Το άγχος δεν φέρνει τελικά κακά αποτελέσματα στις εξετάσεις

Το άγχος δεν φέρνει τελικά κακά αποτελέσματα στις εξετάσεις Facebook Twitter
Το άγχος την ημέρα της δοκιμασίας δεν προεικόνιζε καθόλου τις επιδόσεις στις εξετάσεις.
0

Οι εξετάσεις είναι αγχωτικές, ειδικά για εκείνους που έχουν γενικά μια αγχωτική προδιάθεση. Η απόκοσμη σιωπή της αίθουσας. Ο επαναλαμβανόμενος χτύπος του ρολογιού. Το επίμονο βλέμμα του επιτηρητή. Η αυτάρεσκη έκφραση του ατόμου που κάθεται στο διπλανό θρανίο και ο οποίος έχει τελειώσει 15 λεπτά νωρίτερα.

Πώς να προκαλέσει λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι όσοι ανησυχούν για τις εξετάσεις τα πάνε συστηματικά χειρότερα από όσους δεν ανησυχούν; Αυτό που προκαλεί, ίσως, έκπληξη, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Psychological Science από τη Maria Theobald και τους συναδέλφους της του Ινστιτούτου Leibniz για την Έρευνα και την Πληροφόρηση στην Εκπαίδευση, είναι ότι δεν είναι η πίεση της αίθουσας των εξετάσεων που προκαλεί το πρόβλημα. Είναι η πίεση της επανάληψης.

Η Δρ Theobald διατύπωσε τη θεωρία ότι αν όντως το άγχος παρεμποδίζει την ικανότητα ενός μαθητή να μεταφέρει γνωστές πληροφορίες από τον εγκέφαλο στο χαρτί διαμέσου του στυλό, τότε όσοι έχουν υψηλά επίπεδα άγχους θα είχαν χειρότερες επιδόσεις σε μια πραγματική εξέταση, όταν δηλαδή πραγματικά θα είχε σημασία, παρά σε μια προσομοίωση ή κατά τη διάρκεια διαδικτυακών συνεδριών εξάσκησης. Επιπλέον, ανέμενε ότι αυτή η πτώση των επιδόσεων θα συσχετιζόταν με τα επίπεδα του προαναφερόμενου άγχους στις εξετάσεις.

Ως εκ τούτου, εργάστηκε με 309 Γερμανούς φοιτητές ιατρικής που προετοιμάζονταν για τις τελικές κρατικές εξετάσεις, τις πιο σημαντικές στη ζωή τους. Το τεστ αυτό αποτελείται από 230 ερωτήσεις που μοιράζονται σε τρεις πεντάωρες εξετάσεις μέσα σε τρεις ημέρες.

Κατά τη διάρκεια 100 ημερών πριν από την τελική εξέταση, όλοι οι εθελοντές της χρησιμοποίησαν μια πλατφόρμα ψηφιακής μάθησης, η οποία τους παρουσίαζε παλιές ερωτήσεις των εξετάσεων και κατέγραφε τις επιδόσεις τους. Επίσης, συμμετείχαν σε μια εικονική εξέταση, η οποία τους είχε διευκρινιστεί ως όντως τέτοια, 40 ημέρες πριν από την πραγματική.

Το άγχος δεν φέρνει τελικά κακά αποτελέσματα στις εξετάσεις Facebook Twitter
Όσο μεγαλύτερο ήταν το άγχος ενός μαθητή τις ημέρες πριν από τις εξετάσεις, τόσο λιγότερες ήταν οι κατακτημένες γνώσεις του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου

Για να εκτιμήσουν τα επίπεδα άγχους τους, τους ζητήθηκε, κάθε μέρα για 40 ημέρες πριν από τις πραγματικές εξετάσεις, αλλά και την ημέρα των εξετάσεων, να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με φράσεις όπως: «Νιώθω ένταση και άγχος». Την ημέρα της εικονικής εξέτασης τους ζητήθηκε ομοίως να βαθμολογήσουν δηλώσεις όπως «Ανησυχώ αν έχω μελετήσει αρκετά».

Η κα Theobald διαπίστωσε κάτι άλλο από αυτό που περίμενε. Το άγχος την ημέρα της δοκιμασίας δεν προεικόνιζε καθόλου τις επιδόσεις στις εξετάσεις. Αυτό που προέβλεπε τις επιδόσεις ήταν το επίπεδο γνώσεων που εμφάνιζε ένας μαθητής στις εικονικές εξετάσεις και στις προηγούμενες δραστηριότητες ψηφιακής μάθησης. Όσοι είχαν καλές επιδόσεις σε αυτές, τα πήγαν καλά και στις πραγματικές εξετάσεις, ανεξάρτητα από το πόσο αγχωμένοι ήταν την ημέρα των εξετάσεων.

Αυτό που στην πραγματικότητα παρεμπόδιζε τους μαθητές στην επίτευξη καλών επιδόσεων, όπως αποδείχθηκε, ήταν τα υψηλά επίπεδα άγχους κατά τη διάρκεια των εβδομάδων πριν από τις εξετάσεις. Όσο μεγαλύτερο ήταν το άγχος ενός μαθητή τις ημέρες πριν από τις εξετάσεις, τόσο λιγότερες ήταν οι κατακτημένες γνώσεις του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με αποτέλεσμα ο μαθητής να έχει λιγότερη πληροφορία για να μπορέσει να την ανασυνθέσει κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Και αυτό, παραδόξως, είναι μια θετική ανακάλυψη, διότι υποδηλώνει ότι μια αλλαγή της προσέγγισης της επανάληψης από τους αγχώδεις μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των αποτελεσμάτων τους. H Δρ Theobald σημειώνει ότι το άγχος των εξετάσεων είναι πιο έντονο όταν οι μαθητές έχουν χαμηλές προσδοκίες επιτυχίας και ταυτόχρονα γνωρίζουν ότι η επιτυχία στις εξετάσεις είναι εξαιρετικά σημαντική.

Για να μειωθεί αυτό το άγχος, προτείνει μια διττή στρατηγική που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι μαθητές κατά την επανάληψη. Πρώτον, μπορούν να αυξήσουν την πίστη τους στις ικανότητές τους υπενθυμίζοντας στον εαυτό τους πόσα πολλά ήδη γνωρίζουν. Δεύτερον, μπορούν να μειώσουν τη σημασία της εξέτασης υπενθυμίζοντας στον εαυτό τους ότι, αν και είναι σημαντική, δεν είναι μια κατάσταση ζωής ή θανάτου. Πραγματικά δεν είναι. Πραγματικά...

Από τον Economist

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τech & Science / Πώς η Αιθιοπία γίνεται ένας απρόσμενος ηγέτης στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περίπου 115.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στην Αιθιοπία, από τα 1,5 εκατομμύρια συνολικά οχήματα στη χώρα, με στόχο να φτάσουν τα 500.000 μέχρι το 2030
LIFO NEWSROOM
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Τech & Science / Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ολοκληρωτικά το διαδίκτυο: Ευκαιρίες, προκλήσεις και παγίδες

Η σύγχρονη πρόκληση είναι να διασφαλίσουμε ότι όπου αλληλεπιδρούμε με την ΤΝ, θα γνωρίζουμε ότι «μιλάμε με ένα bot» — και ότι το bot αυτό είναι ειλικρινές και αυθεντικό όσο και ο ίδιος ο άνθρωπος
LIFO NEWSROOM
Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Τech & Science / Σπάνια απολιθώματα στην Καισάρεια: Κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών σε άριστη κατάσταση

Συγκλονιστική ανακάλυψη στην Καισάρεια: τρία κρανία ελεφάντων 7,7 εκατ. ετών βρέθηκαν άθικτα, μαζί με απολιθώματα ρινόκερων, σμιλόδοντα και τριδάκτυλων αλόγων - Η «ζώνη των ελεφάντων» αλλάζει την παλαιοντολογική ιστορία της περιοχής
LIFO NEWSROOM
Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου ενώ λαμβάνεται μια απόφαση

Τech & Science / Η εντυπωσιακή «φωταγώγηση» νευρώνων του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια λήψης μιας απόφασης

Νευροεπιστήμονες έφτιαξαν τον πρώτο «χάρτη» στην ιστορία του κλάδου τους που παρέχει μια πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει σε όλο τον εγκέφαλο τη στιγμή που λαμβάνεται μια απόφαση
LIFO NEWSROOM
H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Τech & Science / H NASA αποκαλύπτει ενδείξεις ζωής σε βράχους του Άρη – Τι βρήκε το Perseverance

Το ρομπότ Perseverance της NASA εντόπισε βράχους στον Άρη με ασυνήθιστα χαρακτηριστικά που μπορεί να προέρχονται από αρχαία μικροβιακή ζωή. Οι επιστήμονες εξετάζουν αν αυτά τα ορυκτά αποτελούν τα πρώτα ίχνη ζωής στον κόκκινο πλανήτη
LIFO NEWSROOM
Ηνωμένο Βασίλειο: Ασθενείς θα υποβληθούν δοκιμαστικά σε εξέταση αίματος που θα μπορούσε να «αλλάξει ριζικά» τη διάγνωση του Αλτσχάιμερ

Τech & Science / Νέα εξέταση αίματος θα μπορούσε να «αλλάξει ριζικά» τη διάγνωση του Αλτσχάιμερ

Στόχος είναι να διαπιστωθεί εάν η εξέταση αίματος, η οποία είναι ακριβής στον εντοπισμό πρωτεϊνών που συνδέονται με το Αλτσχάιμερ, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διάγνωσης για ασθενείς που εμφανίζουν πρώιμα σημάδια της ασθένειας, που αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία άνοιας
LIFO NEWSROOM
Το κλάμα των μωρών μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος των ανθρώπων σύμφωνα με έρευνα

Τech & Science / Το κλάμα των μωρών μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος των ανθρώπων, σύμφωνα με έρευνα

Με τη χρήση θερμικής κάμερας, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όταν εθελοντές άκουγαν ηχογραφήσεις μωρών να κλαίνε ανέβηκε αισθητά η θερμοκρασία του σώματος τους
LIFO NEWSROOM