Η υπέροχη, βαθιά ανθρώπινη εμφάνιση της Anohni στο Ηρώδειο

Anohni Facebook Twitter
Υπήρχαν πολλές ανατριχιαστικές στιγμές κατά τη διάρκεια της συναυλίας, η οποία διήρκεσε δυο ολόκληρες ώρες, που πέρασαν, όμως, σαν νερό. Φωτ.: Nomi Ruiz
0

ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΥΨΗΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ. Ένα από τα δυο αποθάρρυνε, δυστυχώς, αρκετούς από το να κατευθυνθούν στο Ηρώδειο για τη συναυλία της Anohni και των Johnsons. Έτσι εξηγούνται εν μέρει τα τόσα άδεια καθίσματα σε διάφορες σειρές του θεάτρου. Κρίμα, επειδή ήταν μια καταπληκτική εμφάνιση, βαθιά ανθρώπινη και καθαρτική. Τουλάχιστον όσοι αποφάσισαν να πάνε –και τίμησαν τα ψηλά και πιο οικονομικά διαζώματα– αποζημιώθηκαν με το παραπάνω.

Η συναυλία ξεκίνησε γύρω στις 9:30, ένα τέταρτο αργότερα από την προγραμματισμένη ώρα. Η Anohni δεν βγήκε κατευθείαν. Στην αρχή στη σκηνή ανέβηκε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς με μια μακριά ασπρόμαυρη τουαλέτα, παρουσιάζοντας τη Βρετανίδα καλλιτέχνιδα. Η Αμπράμοβιτς άρχισε να μας διηγείται πως όταν ήταν ακόμη έφηβη, στο σπίτι της γιαγιάς της, άκουσε για πρώτη φορά στο ραδιόφωνο τη φωνή της Μαρίας Κάλλας και την έπιασαν τα κλάματα.

Εξήντα χρόνια μετά, την κατέλαβε το ίδιο συναίσθημα με τη φωνή της Anohni – κρύβε χρόνια, που λένε. Στη συνέχεια μάς ζήτησε ευγενικά να κάνουμε μια άσκηση αναπνοής για να απολαύσουμε καλύτερα τη συναυλία ή για να προετοιμαστούμε ψυχολογικά. Να πω την αλήθεια, δεν κατάλαβα ακριβώς σε τι αποσκοπούσε αυτός ο πρόλογος, αλλά τέλος πάντων. Μόλις τελείωσε, ήταν η σειρά των ασπροντυμένων Johnsons να καθίσουν στις θέσεις τους. Ανάμεσά τους ο Jimmy Hogarth, που έκανε την παραγωγή στο περσινό αριστουργηματικό της άλμπουμ «My Back Was a Bridge for You to Cross» και η Julia Kent στο τσέλο.

Ήταν μια εμφάνιση που, αντί να βαραίνει, αλάφρυνε κάπως τη διάθεση και ανακούφισε τους πιστούς φαν της που ανηφόρισαν ως το Ηρώδειο παρά την αφόρητη ζέστη. Και αν κάτι ξεχώριζε, ήταν αυτή η αίσθηση της εγγύτητας και της αμεσότητας που δημιουργεί η φωνή της, σαν να απευθύνεται στην ψυχή σου.

Παρακολουθήσαμε και μια μίνι χορευτική περφόρμανς της Johanna Constantine, που ήταν ντυμένη σαν πνεύμα του δάσους βγαλμένο από το «Princess Mononoke» του Miyazaki. Το άσπρο ήταν το χρώμα που κυριαρχούσε σε όλη τη βραδιά. Η Anohni βγήκε μέσα από το σκοτάδι, ντυμένη στα λευκά, με ένα μαύρο πέπλο να ξεχωρίζει –το οποίο αποχωρίστηκε στη συνέχεια–, ερμηνεύοντας το «Why Am I Alive Now?».

Anohni Facebook Twitter
Η Αμπράμοβιτς άρχισε να μας διηγείται πως όταν ήταν ακόμη έφηβη, στο σπίτι της γιαγιάς της, άκουσε για πρώτη φορά στο ραδιόφωνο τη φωνή της Μαρίας Κάλλας και την έπιασαν τα κλάματα. Φωτ.: Nomi Ruiz

Υπήρχαν πολλές ανατριχιαστικές στιγμές κατά τη διάρκεια της συναυλίας, η οποία διήρκεσε δυο ολόκληρες ώρες, που πέρασαν, όμως, σαν νερό. Διέκοψε ελάχιστες φορές το πρόγραμμα για να μας μιλήσει. Αρχικά για να μας πει ότι αισθανόταν νευρικότητα επειδή είχε επτά χρόνια να παίξει ζωντανά, και για να μας συστήσει την εννεαμελή μπάντα της σαν να είναι η οικογένειά της. Σε ένα σημείο ρώτησε το κοινό αν σε αυτούς τους θάμνους τριγύρω από την Ακρόπολη συνήθιζαν να κάνουν σεξ οι γκέι άνδρες.

Όταν κάποιος της φώναξε να πάει να το διαπιστώσει μόνη της, του απάντησε αστειευόμενη ότι δεν μπορεί να το κάνει αυτό επειδή δεν της επιτρέπεται. Η πιο σπαρακτική στιγμή της συναυλίας –πάω στοίχημα ότι πλάνταξε πάλι στο κλάμα η Αμπράμοβιτς– ήταν όταν ερμήνευσε το «Motherless Child» ως φόρο τιμής στον θρυλικό Little Jimmy Scott, λέγοντας ταπεινά ότι δεν μπορεί να πλησιάσει την ερμηνεία του. Το σετ της περιείχε 16 κομμάτια από όλους τους δίσκους της, με αποκορύφωμα το «I Am Bird Now».

Anohni Facebook Twitter
Ήταν μια καταπληκτική εμφάνιση, βαθιά ανθρώπινη και καθαρτική. Φωτ.: Nomi Ruiz

Έκανε ένα encore μετά από το θερμό χειροκρότημα και το standing ovation του κοινού. Κάθισε στο πιάνο για να παίξει ένα από τα πιο γνωστά και λατρεμένα της κομμάτια, το «Hope There's Someone». «Αισθάνομαι πολύ τυχερή που βρίσκομαι εδώ. Καθόμουν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μου και σκεφτόμουν πως ως drag queen αξιώθηκα να τραγουδήσω κάτω απ’ την Ακρόπολη. Θα ξανάρθω κάποια στιγμή», είπε.

Ήταν μια εμφάνιση που, αντί να βαραίνει, αλάφρυνε κάπως τη διάθεση και ανακούφισε τους πιστούς φαν της που ανηφόρισαν ως το Ηρώδειο παρά την αφόρητη ζέστη. Και αν κάτι ξεχώριζε, ήταν αυτή η αίσθηση της εγγύτητας και της αμεσότητας που δημιουργεί η φωνή της, σαν να απευθύνεται στην ψυχή σου. Αυτό καθώς και μια απροσδιόριστη μορφή ελπίδας και αισιοδοξίας ότι όλα θα πάνε καλά.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ