Γιατί ο Bad Bunny είναι ο πιο δημοφιλής σταρ στον πλανήτη;

Γιατί ο Bad Bunny είναι ο πιο δημοφιλής σταρ αυτή τη στιγμή στον πλανήτη; Facebook Twitter
O 28χρονος έχει προκαλέσει μια πρωτοφανή φρενίτιδα τα δύο τελευταία χρόνια.
0

Στο ανατριχιαστικό βίντεο-καταγγελία για το κομμάτι του «El Apagón» (σημαίνει μπλακ άουτ στα ισπανικά), ο Bad Bunny ξεπερνάει τον εαυτό του ‒ δεν είναι η πρώτη φορά. Μια ωδή στην γενέτειρά του το Πούερτο Ρίκο, το βίντεο κυκλοφόρησε για την επέτειο των πέντε χρόνων από τότε που χτύπησε ο τυφώνας María στο πολύπαθο νησί. Ο τίτλος του τραγουδιού αναφέρεται στις διακοπές ρεύματος που γίνονταν στη χώρα μετά την καταστροφή.

Το βίντεο διαρκεί περίπου είκοσι δύο λεπτά και χωρίζεται σε δύο μέρη, όπως και το τραγούδι, και επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει πολιτικό τραγούδι το 2022, δίνοντας ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πλατφόρμα σου για έναν σημαντικό σκοπό.

Στα πρώτα τέσσερα λεπτά του είναι ένα κανονικό μουσικό βίντεο, όπου ο Bad Bunny και διάφοροι κάτοικοι μιας παλιάς ιστορικής γειτονιάς του Σαν Χουάν τραγουδούν στην οθόνη προτού ο 28χρονος μουσικός καταλήξει σε ένα queer rave ανάμεσα σε LGBTQIA+ χορευτές που κάνουν voguing πριν ξεσπάσουν με τους στίχους «Puerto Rico está bien cabrón!» («Το Πουέρτο Ρίκο είναι τέλειο!»). Ο techno ρυθμός, από ξέφρενος, ξαφνικά μελώνει και το κομμάτι κλείνει με τα απαλά φωνητικά της συντρόφου του Gabriela Berlingeri («Άσ’ τους να φύγουν / Αυτή είναι η παραλία μου / Αυτός είναι ο ήλιος μου / Αυτή είναι η γη μου / Αυτά είμαι εγώ»).

Όπως δήλωσε στους NYT o Bad Bunny, που το πραγματικό του όνομα είναι Benito Antonio Martínez Ocasio: «Αυτό είναι ένα τραγούδι που έγραψα μέσα από την καρδιά μου. Δεν ήθελα να το τραγουδήσει ένας διάσημος καλλιτέχνης αλλά κάποιος που θα αγαπήσει το ειλικρινές του μήνυμα».

Στα μέσα Σεπτεμβρίου το «Verano» έγινε το μακροβιότερο Νο 1 άλμπουμ τα τελευταία πέντε χρόνια στα αμερικανικά τσαρτ, ένα ρεκόρ που διατηρούσε ο Drake με το «Views» από το 2016 ‒ μάλιστα το ξεπέρασε, μια και ο Benito μετράει δεκαεννιά εβδομάδες στην κορυφή.

Το σημείο στο οποίο τραγουδά η Berlingeri λειτουργεί σαν πέρασμα στο δεύτερο μέρος του βίντεο, ένα μίνι ντοκιμαντέρ της ανεξάρτητης δημοσιογράφου Bianca Graulau με τον τίτλο Aquí Vive Gente για την πολιτική διαφθορά, την οικονομική κρίση και τα κοινωνικά θέματα που μετατρέπουν ολόκληρο το νησί σε θέρετρο για ξένους (κυρίως Αμερικανούς) που θέλουν να γλιτώσουν από τη βαριά φορολογία των χωρών τους. Είναι αποκαλυπτικό και θίγει ένα παγκόσμιο, ευαίσθητο θέμα με αιχμηρό τρόπο.

Γιατί ο Bad Bunny είναι ο πιο δημοφιλής σταρ αυτή τη στιγμή στον πλανήτη; Facebook Twitter
Αυτήν τη στιγμή είναι, χωρίς ίχνος υπερβολής, ο πιο δημοφιλής μουσικός του πλανήτη.

Η Graulau συνομιλεί με κατοίκους φτωχογειτονιών που αναγκάζονται να αφήσουν τα σπίτια τους, τα οποία πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, και επισκέπτεται δημόσιες παραλίες που καταλήγουν ιδιωτικές πισίνες των πλουσίων.  

Σε ένα άλλο σημείο στο ίδιο κομμάτι ο Benito αναφωνεί ειρωνικά «Ahora todos quieren ser latinos» (τώρα όλοι θέλουν να γίνουν Λατίνοι), αναφερόμενος στους μουσικούς που δεν έχουν καμία σχέση με το ρεγκετόν ‒μάλιστα, μπορεί να το έβριζαν στο παρελθόν‒, αλλά πλέον το έχουν αγκαλιάσει, προσπαθώντας απλά να ακολουθήσουν την τάση. 

Ο Bad Bunny, αν μη τι άλλο, είναι ένας από τους καλλιτέχνες που συνέβαλαν στην απρόσμενη άνοδο του συγκεκριμένου είδους. Αυτήν τη στιγμή είναι, χωρίς ίχνος υπερβολής, ο πιο δημοφιλής μουσικός του πλανήτη. Το τελευταίο του άλμπουμ «Un verano sin ti» («Ένα καλοκαίρι χωρίς εσένα»), που βγήκε αρχές Μαΐου, μεσουρανεί ακόμη στo Billboard και μόνο καλοκαιρινό δεν το λες, όπως το προώθησε αρχικά, ως μια playlist που μπορείς να παίξεις σε μια παραλία.

Bad Bunny - El Apagón - Aquí Vive Gente (Official Video) | Un Verano Sin Ti

Στα μέσα Σεπτεμβρίου το «Verano» έγινε το μακροβιότερο Νο 1 άλμπουμ τα τελευταία πέντε χρόνια στα αμερικανικά τσαρτ, ένα ρεκόρ που διατηρούσε ο Drake με το «Views» από το 2016 ‒ μάλιστα το ξεπέρασε, μια και ο Benito μετράει δεκαεννιά εβδομάδες στην κορυφή. O δίσκος κάνει το ασύλληπτο νούμερο των 6,5 δισεκατομμυρίων plays μόνο στο Spotify, και τουλάχιστον έξι από τα τραγούδια του είναι τεράστια χιτ στο Τop 100.

Για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης: τόσα plays δεν έχουν όλα τα υπόλοιπα άλμπουμ του 2021 και του 2022 μαζί (μέχρι τώρα), ενώ όλα μαζί τα άλμπουμ της Beyoncé (αν θεωρήσουμε την Beyoncé την πιο μεγάλη σταρ της Αμερικής αυτήν τη στιγμή) δεν έχουν ούτε τα μισά.

Το πρωτοφανές δεν είναι τα νούμερα που κάνει αλλά το ότι ούτε ένα κομμάτι του άλμπουμ δεν είναι στα αγγλικά. Ο Πορτορικανός σταρ τραγουδάει στα ισπανικά και με το δεύτερο ισπανόφωνο άλμπουμ, που ανεβαίνει στο Νο 1 των αμερικανικών τσαρτ (το πρώτο ήταν το επίσης δικό του «El ultimo tour del mundo»), γράφει ιστορία. Επιπλέον κάνει sold out συναυλίες σε στάδια στη Βόρεια Αμερική σε μια εποχή που δεν πουλάει κανείς – εκτός ίσως από τα κορεάτικα γκρουπ.

O Πορτορικανός έχει προκαλέσει μια πρωτοφανή φρενίτιδα τα δύο τελευταία χρόνια, τόσο μεγάλη που δεν υπάρχει περιοδικό της Αμερικής που να μην προσπαθεί να αναλύσει το φαινόμενο (στους «New York Times» έχουν κάνει δύο long stories σε έναν χρόνο) και έχει γίνει εξώφυλλο στην λατινοαμερικανική έκδοση της «Vogue», ενώ η πρόσφατη εμφάνισή του στο Met Gala ήταν γεγονός: φορούσε κάτι που έμοιαζε με σακί –τελικά ήταν φούστα– με την υπογραφή του Riccardo Tisci για τα Burberry και χτένισμα αλά Μαρία Αντουανέτα. Βέβαια, η εμφάνισή του στο Met Gala είναι μια υποσημείωση στην καριέρα αυτού του πολυσχιδούς καλλιτέχνη που όμοιο του στην ποπ μουσική είχαμε να συναντήσουμε δεκαετίες.

Bad Bunny (ft. Chencho Corleone) - Me Porto Bonito (Official Video) | Un Verano Sin Ti

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ