Αγόρασε με £65 αντίγραφο του Βαν Ντάικ - 50 χρόνια μετά αποδείχτηκε αυθεντικό

Αγόρασε με £65 αντίγραφο του Βαν Ντάικ - 50 χρόνια μετά αποδείχτηκε αυθεντικό Facebook Twitter
Πηγή φωτογραφίας: George Mavroedis/Guardian
0

Ο ιστορικός τέχνης Κρίστοφερ Ράιτ είχε αγοράσει ένα αντίγραφο πίνακα του Βαν Ντάικ το 1970, όμως, στην πραγματικότητα εν αγνοία του κατείχε το αυθεντικό έργο του Φλαμανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα. 


«Το αγόρασα από έναν ανεξάρτητο έμπορο τέχνης στο δυτικό Λονδίνο. Το αγόραζα ως αντίγραφο, με την ιδιότητα του ιστορικού τέχνης. Δεν τον πρόσεξα, κατά κάποιο περίεργο τρόπο. Όπως λένε, τα παιδιά του τσαγκάρη έχουν τα χειρότερα παπούτσια. Οπότε, έτσι και με'μένα, η συλλογή τού ιστορικού τέχνης είναι η λιγότερο προσεγμένη» παραδέχεται ο Ράιτ που εκτιμά πως η αξία του πίνακα κυμαίνεται σε περίπου 40.000 λίρες - αν και κάποιοι Βαν Ντάικ πωλούνται σε επταψήφια τιμή. 


Ο πίνακας -ένα πορτρέτο της Ισαβέλλα Κλάρα Ευγενίας, ηγεμόνα των Ισπανικών Κάτω Χωρών στις Κάτω Χώρες και στη βόρεια Γαλλία- κρεμόταν στο καθιστικό του εδώ και χρόνια. 

Τώρα, μετά τη διαπίστωση τής αυθεντικότητάς του, ο Ράιτ θέλει να δώσει εν είδει μόνιμου δανείου το έργο σε δημόσιο ίδρυμα και συγκεκριμένα στο μουσείο Cannon Hall του Μπάρσλεϊ που φιλοξενεί μια συλλογή σπουδαίων έργων Ολλανδών και Φλαμανδών ζωγράφων του 17ου αιώνα. 

Το έργο ανακάλυψε ένας επισκέπτης τού Ράιτ, ο Κόλιν Χάρισον, επικεφαλής επιμελητής Ευρωπαϊκής Τέχνης στο μουσείο Ashmolean της Οξφόρδης. «Ήρθε να με δει. Συζητούσαμε. Μου λέει "πραγματικά πιστεύω πως ο πίνακάς είναι από τον Βαν Ντάικ"» θυμάται ο Ράιτ. 


Κι ο Χάρισον επιβεβαιώνει «είναι ο νορμάλ τρόπος για έναν επιμελητή μουσείου να αρχίσει να κοιτάζει γύρω τους τοίχους. Μου φάνηκε πως ο συγκεκριμένος ήταν ένας ενδιαφέρων πίνακας και, αν δεν έκανα λάθος, ήταν ο Βαν Ντάικ που τον είχε ζωγραφίσει». 

Ο Ράιτ αναγνωρίζει πως η ηγεμονική φυσιογνωμία που απεικονίζεται στο έργο ήταν αφοσιωμένη στις τέχνες καλή ηγέτις, αλλά ο ίδιος δεν συμπαθούσε το πορτρέτο. Παρακινημένος από τον Χάρισον, όμως, το πήγε στο Ινστιτούτο Τέχνης Courtauld στο κεντρικό Λονδίνο, όπου αποτιμήθηκε και αποκαταστάθηκε. 


«Ήταν βρώμικο και είχε κιτρινίσει, αλλά βρισκόταν σε αξιοπρεπή κατάσταση. Πλέον, το έργο είναι απολύτως θαυμάσιο» λέει ο ίδιος. 

Το έργο, διαστάσεων 81.5 εκατ. επί 70.5 εκατ., πιστεύεται πως χρονολογείται μεταξύ 1628 και 1632.

Με πληροφορίες από Guardian 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορική εκεχειρία στη Γάζα: Εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ η συμφωνία - Η Χαμάς ανακοίνωσε «τέλος του πολέμου»

Διεθνή / Ιστορική εκεχειρία στη Γάζα: Εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ η συμφωνία - Η Χαμάς ανακοίνωσε «τέλος του πολέμου»

Η νέα συμφωνία εκεχειρίας ανάμεσα σε Ισραήλ και Χαμάς δίνει ελπίδα για το τέλος του διετούς πολέμου που στάθηκε αφορμή για την καταστροφή της Γάζας - Τι προβλέπει η συμφωνία
LIFO NEWSROOM
Σεισμός 7,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες - Προειδοποίηση για τσουνάμι

Διεθνή / Σεισμός 7,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες - Προειδοποίηση για τσουνάμι

Η σεισμολογική υπηρεσία των Φιλιππίνων συμβουλεύει τους κατοίκους των παράκτιων πόλεων στα κεντρικά και νότια της χώρας να εκκενώσουν αμέσως τις περιοχές τους και να μεταβούν σε υψηλότερα σημεία
LIFO NEWSROOM
Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

LiFO politics / Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

Ο καθηγητής Ευρωπαϊκής και Συγκριτικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Κωνσταντίνος Λάβδας, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για τον ρόλο του ΟΗΕ, την κατάσταση στη Γάζα, και εξηγεί γιατί το Ισραήλ χάνει τη δημόσια στήριξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποίεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

Διεθνή / «Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποιεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

«Ενώ οι ψηφιακές συσκευές υπόσχονται να μας κρατούν συνδεδεμένους, στην πραγματικότητα συχνά κάνουν το αντίθετο», έγραψε η Πριγκίπισσα της Ουαλίας σε άρθρο που συνέγραψε με καθηγητή του Χάρβαρντ
LIFO NEWSROOM
Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Διεθνή / Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Η επιστροφή εκτοπισμένων στη Συρία φέρνει νέες τραγωδίες: εγκαταλελειμμένα εκρηκτικά σκοτώνουν παιδιά και ενήλικες στο Mrei’iyeh, καθιστώντας την εκκαθάριση νάρκων άμεση προτεραιότητα για την ανοικοδόμηση
LIFO NEWSROOM