράστιας επιτυχίας του Τζορτζ Κιούκορ, «Κοινωνικά σκάνδαλα». Με τίτλο «High Society», η πλοκή παραμένει, με μικρές τροποποιήσεις, στο ίδιο πλαίσιο, αυτό της αμερικανικής υψηλής κοινωνίας, με τον Ντέξτερ Χέιβεν του Κρόσμπι να είναι μουσικός της τζαζ, γείτονας και πάντα ερωτευμένος με την πρώην σύζυγό του, την κοσμική, ψηλομύτα και ερωτευμένη με έναν άσχετο φλώρο του κύκλου της Τρέισι Λορντ, και τον ορεξάτο ρεπόρτερ του Σινάτρα να φτάνει (μαζί με τη Σελέστ Χολμ) στο Νιούπορτ, όπου γίνεται παραδοσιακά το φημισμένο τζαζ φεστιβάλ, για να βγάλει λαβράκι για τον πατέρα της Τρέισι Λορντ μόνο και μόνο για να γίνει καταλύτης σε μια αγάπη που ουσιαστικά δεν έσβησε ποτέ.

Η κινηματογραφική συνεύρεση των Κρόσμπι, Σινάτρα και Γκρέις Κέλι, και μάλιστα στον κύκνειο ρόλο της πριν βγάλει εισιτήριο χωρίς επιστροφή για Μονακό και ενδώσει οριστικά στα πριγκιπικά της καθήκοντα, με σίγουρο κείμενο, τα σινιέ κοστούμια της Ίντιθ Χεντ, την εγγύηση παραγωγής της MGM και το σταθερό χέρι του ειδικού σε μιούζικαλ, χορογράφου και σκηνοθέτη του «Ziegfield Follies» και του «Lili», Τσαρλς Γουόλτερς, είχε δεδομένη την επιτυχία.

Όντως, έτσι έγινε, και το «High Society» μπήκε στη δεκάδα της χρονιάς με ένα αποτέλεσμα αξιοπρεπώς λαμπερό, αλλά ως εκεί: το πολυτελές πρόβλημα που διατρέχει τη ρομαντική κομεντί των μεγαλύτερων σταρ της εποχής είναι πως λείπει η ελεγχόμενη τρέλα των πρωτότυπων πρωταγωνιστών του «Philadelphia Story», η screwball χημεία ανάμεσα στον περιπαικτικό Κάρι Γκραντ, στην ακαριαία και τόσο πειστικά σνομπ Κάθριν Χέπμπορν, η οποία είχε αγοράσει τα δικαιώματα του θεατρικού του Μπάρι και είχε πρωτοπαίξει τον ρόλο στο θέατρο στη μεγάλη της επιστροφή από τα κατάστιχα του συστήματος, και στη μετεφηβική αφέλεια του Τζέιμς Στιούαρτ, που του είχε χαρίσει το Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου, ίσως για να ισοφαριστεί η παράλειψή του από τους νικητές την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, το μεγάλο bonus ανάμεσα στην πλαδαρή πρόζα είναι τα original τραγούδια που έγραψε για την ταινία ο Κόουλ Πόρτερ, ένα ακόμη φανταχτερό όνομα στα credits, που δεν γινόταν να πει όχι στη δελεαστική πρόταση και αποφάσισε κι εκείνος με τη σειρά του να επανέλθει μετά από μεγάλη απουσία στη μεγάλη οθόνη.

Υψηλή κοινωνία Facebook Twitter
Ο Μπινγκ Κρόσμπι με τον Λούις Άρμστρονγκ

Τα νούμερα, περισσότερο τραγουδιστικά και λιγότερα χορευτικά, είναι όλα καλόγουστα, επαγγελματικά εκτελεσμένα και ως έναν βαθμό απολαυστικά. Ειδικά το «I love you, Samantha» με τον χαλαρό Κρόσμπι και το «You ’re sensational» με τον πιο ηλεκτρισμένο Σινάτρα είναι υπέροχα, όπως και η προσθήκη του πάντα ευπρόσδεκτου Λούι Άρμστρονγκ στην τζαζ πινελιά που επιχειρεί το όλο σκηνικό γύρω από το Newport, αλλά αυτά που κλέβουν την παράσταση είναι το σκωπτικό, βιρτουόζικο «Well, did you Evah», το μοναδικό ντουέτο των Κρόσμπι - Σινάτρα στο φιλμ, δανεικό από ένα παλιότερο μιούζικαλ υπογεγραμμένο από τον Πόρτερ, γιατί δεν υπήρχε άλλο που να τους συνταιριάζει στην πλοκή (οι ίδιοι οι τραγουδιστές επέμεναν να συμπεριληφθεί, απόδειξη πως η έχθρα μεταξύ τους στα γυρίσματα ήταν κατασκευασμένος κιτρινισμός), και το απαλό, διαχρονικό «πλωτό» ντουέτο των Κρόσμπι - Κέλι, το «True Love», που μαζί με τη μουσική προτάθηκε για Όσκαρ, χάνοντας από το χιτσκοκικό «Que sera, sera».

Για την ιστορία, το «High Society», από ένα λάθος χωρίς προηγούμενο, προτάθηκε και για το πρωτότυπο σενάριο, αν και, ως διασκευή της διασκευής, δεν ήταν: οι ψηφοφόροι το μπέρδεψαν με μια συνώνυμη μπαλαφάρα της σειράς, φτιαγμένη από μια νεοϋορκέζικη ομάδα που λεγόταν Bowery Boys. Παραδόξως η Ακαδημία δεν πήρε χαμπάρι το μπέρδεμα και το υπέβαλε ως νόμιμη συμμετοχή! Ευτυχώς, οι εμβρόντητοι από την αναπάντεχη τιμή κωμικοί έκαναν το καθήκον τους και, αφού ευχαρίστησαν τα μέλη, απέσυραν τα ονόματά τους από την άλλα αντ’ άλλων πεντάδα, μπλοκάροντας περαιτέρω ρεζίλεμα.

Η ταινία «Υψηλή Κοινωνία» προβάλλεται στα θερινά σινεμά από την Πέμπτη 1 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.