Γυμνοί και εμβολιασμένοι σε χωράφια με ξανθά στάχυα

Γυμνοί και εμβολιασμένοι σε χωράφια με ξανθά στάχυα Facebook Twitter
«Τότο, έχω την αίσθηση ότι δεν είμαστε πια στο Κάνσας» λέει η έκπληκτη Ντόροθι, όταν ο ανεμοστρόβιλος τη μεταφέρει στη Χώρα του Οζ.
0

«ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ, μόλις είπε “έχω κάνει εμβόλιο, έχω κάνει αποτρίχωση (waxed and vaxed) και είμαι έτοιμη για λίγη δράση σε αυτό το ταξίδι”. Αυτό ακριβώς πρέπει να είναι το vibe όλων μας αυτό το καλοκαίρι» έγραψε ένας (μάλλον άγνωστος) Αμερικανός σεφ στις 21 Απριλίου στο Τwitter.

Το σλόγκαν «waxed and vaxed» έγινε meme, t-shirt, σκετς στο SNL, thread στο Reddit. Την ίδια ώρα οι ειδικοί μίλησαν για μια άνοιξη των γραμμάτων και των τεχνών, για μια επιστροφή στη γιορτή και στην ακολασία. Το καλοκαίρι αυτό, μας είπαν, θα βγούμε όλοι έξω χορεύοντας γυμνοί και εμβολιασμένοι, σε χωράφια με ξανθά στάχυα.

Λίγους μήνες πριν, ένα απόγευμα του Μαρτίου, στα βάθη της πανδημίας, ετοιμαστήκαμε για την καθιερωμένη μας απογευματινή βόλτα ως το Πάρκο Ελευθερίας. Ήταν ένα από τα λίγα κοντινά μέρη όπου μπορούσαμε να πάμε το μωρό με το καρότσι.

Για χρόνια το Πάρκο Ελευθερίας φιλοξενούσε κυρίως ζωόφιλους που έβγαζαν βόλτες τα σκυλιά τους, γονείς με μικρά παιδάκια που έκαναν βαρελάκια, κουτρουβαλώντας τα λοφάκια του γκαζόν, μερικές παρέες που έκαναν τάι-τσι και σκέιτερ που έκαναν βόλτα μπροστά από το άγαλμα του Βενιζέλου. Ήταν σχεδόν πάντα ήσυχα.

Με την πανδημία το πάρκο άρχισε να γεμίζει ασφυκτικά με παρέες εφήβων. Τις Κυριακές έδινε πια την αίσθηση μιας μόνιμης υπαίθριας συναυλίας. Εκείνο το απόγευμα κοιτούσαμε την κίνηση στη Βασιλίσσης Σοφίας, πίνοντας μπίρα από το περίπτερο και κουνώντας μανιωδώς το καρότσι μπρος-πίσω για να κοιμηθεί το μωρό, όταν συνειδητοποιήσαμε πως πίσω μας, στο βάθος του πάρκου, κάποιος έκανε πάρτι με φωτιές και τραγούδια.

«Η ζωή είναι μικρή», σκεφτήκαμε, «γιατί να περιμένω για να κάνω σεξ, σχέση ή παιδί;». Όλα, αναγκαστικά, έγιναν πολύ πιο γρήγορα, ίσως γιατί βρεθήκαμε εβδομάδες ολόκληρες μόνοι μας με τις επιλογές μας. Αντίστοιχα, βέβαια, πολύς κόσμος σκέφτηκε και κάτι άλλο: «Η ζωή είναι μικρή, θα περάσω εγώ άλλα δέκα χρόνια με αυτόν τον τύπο;».

Φαντάστηκα πως ήταν ένα από αυτά τα πάρτι που γίνονταν στις παραλίες, αρχές των ’00s, όπου καθόμασταν όλοι γύρω από τη φωτιά, ένας ψηλός με κοτσίδα έπαιζε το ίδιο πονεμένο ρεπερτόριο στην κιθαρούλα του (λίγο Pink Floyd, λίγο «Ό,τι αξίζει, πονάει κι είναι δύσκολο», τραγουδισμένο με λυγμό στη φωνή) και κάναμε όλοι ασκήσεις θάρρους, καταπιέζοντας τους εφηβικούς μας πόθους.

Πλησιάζοντας, συνειδητοποίησα πως σε αυτό το πάρτι κανείς δεν καταπίεζε τους πόθους του. Τρία αγόρια με ξυρισμένα φρύδια μοιράζονταν ένα άσπρο μπουκάλι χωρίς ετικέτα και φιλιόντουσαν, την ώρα που από κάποιο κινητό ακούγονταν τσιφτετέλια. Πιο δίπλα κάποιος βάραγε ένα τουμπελέκι στους ρυθμούς του κινητού, ενώ κάτι κορίτσια με μακριά μαλλιά γελούσαν υστερικά πάνω από τη φωτιά. Κάποιος είχε σκάψει έναν λάκκο στο γκαζόν, είχε βάλει μερικά ξύλα και είχε ανάψει φωτιά. Πάνω από το κεφάλι τους πλανιόταν ένα σύννεφο από καπνό και ορμόνες.

«Τότο, έχω την αίσθηση ότι δεν είμαστε πια στο Κάνσας» λέει η έκπληκτη Ντόροθι, όταν ο ανεμοστρόβιλος τη μεταφέρει στη Χώρα του Οζ. Δεν είχα την ψευδαίσθηση πως με την πανδημία όλοι είχαν κάτσει σπίτι τους, καταπίνοντας τα αντικαταθλιπτικά με τις χούφτες και βλέποντας Νetflix, αλλά νομίζω πως εκεί συνειδητοποίησα ότι, όποιος ήθελε να κάνει σεξ ή να κάνει πάρτι, τα κατάφερνε μια χαρά.

Όταν διηγήθηκα την ιστορία στις φίλες μου, με αντιμετώπισαν με μπλαζέ ψυχραιμία. Η μία είχε στείλει μόλις το μήνυμα 4 (παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη) για να κάνει σεξ με κάποιον που γνώρισε στο Τinder. Η άλλη μου είπε πως οι κουβέντες για το σεξ είναι «βαρετές» και «ας μιλήσουμε καλύτερα για τη σεξουαλικότητα». Με ισοπέδωσαν με ατάκες όπως «το σεξ είναι άλλη μια βιολογική λειτουργία και το έχουμε κάνει θέμα λόγω καταπίεσης» και «ηρέμησε με τις γενικότητές σου, το σεξ είναι απλώς μια δραστηριότητα», λες και μιλούσαμε για τένις σε καλοκαιρινή κατασκήνωση.

Στο μόνο που συμφωνήσαμε είναι πως η πανδημία λειτούργησε περίπου ως επιταχυντής. Όπως μετά από μια μεγάλη φυσική καταστροφή ή μια απώλεια αναθεωρούμε τα πάντα, έτσι και η πανδημία μάς έδωσε άπλετο χρόνο μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν έχουμε καθόλου χρόνο. «Η ζωή είναι μικρή», σκεφτήκαμε, «γιατί να περιμένω για να κάνω σεξ, σχέση ή παιδί;». Όλα, αναγκαστικά, έγιναν πολύ πιο γρήγορα, ίσως γιατί βρεθήκαμε εβδομάδες ολόκληρες μόνοι μας με τις επιλογές μας. Αντίστοιχα, βέβαια, πολύς κόσμος σκέφτηκε και κάτι άλλο: «Η ζωή είναι μικρή, θα περάσω εγώ άλλα δέκα χρόνια με αυτόν τον τύπο;».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σουδάν: Ο ξεχασμένος πόλεμος και τα «παιδιά-πρόσφυγες» που κατηγορούνται ως διακινητές

Οπτική Γωνία / Σουδάν: Η μεγαλύτερη τραγωδία του αιώνα δεν γίνεται ποτέ πρωτοσέλιδο

Οι νεκροί από τις συγκρούσεις, την πείνα και τις επιδημίες υπολογίζεται συνολικά περί το 1 εκατ., και περισσότεροι από τους μισούς εξ αυτών είναι παιδιά. Μια εφιαλτική κατάσταση, που έχει όμως την «ατυχία» να περνά σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα, καθώς ούτε τα ΜΜΕ και τους διεθνείς οργανισμούς φαίνεται να συγκινεί ιδιαίτερα ούτε εντάσσεται εύκολα σε κάποιο πολιτικό αφήγημα ώστε να εμπνεύσει μαζικά κινήματα αλληλεγγύης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Οπτική Γωνία / Η Εύα Ιλούζ, η Γάζα και μια εκδοτική επιλογή

Σκέψεις πάνω στην απόφαση του Oposito, ενός μικρού εκδοτικού οίκου που έχει δώσει ενδιαφέροντα δείγματα ανήσυχης κοινωνικής και πολιτισμικής σκέψης, για την «αποδέσμευσή» του σε σχέση με το βιβλίο της κοινωνιολόγου Eύα Ιλούζ «Ψυχρή τρυφερότητα. Η άνοδος του συναισθηματικού καπιταλισμού».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ακροβατώντας / Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Ένα εντυπωσιακά μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας είναι διατεθειμένο να δώσει «συγχωροχάρτι» για ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο, αρκεί οι εμπλεκόμενοι να τηρήσουν ακροδεξιά και ρατσιστική στάση στο μεταναστευτικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πέντε ιδρύματα πρώην πρωθυπουργών και ένα ινστιτούτο. Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Ρεπορτάζ / Τα ιδρύματα των πρώην πρωθυπουργών: Ποιος είναι ο ρόλος τους και πώς χρηματοδοτούνται

Τυπικά, σκοπός τους είναι η διατήρηση των αρχείων και η προβολή του έργου πρώην πρωθυπουργών. Στην πράξη, όμως, λειτουργούν και ως think tanks και πολιτικά εργαλεία επιρροής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ