Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, Cosmos

Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, Cosmos Facebook Twitter
0

Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, η οποία από το 1938 παρουσιάζει έργα σημαντικών Ελλήνων και ξένων συνθετών, μαέστρων και ερευνητών, θα ερμηνεύσει το έργο The Planets του Gustav Holst και το Helios Overture του Δανού συνθέτη Carl Nielsen υπό τη μουσική διεύθυνση του Νίκου Χαλιάσα.

Οι Πλανήτες (op. 32), που γράφονταν από το 1914 έως το 1916 και αρχικά έφεραν τον τίτλο «επτά ορχηστρικά κομμάτια», είναι ο Άρης, η Αφροδίτη, ο Ερμής, ο Κρόνος, ο Ουρανός, ο Ποσειδώνας και ο Δίας. Ο Holst εμπνεύστηκε τους Πλανήτες από την αρχαία κλασική τους ερμηνεία και ιδιότητα.

Όπως είχε πει «είναι μια σειρά εικόνων της διάθεσης» και ως εκ τούτου ο μουσικός χαρακτήρας του κάθε μέρους συμβολίζει και μια διαφορετική έννοια: ο Άρης τον όλεθρο του πολέμου (μόλις είχε τελειώσει ο Α΄ Παγκόσμιος), ο Δίας την ευθυμία και τον πατριωτισμό, η Αφροδίτη τη γαλήνη και την ειρήνη, ο Ερμής τη ρευστότητα και την αστάθεια, ο Κρόνος τη σοφία και την αυστηρότητα του γήρατος, ο Ποσειδώνας το άπειρο του διαστήματος και ο Ουρανός τη μαγεία του σύμπαντος.

Οι κατά Holst πλανήτες είναι επτά και όχι εννέα. Το παράδοξο αυτό συμβαίνει επειδή απλούστατα ο Holst δεν συμπεριέλαβε στη σύνθεσή του ούτε τη Γη ούτε τον Πλούτωνα, ο οποίος ανακαλύφθηκε 14 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του έργου και μόλις 4 έτη πριν από το θάνατό του διάσημου Βρετανού μουσουργού.

Το HeliosOverture (op.17), αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του Carl Nielsen, το οποίο εμπνεύστηκε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα στις αρχές του 20ου αιώνα.

Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θεωρείται από τα πιο δυναμικά, άρτια και δραστήρια συμφωνικά συγκροτήματα της Ελλάδας και έχει εμφανιστεί επανειλημμένα στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Φεστιβάλ Πάτρας, στο Φεστιβάλ Βελιγραδίου, στην Όπερα Καΐρου, στο Μόντρεαλ, στην Κολωνία, στο Παρίσι, στην Κωνσταντινούπολη, σε διεθνείς μουσικές εκδηλώσεις σε συνεργασία με την E.B.U. (Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοφωνιών), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε πόλεις της Ελλάδας.

Ο Νίκος Χαλιάσας έχει ιδρύσει και διευθύνει από το 2000 την ορχήστρα INTRARTI ενώ, παράλληλα έχει διευθύνει, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, την Κρατική Ορχήστρα Κωνσταντινούπολης, την Συμφωνική Ορχήστρα του Eskisehir, την Thüringen Sinfoniker, την ορχήστρα Musica Vitae του Vaxjo της Σουηδίας, την Εσθονική Klaasparlimang Sinfonietta, την Astana Symphony Orchestra του Καζακστάν, την ορχήστρα δωματίου της Κοπεγχάγης, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης κ.ά.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ