Σπασμένος Καθρέφτης: Η πιο camp κινηματογραφική μεταφορά βιβλίου της Άγκαθα Κρίστι

Σπασμένος καθρέφτης Facebook Twitter
Για πρώτη φορά η Τέιλορ αυτοσαρκάζεται στην οθόνη.
0

Τι μπορεί να συνέβη και αμέσως μετά τις σημαντικές εμπορικές επιτυχίες των δύο εγκλημάτων, στο Οριάν Εξπρές και στον Νείλο, το 1974 και το 1978 αντίστοιχα, ο Σπασμένος Καθρέφτης συνάντησε τόσο πενιχρή ανταπόκριση από το κοινό; Φυσιολογική κούραση από την υπερβολική έκθεση στην «πλοκοτεχνία» της Άγκαθα Κρίστι; Απότομη προσγείωση σε ένα πεζό αγγλικό χωριό, μετά το πολυπρόσωπο ταμπλό υπόπτων στην Τουρκία και το εξωτικό μυστήριο στην Αίγυπτο; Ή, απλά, ήταν κακή η ταινία και έλαβε αυτό που της άξιζε; Ίσως όλα τα παραπάνω.

Πάντως, η συγκεκριμένη κινηματογραφική μεταφορά της συγγραφέως με τα περισσότερα κινηματογραφικά credits απ’ όλους τους συναδέλφους της από την εποχή του βωβού μέχρι τις μανιακές επανεκκινήσεις διά χειρός Κένεθ Μπράνα, όσο ζούσε και δεκαετίες μετά τον θάνατό της, είναι η πιο camp με διαφορά, ένα αίνιγμα που στηρίζεται στα βασικά συστατικά του είδους, με την προσθήκη υπερδιάσημων Αμερικανών σταρ, και μάλιστα σε μια ιδιαίτερη, αυτοαναφορική συνθήκη.

Το κουαρτέτο των χολιγουντιανών ηθοποιών με τους οποίους «διανθίζεται» το έγκλημα που συμβαίνει σε μια κωμόπολη της Αγγλίας, δηλαδή η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και ο Ροκ Χάντσον, που υποδύονται τη δις οσκαρική (όπως και στην πραγματικότητα) ντίβα σε ανάρρωση από τη βαριά κατάθλιψη και την πτώση της καριέρας της (περίπου αλήθεια κι αυτό) και τον σκηνοθέτη σύζυγό της, και ο Τόνι Κέρτις με την Κιμ Νόβακ, ο παραγωγός και η ατάλαντη σύζυγός του, και ανταγωνίστρια της Τέιλορ, άκμασαν κυρίως τη δεκαετία του ’50 και το στόρι τοποθετείται ακριβώς εκεί, στο 1953, στα γυρίσματα της ταινίας Μαρία, Βασίλισσα της Σκωτίας, στο επαρχιακό St Mary Mead, που φυσικά υφίσταται γεωγραφικά μόνο στα μυθιστορήματα της Κρίστι.

Διατηρώντας πάντα τα προσχήματα της εγκράτειας και της ευγένειας στους Άγγλους χαρακτήρες της ιστορίας της, επιφυλάσσει μια σκληρή, χυδαία για τα στάνταρ της γλώσσα για τους Αμερικανούς που ήρθαν με θράσος και νεύρα στα «χωράφια» της, φέρνοντας τους άξεστους τρόπους τους μαζί τους.

Η άφιξη της Μαρίνα Γκρεγκ σε αυτό συνοδεύεται από την ανάλογη γιορτή, με φανφάρες, και όλο το χωριό δίνει το «παρών» για να δει ένα ιερό τέρας από κοντά. Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ εμφανίζεται τονίζοντας όσο γίνεται περισσότερο τα διάσημα βιολετί μάτια της, με ασορτί φόρεμα και ένα λουλουδένιο τιρμπάν να προκαλεί ιλαρό κοντράστ στην ταπεινά ντυμένη ομήγυρη. Αντίστοιχα, ο Ροκ Χάντσον (Τζέισον Ραντ στην ταινία) μοιάζει, και είναι γίγαντας μπροστά στις χαμογελαστές κυρίες που τον κοιτάζουν σαν εξωγήινο. Όταν τον ρωτά ο εφημέριος τι διαφορά έχει ο σκηνοθέτης από τον παραγωγό, εκείνος του απαντά: «Ο παραγωγός βρίσκει τα χρήματα και ο σκηνοθέτης τα ξοδεύει». Αυτή είναι η πιο αθώα από τις βιτριολικές επισημάνσεις της Άγκαθα Κρίστι για το Χόλιγουντ, τουλάχιστον όπως το είχε στο μυαλό της.

Σπασμένος καθρέφτης ** (1980) Facebook Twitter
Η Κιμ Νόβακ και ο Τόνι Κέρτις σε σκηνή της ταινίας.

Διατηρώντας πάντα τα προσχήματα της εγκράτειας και της ευγένειας στους Άγγλους χαρακτήρες της ιστορίας της, επιφυλάσσει μια σκληρή, χυδαία για τα στάνταρ της γλώσσα για τους Αμερικανούς που ήρθαν με θράσος και νεύρα στα «χωράφια» της, φέρνοντας τους άξεστους τρόπους τους μαζί τους. Λέξεις όπως «son of a bitch», «shit», «prick» και «slut» δεν απαντούν συχνά, αν όχι ποτέ, στα βιβλία της, αλλά εδώ πάνε κι έρχονται, όταν οι άνθρωποι του σινεμά πίνουν και εκνευρίζονται ή απλώς αναφέρονται σε άλλους ‒ ο παραγωγός Μάρτι Φεν, όπως τον ενσαρκώνει με κέφι ο Τόνι Κέρτις, προσφωνεί τον εφημέριο «vicar baby».

Χρόνια εγκλωβισμένη στην εικόνα της κούκλας που δέχεται τη μοίρα της, η Κιμ Νόβακ ζωντανεύει μέσα από τη Λόλα Μπρούστερ την κακοφωνία της κακιασμένης στάρλετ που μετά από μεθοδευμένες σχέσεις επιβάλλει τη θορυβώδη παρουσία της σε ένα πλατό επειδή παντρεύτηκε τον παραγωγό. Στην πένα της Κρίστι, το Χόλιγουντ εξισώνεται με ένα απέραντο κρεβάτι όπου ξαπλώνουν λαμπεροί αγύρτες με αμφίβολη καλλιτεχνική αξία. Ωστόσο, αυτό δεν αφαιρεί από τον μαγνητισμό που εκπέμπουν στα πλήθη.

Σπασμένος καθρέφτης ** (1980) Facebook Twitter
Ροκ Χάντσον, Κιμ Νόβακ και Ελίζαμπεθ Τέιλορ.

Ένα από τα πιο φανατικά θύματα της κινηματογραφικής μαγείας είναι και ο ντετέκτιβ της Σκότλαντ Γιαρντ Ντέρμοτ Κράντοκ, ο οποίος επισκέπτεται την περιοχή μετά τον θάνατο της Χέδερ Μπάμπκοκ στη δεξίωση που δόθηκε στην έπαυλη όπου διαμένουν η Μαρίνα και ο σύζυγός της. Η άτυχη γυναίκα, θαυμάστρια της Γκρεγκ, έπεσε νεκρή λόγω του αρσενικού που περιείχε το ποτό της, ενώ διηγούνταν την πρώτη φορά που συνάντησε την αγαπημένη της ηθοποιό κατά τη διάρκεια του πολέμου, και η Γκρεγκ κοιτούσε αποσβολωμένη είτε τη Λόλα Μπρούστερ να κάνει είσοδο με πάταγο στην έπαυλη είτε τον πίνακα με τη Μαντόνα που κρατάει το θείο βρέφος στον τοίχο απέναντι.

Διόλου τυχαία, ο Κράντοκ είναι ο αγαπημένος ανιψιός της Τζέιν Μαρπλ, της διορατικής, πανέξυπνης, φιλομαθούς και ανύπαντρης «Σέρλοκ» του χωριού. Εκείνος αναλαμβάνει, με τη δική της σοφή καθοδήγηση, τις διακριτικές διαδικασίες του εντοπισμού της/του ενόχου, καθώς η Mις Mαρπλ έχει ένα ατύχημα στην αρχή και πρέπει να μείνει στο σπίτι της για να αναρρώσει. Σινεφίλ σε βαθμό κακουργήματος, ο Κράντοκ γνωρίζει τα πάντα για τους εμπλεκόμενους από τη Δυτική Ακτή, και τους συγχαίρει για τα κατορθώματά τους, ουσιαστικά κολακεύοντάς τους για να μάθει τι σκέφτονται.

Σπασμένος καθρέφτης ** (1980) Facebook Twitter
Ο ντετέκτιβ της Σκότλαντ Γιαρντ Ντέρμοτ Κράντοκ είναι ο αγαπημένος ανιψιός της Τζέιν Μαρπλ, της διορατικής, πανέξυπνης, φιλομαθούς και ανύπαντρης «Σέρλοκ» του χωριού.

Η σκηνή της ευγενικής ανάκρισης της Μαρίνα Γκρεγκ, όταν επιτέλους αισθάνεται καλύτερα και είναι έτοιμη να τον δεχθεί στα ιδιαίτερα διαμερίσματά της, είναι η καλύτερη της ταινίας: η Ελίζαμπεθ Τέιλορ στριμώχνεται από την ψύχραιμη, μαιευτική του μέθοδο και σπάει, με έναν μονόλογο και βαριές, πονεμένες φράσεις να χτυπάνε κρεσέντο, όταν ο Κράντοκ συμπληρώνει την πρότασή της που προέρχεται από μια κινηματογραφική επιτυχία του ένδοξου παρελθόντος της, που βέβαια δεν ήταν και τόσο καλή ταινία, όπως ίσως το Ζήσαμε στην αμαρτία που χάρισε στην Τέιλορ το πρώτο της Όσκαρ, αν και ακόμα και μερικές πριν από τη βράβευσή της το αποκήρυσσε μετά βδελυγμίας ‒ για πρώτη φορά η Τέιλορ αυτοσαρκάζεται στην οθόνη.

Μάλιστα υιοθετεί ελαφρά αγγλική προφορά (μάλιστα γεννήθηκε στο Λονδίνο, γι’ αυτό και χρίσθηκε Dame), αν και επισημαίνει πως προέρχεται από ένα αμερικανικό χωριό. Τρολάρει την περσόνα της, θεωρώντας δεδομένο πως οι θεατές γνωρίζουν ποια από τις δυο σταρ υποκρίνεται. Γενικότερα, ο Σπασμένος Καθρέφτης βρίθει αναφορών σε αληθινά πρόσωπα της χολιγουντιανής βιομηχανίας, από τη Χέντα Χόπερ, τον Τζον Χιούστον και τον Τζορτζ Κιούκορ μέχρι την πραγματική έμπνευση της ιστορίας που έγραψε η Κρίστι το 1962, που δεν είναι άλλη από την τραγική περίπτωση της σταρ των ’40s και υποψήφιας για Όσκαρ, Τζιν Τίρνεϊ, η οποία γέννησε ένα παιδί με πολλά προβλήματα υγείας επειδή κόλλησε ερυθρά από μια θαυμάστρια με την οποία ήρθε σε στενή επαφή, και δεν της το είπε ποτέ.

Σπασμένος καθρέφτης ** (1980) Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ εμφανίζεται τονίζοντας όσο γίνεται περισσότερο τα διάσημα βιολετί μάτια της, με ασορτί φόρεμα και ένα λουλουδένιο τιρμπάν να προκαλεί ιλαρό κοντράστ στην ταπεινά ντυμένη ομήγυρη.

Το χολιγουντιανό καστ, με την πονηρή προσθήκη της Τζεραλντίν Πέιτζ στον ρόλο της βοηθού και ερωμένης του Χάντσον, μοιάζει με αντιπερισπασμό στην πλοκή, αντί να τη φέρνει μπροστά, σαν να παίζεται μια προσομοίωση ταινίας μέσα σε ένα εικονογραφημένο μυθιστόρημα. Ο Γκάι Χάμιλτον που το σκηνοθέτησε, ήδη βετεράνος στη σειρά του Τζέιμς Μποντ, με τέσσερις περιπέτειες του 007 στο ενεργητικό του, είχε δηλώσει ήδη την αντιπάθειά του στο φιλολογικό σύμπαν της Άγκαθα Κρίστι, προσελήφθη ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο από τους παραγωγούς(!) και ερμήνευσε το στόρι ως νόστιμη κωμωδία. Σε μεγάλο βαθμό, αυτό ισχύει.

Ο Σπασμένος Καθρέφτης, γνωστότερος στα ελληνικά και ως Ο καθρέφτης ράγισε, Διπλό είδωλο στον σπασμένο καθρέφτη και παλιότερα Στον καθρέφτη είδα τον δολοφόνο (παραπλανητικά άστοχος τίτλος εντυπωσιασμού), είναι πλασμένος με τρολ μαγιά, τη διασκεδαστική αποδόμηση της χολιγουντιανής ψευδαίσθησης από την καθαρή βρετανική λογική. Ο ενδιάμεσος κρίκος είναι ο Κράντοκ του Φοξ, ενός εξαιρετικού καρατερίστα που εδώ λειτουργεί αθόρυβα και διακριτικά, ποτέ όμως ύπουλα ή παράτυπα, ακτινογραφώντας με το γάντι, χωρίς τους ακκισμούς του Πουαρό.

Σπασμένος καθρέφτης ** (1980) Facebook Twitter
Η πραγματική κατάκτηση της ταινίας παραμένει η Άντζελα Λάνσμπερι

Η πραγματική κατάκτηση της ταινίας παραμένει η Άντζελα Λάνσμπερι, που στα 54 της παίζει για πρώτη φορά την Μαρπλ, πολύ διαφορετικά από τη γενναιόδωρα κωμικότερη Μάργκαρετ Ράδερφορντ, συλλαμβάνοντας την εδουαρδιανή ουσία της με χιούμορ, περιέργεια και αξιοπρέπεια, τηρώντας τις περιγραφές και τις προδιαγραφές της ίδιας της Κρίστι. Δυστυχώς, δεν την επανέλαβε ποτέ, καθώς στράφηκε στην Τζέσικα Φλέτσερ του «Murder she wrote» επί 12 τηλεοπτικές σεζόν, το λαγωνικό που είχε την προσωπική της υπογραφή, σχεδόν σαν προέκταση του χαρακτήρα της.

Σπασμένος Καθρέφτης

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ