ΑΘΗΝΑ

Δέκα σημαντικές εκθέσεις για τον φετινό εικαστικό χειμώνα

Δέκα σημαντικές εκθέσεις για τον φετινό εικαστικό χειμώνα Facebook Twitter
Paul Signac (1863-1935), Αντίμπ. Οι Πύργοι, 1911. Λάδι σε καμβά | 66 × 82,3 εκ. Albertina Museum, Βιέννη - Συλλογή Batliner
0

Ο νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή εγκαινιάζει το εκθεσιακό του πρόγραμμα για το 2024 με την έκθεση «Ο νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου», που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο κίνημα και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με κορυφαία μουσεία της Ευρώπης. Θα παρουσιαστούν έργα των Paul Signac, Henri-Edmond Cross, Maximilien Luce, Théo van Rysselberghe, Henri Matisse, Henri Manguin και Louis Valtat, τα περισσότερα από τα οποία έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο νεοϊμπρεσιονισμός, όρος που επινοήθηκε από τον Γάλλο κριτικό τέχνης Félix Fénéon το 1886 για να περιγράψει ένα κίνημα τέχνης που ιδρύθηκε από τον Georges Seurat, αναδύθηκε με την κορύφωση μιας εποχής όπου πολλοί ζωγράφοι αναζητούσαν νέες μεθόδους, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι έγινε το πρώτο αληθινό κίνημα πρωτοπορίας στη ζωγραφική.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ. 

«What if women ruled the world?», μέρος 2ο

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Χρύσα Ρωμανού, Luna Park International, 1965, κολάζ σε καμβά, 200 x 200 εκ.

Με το ερώτημα «What if women ruled the world?» που θέτει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συνεχίζεται η αφήγηση μέσω έργων αποκλειστικά γυναικών, που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 και θα διαρκέσει επτά μήνες. Πρόκειται για το δεύτερο μέρος του εκθεσιακού αυτού κύκλου που δίνει την αφορμή σε όλους/-ες να αναστοχαστούμε πάνω σε θέσεις, δικαιώματα, κεκτημένα και αιτήματα. Συγκεκριμένα, εγκαινιάζονται οκτώ ακόμη ατομικές παρουσιάσεις: η αναδρομική έκθεση της διεθνώς αναγνωρισμένης Ιρανής ζωγράφου Tala Madani, καθώς και αυτές των Bouchra Khalili (Mαρόκο), Μαλβίνας Παναγιωτίδου (Ελλάδα), Lola Flash (HΠΑ), Claudia Comte (Eλβετία), Yaelbartana (Ισραήλ), Ηadassah Emmerich (Iνδονησία/Ολλανδία) και της υποψήφιας για το Prix Marcel Duchamp 2023, Bertille Bak (Γαλλία). Το έργο της τελευταίας εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα του μουσείου με τίτλο «Spotlight», το οποίο θα αναδεικνύει με μια ατομική παρουσίαση το έργο ενός καλλιτέχνη της συλλογής του ΕΜΣΤ.
Από 9/3

Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Μπρούντζινο αγαλμάτιο Παπποσειληνού, τέλη 19ου αι. Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ΜΘ 30856

Το Τελλόγλειο Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη φιλοξενεί μια ενότητα με δύο μέρη για την έννοια του πλαστού. Το πρώτο αποτελείται από την έκθεση «Fake (f)or Real» («Γνήσιο [για] πλαστό»), που γίνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Ευρωπαϊκής Ιστορίας των Βρυξελλών. Το δεύτερο πραγματεύεται τις πλαστογραφίες στην τέχνη μέσω της έκθεσης «Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας» που παρουσιάζει σε έξι μεγάλες θεματικές ενότητες ιστορίες παραποιήσεων και πλαστογραφήσεων σε διάφορες εποχές και συνθήκες (πόλεμος, ειρήνη), και σε διαφορετικούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Θα προβληθούν, επίσης, 14 ειδικές περιπτώσεις και περισσότερα από 80 εκθέματα της συλλογής του Μουσείου Ευρωπαϊκής Ιστορίας από διάφορες κατηγορίες, όπως και έργα από ελληνικές συλλογές και μουσεία, π.χ. από το Τελλόγλειο, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και το Μουσείο Εκμαγείων του ΑΠΘ, το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Επίσης, σχετικά εκθέματα που βρίσκονται στην κατοχή συλλεκτών σε Ελλάδα και εξωτερικό. 
Τελλόγλειο Ίδρυμα, Αγίου Δημητρίου 159Α, Θεσσαλονίκη
Διάρκεια: 2/2 έως 16/6/2024

Χριστιάνα Σούλου - Στερέωμα

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Χριστιάνα Σούλου, The Emperor I, 2023 | Έγχρωμο μολύβι σε χαρτί | 53 x 42 cm | Ψηφιοποίηση: Graphicon

Η γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Χριστιάνας Σούλου «Στερέωμα» που αποτελείται από περίπου 25 έργα βασισμένα σε μελέτη σχεδίων της προηγούμενης δουλειάς της, «Water», και σε επιλογή παλαιότερων σχεδίων της σειράς «Φανταστικά Όντα» - μετά τον Borges. Ο κοινός παρονομαστής των έργων αυτής της παρουσίασης είναι η σχέση κίνησης - έμψυχης μορφής, όπως αυτή αποτυπώνεται με το μολύβι σε χαρτί. Στα έργα της Σούλου ο μύθος και η ακραία υποκειμενικότητα συναντιούνται σε εικόνες που λειτουργούν ως μέρος του μαγικού, ως τελετουργικές επωδοί και βρίσκονται μεταφορικά σε μια διαδικασία διαδοχικών μεταμφιέσεων, του φύλου μη εξαιρουμένου.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Lyn Liu - Mocking Game

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Lyn Liu, Undercover - head umbrella, 2023, oil on panel, 18 x 24 in., 45.72 x 60.96 cm.

Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την Κινέζα Lyn Liu μέσα από την έκθεση «Mocking Game» που αντλεί έμπνευση από την προσωπική της εμπειρία εκτοπισμού. Η γεννημένη το 1993 ζωγράφος, που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη, δημιουργεί ένα σύμπαν συμβολισμών και συχνά αλλόκοτων εικόνων όπου αναπαρίστανται καταστάσεις της καθημερινότητας σαν να τις βλέπουμε μέσα από έναν κινηματογραφικό φακό. Στα έργα της η πραγματικότητα μοιάζει με μια αλληλουχία στοπ-καρέ που αναδεικνύουν τόσο το εσωτερικό ψυχολογικό τοπίο του ατόμου όσο και την κοινωνική σφαίρα, δίνοντας έμφαση στις πιέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των δύο αλλά και εντός τους. Η καλλιτέχνις προβληματίζεται ως προς το αποτέλεσμα που φέρνει η αυτο-απομόνωση, στην οποία συχνά καταφεύγει το άτομο όταν βρεθεί σε ανοίκειο περιβάλλον προσπαθώντας να ανακτήσει τη θέση του και την υπόστασή του, να επαναφέρει τον εαυτό του στη θέση του υποκειμένου ή και να αντισταθεί ώστε να διατηρήσει τη μοναδικότητά του.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Μιχάλης Οικονόμου

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Μιχάλης Οικονόμου, Ξωκλήσι με κυπαρίσσια, λάδι σε φανέλα, 61x50-εκ, Ιδιωτική Συλλογή

Από την 1η Φεβρουαρίου 2024 περίπου 120 έργα του κορυφαίου ζωγράφου Μιχάλη Οικονόμου θα καταλάβουν για τρεις μήνες τους εκθεσιακούς χώρους του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη. Ο κορυφαίος ζωγράφος, πέρα από τα διδάγματα των σχολών, κατέκτησε τη δική του τοπιογραφία που με την ομορφιά της θαρρείς ότι σου κόβει την ανάσα. Η έρευνά του στην ύπαιθρο (φως-χρώμα-γραμμή) αποτυπώνει με τον πιο δυνατό εκφραστικό τρόπο όχι μόνο τη φυσιολογία του εδάφους αλλά και την αίσθηση του κλίματος. Αυτή η αισθητηριακή του αντίληψη με τη μυστηριακή υγρή ατμόσφαιρα και την απόλυτη ομορρυθμία μεταξύ φωτός και αιθέρα, φωτός και ομίχλης ολοκληρώνει την αυτόνομη εικαστική του έκφραση. Έτσι, τα τοπία του, άλλοτε ως φυσικός χώρος και άλλοτε ως προβολή «ζωντανών» κτισμάτων, με την αυτονομία της ιδιόμορφης πινελιάς και τη δύναμη του σχεδίου τον καθιστούν έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους ζωγράφους.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

«άνδρα πολύτροπον - αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Στήβεν Αντωνάκος, Την τρίτη ημέρα, 1995. Βερνίκι σε ξύλο και νέον 150 x 152 x 11 εκ. Συλλογή Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου

Με ένα αφιέρωμα στον Γιάννη Κωστόπουλο το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου παρουσιάζει την έκθεση «άνδρα πολύτροπον - αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου» στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού. To αρχιτεκτονικό περιβάλλον της έκθεσης είναι εμπνευσμένο από τον στίχο των «Ελεύθερων Πολιορκημένων» «με λογισμό και μ’ όνειρο», ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στον Γιάννη Κωστόπουλο. Οργανώνεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο, μια «σκαλωσιά» που υποστηρίζει το όνειρο, ένα «πέπλο» που διατηρεί διαρκώς προστατευμένο το ιδιωτικό πρόσωπο του δημόσιου άνδρα, ενώ παράλληλα προκαλεί τη φαντασία του επισκέπτη. Η έκθεση είναι δομημένη σε πέντε ενότητες, οι οποίες προβάλλουν με άρτιο τρόπο τα πολυσχιδή ενδιαφέροντα και τις πολλαπλές δραστηριότητες του Γιάννη Κωστόπουλου.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

TEHOM

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Tehom, Φωτ.: © Renée Revah

Η επώδυνη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στο Άουσβιτς και η απώλεια των μελών της οικογένειας της Ρενέ Ρεβάχ παρουσιάζονται μέσα από φωτογραφίες, βίντεο και κείμενα που πλαισιώνουν την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138. Μια οικογένεια ξεκληρίστηκε με μόνο επιζώντα τον παππού, Αλβέρτο Ρεβάχ, ο οποίος είχε διαφύγει στην Αθήνα και μέχρι το τέλος του πολέμου τούς, περίμενε προετοιμάζοντας την επιστροφή τους. Η Ρενέ Ρεβάχ, με το έργο της «Tehom» (μια βιβλική εβραϊκή λέξη που σημαίνει το αρχέγονο βάθος), υπόσχεται να τον οδηγήσει στον τόπο του εγκλήματος, που ο ίδιος, μέχρι τον θάνατό του, δεν βρήκε το κουράγιο να επισκεφτεί. Ως μετα-μάρτυρας η ίδια, επεξεργάζεται το παρελθόν και μετουσιώνει το κληρονομημένο τραύμα σε μια εξαγνιστική πορεία που οδηγεί στη συγχώρεση, στην άβυσσο της λίμνης που ήταν το κενοτάφιο των ανθρώπων οι οποίοι δολοφονήθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Νίκος Αλεξίου - Η Συλλογή

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Ο Νίκος Αλεξίου. Φωτ.: Τάσος Βρεττός

Το 2010, λίγους μήνες προτού φύγει από τη ζωή, ο Νίκος Αλεξίου (1960-2011) δώρισε στο Μουσείο Mπενάκη μια πλούσια συλλογή νεότερης τέχνης που συγκέντρωνε με ιδιαίτερη προσήλωση και υπομονή παράλληλα με το καλλιτεχνικό του έργο. Η «Συλλογή», που περιλαμβάνει 236 έργα από ογδόντα τέσσερις καλλιτέχνες, μπορεί να κατανοηθεί και ως ένα «ανοιχτό έργο» το οποίο ο Αλεξίου αναδιέτασσε συνεχώς στους τόπους κατοικίας του, πολλαπλασιάζοντας τις συνάψεις και τις αφηγήσεις. Θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Μπενάκη, στην Πειραιώς 138, και διέπεται από ορισμένα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά: την προτίμηση στο έλασσον, τη χειροτεχνική λεπτότητα και τα φευγαλέα προσωπικά ίχνη, την εμμονή στο χαρτί, τη διαφάνεια και την ελαφρότητα, το ενδιαφέρον για τη σχέση της γραμμής με τον χώρο, τους ιστούς και τα πλέγματα, την εύθραυστη ισορροπία μεταξύ αταξίας και τάξης και κυρίως από μια προεξάρχουσα στάση καλλιτεχνικής αλληλεγγύης. Όλα αυτά, που περιγράφουν το πάθος για τη δημιουργία και τη συνύφανση κόσμων (διά-κοσμος), την καθιστούν ένα λειτουργικό σύνολο που προτείνει μια απτική και σωματική εμπειρία.
Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Ο Martin Margiela στην Αθήνα

Εκθέσεις Ιανουάριος-Μάρτιος Facebook Twitter
Ο Martin Margiela το 1997. Φωτ.: Marcio Madeira

Μια σπουδαία επαναστατική προσωπικότητα της μόδας παρουσιάζει την εικαστική δουλειά του για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην γκαλερί Bernier/Eliades. Η εικαστική πρακτική του Martin Margiela καλύπτει ένα ευρύ φάσμα μέσων, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, η εγκατάσταση, το κολάζ και ο κινηματογράφος. Τα έργα του μαρτυρούν την προτίμησή του για το παραγνωρισμένο και το αντισυμβατικό. Ο Margiela μεγεθύνει τόσο τις διαταραχές όσο και τις ποιητικές διασταυρώσεις, αναζητώντας την ομορφιά στο φευγαλέο. Η διαρκής μεταμόρφωση των αντικειμένων βρίσκονται στο επίκεντρο της δουλειάς του και εμπνέεται από το ανθρώπινο σώμα, την επιδερμίδα και τα μαλλιά, καθώς και από το αστικό περιβάλλον. Το έργο του είναι αφιερωμένο στο άγνωστο και την έκπληξη, συνδυάζοντας μια εξαιρετική ευαισθησία για τα υλικά.
Από 7/3

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Εικαστικά
0

ΑΘΗΝΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου

Εικαστικά / Νεοϊμπρεσιονισμός και Μεσόγειος: Εγκαίνια για τη νέα μεγάλη έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή

55 έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, περιλαμβάνονται στην πρώτη αφιερωματική έκθεση στον ελλαδικό χώρο για τη «σχολή» που ακολούθησε την πρώτη μεγάλη περίοδο του ιμπρεσιονισμού.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Γρέγου

Portraits 2024 / Η Κατερίνα Γρέγου «ζωντάνεψε» το ΕΜΣΤ

Σχεδόν δύο χρόνια από την ημέρα που ανέλαβε τη διεύθυνση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, η Κατερίνα Γρέγου κατόρθωσε να δώσει ζωή σε ένα μουσείο που ήταν για χρόνια κλειστό και να φέρει ακόμα και τους πιο δύσπιστους πιο κοντά στη σύγχρονη τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ