«Δεν νοιώθω την αναπνοή μου»: Η διαρκής αγωνία του Lewis Capaldi

«Δεν νοιώθω την αναπνοή μου»: Η διαρκής αγωνία του Lewis Capaldi Facebook Twitter
0



Η ΦΗΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ
  για τον Σκωτσέζο ποπ σταρ Lewis Capaldi. «Το να είσαι διάσημος είναι εύκολο», δήλωσε στους κυριακάτικους Times του Λονδίνου. «Βγαίνεις έξω και ο κόσμος σε χαιρετάει. Πού είναι το δύσκολο;». Αλλά οι συνεχιζόμενοι αγώνες του με το άγχος, το σύνδρομο του απατεώνα [επίσης γνωστό ως φαινόμενο του απατεώνα ή σύνδρομο απάτης από το οποίο πάσχουν φιλόδοξα άτομα που χαρακτηρίζονται από αδυναμία να εσωτερικεύουν τα επιτεύγματά τους και έναν επίμονο φόβο ότι θα εκτεθούν ως «απάτη»] και το σύνδρομο Tourette με το οποίο διαγνώστηκε πρόσφατα, είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία – και το βάρος τους τον έχει ωθήσει να σκεφτεί ακόμα και εγκαταλείψει τη μουσική. «Η πίεση της δουλειάς είναι το πρόβλημα», δήλωσε ο Capaldi, ο οποίος θα εμφανιστεί και στην Αθήνα το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου, στο TerraVibe. «Οι περιοδείες μαμούθ σε τεράστιους χώρους. Οι προσδοκίες πάνω μου. Αυτό σίγουρα προκαλεί άγχος στον καθένα, πόσο μάλλον σε έναν τεράστιο υποχόνδριο όπως εγώ».

Η φήμη του 26χρονου εκτοξεύτηκε το 2019 με το υποψήφιο για Grammy hit single "Someone You Loved", μια δακρύβρεχτη μπαλάντα που έκανε τον μουσικοκριτικό των Los Angeles Times Mikael Wood να αναρωτηθεί αν ο Capaldi είναι «η νέα Adele». Το ντεμπούτο άλμπουμ του, "Divinely Uninspired to a Hellish Extent", της ίδιας χρονιάς, έγινε πολυπλατινένιο.

«Δεν μπορώ να αναπνεύσω, δεν νιώθω την αναπνοή μου, ζαλίζομαι, νιώθω ότι κάτι συμβαίνει στο κεφάλι μου και ιδρώνω ... Ολόκληρο το σώμα μου αρχίζει να κάνει ό,τι κάνει ο ώμος μου και έχω σπασμούς. Νιώθω ότι είτε θα μείνω έτσι για πάντα είτε ότι θα πεθάνω».

Ο Capaldi είναι το θέμα του ντοκιμαντέρ του Netflix "How I'm Feeling Now", το οποίο καταγράφει την αλματώδη άνοδό του και τους τρόπους με τους οποίους αυτή προκάλεσε το άγχος του και άλλα προβλήματα υγείας. Σύμφωνα με το BBC News, ο Capaldi μιλάει στην ταινία για το πώς ένα τράβηγμα στον ώμο πέρυσι τον ανάγκασε να πάρει άδεια από τις υποχρεώσεις και να διακόψει τη συγγραφή και την ηχογράφηση του δεύτερου άλμπουμ του, "Broken by Desire to Be Heavenly Sent".

Κατά τη διάρκεια αυτού του διαλείμματος, διαγνώστηκε με το σύνδρομο Tourette, όπως  ο ίδιος ανακοίνωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η Mayo Clinic ορίζει το σύνδρομο Tourette ως μια διαταραχή που «περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες κινήσεις ή ανεπιθύμητους ήχους (τικ) που δεν μπορούν να ελεγχθούν». Ο ίδιος απέδωσε το τικ στο άγχος του και στο σύνδρομο του απατεώνα, καταστάσεις που πυροδοτούνται ειδικά από την πίεση της τραγουδοποιίας. «Το τικ που έχω χειροτερεύει όταν κάθομαι να παίξω πιάνο. Είναι σωματικά επώδυνο», δηλώνει στο ντοκιμαντέρ. «Μου κόβεται πραγματικά η ανάσα και με πεθαίνει η πλάτη μου όταν πάω να το κάνω. Είναι τρομακτικό».

Αυτά τα επεισόδια, λέει ο Capaldi στο ντοκιμαντέρ, συνοδεύονται κατά καιρούς από κρίσεις πανικού, όπου «δεν μπορώ να αναπνεύσω, δεν νιώθω την αναπνοή μου, ζαλίζομαι, νιώθω ότι κάτι συμβαίνει στο κεφάλι μου και ιδρώνω ... Ολόκληρο το σώμα μου αρχίζει να κάνει ό,τι κάνει ο ώμος μου και έχω σπασμούς. Νιώθω ότι είτε θα μείνω έτσι για πάντα είτε ότι θα πεθάνω».

Στη συνέντευξη στους Times, ο Capaldi υποστηρίζει ότι «μόνο η δημιουργία μουσικής μου το κάνει αυτό ... Διαφορετικά, μπορώ να είμαι καλά για μήνες κάθε φορά. Είναι μια περίεργη κατάσταση». Προς το παρόν, ωστόσο, ο Capaldi πιστεύει ότι το «αντάλλαγμα» της δημιουργίας και της μουσικής και η επιβάρυνση που έχει στην ψυχική του υγεία και το σώμα του «αξίζει τον κόπο». «Αλλά αν φτάσει σε σημείο να κάνω ανεπανόρθωτη ζημιά στον εαυτό μου, θα τα παρατήσω», λέει. «Μισώ την υπερβολή, αλλά είναι πολύ πιθανό να πρέπει να εγκαταλείψω τη μουσική».

Παρόλο δηλώνει ικανοποιημένος με το τελικό προϊόν του δεύτερου άλμπουμ του, το σύνδρομο του απατεώνα εξακολουθεί να εμφανίζεται όταν σκέφτεται πώς θα το παρουσιάσει ζωντανά. «Αισθάνομαι υπέροχα που έκανα έναν δίσκο που αγαπώ», λέει. «Ανυπομονώ να παίξω τα τραγούδια ζωντανά. Αλλά αυτό που ακόμα δεν καταλαβαίνω είναι γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι έρχονται να με δουν». Ο Capaldi ομολογεί ότι ήταν ήδη ένας ανήσυχος άνθρωπος πριν έρθει η ποπ διασημότητα. Και όπως ο καθένας, κουβαλούσε τα δικά του τραύματα, όπως ο θάνατος δύο στενών συγγενών του όταν ήταν παιδί, συμπεριλαμβανομένης της θείας του η οποία αυτοκτόνησε.

Με στοιχεία από τους Los Angeles Times

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ