Megaron Spring Festival: Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καλωσορίζει την άνοιξη

Megaron Spring Festival Facebook Twitter
Jacob Larsen and So Young An in Martha Graham’s Moon from «Canticle for innocent comedians»
0

Τι χρειάζεται για να έρθει η άνοιξη; Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δίνει τη δική του απάντηση σε αυτό το ερώτημα με μια νέα πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός.

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης (Megaron Spring Festival), που εγκαινιάζεται στις 31 Μαρτίου και ολοκληρώνεται στις 17 Απριλίου 2022, γίνεται η εαρινή γιορτή των τεχνών που τοποθετεί την Αθήνα στο επίκεντρο του πολιτιστικού ενδιαφέροντος και μας καλεί να ζήσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία, και μάλιστα σε μια περίοδο που έχουμε ανάγκη την πολιτιστική δημιουργία περισσότερο από ποτέ.  

Διεθνούς φήμης σύνολα, μουσικοί, χορογράφοι και εκπρόσωποι από το ευρύτερο φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο όπου η τέχνη καλωσορίζει την άνοιξη και μας παρασύρει μαζί της.

Διεθνούς φήμης σύνολα, μουσικοί, χορογράφοι και εκπρόσωποι από το ευρύτερο φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο όπου η τέχνη καλωσορίζει την άνοιξη και μας παρασύρει μαζί της.

Την αυλαία του φεστιβάλ ανοίγουν στις 31 Μαρτίου οι Katia και Marielle Labèque, ένα από τα καλύτερα πιανιστικά δίδυμα διεθνώς, που εδώ και πέντε δεκαετίες διαπρέπουν στις μεγαλύτερες συμφωνικές αίθουσες του κόσμου. Το σπινθηροβόλο και φινετσάτο παίξιμό τους αλλά και ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο αλληλοσυμπληρώνονται οι διαφορετικές πιανιστικές τους ιδιοσυγκρασίες δημιουργούν μια συναρπαστική συναυλία που θυμάσαι για καιρό. Οι δύο σολίστ θα ερμηνεύσουν τις «Έξι αρχαίες επιγραφές» για δύο πιάνα του Claude Debussy και την «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» (εκδοχή για δύο πιάνα) του Igor Stravinsky, καθώς και τη «Φαντασία» σε φα ελάσσονα για τέσσερα χέρια του Franz Schubert. 

Την 1η Απριλίου, τη σκυτάλη παίρνει η μεγάλη κυρία του πιάνου Elisabeth Leonskaja που συγκίνησε ιδιαίτερα το ελληνικό κοινό με την έξοχη της ερμηνεία στις σονάτες για πιάνο του Schubert την καλλιτεχνική περίοδο 2018-2019. Αυτήν τη φορά θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Λουκά Καρυτινό στην παρουσίαση του Δεύτερου κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα του Johannes Brahms. 

Katia & Marielle Labèque Facebook Twitter
Katia & Marielle Labèque

Ακολουθεί στις 3 Απριλίου ο Gautier Capuçon, ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές του βιολοντσέλου διεθνώς, που θα μοιραστεί τη σκηνή του Μεγάρου με τον αγαπημένο φίλο του Jérôme Ducros, διακεκριμένο πιανίστα και συνθέτη. Οι δυο καλλιτέχνες στις κοινές τους εμφανίσεις ανά τον κόσμο μαγεύουν με το πάθος και τον δυναμισμό τους ακροατές και κριτικούς. Το πρόγραμμά τους στο Megaron Spring Festival συνδυάζει δύο χαρακτηριστικές σονάτες για τσέλο και πιάνο των Claude Debussy και Johannes Brahms με πρωτότυπες συνθέσεις αλλά και μεταγραφές έργων διάσημων συνθετών καθώς και με ένα από τα δημοφιλέστερα κομμάτια του αμερικανικού ragtime, το «Εntertainer» του Scott Joplin.

Η Maria Joao Pires, κορυφαία πιανίστα με μακρά διεθνή πορεία και πάμπολλες βραβεύσεις, έρχεται στο Μέγαρο στις 4 Απριλίου για να μοιραστεί μαζί μας μερικές από τις ομορφότερες σελίδες της γερμανικής και γαλλικής εργογραφίας για πιάνο. Για το ένα και μοναδικό ρεσιτάλ της στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης επέλεξε τις αριστουργηματικές Σονάτες αρ. 13 σε λα μείζονα, D. 664 και αρ. 21 σε σι ύφεση μείζονα, D. 960 του Franz Schubert, αλλά και μία από τις πιο ονειρικές συνθέσεις του Claude Debussy, τη «Σουίτα από το Μπέργκαμο», από την οποία ξεχωρίζει το περίφημο «Σεληνόφως».

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννηση του Ιάννη Ξενάκη (1922-2001), παρουσιάζει μία από τις πιο αξιόλογες ορχήστρες κρουστών της Ευρώπης, το Σύνολο Les Percussions de Strasbourg, που εμφανίζεται στις 10 Απριλίου για να μας μυήσει στον ιδιότυπο κόσμο του μεγάλου αρχιτέκτονα των ήχων. Το Σύνολο Κρουστών του Στρασβούργου, το οποίο συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια διεθνούς καλλιτεχνικής πορείας, επέλεξε για τη μία και μοναδική εμφάνισή του στο Μέγαρο τις «Πλειάδες» (1979) και την «Περσέφασσα» (1969), δύο συνθέσεις-προκλήσεις για τον ακροατή, οι οποίες χαρακτηρίζονται από ρυθμική ένταση και τεράστιο ηχοχρωματικό πλούτο. Η συναυλία συμπεριλαμβάνεται στις εκδηλώσεις-δράσεις του Meta-xenakis.org., μιας πρωτοβουλίας που έχει ως στόχο τη διοργάνωση μιας διηπειρωτικής γιορτής για τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη. 

Για το κλείσιμο του φεστιβάλ η σκηνή του Μεγάρου φιλοξενεί το σπουδαιότερο χορευτικό γεγονός της άνοιξης! Τρεις παραστάσεις της Martha Graham Dance Company, της ομάδας που δημιούργησε η ιέρεια του μοντέρνου χορού, έρχονται στις 15, 16 και 17/4. Οι χορευτές του εμβληματικού συγκροτήματος, που έχει εμφανιστεί σε περισσότερες από 50 χώρες συναρπάζοντας εκατομμύρια θεατές, θα ερμηνεύσουν σε πρώτη πανευρωπαϊκή τη νέα παραγωγή «Canticle for innocent comedians» που βασίζεται σε πρωτότυπη μουσική του Jason Moran και είναι εμπνευσμένη από τα θέματα ενός έργου της Graham που είχε χαθεί από το 1952. Σε αυτές τις τρεις παραστάσεις θα έχουμε επίσης την ευκαιρία να απολαύσουμε τη Martha Graham Dance Company στη χορογραφία «Acts of Light» (1981) σε μουσική του Carl Nielsen, μίας από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της σκανδιναβικής μουσικής.   

Όλες οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ της Άνοιξης θα πραγματοποιηθούν τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας και υπόσχονται μια εμπειρία όπου η τέχνη τιμάται και ταυτόχρονα τιμά την πιο όμορφη εποχή του χρόνου. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καλωσορίζει την άνοιξη με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

Φεστιβάλ της Άνοιξης
31/3-17/4/2022

www.megaron.gr

210 7282333
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1

ΠΑΚΕΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ TΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Από 3 εκδηλώσεις 
και πάνω: - 25%

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ