Γιάννης Χατζηλοΐζου, Dvořák: Συμφωνία «Του Νέου Κόσμου»/ Mozart: Requiem

Γιάννης Χατζηλοΐζου, Dvořák: Συμφωνία «Του Νέου Κόσμου»/ Mozart: Requiem Facebook Twitter
0

Δύο σπουδαία έργα, δύο μεγάλων συνθετών σε μία μοναδική συναυλία. Η 9η του Ντβόρζακ, ή «Συμφωνία του Νέου Κόσμου», γράφτηκε το 1893 κατά τη διάρκεια της εργασίας του Τσέχου συνθέτη ως Διευθυντή του Εθνικού Ωδείου της Νέας Υόρκης και ενσωματώνει χαρακτηριστικά από τη μουσική παράδοση των ιθαγενών Ινδιάνων και Αφρικανών Αμερικανών.


Πρωτοπαρουσιάστηκε, το ίδιο έτος, στο Κάρνεγκι Χολ με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης και Μαέστρο τον ίδιο. Στη σκηνή, σύσσωμη η 70μελής Φιλαρμονική Ορχήστρα Αθηνών. Το δεύτερο μέρος του προγράμματος επιφυλάσσει μια επιβλητική παρουσίαση του κορυφαίου «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, ενός έργου με συνταρακτική ιστορία και συμβολισμούς.

Ο συνθέτης ανέλαβε τη σύνθεση του έργου ως παραγγελία, προς εξόφληση χρεών του, εις μνήμη της, προσφάτως αποθανούσης, συζύγου του πιστωτή του. Ο συνθέτης γνώριζε πως ο Κόμης θα παρουσίαζε το έργο ως δικό του, αφού του είχε ζητηθεί να αποφύγει ο, τιδήποτε ιδιοφυές, ώστε να μην αποκαλυφθεί. Πέντε μήνες αργότερα ο Μότσαρτ απεβίωσε, αφήνοντας το έργο ημιτελές.

Η ολοκλήρωσή του έγινε από τους μαθητές του, Φρανς Σούσμαϊρ, Φρανς Φραϊστάντλερ, και Γιόζεφ Έϊμπλερ, μετά από απαίτηση της συζύγου του Μότσαρτ, Κονστάντσε, με βάση σημειώσεις και υποδείξεις του δασκάλου τους. Το μοναδικό τμήμα του «Ρέκβιεμ» που έγραψε εξ' ολοκλήρου ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, είναι το «Introitus Requiem Aeternam». Διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής των συνόλων, Μαέστρος Γιάννης Χατζηλοΐζου .

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ