«Δυστοπική Πίστα»: 15 νεαροί ποιητές ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα απρόσμενο άλμπουμ

Στην Δυστοπική Πίστα, δεκαπέντε νεαροί ποιητές και ποιήτριες ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα απρόσμενο άλμπουμ Facebook Twitter
Όλο το πρότζεκτ ήταν μια ιδέα του Π.Ι.Ε.Β. που προσπάθησε να κάνει ένα άνοιγμα σε νέους και ανερχόμενους ποιητές της χώρας, μια μεγάλη συνεργασία. 
0

TO «DYSTOPIAN DANCEFLOOR», η τελευταία spoken word δουλειά που επιμελείται το Bad Poetry Social Club, φέρνει κοντά δεκαπέντε νεαρούς ποιητές και ποιήτριες, έναν μουσικό, τρεις sound engineers, έναν γραφίστα, έναν φωτογράφο, έναν εικαστικό, τέσσερις σκηνοθέτες και έναν διευθυντή παραγωγής. Όλοι μαζί δημιουργούν μια πρωτόγνωρη οπτικοακουστική πρόταση που αποτελείται από ένα άλμπουμ το οποίο περιέχει έξι ηλεκτρονικά κομμάτια. Καθένα από αυτά συνοδεύεται από ισάριθμα βίντεο.

Ακούγεται υπερπαραγωγή και είναι κάπως, αν το καλοσκεφτείς, συμμετέχουν πάνω από είκοσι καλλιτέχνες. Σίγουρα σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς κατάφεραν να συνεργαστούν τόσα άτομα, μια και δεν βρίσκονται όλοι στην Αθήνα, αλλά διασκορπισμένοι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Ας είναι καλά το διαδίκτυο και η θέληση για συλλογική προσπάθεια, όπως τονίζει ο Λόγου Χάριν που έχει αναλάβει την παραγωγή μαζί με τον Nikor και τρέχει το Project White Cube. «Tα τεχνικά ζητήματα πάντα υπάρχουν, ειδικά όσο αυξάνεται ο αριθμός των συμμετεχόντων, αλλά εφόσον υπάρχει θέληση, φαίνεται να βρίσκεται και η λύση».

Πάντως, γενικά όλο το πρότζεκτ ήταν μια ιδέα του Π.Ι.Ε.Β. που προσπάθησε να κάνει ένα άνοιγμα σε νέους και ανερχόμενους ποιητές της χώρας, μια μεγάλη συνεργασία. 

Ο ίδιος την περιγράφει ως ένα «μεγάλο στοίχημα που κερδίσαμε όλοι μαζί. Σε μια τέχνη τόσο μοναχική όσο η ποίηση το να μπορείς να συνυπάρχεις και να συν-δημιουργείς είναι πολύ σημαντικό». Συγκεκριμένα συμμετέχουν οι Αρετή, still.vi, Π.Ι.Ε.Β., γιασεμάκι, Μαρία Μπάκα, α. επίθετη, AGG.TSAGG, Ζε Μήτσος, Β. Σέργη, Valiant Aloof, Fâné, ένα54, Δημήτρης Σταμίρης, Celine Kuyumdzhu και MFS

Το αποτέλεσμα είναι κάτι εντελώς ασυνήθιστο, ένα μεταμοντέρνο πείραμα του οποίου η σκοτεινή ατμόσφαιρα, σκηνοθετημένη έτσι ώστε να σε κάνει κυρίως να σκεφτείς, σε απορροφά. 

Χάνεσαι λίγο στα ονόματα, αλλά ο Π.Ι.Ε.Β., που ανέλαβε και το δύσκολο έργο της οργάνωσης, αν μη τι άλλο τα κατάφερε. «Το πρότεινα πρώτα στα παιδιά από το Βad Ρoetry, τους άρεσε πολύ η ιδέα κι έτσι το προτείναμε σε όλους και με χαρά συμμετείχαν. Τρεις μήνες μετά είχαμε ένα πολύπλευρο άλμπουμ spoken word ποίησης στα χέρια μας», αναφέρει.

Το αποτέλεσμα είναι κάτι εντελώς ασυνήθιστο, ένα μεταμοντέρνο πείραμα, του οποίου η σκοτεινή ατμόσφαιρα, σκηνοθετημένη έτσι ώστε να σε κάνει κυρίως να σκεφτείς, σε απορροφά. 

Στα έξι κομμάτια του το «Dystopian Dancefloor» αγγίζει από κοινωνικοπολιτικά θέματα μέχρι τον έρωτα, την αποξένωση αλλά και τους προσωπικούς δαίμονες του καθενός. Είναι γεμάτα θυμό για αρκετά πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, αρκετά φεμινιστικό σε κάποια σημεία, όπως το εξαιρετικό «Dobro Utro», όπου εναλλάσσονται οι γυναικείες φωνές των γιασεμάκι, α. επίθετη και Μαρία Μπάκα, απαντώντας η μία στην άλλη και περιγράφοντας τη ζοφερή καθημερινότητα των προσώπων που εξυμνεί. 

«Dobro Utro»

O τίτλος του άλμπουμ προέρχεται από τους στίχους: «Χορεύουμε σε μια δυστοπική πίστα, με το περιβάλλον να καταστρέφεται / άνθρωποι να κατατρώνε τα πάντα γύρω και μέσα τους, στο αστικό τοπίο. / Κοινωνικές τοποθετήσεις και ανισότητες / για μια χαμένη γενιά που κρατιέται από τον έρωτα, τη φιλία και το όνειρο / ενώ την κυνηγά η ενοχή και η δυσβάσταχτη διαδικασία να αναστρέψει την κατάσταση που δημιούργησαν οι προηγούμενες». 

Η Β. Σέργη, που συμμετέχει στο «Μέσα στο αμάξι αυτό», λέει ότι «ο στίχος καταλήγει να είναι πάντα πολιτικός όσο ζεις στο σήμερα και επηρεάζεσαι από αυτό, κάποιες φορές και ερήμην του εκάστοτε στιχουργού. Για μένα ακόμα και η απουσία πολιτικού στίχου είναι πολιτική τοποθέτηση, απόρροια μιας σειράς βιωμάτων σε ένα συγκεκριμένο πολιτικό πλαίσιο, που επηρεάζουν ιδεολογικά άρα και πολιτικά ένα κομμάτι των αναγνωστών/ακροατών». 

«Μέσα στο αμάξι αυτό»

Δεν είναι, όμως, μόνο οι στίχοι που προκαλούν εντύπωση αλλά και ο τρόπος που τους ντύνει ο Nikor με τη μουσική, εντείνοντας τον φουτουριστικό/scifi χαρακτήρα του πρότζεκτ, κάτι που έκανε εσκεμμένα. «Όλη τη μουσική για το άλμπουμ την τελείωσα μέσα σε ένα βράδυ. Μια βόλτα στο κέντρο με τον Παναγιώτη και τα παιδιά ήταν αρκετή για να μου δώσει έμπνευση. Δεν σκεφτόμουν κάτι συγκεκριμένο, απλώς το άφησα να με πάει κάπου. Άνοιξα τα synths μου και πάτησα rec. Στην παραγωγή διαγράψαμε τον πατροπαράδοτο σε μερικά σημεία κανόνα αρμονίας (παραδοσιακή επεξεργασία του τονικού υλικού) και βασιστήκαμε στην απόδοση ηχητικών εφέ, κραυγών και θορύβου», λέει εξηγώντας τον τρόπο που προσέγγισε ηχητικά το υλικό. 

Μόνο το τελευταίο κομμάτι του δίσκου, που έχει τίτλο «Dead can dance», δεν έχει λόγια. Και μετά είναι και τα βίντεο, που το καθένα έχει τη δική του αισθητική. 

«Dead can dance»

Τι έπεται μετά από ένα τόσο φιλόδοξο πρότζεκτ; Μια συναυλία, εύλογα θα φανταζόταν κάποιος, αλλά μάλλον αυτό δεν θα γίνει σύντομα. Ο Π.Ι.Ε.Β. ετοιμάζει ένα spoken word & slam workshop στο Ρομάντσο, χωρισμένο σε τρεις κύκλους (11, 18 & 25 Φεβρουαρίου / 5, 11 & 18 Μαρτίου / 1 & 8 Απριλίου, σε αυτές τις ημερομηνίες θα γίνει και ένα poetry live με τους συμμετέχοντες). Ο Nikor οργανώνει ένα live act, o Λογου Χάριν θα κυκλοφορήσει ένα πειραματικό ραπ άλμπουμ με τίτλο «Walk N' Talk pt.2». Θα γίνουν επίσης κάποιες σόλο κυκλοφορίες, καθώς και zines.

Το Youtube και στο Spotify κανάλι του The Bad Poetry Social Club

@piev666

@nikormusic

@vina_sergi

@freakaris.mfs

@logouxarin

@sativa_badq_logostimis

@thebadpoetrysocialclub

@projectwhitecube

Spoken Word & Slam Poetry Workshop σε τρεις κύκλους με τον Π.Ι.Ε.Β. στις 11, 18 & 25 Φεβρουαρίου. Περισσότερα εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ