Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ

Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
0

Τα λευκώματα που συνοδεύουν συχνά τα γυρίσματα μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών, μοιραία γεμίζουν την ύλη τους με διάφορες σάλτσες ή ωραιοποιημένες δηλώσεις όσων εργάστηκαν σε αυτές, καθώς το υλικό δεν επαρκεί για να δικαιολογήσει την έκδοση. Είναι και λογικό, σε μια βιομηχανία που φροντίζει να προσχεδιάζει και να εκτελεί ευλαβικά, με βάση το κέρδος χρόνου και χρημάτων, τα γυρίσματα ενός φιλμ μεγάλου προϋπολογισμού είναι περισσότερο βαρετά, παρά περιπετειώδη, κάτι που μπορούν να επιβεβαιώσουν ηθοποιοί που έχουν συνήθως μικρό ρόλο σε αυτά. Η Κλεοπάτρα που ξεκίνησε η Fox το 1959 και ολοκλήρωσε το 1963, είναι μάλλον η βασίλισσα της άλλης πλευράς, ένα μνημείο μηδαμινής οργάνωσης, οργιώδους σπατάλης, κακοδιαχείρισης πόρων και προσώπων, όπου και ο τελευταίος από τους χιλιάδες που εργάστηκαν σε αυτήν θα έχει μια διασκεδαστική ιστορία να αναφέρει.

Η Κλεοπάτρα Ζ' Φιλοπάτωρ ήταν το τελευταίο μέλος της δυναστείας των Πτολεμαίων και τελευταία βασίλισσα της Αιγύπτου πριν η περιοχή γίνει οριστικά επαρχία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Αν και έζησε στον πρώτο π.Χ. αιώνα, σε μια εποχή δηλαδή που δε συνηθίζουμε να μιλάμε με ακριβείς ημερομηνίες, είναι μια από τις περιπτώσεις ιστορικών προσώπων εκείνης της εποχής, όπου υπάρχει επιβεβαίωση για τον θάνατό της – συνέβη στις 12 Αυγούστου 30 π.Χ., όταν η ίδια ήταν σε ηλικία 39 ετών. Πριν τη στιγμή αυτή όμως κατάφερε πολλά και μεταξύ άλλων να γοητεύσει τον Μάρκο Αντώνιο και τον Ιούλιο Καίσαρα, δυο από τους ισχυρότερους άντρες εκείνης της περιόδου, πρωταγωνιστές της μάχης για το Ρωμαϊκό θρόνο αλλά και της συνεχούς επέκτασης  της αυτοκρατορίας.

Στο νέο ξεκίνημα της Ρώμης ήρθε και το μεγάλο φαγοπότι. Απαιτήθηκε χτίσιμο νέων σκηνικών, τεχνικοί έβαζαν μέσα στα μεγάλα κόστη πολλά προσωπικά τους έξοδα που δε μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά, ενώ υπήρξε μεγάλη διαφθορά στην όλη οικονομική διαχείριση. Η Τέιλορ ορκίζονταν αργότερα πως βρήκε χαρτιά όπου το στούντιο ότι χρεώνονταν καθημερινά 12 κοτόπουλα για τη διατροφή της, ένα μικρό μόνο παράδειγμα δεκάδων υπερτιμολογήσεων πάνω στο πτώμα της Fox.

Μπορεί η Κλεοπάτρα να έκανε πολλά περισσότερα για το λαό της αλλά η παρουσία της σε αυτή την ιστορία έρωτα και προδοσίας έφτανε για να ξετρελάνει παραγωγούς και επίδοξες στάρλετς, περίπου 2000 χρόνια αργότερα στην άλλη πλευρά του κόσμου. Ο ρόλος της ως μοιραία γυναίκα και ο πολυθρύλητος ερωτισμός που εξέπεμπε απασχόλησε το Χόλιγουντ από πολύ νωρίς, μόλις αυτό μπήκε στη λογική των μεγάλων, σε κόστος κι διάρκεια, επών. Το 1917, ένα πρώιμο σύμβολο του σεξ για τη βιομηχανία, η Θέντα Μπάρα, βρήκε ευκαιρία για να φορέσει μια σειρά από αισθησιακά φορέματα, κάλυψε σε σκηνές το στήθος της μόνο από ένα κόσμημα σε σχήμα φιδιού, αλλά η Κλεοπάτρα της χάθηκε μέσα στον χρόνο, καθώς μόνο φωτογραφίες και μικρές σκηνές έχουν διασωθεί. Ο μεγάλος Σέσιλ Μπ. Ντεμίλ προσπάθησε να αναβιώσει τον μύθο της το 1934 με την Κλοντέτ Κόρμπετ, προλαβαίνοντας  για λίγους μήνες τον κώδικα Χέιζ και τις απαγορεύσεις του. Ο Ντεμίλ ξανασχολήθηκε με τις υπερπαραγωγές 20 χρόνια αργότερα και τα κέρδη από τις Δέκα Εντολές έπαιξαν τον ρόλο τους όταν ακούστηκε η ιδέα στο στούντιο της Fox για μια νέα Κλεοπάτρα. Σε πολλούς φάνηκε κακή ιδέα όμως ο βετεράνος παραγωγός Γουόλτερ Γουάνγκερ κλήθηκε να ξεκινήσει διαδικασίες προ-παραγωγής με το στούντιο να θεωρεί πως 2 εκατομμύρια δολάρια ήταν αρκετά για το project.  

Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
Ρίτσαρντ Μπέρτον ως Μάρκος Αντώνιος.
Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
Ρεξ Χάρισον ως Ιούλιος Καίσαρας

Ο Γουάνγκερ σκεφτόταν την ιδέα από τις αρχές της δεκαετίας του 50 όταν είδε με τα μάτια του την αναβίωση της ταινίας-χλαμύδας και είχε έναν ισχυρό συμπαίκτη στο σχέδιό του, τον ελληνικής καταγωγής πρόεδρο της Fox Σπύρο Σκούρα που είχε στο ενεργητικό του την προώθηση του CinemaScope μέσω του Χιτώνα, της θρησκευτικής ταινίας που έδειξε πως το σινεμά δεν χρειάζεται να φοβάται την τηλεόραση αν μεγαλώσει την οθόνη του. Τα χρόνια περνούσαν και ο Σκούρας βρισκόταν σε ένα δύσκολο σημείο, καθώς μετά την αποχώρηση του Ντάριλ Ζάνουκ η Fox είχε ξεμείνει από ιδέες και εμφάνιζε ζημίες. Η Κλεοπάτρα δε φαινόταν να είναι μεγάλο ρίσκο λόγω του σχετικά μικρού κόστους της σε σχέση με μεγάλες παραγωγές της εποχής (15 εκατομμύρια είχε κοστίσει το Μπεν Χουρ, η ακριβότερη χολιγουντιανή ταινία ως τότε), ακόμη και αν στην πορεία ανέβαινε το budget της ταινίας, κάτι σχεδόν σίγουρο λόγω της εμμονής του Γουάνγκερ στο πρόσωπο της Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Το στούντιο τη θεωρούσε μεγάλο μπελά, ειδικά από τη στιγμή που στοχοποιήθηκε ως υπαίτια για τον χωρισμό των America's Sweethearts, Έντι Φίσερ και Ντέμπι Ρέινολντς, λόγω της σχέσης της με τον πρώτο. Η προσωπική ζωή της Τέιλορ, γεμάτη από γάμους, διαζύγια και ίντριγκες θα τάραζε αναμενόμενα τα γυρίσματα αλλά η εικόνα της ως Κλεοπάτρα θα ήταν όντως ένα τεράστιο κίνητρο για την οικονομική επιτυχία της ταινίας. Η Τέιλορ ζήτησε και πήρε 1 εκατομμύριο για το ρόλο και κάπου εκεί ξεκίνησε ένα όργιο σουρεαλισμού.

Τα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο στα στούντιο της Pinewood στην Αγγλία, κάτι που ήταν η πρώτη από μια σειρά λάθος αποφάσεων. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Ρούμπεν Μαμούλιαν που έψαχνε για χρόνια την τελευταία επιτυχία της καριέρας του, ενώ οι Πίτερ Φιντς και Στίβεν Μπόιντ υποδύθηκαν τους Ιούλιο Καίσαρα και Μάρκο Αντώνιο αντίστοιχα. Την πρώτη μέρα των γυρισμάτων, οι βρετανίδες κομμώτριες της παραγωγής είδαν την Τέιλορ να φέρνει τον προσωπικό της στυλίστα και εμπόδισαν τα γυρίσματα γιατί η πρωτοβουλία της ήταν εκτός συμβολαίου. Την τρίτη ημέρα η Τέιλορ ειδοποιεί πως δε μπορεί να μεταβεί στο στούντιο λόγω ίωσης. Τις επόμενες ημέρες η αρρώστια συνεχίζεται και η Τέιλορ κλείνεται στο σπίτι της πλάι σε ένα εκρηκτικό μείγμα φαρμάκων, επηρεασμένη από τον αγγλικό καιρό, ο οποίος εμπόδιζε και γυρίσματα που δεν περιείχαν την πρωταγωνίστρια καθώς σχεδόν όλα ήταν σε εξωτερικούς χώρους αλλά έβρεχε συνεχώς. Ο μόνος που μπορεί ίσως να την ηρεμήσει είναι ο σύζυγός της, Έντι Φίσερ, ο οποίος πληρώθηκε γι' αυτό από τη Fox – πήρε 150 χιλιάδες δολάρια τυπικά ως βοηθός παραγωγής αλλά ουσιαστικά ως εμψυχωτής της Τέιλορ. Φθάνουμε ως το Νοέμβριο, η Τέιλορ είναι ακόμη σπίτι και χειροτερεύει, ο Μαμούλιαν περιμένει, πέρα από αυτήν, και ένα βελτιωμένο σενάριο όπως του υποσχέθηκαν, καθώς είχε μόνο μια αρχική μορφή και η παραγωγή διακόπτεται για 2 μήνες μέχρι να βελτιωθούν τα πράγματα. Τον Ιανουάριο του 1961 εξακολουθεί να μη βλέπει ούτε Τέιλορ ούτε σενάριο και παραδίδει στον Σκούρα 10 λεπτά υλικού, υποβάλλοντας την παραίτησή του. Κόστος ως τότε: 7 εκατομμύρια δολάρια.

Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
Η αρρώστια της πρωταγωνίστριας μετεξελίχθηκε σε πνευμονία και σύμφωνα με την ίδια, όπως παραδέχτηκε χρόνια αργότερα, τουλάχιστον 4 φορές οι γιατροί την θεώρησαν για λίγα λεπτά νεκρή. Τον Μάρτιο του 1961 έπεσε σε κωματώδη κατάσταση και χρειάστηκε τραχειοτομή για να μείνει ζωντανή.

Το πρόβλημα του Σκούρα ήταν πως πλέον το κόστος είχε ξεφύγει τόσο πολύ που αν κατέβαζε ρολά λέγοντας στους μετόχους της Fox πως αυτά τα χρήματα απλά χάθηκαν, οι τελευταίοι θα του έδειχναν το δρόμο της εξόδου. Θεωρούσε πως ήταν καλύτερο να τελειώσει όπως μπορούσε αυτό το εγχείρημα, έστω και με υπέρογκα έξοδα, αφού το κοινό θα έφερνε ένα μεγάλο μέρος τους πίσω στο στούντιο, οπότε θα μπορούσαν τουλάχιστον να επανεπενδυθούν. Αυτή του η ανάγκη για να τελειώσει η ταινία με κάθε τρόπο, έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από πολλούς συνεργάτες που βρήκαν ευκαιρία να στραγγίξουν το ταμείο της Fox βλέποντας το αφεντικό της σε απόγνωση. Η πρώτη του κίνηση, λίγο πριν τη διαφαινόμενη παραίτηση του Μαμούλιαν, ήταν να στείλει το όποιο σενάριο είχε σε μια άλλη παλιά καραβάνα, τον Τζόζεφ Μάνκιεβιτς θεωρώντας τον ικανό να στρώσει κάπως την παραγωγή. Ο τελευταίος του απάντησε πως το σενάριο είναι αποκρουστικό, θυμίζει κακή σαπουνόπερα και έπρεπε να γίνουν δραστικές αλλαγές, που ο ίδιος αδυνατούσε να κάνει. Πείστηκε, όταν ο Σκούρας του πρότεινε πως πέρα από τον παχυλό μισθό του, θα έπαιρνε και 3 εκατομμύρια για την εταιρία παραγωγής που διατηρούσε και οι 2 τους πήραν την απόφαση να τα ξεκινήσουν όλα από την αρχή, πετώντας το υλικό του Μαμούλιαν, αφού οι Φιντς και Μπόιντ είχαν πια άλλες υποχρεώσεις και δε μπορούσαν να συνεχίσουν. Ο Ρεξ Χάρισον έγινε ο Καίσαρας, ο Ρίτσαρντ Μπέρτον ο Μάρκος Αντώνιος οι υπογραφές των 2 κόστισαν άλλο μισό εκατομμύριο και η αισιοδοξία επανήλθε. Τι να κάνουν όμως αυτοί χωρίς την Τέιλορ;

Η αρρώστια της πρωταγωνίστριας μετεξελίχθηκε σε πνευμονία και σύμφωνα με την ίδια, όπως παραδέχτηκε χρόνια αργότερα, τουλάχιστον 4 φορές οι γιατροί την θεώρησαν για λίγα λεπτά νεκρή. Τον Μάρτιο του 1961 έπεσε σε κωματώδη κατάσταση και χρειάστηκε τραχειοτομή για να μείνει ζωντανή. Τα κατάφερε και ξεκίνησε τη διαδικασία της ανάρρωσης μέχρι να είναι τελείως καλά για να υποδυθεί τελικά τον ρόλο που τόσο ήθελε. Την ίδια ώρα η Fox παγώνει οποιαδήποτε άλλη μεγάλη παραγωγή, μεταφέρει τα σκηνικά στη Ρώμη και τον Αύγουστο η Τέιλορ υπογράφει νέο συμβόλαιο στο οποίο διατηρεί τον μισθό της για να δουλέψει για 16 εβδομάδες, ενώ θα δικαιούται και εβδομαδιαία αποζημίωση 50 χιλιάδων δολαρίων για κάθε έξτρα εβδομάδα. Στο νέο ξεκίνημα της Ρώμης ήρθε και το μεγάλο φαγοπότι. Απαιτήθηκε χτίσιμο νέων σκηνικών, τεχνικοί έβαζαν μέσα στα μεγάλα κόστη πολλά προσωπικά τους έξοδα που δε μπορούσαν να γίνουν αντιληπτά, ενώ υπήρξε μεγάλη διαφθορά στην όλη οικονομική διαχείριση. Η Τέιλορ ορκίζονταν αργότερα πως βρήκε χαρτιά όπου το στούντιο ότι χρεώνονταν καθημερινά 12 κοτόπουλα για τη διατροφή της, ένα μικρό μόνο παράδειγμα δεκάδων υπερτιμολογήσεων πάνω στο πτώμα της Fox. Βλέποντας την κατάσταση εκτός ελέγχου, ο Σκούρας πούλησε μια μεγάλη έκταση γης στο Λος Άντζελες που άνηκε στην εταιρία και νοίκιασε μετά μέρος της ώστε να είναι σίγουρος ότι δεν θα αντιμετωπίσει έλλειψη κεφαλαίων.

Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
Τα πανάκριβα νέα σκηνικά της Cinecitta χτίζονταν πρόχειρα πλάι σε άλλα με αποτέλεσμα να πρέπει να ξαναγυριστούν τεράστιες σκηνές επειδή φαίνονταν αντικείμενα του 20ου αιώνα, ενώ το σύστημα Todd-AO 70 mm με το οποίο γυρίζονταν το φιλμ δεν υποστηρίζονταν στην αίθουσα προβολής του στούντιο και τα καθημερινά πλάνα έπρεπε να φύγουν για το Λος Άντζελες, να αλλάξουν φορμάτ και να επιστρέψουν.

Στο ξεκίνημα των νέων γυρισμάτων προσλήφθηκαν πολλοί νέοι ηθοποιοί για τους δεύτερους ρόλους και χιλιάδες κομπάρσοι διαφόρων εθνικοτήτων οι οποίοι ήταν χωρισμένοι ανά γλώσσα συνεννόησης ώστε να μπορούν να παίρνουν καλύτερα εντολές. Κανείς πάντως δε πήρε ολοκληρωμένο σενάριο, αφού ο Μάνκιεβιτς και οι βοηθοί ανέλαβαν την εξαντλητική υποχρέωση να γυρίζουν το πρωί με το υλικό που είχαν και να ξαναγράφουν το βράδυ νέες σκηνές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα λειτουργικό χάος, με ηθοποιούς να υπογράφουν (και να πληρώνονται) για μήνες και να κάθονται τον περισσότερο καιρό, δουλεύοντας ελάχιστα. Ο Ρεξ Χάρισον επιβεβαίωσε τον δύσκολο χαρακτήρα του, μαλώνοντας σε κάθε σκηνή με όποιον έβρισκε μπροστά του, τα πανάκριβα νέα σκηνικά της Cinecitta χτίζονταν πρόχειρα πλάι σε άλλα με αποτέλεσμα να πρέπει να ξαναγυριστούν τεράστιες σκηνές επειδή φαίνονταν αντικείμενα του 20ου αιώνα, ενώ το σύστημα Todd-AO 70 mm με το οποίο γυρίζονταν το φιλμ δεν υποστηρίζονταν στην αίθουσα προβολής του στούντιο και τα καθημερινά πλάνα έπρεπε να φύγουν για το Λος Άντζελες, να αλλάξουν φορμάτ και να επιστρέψουν. Με αυτές τις απίθανες συνθήκες ο Μάνκιεβιτς έπρεπε να φτιάξει μια ιστορία που να βλέπεται προσπαθώντας να κόψει όσο περισσότερο γίνονταν μια διάρκεια που υπολογίζονταν γύρω στις 6 ώρες. Κάποια στιγμή υπήρξε η ιδέα των 2 ταινιών (Κλεοπάτρα και Ιούλιος Καίσαρ, Κλεοπάτρα και Μάρκος Αντώνιος) που τελικά απορρίφθηκε ενώ αργότερα ο Σκούρας πάνω στην απόγνωσή του πρότεινε στον Μπέρτον να μικρύνει υπερβολικά τον ρόλο του με τον τελευταίο να του απαντά πως αν γινόταν κάτι τέτοιο θα του έπαιρνε και τα τελευταία του δολάρια στο δικαστήριο.

Το πιο εξωφρενικό είναι πως παρά τα απίθανα που αναφέρονται παραπάνω, μέχρι τώρα δεν έχει αναφερθεί το γεγονός που στιγμάτισε, περισσότερο από κάθε άλλο, το φιλμ και έκανε όλα τα υπόλοιπα ευτράπελα να μοιάζουν με παιδικές σκανταλιές. Από τις πρώτες κιόλας σκηνές που έπαιξαν μαζί η, υγιέστατη πλέον, Τέιλορ και ο Μπέρτον, όλοι όσοι ήταν γύρω τους αντιλήφθηκαν πως ο μεταξύ τους ερωτισμός δεν ήταν προϊόν καλής ηθοποιίας. Έτσι, μετά τα χίλια μύρια προβλήματα, έσκασε το μεγάλο νέο που έφερε στη Ρώμη στρατιές φωτορεπόρτερ να κρέμονται σε δέντρα και σκεπές μήπως και το απαθανατίσουν. Οι, παντρεμένοι και οι 2, Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Ρίτσαρντ Μπέρτον είχαν ερωτική σχέση. Το ανακοίνωσαν μάλιστα γρήγορα στους συζύγους τους, η Τέιλορ δέχθηκε άλλη μια επίθεση για διάλυση γάμου, ο Φίσερ (που ήταν ακόμη στα γυρίσματα) με τον Μπέρτον μόνο που δεν αλληλοσκοτώθηκαν, η καθολική εκκλησία απειλούσε να κλείσει την παραγωγή λόγω του έκλυτου βίου των πρωταγωνιστών, τα γυρίσματα ξαναδιακόπηκαν, στον Σκούρα έρχονταν νέα ραβασάκια με αποζημιώσεις και ο μόνος που χάρηκε το νέο χάος ήταν ο Μάνκιεβιτς που μπόρεσε να ξαναγράψει τις εναπομείναντες σκηνές με την ησυχία του, καθώς με την αδιάκοπη διπλή δουλειά του εμφανιζόταν εξαντλημένος στο γύρισμα. Το Le scandale, όπως ονόμασαν οι δυο τους την ιστορία της σχέσης τους, είχε μάλλον θετικό αντίκτυπο αργότερα για τους ίδιους, καθώς για την επόμενη δεκαετία παρέμειναν ένα από τα πιο δημοφιλή ζευγάρια της showbiz. Για την Τέιλορ συγκεκριμένα, αυτός ήταν ο μεγαλύτερος σε διάρκεια από τους επτά συνολικά γάμους που έκανε στη ζωή της.

Κλεοπάτρα: Η ιστορία πίσω από την ακριβότερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
Από τις πρώτες κιόλας σκηνές που έπαιξαν μαζί η, υγιέστατη πλέον, Τέιλορ και ο Μπέρτον, όλοι όσοι ήταν γύρω τους αντιλήφθηκαν πως ο μεταξύ τους ερωτισμός δεν ήταν προϊόν καλής ηθοποιίας. Έτσι, μετά τα χίλια μύρια προβλήματα, έσκασε το μεγάλο νέο που έφερε στη Ρώμη στρατιές φωτορεπόρτερ να κρέμονται σε δέντρα και σκεπές μήπως και το απαθανατίσουν.

Τι έμεινε στο τέλος; Τα γυρίσματα επιτέλους τελείωσαν, οι έξι ώρες έγιναν μετά κόπων και βασάνων τέσσερις στο μοντάζ, το κοινό, όπως αναμενόταν, αγκάλιασε τη νέα Κλεοπάτρα, η Τέιλορ μπήκε στο Γκίνες για τα 65 συνολικά φορέματα που έβαλε, η «αιγυπτιακή» μόδα έγινε trend, η ταινία ήταν η πιο πετυχημένη της χρόνιας εμπορικά. Μπορεί να μην έβγαλε κέρδος λόγω του κόστους της, αλλα τουλάχιστον έδωσε μια τελευταία ευκαιρία στην Fox να σώσει την κατάσταση, κάτι που έκανε τον επόμενο χρόνο με τη Μελωδία της Ευτυχίας. Το πρωταγωνιστικό ζεύγος, κουρασμένο από το κυνηγητό των φωτογράφων, δεν παραβρέθηκε στην πρεμιέρα του φιλμ στη Νέα Υόρκη ενώ ο Μάνκιεβιτς, σύμφωνα με τα λόγια των δικών του,  μετά από την όλη δυσάρεστη εμπειρία έγινε πολύ πιο διστακτικός σε οποιαδήποτε πρόταση είχε αργότερα και σταδιακά αποσύρθηκε από το μέσο . Ο Σπύρος Σκούρας, όπως ήταν αναμενόμενο υποβαθμίστηκε, μετά από αλληλοκατηγορίες με συναδέλφους του στη Fox για το ποιος τελικά έφταιγε για όλο αυτό που συνέβη. Ο τελικός λογαριασμός; 44 εκατομμύρια δολάρια το 1963, δηλαδή πάνω από 300 εκατομμύρια σε σημερινά μεγέθη. Αν γυρνούσε κάποιος είκοσι αιώνες πίσω  στον χρόνο και εξιστορούσε στην Κλεοπάτρα όλα αυτά που συνέβησαν, μπορεί και να την έπειθε να μην ανέβαινε ποτέ στο θρόνο της, παραδίδοντας την Αίγυπτο λίγα χρόνια νωρίτερα.

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 12.8.2017

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ