Megaron Spring Festival: Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καλωσορίζει την άνοιξη

Megaron Spring Festival Facebook Twitter
Jacob Larsen and So Young An in Martha Graham’s Moon from «Canticle for innocent comedians»
0

Τι χρειάζεται για να έρθει η άνοιξη; Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δίνει τη δική του απάντηση σε αυτό το ερώτημα με μια νέα πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός.

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης (Megaron Spring Festival), που εγκαινιάζεται στις 31 Μαρτίου και ολοκληρώνεται στις 17 Απριλίου 2022, γίνεται η εαρινή γιορτή των τεχνών που τοποθετεί την Αθήνα στο επίκεντρο του πολιτιστικού ενδιαφέροντος και μας καλεί να ζήσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία, και μάλιστα σε μια περίοδο που έχουμε ανάγκη την πολιτιστική δημιουργία περισσότερο από ποτέ.  

Διεθνούς φήμης σύνολα, μουσικοί, χορογράφοι και εκπρόσωποι από το ευρύτερο φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο όπου η τέχνη καλωσορίζει την άνοιξη και μας παρασύρει μαζί της.

Διεθνούς φήμης σύνολα, μουσικοί, χορογράφοι και εκπρόσωποι από το ευρύτερο φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας εμφανίζονται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μας ταξιδέψουν σε έναν κόσμο όπου η τέχνη καλωσορίζει την άνοιξη και μας παρασύρει μαζί της.

Την αυλαία του φεστιβάλ ανοίγουν στις 31 Μαρτίου οι Katia και Marielle Labèque, ένα από τα καλύτερα πιανιστικά δίδυμα διεθνώς, που εδώ και πέντε δεκαετίες διαπρέπουν στις μεγαλύτερες συμφωνικές αίθουσες του κόσμου. Το σπινθηροβόλο και φινετσάτο παίξιμό τους αλλά και ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο αλληλοσυμπληρώνονται οι διαφορετικές πιανιστικές τους ιδιοσυγκρασίες δημιουργούν μια συναρπαστική συναυλία που θυμάσαι για καιρό. Οι δύο σολίστ θα ερμηνεύσουν τις «Έξι αρχαίες επιγραφές» για δύο πιάνα του Claude Debussy και την «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» (εκδοχή για δύο πιάνα) του Igor Stravinsky, καθώς και τη «Φαντασία» σε φα ελάσσονα για τέσσερα χέρια του Franz Schubert. 

Την 1η Απριλίου, τη σκυτάλη παίρνει η μεγάλη κυρία του πιάνου Elisabeth Leonskaja που συγκίνησε ιδιαίτερα το ελληνικό κοινό με την έξοχη της ερμηνεία στις σονάτες για πιάνο του Schubert την καλλιτεχνική περίοδο 2018-2019. Αυτήν τη φορά θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Λουκά Καρυτινό στην παρουσίαση του Δεύτερου κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα του Johannes Brahms. 

Katia & Marielle Labèque Facebook Twitter
Katia & Marielle Labèque

Ακολουθεί στις 3 Απριλίου ο Gautier Capuçon, ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές του βιολοντσέλου διεθνώς, που θα μοιραστεί τη σκηνή του Μεγάρου με τον αγαπημένο φίλο του Jérôme Ducros, διακεκριμένο πιανίστα και συνθέτη. Οι δυο καλλιτέχνες στις κοινές τους εμφανίσεις ανά τον κόσμο μαγεύουν με το πάθος και τον δυναμισμό τους ακροατές και κριτικούς. Το πρόγραμμά τους στο Megaron Spring Festival συνδυάζει δύο χαρακτηριστικές σονάτες για τσέλο και πιάνο των Claude Debussy και Johannes Brahms με πρωτότυπες συνθέσεις αλλά και μεταγραφές έργων διάσημων συνθετών καθώς και με ένα από τα δημοφιλέστερα κομμάτια του αμερικανικού ragtime, το «Εntertainer» του Scott Joplin.

Η Maria Joao Pires, κορυφαία πιανίστα με μακρά διεθνή πορεία και πάμπολλες βραβεύσεις, έρχεται στο Μέγαρο στις 4 Απριλίου για να μοιραστεί μαζί μας μερικές από τις ομορφότερες σελίδες της γερμανικής και γαλλικής εργογραφίας για πιάνο. Για το ένα και μοναδικό ρεσιτάλ της στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης επέλεξε τις αριστουργηματικές Σονάτες αρ. 13 σε λα μείζονα, D. 664 και αρ. 21 σε σι ύφεση μείζονα, D. 960 του Franz Schubert, αλλά και μία από τις πιο ονειρικές συνθέσεις του Claude Debussy, τη «Σουίτα από το Μπέργκαμο», από την οποία ξεχωρίζει το περίφημο «Σεληνόφως».

Το Φεστιβάλ της Άνοιξης, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννηση του Ιάννη Ξενάκη (1922-2001), παρουσιάζει μία από τις πιο αξιόλογες ορχήστρες κρουστών της Ευρώπης, το Σύνολο Les Percussions de Strasbourg, που εμφανίζεται στις 10 Απριλίου για να μας μυήσει στον ιδιότυπο κόσμο του μεγάλου αρχιτέκτονα των ήχων. Το Σύνολο Κρουστών του Στρασβούργου, το οποίο συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια διεθνούς καλλιτεχνικής πορείας, επέλεξε για τη μία και μοναδική εμφάνισή του στο Μέγαρο τις «Πλειάδες» (1979) και την «Περσέφασσα» (1969), δύο συνθέσεις-προκλήσεις για τον ακροατή, οι οποίες χαρακτηρίζονται από ρυθμική ένταση και τεράστιο ηχοχρωματικό πλούτο. Η συναυλία συμπεριλαμβάνεται στις εκδηλώσεις-δράσεις του Meta-xenakis.org., μιας πρωτοβουλίας που έχει ως στόχο τη διοργάνωση μιας διηπειρωτικής γιορτής για τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη. 

Για το κλείσιμο του φεστιβάλ η σκηνή του Μεγάρου φιλοξενεί το σπουδαιότερο χορευτικό γεγονός της άνοιξης! Τρεις παραστάσεις της Martha Graham Dance Company, της ομάδας που δημιούργησε η ιέρεια του μοντέρνου χορού, έρχονται στις 15, 16 και 17/4. Οι χορευτές του εμβληματικού συγκροτήματος, που έχει εμφανιστεί σε περισσότερες από 50 χώρες συναρπάζοντας εκατομμύρια θεατές, θα ερμηνεύσουν σε πρώτη πανευρωπαϊκή τη νέα παραγωγή «Canticle for innocent comedians» που βασίζεται σε πρωτότυπη μουσική του Jason Moran και είναι εμπνευσμένη από τα θέματα ενός έργου της Graham που είχε χαθεί από το 1952. Σε αυτές τις τρεις παραστάσεις θα έχουμε επίσης την ευκαιρία να απολαύσουμε τη Martha Graham Dance Company στη χορογραφία «Acts of Light» (1981) σε μουσική του Carl Nielsen, μίας από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της σκανδιναβικής μουσικής.   

Όλες οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ της Άνοιξης θα πραγματοποιηθούν τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας και υπόσχονται μια εμπειρία όπου η τέχνη τιμάται και ταυτόχρονα τιμά την πιο όμορφη εποχή του χρόνου. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καλωσορίζει την άνοιξη με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

Φεστιβάλ της Άνοιξης
31/3-17/4/2022

www.megaron.gr

210 7282333
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1

ΠΑΚΕΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ TΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Από 3 εκδηλώσεις 
και πάνω: - 25%

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ