Ομαδικός βιασμός 12χρονης στην Ιεράπετρα: 3 σημεία–κλειδιά

Ομαδικός βιασμός 12χρονης στην Ιεράπετρα: 3 σημεία–κλειδιά Facebook Twitter
Γίνεται λόγος για επιθέσεις και σε άλλα κορίτσια της ευρύτερης περιοχής, τα οποία ωστόσο δεν βρήκαν το κουράγιο να μιλήσουν.
0

ΕΝΑ ΕΡΕΙΠΩΜΕΝΟ ΣΠΙΤΙ πριν από λίγες μέρες, ένα γιαπί πριν από δύο χρόνια, σοκάκια και στενά, στα οποία παλιά έπαιζαν παιδιά, πλέον σταδιακά μετατρέπονται σε σκηνικά φρίκης με ανήλικους να βιάζουν, να ξυλοκοπούν, να βασανίζουν άλλους ανήλικους. Παιδιά να βιάζουν παιδιά.

Ωστόσο, το νέο περιστατικό φρίκης με τον ομαδικό –κατ’ επανάληψη– βιασμό μίας 12χρονης στην Ιεράπετρα δεν σοκάρει μόνο για την αγριότητά του: κατ’ αρχάς διαφοροποιεί τον βαθμό αγριότητας, καθώς στην πρώτη επίθεση εναντίον του κοριτσιού, φαίνεται να συμμετείχε ως «αρένα» σχεδόν μισή τάξη. Κατά δεύτερον –είτε γίνεται αντιληπτό είτε όχι– χτυπάει έναν ανατριχιαστικό συναγερμό αναφορικά με τη συχνότητα των περιστατικών σεξουαλικής βίας μεταξύ ανηλίκων.

Την υπόθεση –που αξίζει να αναφερθεί ότι έφερε στο φως ο κρητικός ραδιοφωνικός σταθμός RadioLasithi.gr, μέσα από τη μαρτυρία της μητέρας του 15χρονου σήμερα κοριτσιού– κάνει ακόμα πιο σοβαρή τόσο η νοσηλεία της για περίπου 6 μήνες σε ψυχιατρική κλινική όσο και 3 σημεία-κλειδιά, τα οποία «κατάπιε» η φόρα της αποκάλυψης της πρώτης είδησης.

Η αρχική είδηση λέει ότι το 12χρονο κορίτσι, μέσα στο καλοκαίρι του 2020 έπεσε δύο φορές θύμα κτηνωδών επιθέσεων, την πρώτη φορά σε ένα γιαπί με «αρένα» 15 ακόμα ανηλίκων να παρακολουθούν το αποτρόπαιο θέαμα και να μην κάνουν απολύτως τίποτα. Τη δεύτερη φορά, λίγους μήνες μετά, το κορίτσι βιάστηκε από τρία άτομα κατά τη διάρκεια ενός πάρτι στο οποίο βρέθηκε.

Η ανήλικη βρήκε το θάρρος να καταγγείλει ότι στο σπίτι όπου γινόταν πάρτι και της επιτέθηκαν για δεύτερη φορά υπήρχε κινητό με την κάμερα ανοιχτή στις τουαλέτες για να βιντεοσκοπεί τα κορίτσια.

Λίγο καιρό μετά, το παιδί παρουσίασε συμπτώματα βαριάς κατάθλιψης και τελικά αποφασίστηκε η νοσηλεία του στην παιδοψυχιατρική κλινική του ΠΑΓΝΗ (μέσα στο οποίο αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, ενώ αυτοτραυματιζόταν πολύ συχνά, με αποτέλεσμα τη χορήγηση ισχυρής αγωγής για να αποφευχθούν τα χειρότερα).

Σήμερα, σχεδόν δυο χρόνια μετά, με τη δικογραφία να αναμένεται ακόμη στην Εισαγγελία Λασιθίου, από τη μαρτυρία της μητέρας της ανήλικης προκύπτουν μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα σημεία που αξίζει να αντιμετωπιστούν με προσοχή από τις αρμόδιες αρχές.

• Στη φήμη, εν είδει περίκλειστου κοινού μυστικού, για τον νεαρό «βιαστή της Ιεράπετρας». Γίνεται λόγος για επιθέσεις και σε άλλα κορίτσια της ευρύτερης περιοχής, τα οποία ωστόσο δεν βρήκαν το κουράγιο να μιλήσουν για τις επιθέσεις που βίωσαν και να καταγγείλουν το περιστατικό. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στη LIFO καλά πληροφορημένες πηγές του νησιού, οι φήμες αφορούν τον έναν από τους 4 βιαστές της 12χρονης, ο οποίος έχει πλέον ενηλικιωθεί. Για την περίπτωσή του, κυρίως, οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για απόπειρα συγκάλυψης του περιστατικού.

• Στις σκιές που παρουσιάζονται στην υπόθεση και αναφορικά με την ύπαρξη μαγνητοσκοπημένου υλικού από τον βιασμό της ανήλικης παρουσία πλήθους παιδιών στο γιαπί. Επίσης, η ανήλικη βρήκε το θάρρος να καταγγείλει ότι στο σπίτι όπου γινόταν πάρτι και της επιτέθηκαν για δεύτερη φορά υπήρχε κινητό με την κάμερα ανοιχτή στις τουαλέτες για να βιντεοσκοπεί τα κορίτσια...

• Στην καταγγελία της μητέρας για τη στάση του σχολείου της 15χρονης. Σύμφωνα με τα όσα η ίδια έχει αποκαλύψει, οι καθηγητές της ανήλικης γνώριζαν τα πάντα, γνώριζαν τον λόγο για τον οποίο η οικογένειά της αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τον τόπο διαμονής της, όμως ποτέ δεν μπήκαν στη διαδικασία να ενδιαφερθούν για την τύχη του κοριτσιού, για την κατάσταση της υγείας του, ούτε φυσικά ανακίνησαν καμία πειθαρχική ή άλλη ελεγκτική διαδικασία μέσα στο σχολείο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο καράβια των παιδικών χρόνων

Οπτική Γωνία / Η αριστοκρατική Μαριλένα και η τραχιά Μυρτιδιώτισσα όργωσαν τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας το στίγμα τους

Βίος και πολιτεία δυο καραβιών που έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στα όχι άγνωστα αλλά και όχι πάντοτε ήρεμα νερά της Ελλάδας.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
«Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ρεπορτάζ / «Η μόνη καλλιέργεια που σώθηκε είναι της καταναλωτικής πλάνης»

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης, που ζει στη Χίο και καλλιεργεί εκεί ο ίδιος τη δική του γη, περιγράφει στη LiFo την καθημερινότητα, που έχει αλλάξει ριζικά μετά τις φωτιές, και την προσπάθεια των κατοίκων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Βασιλική Σιούτη / Θα λήξει τον πόλεμο στην Ουκρανία ο Τραμπ και με ποιους όρους;

Πώς θα τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό το τέλος; Τραμπ και Πούτιν μοιάζουν αποφασισμένοι, αλλά ο Ζελένσκι και οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν βιάζονται.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Οπτική Γωνία / Μαζωνάκης: Το χρονικό μιας (ακόμα) διαπόμπευσης

Αν έβγαζε κάποιος ένα συμπέρασμα από τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής, θα έλεγε πως «όλα ήταν ένα λάθος». Ένα λάθος το οποίο πολλοί δεν το βλέπουν ως τέτοιο, καθώς θεωρούν αυτονόητο να μαθαίνουν πληροφορίες για τις ζωές των άλλων, ακόμα και αν αυτές έχουν δυσκολίες και απαιτούν σεβασμό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Οπτική Γωνία / Για τους «εμπρηστές της Πάτρας»: Ιδεολογικές καταχρήσεις μιας φωτογραφίας

Από που προκύπτει το αναρχικό, πόσο μάλλον κάποιο «κομμουνιστικό» προφίλ των «εμπρηστών»; Από ένα σκουλαρίκι, την είδηση για το χασίς και τα τσίπουρα, τα ρούχα που είναι αυτά που συναντάς σε πλήθος εικοσάρηδων σε πλατείες και δρόμους της χώρας;
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Οπτική Γωνία / Υπάρχει όντως λόγος να επιστρέψει ο Τσίπρας;

Υπάρχει ανάγκη στην πολιτική ζωή για ένα νέο κόμμα; Υπάρχει κρίσιμος ζωτικός χώρος που δεν έχει εκπροσώπηση; Μπορεί να ξεπεραστούν ή, έστω, να αμβλυνθούν οι έντονα αρνητικές μνήμες από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι ο Αλέξης Τσίπρας το ιδανικό πρόσωπο;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ