Γονιός με το παιδί του μαζί στη συναυλία: Τι μπορεί να είναι λάθος σ’ αυτή την εικόνα;

Γονιός με το παιδί του μαζί στη συναυλία: Τι μπορεί να είναι λάθος σ’ αυτή την εικόνα; Facebook Twitter
Προσγειώνεσαι σ’ ένα νεανικό σύμπαν, αυτοτελές και αυτόνομο, χωρίς το δίχτυ προστασίας και ελέγχου που απλώνει το γονικό ενδιαφέρον τριγύρω σου. Οι συναυλίες μοιάζουν να γεννήθηκαν για να εξυπηρετούν κυρίως αυτή την ανάγκη.
0

ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, βέβαια, δεν μου πέφτει λόγος, ως μη γονιός και κατά συνέπεια ισόβια αγκιστρωμένος σε ψευδείς ναρκισσιστικές υπερδυνάμεις, απλώς μου κεντρίζει το ενδιαφέρον το φαινόμενο που παρατηρείται όλο και πιο συχνά, καθώς το ροκ και οι παραφυάδες του γερνάνε μαζί με το κοινό του, να βλέπεις στις συναυλίες γονείς μαζί με τα παιδιά τους.

Συχνά δε φορώντας και το ίδιο μπλουζάκι με το λογότυπο του συγκροτήματος που βρίσκεται στη σκηνή και κατά κανόνα αποτελεί αιώνια αδυναμία του γονιού που έχει καταφέρει (είτε φυσιολογικά είτε με κάποιο ζόρι) να μεταλαμπαδεύσει στο παιδί του ίσως και από τότε που αυτό ήταν ακόμα βρέφος.

Λένε ότι το μόνο πιο δύσκολο από το να είσαι γονιός είναι να είσαι στην εφηβεία, μια κινούμενη ωρολογιακή βόμβα προσμονών και νευρώσεων που μπορεί να σκάσει ανά πάσα στιγμή.

Δεν μιλάμε όμως εδώ για τα πολύ μικρά παιδιά, που έτσι κι αλλιώς δεν έχουν θέση σε νυχτερινές συναυλίες με εκκωφαντικό ήχο και εκτυφλωτικούς φωτισμούς να παριστάνουν τα αξεσουάρ «cool» γονιών. Μιλάμε για νεαρά αγόρια και κορίτσια που συχνά «ξεπαρθενεύονται» συναυλιακώς παρέα με τους γονείς τους ή με κάποιον ενήλικο συνοδό.

Στην εποχή μου κάτι τέτοιο ήταν περίπου ανήκουστο, όπως ανήκουστο ήταν το να μοιράζονται τα ίδια μουσικά γούστα τα παιδιά με τους γονείς, ακόμα και με τους πιο προχωρημένους και τους πιο προοδευτικούς, με κάποιες πολύ σπάνιες και εκκεντρικές εξαιρέσεις. Άλλες εποχές, θα πει κανείς, προτού επέλθει η κουλτούρα της νοσταλγίας και των αέναων επανασυνδέσεων.

Λένε ότι το μόνο πιο δύσκολο από το να είσαι γονιός είναι να είσαι στην εφηβεία, μια κινούμενη ωρολογιακή βόμβα προσμονών και νευρώσεων που μπορεί να σκάσει ανά πάσα στιγμή. Στην εφηβεία νομίζεις ξαφνικά ότι είσαι έτοιμος για όλα και πολύ αθώος για να κατανοήσεις ότι αυτό όχι μόνο δεν μπορεί να ισχύει αλλά και ότι αποτελεί και μια πλάνη που μπορεί να αποδειχτεί πολύ επικίνδυνη.

Κατανοητές συνεπώς εν μέρει οι ανησυχίες (και οι ψευδαισθήσεις) των γονιών που καλλιεργούν στα παιδιά τους την ιδέα ότι μπορεί να έχουν κοινά σημεία αναφοράς και όταν έλθει το πλήρωμα του χρόνου να πηγαίνουν στις ίδιες συναυλίες, που έτσι κι αλλιώς έχουν γίνει πολύ πιο ασφαλείς και πιο προβλέψιμες από παλιά.

Όμως η πρώτη συναυλία ενός ή μιας εφήβου –άνευ κηδεμόνα– ήταν και είναι μια προσωπική τελετουργία μετάβασης κάπου «αλλού» ή μετεξέλιξης σε κάτι «άλλο». Δεν είσαι πια παιδί, αλλά ούτε και μεγάλος. Προσγειώνεσαι σ’ ένα νεανικό σύμπαν, αυτοτελές και αυτόνομο, χωρίς το δίχτυ προστασίας και ελέγχου που απλώνει το γονικό ενδιαφέρον τριγύρω σου.

Οι συναυλίες μοιάζουν να γεννήθηκαν για να εξυπηρετούν κυρίως αυτή την ανάγκη. Ειδικά όταν πρόκειται για συναυλίες που το γκρουπ ή ο καλλιτέχνης και το κοινό ανήκουν στην ίδια ή σε κοντινή ηλικιακή ομάδα και μοιράζονται τις αγωνίες, τις προσδοκίες και τα πάθη μιας κοινής νεανικής ύπαρξης.

Γι’ αυτό και ενώ το χαίρομαι αυθόρμητα όταν βλέπω στα προφίλ γνωστών ή άγνωστων «φίλων» φωτογραφίες περήφανων και περιχαρών γονιών μαζί με το παιδί τους σε κάποιο live, μου προκαλεί συγχρόνως και μια αίσθηση αμηχανίας. Και επειδή κατά κανόνα πρόκειται για άντρες, μου θυμίζει και λίγο τον τρόπο με τον οποίο κληροδοτείται από τον πατέρα στον γιο η ομάδα την οποία «σπρώχνεται» από μικρός να υποστηρίζει εφ’ όρου ζωής.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pistol

Shortcut / Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο «Pistol»

Όχι ότι δεν βλέπεται με τίποτα η μίνι δραματική σειρά του Ντάνι Μπόιλ για την άνοδο και την πτώση των Sex Pistols, απλώς μοιάζει κάπως ανάρμοστο και μάταιο να κάνεις κάτι τόσο συμβατικό για το πιο διάσημο αντισυμβατικό γκρουπ όλων των εποχών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Daily / Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Κάποιοι ήταν αδύνατο να κρύψουν ότι δεν μπορούν να ανεχτούν κάτι που μπορεί να μετατρέψει σε είδωλα της ελληνικής νεολαίας Ρομά, Αλβανούς και «ξένους». Κάποιοι άλλοι δεν αντέχουν οτιδήποτε μαζικά δημοφιλές και όπως πάντα υπάρχουν και οι θεματοφύλακες μιας αριστερόστροφης γεροντοκορίστικης ηθικολογίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ Παλεύεται καλύτερα αυτή η πόλη με ποδήλατο ή όχι;

Δημήτρης Πολιτάκης / Παλεύεται καλύτερα αυτή η πόλη με ποδήλατο ή όχι;

Ακόμα και οι ίδιοι οι ποδηλάτες του κέντρου που στα μάτια των υπολοίπων μοιάζουν να παίζουν καθημερινά κορώνα-γράμματα την σωματική τους ακεραιότητα, είναι σα να βράζουν στο ίδιο καζάνι οργής, άγχους και συμπυκνωμένης επιθετικότητας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ναζί κανείς ή να μη ζει;: Το φάντασμα της Λένι Ρίφενσταλ επιστρέφει ξανά  

Daily / «Ναζί κανείς ή να μη ζει;»: Το φάντασμα της Λένι Ρίφενσταλ επιστρέφει ξανά  

Συμπαθούσα ή συνεργός; Το ντοκιμαντέρ «Riefenstahl» επαναφέρει για μια ακόμη φορά το ερώτημα που ακολουθούσε την «σκηνοθέτρια των Ναζί» μέχρι το τέλος της ζωής της σε ηλικία 101 ετών. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ