Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα Facebook Twitter
Η Sama’ Abdulhadi, με τη βαθιά γνώση της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, είναι η εξέλιξη της κοινωνικής κουλτούρας του rave σήμερα.

Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα

0

Το Boiler Room είναι μία από τις πιο γνωστές μουσικές πλατφόρμες παγκοσμίως. Από το 2010 έχει ανεβάσει 8.000+ performances καλλιτεχνών από σχεδόν όλα τα μουσικά είδη και έχει φιλοξενήσει 5.000 καλλιτέχνες σε 200 πόλεις του πλανήτη. Η ηλεκτρονική/χορευτική μουσική έχει πολύ δυνατή παρουσία στο Boiler Room και σίγουρα μια εμφάνιση με το λογότυπό της φέρνει ορατότητα και credit. 

Όμως αυτό δεν είναι ο κανόνας, ειδικά αν δεν είσαι και τόσο γνωστό όνομα, που σημαίνει ότι θα φτάσεις κυρίως στα αυτιά των μυημένων. Λίγες είναι η περιπτώσεις που μία εμφάνιση εκεί είναι ικανή να σου δώσει μια μεγάλη καριέρα – σε αυτή την περίπτωση το πιο φωτεινό παράδειγμα είναι η Sama’

Προσπάθησα πολλές φορές να αποκωδικοποιήσω τη συνταγή αυτής της επιτυχίας που την έβαλε από την αφάνεια κατευθείαν στο κλαμπ των διάσημων DJs μέσω μιας ψυχρά επαγγελματικής οπτικής. Ναι, εύκολα μπορείς να εντοπίσεις να κουτάκια στα οποία έκανε το πολυπόθητο τικ. Όμως, έκανα λάθος. Γιατί ήταν το συναίσθημα που (μου) προκάλεσε αυτό το βίντεο, που της έδωσε τελικά αυτό που της αναλογούσε. 

To Boiler Room set μετράει 13 εκατομμύρια προβολές αυτήν τη στιγμή και η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ», συγκαταλέγεται ανάμεσα τους superstar της σκηνής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα.

Η Sama’ δεν διάλεξε «ψαγμένη» μουσική για την ελίτ της φάσης, δεν προσπάθησε να το παίξει ιστορία, δεν αντιμετώπισε την κάμερα με ηδυπάθεια και θράσος. Προετοιμάστηκε λες και θα έδινε εξετάσεις, στάθηκε πίσω από τα decks με την αλήθεια της, την αγάπη της για τη μουσική, φανερά αγχωμένη σε φάσεις, τόσο ανθρώπινη, τόσο προσιτή. Γύρω της και πίσω της οι φίλοι και η οικογένειά της να την υποστηρίζουν περήφανα, με συγκίνηση. Η πραγματική ευφορία στο κοινό, η ευγνωμοσύνη για την αναγνώριση ενός δικού τους ανθρώπου και γι’ αυτό που ζούσαν έβγαινε από την οθόνη και διαχεόταν στο συνειδητό και το υποσυνείδητο. Κι εκείνο το «Palestine» στους τίτλους ακόμα μου προκαλεί ανατριχίλα. 

Sama' Abdulhadi | Boiler Room Palestine

To Boiler Room set μετράει 13 εκατομμύρια προβολές αυτήν τη στιγμή και η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ», συγκαταλέγεται ανάμεσα τους superstar της σκηνής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα. Οk, καμία έκπληξη εδώ, αυτός είναι ο κανόνας για τους DJs της κλάσης της. Η εξαίρεση είναι ότι χαίρει μεγάλου σεβασμού στο σύνολο του χώρου της. 

Κανένα άτομο δεν μπορεί να ξεχάσει το πώς ενώθηκε όλη η σκηνή σε μία μέρα και δημιούργησε μια εντυπωσιακή grassroots καμπάνια όταν η Sama’ συνελήφθη και πέρασε οκτώ μέρες στο κρατητήριο με την κατηγορία της «βεβήλωσης θρησκευτικού χώρου» το 2020, κατά τη διάρκεια της κινηματογράφησης ενός live streaming για το Beatport· το πώς μίλησε για εκείνη ο Roger Waters, το πόσο την εκτιμούν οι «στυλοβάτες» Richie Hawtin, Pete Tong και Carl Cox.

Κάποιο άλλο άτομο στη θέση της πολύ πιθανό να την ψώνιζε, να γινόταν σνομπ ή αυτάρεσκο. Η Sama’, όμως, ένιωσε ως imposter. «Όλο αυτό μού δημιουργεί ένα τεράστιο στρες, νιώθω πως συνεχώς πρέπει να κάνω κάτι παραπάνω, να είμαι κάτι παραπάνω, δεν μπορώ να πειραματιστώ, αφού πήγα από μια εμφάνιση μπροστά σε 100 άτομα σε μια εμφάνιση μπροστά σε 10.000», μου έλεγε πριν από ενάμιση χρόνο στη συζήτηση που κάναμε. «Κάθε φορά που ετοιμάζομαι να βγω στη σκηνή είμαι σε πανικό. Πηγαίνω στο μπάνιο, κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη και λέω “τι γίνεται, ρε Sama’, μπορείς να το κάνεις, συμβαίνει κάθε μέρα”».

Η Sama’ δεν χαρίζεται εύκολα Facebook Twitter
Η Sama’ Abdulhadi, η «πιο διάσημη Παλαιστίνια DJ» είναι headliner, παίζει παντού, συνεργάζεται, συνυπάρχει με την αφρόκρεμα.

Και όχι μόνο μπορεί να το κάνει, αλλά το κάνει ουσιαστικά και σε πολλά επίπεδα. Με υπόβαθρο στο sound design και σπουδές στην ηχοληψία, η Sama’ αξιοποιεί την ιδιότητά της για να υποστηρίξει τον αυξανόμενο αριθμό Παλαιστίνίων καλλιτεχνών, μέσω του κέντρου της, του Union, ενός χώρου στη Ραμάλα που λειτουργεί ως θερμοκοιτίδα για DJs, παραγωγούς και creatives με σκοπό τη συνεργασία και τη βελτίωση της τέχνης τους. Έχει εργαστεί συγκεντρώνοντας χρήματα για τα πληγέντα άτομα από την κρίση στον Λίβανο συμμετέχοντας της δράσης «Bring Back Beirut».

Σχεδόν παράλληλα, έστησε κι άλλο ένα πρότζεκτ, το «Resilience». Όπως δήλωσε η ίδια, «είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για άτομα του χώρου των τεχνών, ώστε να μοιραστούν τις ιστορίες και τη δουλειά τους, που απεικονίζει εμπειρίες περιθωριοποίησης, εκτοπισμού και καταπίεσης. Στοχεύει στη δημιουργία ενός χώρου έκφρασης και υπεράσπισης όπου θα μπορούν να πουν τις ιστορίες τους και να ενισχυθούν οι φωνές ατόμων και κοινοτήτων που συχνά το κύριο αφήγημα αγνοεί». Ο απώτερος στόχος της και η σταθερή βάση όλων αυτών των πρωτοβουλιών είναι να ανατρέψει την εικόνα και να σπάσει τα στερεότυπα που έχει όλος ο κόσμος για τα άτομα από τις αραβικές χώρες, λέει. Ας μη γελιόμαστε, είναι γνωστή και σταθερά κραταιά αυτή η συλλήβδην κατηγοριοποίηση.

Sama' Abdulhadi - Fusion Festival 2023 set recording

Στην περίπτωσή της, αυτό που βλέπεις πίσω από τα decks είναι αυτό που ισχύει και στην πραγματικότητα. Μια απλή, αφοπλιστικά ειλικρινής και επικοινωνιακή κοπέλα που δεν χαρίζεται εύκολα. Δεν μιλάει ποτέ από θέση ισχύος ή άσκοπα και αντιμετωπίζει αυτό που της συμβαίνει με τέτοιο coolness που σχεδόν μοιάζει αφοριστική. Είναι πολιτικοποιημένη και συνειδητοποιημένη, έχει απόλυτη αίσθηση της πραγματικότητας στον πλανήτη σήμερα και χρησιμοποιεί τα κανάλια της για να το εκφράσει, αδιαφορώντας για το αν χάνει followers και fans. Το πάθος της, η αλληλεγγύη της και η διάθεσή της να επιστρέψει και να μεταλαμπαδεύσει αυτό που της δόθηκε είναι σχεδόν συγκινητικά.

Η Sama’ Abdulhadi, με τη βαθιά γνώση της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής, είναι η εξέλιξη της κοινωνικής κουλτούρας του rave σήμερα. Η προγραμματισμένη εμφάνισή της στη χώρα μας, ως μέρος του Respublika, έχει μια άλλη βαρύτητα τη στιγμή που η Παλαιστίνη, το σπίτι της, οι άνθρωποί της παλεύουν καθημερινά για τη ζωή τους. Γι’ αυτό δεν διαβάζουμε για την πορεία της σήμερα σε πρώτο πρόσωπο, αφού δεν νιώθει έτοιμη να μιλήσει δημόσια για όλο αυτό που συμβαίνει. Όμως είναι έτοιμη να εκφράσει τον εαυτό της, για άλλη μία φορά, μέσα από συχνότητες και μπάσα.

Sama' Abdulhadi techno set in The Lab LDN

Respublika - Rave party με τον Richie Hawtin και τη Sama' Abdulhadi
Σάββατο 15/6 προς ξημερώματα Κυριακής 16/6
Terra Vibe Park, Μαλακάσα
Οι πόρτες ανοίγουν από τις 00:30 - Ώρα έναρξης από τις 2:00 π.μ., ξημερώματα Κυριακής

Προπώληση: 35 € - Πόρτα: 40 €
Προπώληση έως 31 Μαΐου για group 4+ ατόμων: 28 € (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων)
Μπορείτε να προγραμματίσετε τη μετακίνησή σας, από και προς τη Μαλακάσα με τα λεωφορεία της Apollon Travel Services, με τιμή εισιτηρίου 12€. Κλείστε εισιτήρια 
εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ