Είναι το «Pachinko» η καλύτερη κορεάτικη σειρά που έχουμε δει μέχρι στιγμής;

Pachinko Facebook Twitter
Όλοι παραμιλάνε στα social media λες και πρόκειται για καμιά ιστορία απαγορευμένου έρωτα. Είναι κρίμα, επειδή το «Πατσίνκο» είναι μόνο αυτό. 
0

Δεν υπάρχει αμφιβολία πια ότι οι κορεάτικες σειρές αυτήν τη στιγμή σπάνε κάθε ρεκόρ παγκοσμίως. Το πείραμα του Netflix ξεπέρασε κάθε προσδοκία με την επιτυχία του «Squid Game». Επομένως δεν είναι περίεργο που κι άλλες streaming πλατφόρμες αρχίζουν να επενδύουν σε δικές τους κορεάτικες παραγωγές.

Πρόσφατα σε αυτό το σύμπαν μπήκε και η AppleTV+, η οποία κυκλοφόρησε πέρσι τη σειρά επιστημονικής φαντασίας «Dr. Brain» και φέτος το αρκετά φιλόδοξο «Πατσίνκο». 

Και χρησιμοποιούμε τη λέξη «φιλόδοξο» επειδή το «Πατσίνκο» είναι η τηλεοπτική μεταφορά του ομώνυμου μπεστ-σέλερ της Αμερικανοκορεάτισσας συγγραφέως και δημοσιογράφου Min Jin Lee (κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ίκαρος). Ένα εξαιρετικό, σύμφωνα με όσους το έχουν διαβάσει, βιβλίο που αναφέρεται στις ιστορικοπολιτικές εξελίξεις του εικοστού αιώνα στην Ασία μέσα από την ιστορία τεσσάρων γενεών μιας οικογένειας Κορεατών που αναγκάζονται να μεταναστεύσουν στην Ιαπωνία. 

Τη σκηνοθεσία έχουν αναλάβει οι Kogonada (After Yang) και Justin Chon και πρωταγωνιστεί ένα αρκετά λαμπερό καστ, με τη βραβευμένη με Όσκαρ Youn Yuh-jung –την πρώτη Κορεάτισσα ηθοποιό που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο– να πρωτοστατεί και τον Lee Min-Ho, έναν από τους ομορφότερους και πιο αγαπημένους σταρ στην Κορέα στον κόντρα ρόλο του ανταγωνιστή. Ακολουθούν οι Kim Min-ha και Jin Ha (Devs). 

Οι Ασιάτες κριτικοί το αντιμετώπισαν πιο χλιαρά και επιφυλακτικά, γράφοντας ότι δυστυχώς η σειρά δεν αποφεύγει την αμερικανοποίηση της ορίτζιναλ πηγής της.

Pachinko Facebook Twitter
«Διάφορες σεναριακές παρεκκλίσεις από το βιβλίο φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί για να ανακουφίσουν τον θεατή που θέλει τη νεαρή πρωταγωνίστρια να έχει περισσότερες επιλογές.  Δεν προσφέρουν, όμως, τίποτα στην ιστορία, της οποίας το βασικό νόημα ήταν το πόσο περιορισμένη δυνατότητα είχε η Sunja να κατευθύνει την πορεία της ζωής της».

Το «Πατσίνκο» έχει πάρει το τίτλο του από ένα από τα πιο δημοφιλή τυχερά παιχνίδια στην Ιαπωνία, κάτι σαν τον κουλοχέρη ή τα εγχώρια «φρουτάκια», μόνο που εκεί το παίζουν εκατομμύρια καθημερινά.

Η υπόθεση διαδραματίζεται αρχικά σε ένα μικρό ψαροχώρι στο Μπουσάν, όπου ένας ανάπηρος ψαράς και η γυναίκα του αποκτούν μια κόρη, τη Sunja, τον κεντρικό χαρακτήρα του βιβλίου. Μένει ορφανή από πατέρα στα δεκατρία της και προσπαθούν με τη μητέρα της να τα βγάλουν πέρα σε μια εποχή που η Κορέα βρίσκεται υπό ιαπωνική κατοχή, διευθύνοντας ένα ξενώνα.

Τη δεκαετία του ‘30 η δεκαεξάχρονη Sunja θα ερωτευτεί έναν γοητευτικό και μεγαλύτερο σε ηλικία έμπορο ψαριών και θα μείνει έγκυος από αυτόν – στη συνέχεια θα ανακαλύψει ότι είναι ήδη παντρεμένος και θέλει να την κρατήσει ως ερωμένη του.

Όταν η μητέρα της σώζει έναν φιλάσθενο ιερέα, εκείνος, για να της ανταποδώσει την καλοσύνη, προσφέρεται να παντρευτεί τη Sunja για να τη γλιτώσει από την ντροπή και την ταπείνωση που θα υφίστατο από την κοινωνία ως ανύπαντρη μητέρα, με την προϋπόθεση ότι θα τον ακολουθήσει στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Εκεί διαπιστώνουν ότι τους αντιμετωπίζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας και βιώνουν καθημερινά τον ρατσισμό εξαιτίας της καταγωγής τους. 

Σε αντίθεση με το βιβλίο, στη σειρά δεν ακολουθείται μια ευθύγραμμη χρονική αφήγηση. Το παρελθόν εναλλάσσεται με το παρόν, που στην ταινία είναι το 1989. Έτσι, παράλληλα με την ιστορία της νεαρής Sunja, βλέπουμε την ιστορία του εγγονού της Solomon που επιστρέφει στη γενέτειρά του Ιαπωνία από τη Νέα Υόρκη, όπου δουλεύει, για συναντήσει τη γιαγιά του. 

Pachinko Facebook Twitter
Οι κριτικοί το υποδέχτηκαν με διθυράμβους και τίτλους όπως «ένα πολυτελές νοτιοκορεάτικο δράμα που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο στην τηλεόραση». 

Αυτές οι χρονικές αλλαγές μπερδεύουν τον θεατή και εμποδίζουν την ταύτιση με τους χαρακτήρες από την αρχή της σειράς. 

Οι κριτικοί το υποδέχτηκαν με διθυράμβους και τίτλους όπως «ένα πολυτελές νοτιοκορεάτικο δράμα που δεν μοιάζει με τίποτε άλλο στην τηλεόραση». 

Και όντως, ανά στιγμές αφήνει μια κινηματογραφική αίσθηση, αν και το πιο δυνατό σημείο του είναι ο τρόπος που προβάλλει θέματα όπως η μετανάστευση και η αναζήτηση ταυτότητας. Αποτυπώνει μοναδικά τον αγώνα των ηρώων του που φαίνονται σαν να είναι ξεχασμένοι από τον χρόνο, ανάμεσα σε δύο χώρες, καμία από τις οποίες δεν μπορούν να αποκαλέσουν σπίτι. Μια πανανθρώπινη ιστορία που μπορεί το δυτικό κοινό στην πλειονότητά του να αγνοεί, κάποιες πτυχές της όμως δεν του είναι τόσο άγνωστες.

Στο δεύτερο επεισόδιο ένα πιάτο ρύζι προκαλεί ξαφνικά τεράστια συναισθηματική φόρτιση στη Sunja, αργότερα μαθαίνουμε ότι συμβολίζει τον δεσμό με τη μητέρας της.

Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο στο «Πατσίνκο» είναι ότι οι πρωταγωνιστές δεν μιλούν μία γλώσσα αλλά τρεις, ιαπωνικά, κορεάτικα και λίγα αγγλικά. 

Pachinko Facebook Twitter
Με μια πραγματικά εξαιρετική και συγκρατημένη ερμηνεία, o ηθοποιός εκφράζει την τοξική αρρενωπότητα με τρόπο που σπάνια βλέπουμε στην τηλεόραση.

Βέβαια, να σημειώσουμε εδώ ότι παρά τη γυαλιστερή παραγωγή, δεν γοητεύτηκαν όλοι. Οι Ασιάτες κριτικοί το αντιμετώπισαν πιο χλιαρά και επιφυλακτικά, γράφοντας ότι δυστυχώς η σειρά δεν αποφεύγει την αμερικανοποίηση της ορίτζιναλ πηγής της.

«Διάφορες σεναριακές παρεκκλίσεις από το βιβλίο φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί για να ανακουφίσουν τον θεατή που θέλει τη νεαρή πρωταγωνίστρια να έχει περισσότερες επιλογές. Δεν προσφέρουν, όμως, τίποτα στην ιστορία, της οποίας το βασικό νόημα είναι το πόσο περιορισμένη δυνατότητα είχε η Sunja να κατευθύνει την πορεία της ζωής της», σχολιάζει ο Mike Hale στους NYT. 

Αυτό φαίνεται και στους πανέμορφους, αλλά κάπως περίεργους και αμήχανους τίτλους της αρχής, όπου όλο σχεδόν το καστ χορεύει στους ρυθμούς του «Let’s live for today» των Grass Roots.                          

Τέλος, έχει δημιουργηθεί και ένα πρόβλημα με τον Lee Min-Ho, για τους λάθος λόγους. Με μια πραγματικά  συγκρατημένη ερμηνεία o ηθοποιός εκφράζει την τοξική αρρενωπότητα με τρόπο που σπάνια βλέπουμε στην τηλεόραση. Ταυτόχρονα, όμως, το σχεδόν τέλειο πρόσωπό του κάνει όλους να παραμιλάνε στα social media, λες και πρόκειται για καμιά ιστορία απαγορευμένου έρωτα. Είναι κρίμα, επειδή το «Πατσίνκο» δεν είναι μόνο αυτό. 




 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ