Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, Βίδες, γρανάζια και καρφιά

Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, Βίδες, γρανάζια και καρφιά Facebook Twitter
0

Οι ήχοι που μας περιβάλλουν γεννούσαν πάντα μουσικές. Όχι μόνον οι φυσικοί αλλά και εκείνοι που συνθέτουν το συναρπαστικό κόσμο των μηχανών που κάποτε μοιάζουν να «σφυρίζουν» κι άλλοτε να «κρατούν το ρυθμό», άλλοτε να «τραγουδούν», ακόμα και να «ουρλιάζουν»...

Ο θόρυβος των μηχανών δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορους τους συνθέτες, πολλοί από τους οποίους τον μετέτρεψαν σε συμφωνικό ήχο, προβιβάζοντάς τον έτσι σε «πρώτη ύλη» για μουσική. Από την κλασική περίοδο της μουσικής έως τις μέρες μας, ξένοι και έλληνες δημιουργοί έχουν υπογράψει αμέτρητα κομμάτια εμπνευσμένα από τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών. Αρκεί να σκεφτεί κανείς το - πλέον αναγνωρίσιμο στην ιστορία της μουσικής - αρχικό δραματικό μοτίβο με τις τέσσερις νότες (τρεις σύντομες και μία μεγάλη) στο πρώτο μέρος της Πέμπτης Συμφωνίας του Μπετόβεν ή το περίφημο ορχηστρικό «Pacific 231» του Σουηδού Αρθουρ Χόνεγκερ που φέρνει στο νου το θόρυβο μιας ατμομηχανής.

Τα παραπάνω, όπως και άλλα αντίστοιχα έργα των Ζ.Οφενμπαχ, Αλεξάντερ Μοσόλοφ, Ν.Σοστακόβιτς, Λ.Αντερσον, αλλά και των «δικών» μας Χρήστου Αλεξόπουλου και Κώστα Βαρότση (σε πρώτη παρουσίαση) περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της πρωτότυπης συναυλίας «Βίδες, γρανάζια και καρφιά» της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, στις 11.30 το πρωί, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Το μουσικό αυτό «καλειδοσκόπιο» που έχει στόχο να αποκαλύψει στους νεαρούς μουσικόφιλους την πολύπλευρη σχέση των μηχανών με τη Συμφωνική Ορχήστρα, παρουσιάζει ο διευθυντής της ΑΣΟΝ, Παύλος Σεργίου. Την άρια της Olympia από τα "Παραμύθια του Χοφμαν" ερμηνεύει η Ειρήνη Πατσέα.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ