Nu Genea: το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που έχει κατακτήσει στον κόσμο Facebook Twitter
Οι Nu Genea χρησιμοποιούν την πλούσια παράδοση της γενέτειράς τους για να χτίσουν ένα ρετρό και εκλεκτικό ηχητικό πλαίσιο που χρησιμοποιεί στοιχεία από τη soul, την ντίσκο, το φολκ και την electronica.

Nu Genea: Το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που εμπνέεται από ηπειρώτικα και Καρβέλα

0

Από ένα καράβι με καλεί ο Massimo di Lena. Μαζί με τον Lucio Aquilina έχουν τους Nu Genea, μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στην ηλεκτρονική μουσική το τελευταίο διάστημα.

Το πλοίο περνά από την Προτσίντα, «το νησί που είναι διάσημο για τα πολύχρωμα σπίτια του. Αν τσεκάρεις φωτογραφίες στο Google, θα καταλάβεις», μου εξηγεί. Η Ιταλία έχει εξίσου θερμές θερμοκρασίες μ' εμάς, αλλά δεν φαίνεται να πτοείται. «Βάζω τόνους αντηλιακό εδώ που είμαι, αλλά είναι καταπληκτικά».  Το καλοκαίρι στη Νότια Ιταλία δεν διαφέρει από το ελληνικό, όπως διαπιστώνουμε από την κουβέντα.

«Η καλύτερη εποχή να επισκεφτείς τη Νάπολη είναι ο Σεπτέμβρης, επειδή ο καιρός είναι πιο δροσερός. Είναι τέλεια και μπορείς να κολυμπήσεις με την ησυχία σου ή απλώς να επισκεφθείς την πόλη». Ο Μassimo είναι βέρος Ναπολιτάνος, το ίδιο και ο Lucio. Αυτό που τους ένωσε μουσικά ήταν η μεγάλη τους αγάπη για τη γενέτειρά τους.

Στις εμφανίσεις τους γίνεται χαμός και όποιος τους έχει δει μία φορά δεν γίνεται να μη μνημονεύσει αυτό το περίεργο κράμα ζωντανής μουσικής και DJ set. Μάλιστα, προτού ανακοινωθεί ότι θα έρθουν και στην Ελλάδα στα τέλη Αυγούστου, είχα πετύχει έναν φίλο μουσικό σε μια συναυλία που παραμιλούσε με αφορμή ένα set τους που είχε δει πρόσφατα στο εξωτερικό – έλεγε ότι ήταν το πιο συναρπαστικό πράγμα που είχε δει τελευταία.

Στις εμφανίσεις τους γίνεται χαμός και όποιος τους έχει δει μία φορά δεν γίνεται να μη μνημονεύσει αυτό το περίεργο κράμα ζωντανής μουσικής και DJ set.

Τι είναι αυτό που τους κάνει τόσο ξεχωριστούς;

Nu Genea - «Marechià» (with Célia Kameni)

Οι Nu Genea χρησιμοποιούν την πλούσια παράδοση της πατρίδας τους για να χτίσουν ένα ρετρό και εκλεκτικό ηχητικό πλαίσιο που χρησιμοποιεί στοιχεία από τη σόουλ, την ντίσκο, το φολκ και την electronica.

H μουσική τους πλησιάζει αρκετά στο vibe που αφήνουν τα κομμάτια της Peggy Gou. Σε αντίθεση, όμως, με την Gou, οι στίχοι τους είναι συχνά γραμμένοι στα ναπολιτάνικα, τη γλώσσα που μιλάνε αποκλειστικά στη Νάπολη και με παραλλαγές στη Νότια Ιταλία –δεν είναι διάλεκτος, όπως με διορθώνει ο Massimo– κι αυτό τους δίνει εντοπιότητα και ρυθμική ιδιομορφία.

Ο Massimo μου εξηγεί τις διαφορές από τα ιταλικά, τις πιο δυνατές καταλήξεις που έχει. Πώς αποφάσισαν να τα χρησιμοποιήσουν στη μουσική τους; «Ξέρεις, η ιταλική μουσική είναι διάσημη για τις μελωδίες της, αλλά τα ιταλικά δεν είναι ιδανική γλώσσα όσον αφορά τον ρυθμό. Αντίθετα, τα ναπολιτάνικα είναι τέλεια επειδή βοηθούν τη μουσική να γίνεται πιο ρυθμική και επειδή δεν ξεχωρίζουν ανάμεσα στον ρυθμό και τα φωνητικά, τα θεωρούμε ένα όσον αφορά τη μουσική. Στη Νάπολη οι περισσότεροι κάτοικοι μιλάνε άπταιστα ναπολιτάνικα και συχνά τα χρησιμοποιούμε όταν είμαστε μεταξύ μας, αν και πλέον κάνουμε μια μείξη των δύο γλωσσών. Έχουμε προσέξει ότι ανάλογα με το πού παίζουμε, το κοινό πιστεύει ότι πρόκειται για μια διαφορετική κάθε φορά γλώσσα. Μας έχουν πει ότι ακούνε πορτογαλικά, τουρκικά, γαλλικά. Κάποιος μας είπε ότι του έμοιαζαν και με ελληνικά. Για μας είναι καταπληκτικό, γιατί έτσι μοιάζει να αντικατοπτρίζει τη Νάπολη.

Είναι το κέντρο της Μεσογείου, γι’ αυτόν τον λόγο η μουσική, η κουλτούρα και η γλώσσα της έχει διαμορφωθεί από άλλες κουλτούρες. Όταν ήμουν νέος, δεν θεωρούσα κουλ την καταγωγή μου, επειδή για χρόνια γίνονταν συζητήσεις για τη Νάπολη και τη Νότια Ιταλία, ότι ήταν βρόμικες και φτωχές περιοχές και όλα αυτά. Τελευταία όμως έχω συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικό είναι που έχουμε τέτοια ιστορία και είναι φανταστικό που μπορούμε να εκπροσωπούμε την πόλη μας σε όλο τον κόσμο».

Nu Genea: το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που έχει κατακτήσει στον κόσμο Facebook Twitter
Με τον Lucio γνωρίζονταν από το 2006, από τη minimal techno σκηνή της Ιταλίας.

Με τον Lucio γνωρίζονταν από το 2006, από τη minimal techno σκηνή της Ιταλίας. «Eίχαμε διαφορετικές καριέρες και μικρή επιτυχία τότε, τόση ώστε να παίζουμε σε χώρες όπως η Κολομβία και η Ιαπωνία». Γίνανε φίλοι πολύ γρήγορα και είχαν το ίδιο χόμπι: περνούσαν ατελείωτες ώρες σε παζάρια, αναζητώντας δίσκους και κάνοντας digging.

Ο Μassimo θεωρεί το digging ένα τρόπο να διατηρεί την ανθρώπινη επαφή με τη μουσική σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα πιο ψηφιακός, «έτσι ώστε να μην πέφτουμε θύματα της τεχνολογίας. Δεν ανακαλύπτεις απλώς έναν δίσκο. Eίναι όλη η εμπειρία, το ότι γνωρίζεις πραγματικούς ανθρώπους και μαθαίνεις για τη ζωή τους. Βέβαια, μπορείς να το κάνεις και online αν βάλεις τα σωστά tags ή πληκτρολογήσεις τις σωστές λέξεις, έχεις πρόσβαση σε ένα σωρό μουσική από διαφορετικά μέρη του κόσμου, αλλά καλό είναι να υπάρχει μια ισορροπία. Υπάρχουν πολλά εκεί έξω που μπορείς να ανακαλύψεις ψάχνοντας, αντί να μένεις κλεισμένος όλη μέρα σπίτι, στο διαδίκτυο», αναφέρει.

Με τον Lucio μετακόμισαν στο Βερολίνο πριν ξεκινήσουν επίσημα να κάνουν μουσική. Εκεί γνώρισαν τον Τοny Allen, στα Red Bull Studios. Αυτός ήταν και η μεγαλύτερη επιρροή τους. «Δυο μέρες στο στούντιο μαζί του ήταν μια αποκάλυψη, αποτυπώθηκε στο υποσυνείδητό μας. Μας έκανε να αντιληφθούμε τι σημαίνει πραγματικά ελευθερία». Ο κρύος καιρός του Βερολίνου άρχισε να τους κάνει να αναπολούν τη Νάπολη. Στην αρχή ονόμασαν το καινούργιο τους πρότζεκτ «Nu Guinea», αλλά ο Massimo εμπνεύστηκε από την αρχαία ελληνική λέξη «γενεά» –μάθαινε αρχαία ελληνικά στο σχολείο– που σημαίνει τόσο την καταγωγή όσο και την αναγέννηση. Έτσι το γκρουπ μετονομάστηκε σε Νu Genea. Από τότε έχουν κυκλοφορήσει δυο άλμπουμ, τα «Νueva Napoli» και «Bar Mediterraneo».

Nu Genea: το ρετρό ηλεκτρονικό ντουέτο από τη Νάπολη που έχει κατακτήσει στον κόσμο Facebook Twitter
Η μουσική μας έγινε τόσο αγαπητή επειδή είναι άμεση, μπορείς να την τραγουδήσεις και έχει αρκετά γοητευτικές μελωδίες, αλλά κυρίως επειδή προερχόμαστε από μια πόλη που αυτήν τη στιγμή λέει τη δική της ιστορία, κι εμείς είμαστε μέρος της.

«Δεν περιμέναμε η μουσική μας να έχει παγκόσμια απήχηση. Είναι μια μείξη πραγμάτων που ξεκινάει από το γεγονός ότι η Νάπολη έχει μεγάλη ιστορία και πρέπει να ειπωθεί με τον σωστό τρόπο από διαφορετικούς ανθρώπους. Για την ακρίβεια, αυτό το διάστημα βγάζει πολλά σπουδαία πράγματα η Νάπολη, όχι μόνο στη μουσική αλλά και στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση.

Η μουσική μας έγινε τόσο αγαπητή επειδή είναι άμεση, μπορείς να την τραγουδήσεις και έχει αρκετά γοητευτικές μελωδίες, κυρίως όμως επειδή προερχόμαστε από μια πόλη που αυτήν τη στιγμή λέει τη δική της ιστορία κι εμείς είμαστε μέρος της», αναφέρει καθώς κλείνουμε την κουβέντα, κι εγώ αναρωτιέμαι αν, εκτός από τα αρχαία ελληνικά, έχουν εμπνευστεί και από ελληνικά τραγούδια. Εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσε να σκεφτεί κάτι, αλλά την επομένη μού έστειλε τα αγαπημένα του:

— Μια διασκευή του Λάκη Τζορντανέλι στο «Cuba» των Gibson Brothers

— Βούλα Πάλλα - «Μια όμορφη Ηπειρώτισσα»

— Nick Carr - «Swahili» (το ψευδώνυμο του Νίκου Καρβέλα στο ντεμπούτο του άλμπουμ!)

— Και ένα κομμάτι για την Κύπρο που δεν ξέρει αν πιάνει, από έναν Ελληνοκύπριο που μένει στη Βρετανία.

Nu Genea - Bar Mediterraneo

Οι Nu Genea θα εμφανιστούν στις 26 Αυγούστου στο Σεράφειο Δήμου Αθηναίων.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ