All that jazz: Το magnum opus του Μπομπ Φόσι

All that jazz/Η παράσταση αρχίζει ***** Facebook Twitter
Πρόζα, μιούζικαλ, φαντασία και επώδυνα εξομολογητικό δράμα, το Η παράσταση αρχίζει είναι μια εκτυφλωτική αυτοπροσωπογραφία κινούμενων εικόνων και ταυτόχρονα ένα από τα πιο σκοτεινά παραμύθια για την αμετανόητη αναλγησία.
0

Η σειρά του 2019 «Fosse/Verdon» με τον Σαμ Ρόκγουελ και τη Μισέλ Γουίλιαμς αντίστοιχα στους ρόλους του ασύγκριτου σκηνοθέτη και πρωτοποριακού χορογράφου και της ηθοποιού, χορεύτριας, συζύγου και αιώνιας μούσας και αρωγού του χρειάστηκε 8 επεισόδια για να ξεδιπλώσει την καρμική, εκρηκτική, τρυφερή, βαθιά, αυτοκαταστροφική και κακοποιητική σχέση αλληλεξάρτησης που διήρκεσε δεκαετίες, με δορυφόρους όσους και όσες έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην κοινή ζωή τους.

Στο All that jazz, φράση-κλειδί από το Chicago και το πολύβουο χάος που συνοψίζεται μέσα σε τρεις εμφατικές λέξεις, ο Μπομπ Φόσι αποφεύγει συστηματικά την ανιαρή παγίδα του βιογραφικού δράματος για να υπογράψει σε δυο ώρες τη ζωή και την τέχνη του, και μαζί με αυτά τον θάνατό του, όπως σχεδόν τον βίωσε στην πραγματικότητα, καταρρέοντας από το στρες και τις ουσίες που κατανάλωνε μανιακά αμέσως μετά τον θρίαμβό του στα Όσκαρ για το Καμπαρέ και τα Emmy για το Liza with a Z, μεταξύ του μοντάζ του Λένι ο Βρομόστομος και του περιπετειώδους ανεβάσματος του θεατρικού Chicago.

Η συναρπαστική εμπειρία του All that jazz είναι οι ατέλειές του, και τρέφεται από αυτές σαν τον Φόσι που πυροδοτούνταν από τα ξαφνικά του τινάγματα στο κενό και τις υπερβολές για να φτιάξει κάτι καινούργιο, όπως αυτό το magnum opus, και σίγουρα το πιο αντιπροσωπευτικό έργο μιας καριέρας που έμελλε να τελειώσει όχι πολύ μετά.

Εκτός όλων των άλλων, η ισορροπία μεταξύ του Φόσι και της Βέρντον, ιστορικά και ηθικά επιβεβλημένη, έστω και αναδρομικά, με βάση τη συμβολή μιας γυναίκας που κινδύνευε να χαθεί στη σκιά μιας ιδιοφυΐας, είναι η μεγάλη διαφορά μεταξύ της μίνι σειράς και της βαρέως αυτοβιογραφικής ταινίας του 1979, όπου ο δράστης βασιλεύει ανενόχλητος και ο Φόσι, ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, εκφράζει τη συμπεριφορά, τις σκέψεις και τον ψυχισμό του με απερίστροφη εγωπάθεια μέσω του πρωταγωνιστή Τζο Γκίντεον, του alter ego του που βρίσκεται στη δίνη μιας ατελείωτης προετοιμασίας και της σφοδρής σύγκρουσης της αχαλίνωτης δημιουργικότητας με τη σωματική αποσύνθεση.

All that jazz/Η παράσταση αρχίζει ***** Facebook Twitter
Η ερωμένη Αν Ράινκινγκ παίζει τον εαυτό της.

Πρόζα, μιούζικαλ, φαντασία και επώδυνα εξομολογητικό δράμα, το Η παράσταση αρχίζει, όπως είχε πρωτοπαιχτεί στις ελληνικές αίθουσες, είναι μια εκτυφλωτική αυτοπροσωπογραφία κινούμενων εικόνων και ταυτόχρονα ένα από τα πιο σκοτεινά παραμύθια για την αμετανόητη αναλγησία, με μουσικοχορευτικά κρεσέντι να μπερδεύονται με βιντεοκλιπίστικες δραματικές βινιέτες, όπως οι περίπου πραγματικοί χαρακτήρες ανακατεύονται με αληθινά πρόσωπα – η ερωμένη Αν Ράινκινγκ παίζει τον εαυτό της.

Η συναρπαστική εμπειρία του All that jazz είναι οι ατέλειές του, και τρέφεται από αυτές σαν τον Φόσι που πυροδοτούνταν από τα ξαφνικά του τινάγματα στο κενό και τις υπερβολές για να φτιάξει κάτι καινούργιο, όπως αυτό το magnum opus, και σίγουρα το πιο αντιπροσωπευτικό έργο μιας καριέρας που έμελλε να τελειώσει όχι πολύ μετά. Με την Τζέσικα Λανγκ ως τον πιο όμορφο Θάνατο που έχει απεικονιστεί στο πανί, η Παράσταση του Φόσι κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών εξ ημισείας με το Ταμπούρλο του Φόλκερ Σλέντορφ και 4 (τεχνικά) Όσκαρ από τα 9 για τα οποία είχε προταθεί το 1980. 

Η ταινία «All that jazz» κυκλοφορεί σε επανέκδοση την Πέμπτη 11 Ιουλίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ