Θέατρο στην Πειραιώς 260, όπως παλιά

Θέατρο Facebook Twitter
0

Με διάθεση να ξανακοιτάξουμε τα κείμενα, να πούμε τις ιστορίες από μια άλλη σκοπιά, να συμπεριλάβουμε τα ζητήματα της εποχής μας, τη βία κατά των γυναικών, τα φλέγοντα ζητήματα του πλανήτη, την ομοερωτική επιθυμία, την απώλεια και τη σύνδεσή της με την πανδημία, στης οποίας τα νερά κολυμπά ακόμα ο πλανήτης, τους κοινωνικούς ρόλους, τη σχέση των φύλων και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνική και προσωπική ζωή μας προσκαλούν οι καλλιτέχνες που θα δείξουν φέτος τη δουλειά τους στις εγκαταστάσεις της Πειραιώς 260, oι οποίες θα λειτουργήσουν με κινούμενες στέγες, και επιχειρούν να μοιραστούν προβληματισμούς και θέσεις πάνω σε κλασικά και σύγχρονα κείμενα.

Στο πιο νεανικό, αγαπητό και οικείο μέρος του καλοκαιρινού φεστιβάλ της πόλης, που φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος του φετινού προγράμματός του, χτυπάει η καρδιά των σύγχρονων δημιουργών, Ελλήνων και ξένων.

Αυτήν τη χρονιά, εξαιτίας των μέτρων κοινωνικής απόστασης, οι παραστάσεις απλώνονται σε περισσότερες ημέρες, για να δώσουν την ευκαιρία σε όσο το δυνατόν περισσότερους θεατές να τις παρακολουθήσουν. Οι παραστάσεις των Ελλήνων δημιουργών εκτείνονται από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ενώ οι φιλοξενούμενες από το εξωτερικό παραστάσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Μετά από ένα καλοκαίρι σιωπής, η Πειραιώς θα λειτουργήσει ξανά, αισιόδοξα, με ένα πανόραμα που θα περιλαμβάνει θέατρο, χορό, μουσική, όπερα και εκθέσεις.

Αξίζει να σημειώσουμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις, διαφωτιστικές για το κοινό που θέλει να πάρει μια γεύση για το πού κινείται η παράσταση που έχει επιλέξει. Πριν από τις παραστάσεις θα υπάρχουν τα pre-show talks, συζητήσεις στις οποίες νέοι θεατρολόγοι θα μας εισάγουν στο πνεύμα της παράστασης, ενώ, μετά τις παραστάσεις, θα γίνονται post-show talks, συζητήσεις με σκηνοθέτες και συντελεστές των παραστάσεων στις σκηνές της Πειραιώς 260.

Οι παραστάσεις των Ελλήνων δημιουργών εκτείνονται από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ενώ οι φιλοξενούμενες από το εξωτερικό παραστάσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Μετά από ένα καλοκαίρι σιωπής, η Πειραιώς θα λειτουργήσει ξανά, αισιόδοξα, με ένα πανόραμα που θα περιλαμβάνει θέατρο, χορό, μουσική, όπερα και εκθέσεις.

Πρεμιέρα στην Πειραιώς 260 κάνει ο Πρόδρομος Τσινικόρης με την παράσταση Somewhere beyond the cherry trees, βασισμένη στον Βυσσινόκηπο του Άντον Τσέχοφ, και ο τίτλος αποτελεί μια πρόγευση για την προσέγγιση του σκηνοθέτη, που επιχειρεί να φανταστεί τη συνέχεια της ιστορίας σε περιβάλλον σημερινό. Με αφετηρία τη συμβολική σημασία του έργου και την αδυναμία μιας αριστοκρατικής οικογένειας να κρατήσει ένα κομμάτι γης, η παράσταση βλέπει τους ήρωες, κλονισμένους, να προσπαθούν να διαχειριστούν το τραύμα της απώλειας, να επεξεργάζονται τις εναλλακτικές και τη νέα αρχή στην οποία αναγκαστικά οδηγούνται. Θέατρο ντοκιμαντέρ για τις σταθερές του ιδιωτικού, κοινωνικού και οικονομικού βίου που κλυδωνίζονται, μια ιστορία που αφηγούνται οι ηθοποιοί Γιώργος Βαλαής, Γιώργος Βουρδαμής, Μαρία Πανουργιά, Νάνσυ Σιδέρη, Καλλιόπη Σίμου, Πρόδρομος Τσινικόρης.

Θέατρο Facebook Twitter
Γιώργος Κουμεντάκης


Βασισμένοι στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής, ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης και η ηθοποιός Σοφία Χιλλ παρουσιάζουν την Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο, την ιστορία του ανθρώπου ως αέναη αφήγηση πολέμου μέσα από τους σπαρακτικούς μονολόγους της Κλυταιμνήστρας. Ο τραγικός λόγος και οι ήχοι του γιαϊλί ταμπούρ συνδέονται, μέσω μιας μινιμαλιστικής προσέγγισης, με τις καθηλωτικές φωτογραφίες του πολυβραβευμένου ακτιβιστή φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο και με τη Σοφία Χιλλ στο κέντρο της σκηνής, σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. 

Πέντε ηθοποιοί επί σκηνής, η Ανθή Ευστρατιάδου, ο Σίμος Κακάλας, ο Κίμωνας Κουρής, ο Κωσταντίνος Μωραΐτης, ο Γιώργος Παπαγεωργίου και ο Μιχάλης Συριόπουλος, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, θα παρουσιάσουν την εκδοχή τους του Αίαντα του Σοφοκλή, αφιερωμένη σε ένα αρχετυπικό αουτσάιντερ, τον κοινωνικά απομονωμένο Αίαντα, που είναι καταδικασμένος στην εξαφάνιση, αντιμέτωπος με την τρέλα, ένας ηττημένος αντιήρωας που παίζει τάβλι σε ένα υπαίθριο αναψυκτήριο, παρακμιακή αντανάκλαση μιας χώρας που έχει μείνει κολλημένη στο παρελθόν, ενώ γύρω όλα έχουν καταρρεύσει. Ο αυτόχειρας ήρωας του Σοφοκλή με τον σκοτισμένο νου ζωντανεύει ξανά ως διαψευσμένο αρσενικό, ενώ καλείται να επανεξεταστεί υπό νέο πρίσμα.

Θέατρο Facebook Twitter
Τα «Κομμάτια μιας γυναίκας», ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα που σκηνοθετεί ο παγκοσμίου φήμης θεατρικός και κινηματογραφικός σκηνοθέτης Κορνέλ Μούντρουτσο. Φωτ.: Natalia Kabanow

Ποιος είναι φόβος του Αρνόλφου, του τρομερού πρωταγωνιστή του Μολιέρου στο Σχολείο Γυναικών; Μα, φυσικά, να μη γίνει κερατάς. Η πρώτη μεγάλη κωμωδία του Μολιέρου, σημαντική για την εξέλιξη του κωμικού είδους γενικά αλλά και του έργου του Γάλλου δημιουργού, παίρνει ξανά σάρκα και οστά με την απολαυστική έμμετρη μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη, που οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής και The Boy θα μεταφέρουν στη σκηνή, ξετυλίγοντας ένα κουβάρι αλλεπάλληλων, ξεκαρδιστικών παρεξηγήσεων. Η γυναικεία εξέγερση, η αμφισημία της εκπαίδευσης και η «ορθή» επιτέλεση των έμφυλων ρόλων εξετάζονται παράλληλα με το θεατρικό είδος της φάρσας από τον Έκτορα Λυγίζο, σε μια παράσταση στην οποία κυριαρχεί η μουσικότητα.

Houssain Amiri, Θέμης Θεοχάρογλου, Γιώργος Κριθάρας, Ντέμπορα Οντόγκ, Φωτεινή Παπαχριστοπούλου, Αινείας Τσαμάτης, Γιλμάζ Χουσμέν, είναι οι πρωταγωνιστές ενός ντεφιλέ-φόρου τιμής στη φουστανέλα και κατά συνέπεια στο ενδυματολογικό κλέος του 1821. Το «εθνικό ντεφιλέ» που εμπνεύστηκε ο Παντελής Φλατσούσης διαδραματίζεται σε ένα μέλλον αόριστο πιθανώς, αλλά όχι μακρινό, όπου τα έθνη-κράτη δεν υφίστανται πλέον, αλλά συνεχίζουν να αναπολούν ή να επισημαίνουν εορταστικά το εθνικό ένδυμα του πάλαι ποτέ ελληνικού έθνους-κράτους. Με ένα σχόλιο σχετικά με την ταυτότητα και την ετερότητα, θέτοντας το ερώτημα τι τύπου κοινότητες θα μπορούσαμε να επινοήσουμε σήμερα, και με την εμφάνιση της στολής του εύζωνα, τη σουλιώτικη ενδυμασία του Βύρωνα και το φράκο του Κοραή η πασαρέλα αυτή μας οδηγεί κατευθείαν από το παρόν στη φορεσιά ενός πιο συμπεριληπτικού μέλλοντος.

Θέατρο Facebook Twitter
«Ήλιος και θάλασσα» των Rugil  Barzdžiukait, Vaiva Grainyt και Lina Lapelytė. Φωτ.: Andrej Vasilenko

Το μυθιστόρημα της γνωστής από το Brokeback Mountain, Annie Proulx, Άνθρωποι του δάσους, είναι η πηγή από την οποία αντλεί η Σοφία Μαραθάκη, που καταπιάνεται με την παράσταση Το Δάσος, για να φέρει στο προσκήνιο την οικολογική καταστροφή και τη δυνητική ουτοπία του εικοστού πρώτου αιώνα που αφορά τη συνύπαρξη του ανθρώπου με τη φύση. Σε αυτό το θέατρο-ντοκουμέντο, η σκηνοθέτις, με τη συνδρομή δασολόγων, βιολόγων και άλλων επιστημόνων και τους ηθοποιούς Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Ελεάνα Καυκαλά, Νέστορα Κοψιδά, Σοφία Μαραθάκη, Δημήτρη Πασσά, Γιώργο Σύρμα και Κωνσταντίνο Παπαθεοδώρου επί σκηνής, ανακαλεί τις νωπές μνήμες από τις τελευταίες καταστροφές των μεγάλων οικοσυστημάτων του Αμαζόνιου και της Αυστραλίας για να ανατρέξει στην ιστορία του δάσους και της φύσης και να συνδέσει την πραγματικότητα της αστικής ζωής και την απομάκρυνση από τη φύση με το ζοφερό μέλλον ως αποτέλεσμα της καταστροφής της.

Η Χρονιά με τα 13 φεγγάρια, παράσταση βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Ρ.Β. Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Γιαννοπούλου, φέρνει στη σκηνή ένα από τα αριστουργήματα του σινεμά της δεκαετίας του ’70, που κλειδώνει μέσα του όλη την κοσμοθεωρία και τις πολυεπίπεδες αλληγορίες των ιστοριών του Γερμανού σκηνοθέτη. Μια παράσταση για το δικαίωμα στην αγάπη και την ύπαρξη, σε μια εποχή εξαιρετικά κρίσιμη για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα ζητήματα φύλου, στην οποία παίζουν οι ηθοποιοί Γιώργος Βαλαής, Γιώργος Κισσανδράκης, Ρομάννα Λόμπατς, Μάριος Παναγιώτου και Μαρία Φιλίνη. Παρακολουθούμε την εφιαλτική πορεία προς το τέλος της Ελβίρας, μιας διεμφυλικής ηρωίδας με δραματικό παρελθόν, που, έχοντας θύμα της σκληρότητας και της εκμετάλλευσης, επισκέπτεται τόπους και ανθρώπους που τη σημάδεψαν, προσπαθώντας να βρει έναν λόγο για να συνεχίσει να ζει.

Θέατρο Facebook Twitter
Η Χρονιά με τα 13 φεγγάρια. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Το ξεχασμένο δραματικό ειδύλλιο του συγγραφέα της Γκόλφως Σπύρου Περεσιάδη, Εσμέ, φέρνει στο προσκήνιο ο ΘΟΚ και η Κύπρια σκηνοθέτις Μαρίνα Βρόντη με την παράσταση ενός απρόσμενου έργου που εκτυλίσσεται τις παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης. Σε ένα χωριό των Καλαβρύτων, κοντά στη Μονή της Αγίας Λαύρας, λίγο πριν ξεσπάσει η Ελληνική Επανάσταση του 1821, δυο νεαρά παιδιά, ο Δρόσος και η Εσμέ, δίνουν όρκο αγάπης. Εμπόδιο στον όρκο αυτό είναι η καταγωγή τους. Το έργο, γραμμένο στη δημοτική και σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο, εστιάζει στη δύναμη της αληθινής αγάπης των ανθρώπων και ζωντανεύει επί σκηνής από τους Προκόπη Αγαθοκλέους, Δημήτρη Αντωνίου, Γρηγόρη Γεωργίου, Αθηνά Μουστάκα, Έρικα Μπεγέτη, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Χριστίνα Παυλίδου, Ανδρέα Τσουρή και Βασίλη Χαραλάμπους. 

Η Δημοκρατία του Μπακλαβά του Ανέστη Αζά ετοιμάζεται να μας μεταφέρει στο κράτος-έθνος που αποφασίζουν να ιδρύσουν με βάση το σπίτι και την ιδιωτική του επιχείρηση ένα μεικτό ζευγάρι, ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα. Οι αντιφάσεις της ελληνικής κοινωνίας, η προβληματική της εθνικής ταυτότητας αλλά και η ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους εκφράζουν με χιούμορ συγκρούσεις και άλυτα ζητήματα που επανενεργοποιούνται σε κάθε ευκαιρία από την Ελληνική Επανάσταση μέχρι σήμερα, μέσα από κωμικές καταστάσεις και την ατέλειωτη φάρσα της καθημερινότητας, όπως τη μεταφέρουν στη σκηνή η Κατερίνα Μαυρογεώργη, ο Cem Yigit Üzümoglu και ο Gary Salomon. 

Θέατρο Facebook Twitter
«Οδύσσεια - Μια ιστορία για το Χόλιγουντ« του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Φωτ.: Kamil Polak

Τον Σεπτέμβριο φτάνουν στην Πειραιώς οι ξένες παραγωγές. Πρώτη θα είναι το έργο που εκπροσώπησε τη Λιθουανία στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2019, όπου και απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή, Ήλιος και θάλασσα των Rugil  Barzdžiukait, Vaiva Grainyt και Lina Lapelytė παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260, στην οποία μεταφέρεται η θεαματική όπερα-περφόρμανς, μια ποιητική συγκινητική αφήγηση, με τα σώματα των ανθρώπων που λιάζονται σε μια ονειρεμένη αμμουδερή παραλία μια ηλιόλουστη καθημερινή μέρα να μεταφέρουν τον ήχο, τις ιστορίες και τις φωνές τους σε έναν χορό μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

687
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Τα Κομμάτια μιας γυναίκας, ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα που σκηνοθετεί ο παγκοσμίου φήμης θεατρικός και κινηματογραφικός σκηνοθέτης Κορνέλ Μούντρουτσο. Με την ομάδα TR Warszawa φέρνει επί σκηνής την πλήρη αλλαγή πορείας μιας τριαντάχρονης που χάνει το μωρό της και καλείται να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της.

Στη συνέχεια, ο αγαπημένος του ελληνικού θεατρόφιλου κοινού Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Βαρλικόφσκι εμπνέεται από τον Όμηρο για να μιλήσει για την Οδύσσεια - Μια ιστορία για το Χόλιγουντ, την πορεία μιας γυναίκας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μιας σύγχρονης Πηνελόπης που διακινδυνεύει τη ζωή της για την επιστροφή του άντρα της.

Για την εξοικείωση με τη βία μιλά η Μαρί Μπρασάρ στην παράσταση Βία, με τη μετάβαση από την παιδική αθωότητα στο σκοτάδι της ενηλικίωσης να συνθέτουν ένα υβριδικό έργο που συνδυάζει στοιχεία από τον κινηματογραφικό ρεαλισμό και το εξπρεσιονιστικό θέατρο. Σε πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα εννέα έφηβες από τη Χιλή κατακτούν τη σκηνή και μιλούν για τη βία εναντίον των γυναικών, μεταφέροντας τις μαρτυρίες που συνέλεξε η ομάδα Teatro La Re-sentida από εκατό κορίτσια και νεαρές γυναίκες που έζησαν καταστάσεις κακοποίησης, είτε ως θύματα είτε ως μάρτυρες.

Η Ιστορία της βίας, μια παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Εντουάρ Λουί, είναι το θέμα με το οποίο καταπιάνεται ένας ακόμα γνώριμος του Φεστιβάλ, ο Γερμανός σκηνοθέτης Τόμας Όστερμαϊερ, επιχειρώντας να φωτίσει τα ζητήματα της έμφυλης βίας, το δικαίωμα του καθενός στην αυτοδιάθεση, στην ελευθερία των επιλογών και στην ισότητα απέναντι στον νόμο μέσα από ένα δραματικό και αποκαλυπτικό προσωπικό κείμενο. Η παράσταση που έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση όπου έχει παρουσιαστεί.

Θέατρο Facebook Twitter
Τanz. Φωτ.: Νada Ζgank

Πώληση εισιτηρίων: aefestival.gr - tickets.aefestival.gr - www.ticketservices.gr

Επίσης, στο 210 7234567, στα κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) και στα καταστήματα Public.

Δείτε το πρόγραμμα

Πρόδρομος Τσινικόρης

(Somewhere) beyond the cherry trees

Μια post-documentary παράσταση βασισμένη στον Βυσσινόκηπο του Άντον Τσέχωφ

Πειραιώς 260 (Ε)

01/06/2021 στις 21:00

02/06/2021 στις 21:00

02/06/2021 στις 23:30

03/06/2021 στις 21:00

Κωνσταντίνος Χατζής – Γιώργος Κουμεντάκης – Σοφία Χιλλ

Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο

Βασισμένο στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου

Πειραιώς 260 (Ε)

16/06/2021 στις 22:30

17/06/2021 στις 21:00

Σίμος Κακάλας

Αίαντας

του Σοφοκλή

Πειραιώς 260 (Κήπος)

21/06 έως 24/06/2021 στις 22:30

25/06/2021 στις 23:00

Παντελής Φλατσούσης

Εθνικό ντεφιλέ

Πειραιώς 260 (Δ)

26/06 έως 27/06/2021 στις 21:00

28/06 έως 29/06/2021 στις 22:00

Ομάδα Θέατρου ΑΤΟΝΑλ – Σοφία Μαραθάκη

Το δάσος

Πειραιώς 260 (Δ)

11/07 έως 12/07/2021 στις 21:00

Κατερίνα Γιαννοπούλου

Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια

Βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Ρ. Β. Φασμπίντερ

Πειραιώς 260 (Ε)

14/07 έως 16/07/2021 στις 21:00

Έκτορας Λυγίζος

Το σχολείο των γυναικών

του Μολιέρου

Πειραιώς 260 (Δ)

17/07 έως 20/07/2021 στις 21:00

Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου - Μαρίνα Βρόντη

Εσμέ

του Σπύρου Περεσιάδη

Πειραιώς 260 (Δ)

23/07 έως 24/07/2021 στις 21:00

Ανέστης Αζάς

H Δημοκρατία του Μπακλαβά

Πειραιώς 260 (Ε)

26/07 έως 29/07/2021 στις 21:00

Rugilė Barzdžiukaitė - Vaiva Grainytė - Lina Lapelytė

Sun and Sea / Ήλιος και θάλασσα

Πειραιώς 260 (Δ)

01/09 έως 02/09/2021 στις 21:00

TR Warszawa – Kornél Mundruczó

Pieces of a Woman / Κομμάτια μιας γυναίκας

Πειραιώς 260 (Η)

02/09 έως 04/09/2021 στις 21:00

Florentina Holzinger

Tanz / Χορός

Πειραιώς 260 (Δ)

09/09 έως 10/09/2021 στις 21:00

Nowy Teatr - Krzysztof Warlikowski

Odyssey. A Story for Hollywood / Οδύσσεια. Μια ιστορία για το Χόλλυγουντ

Πειραιώς 260 (Δ)

17/09 έως 19/09/2021 στις 20:00

Infrarouge - Marie Brassard

Violence / Βία

Πειραιώς 260 (Δ)

24/09 έως 25/09/2021 στις 21:00

Teatro La Re-sentida – Marco Layera

Paisajes para no colorear/ Τοπία χωρίς χρώμα

Πειραιώς 260 (Δ)

03/10 έως 04/10/2021 στις 21:00

Schaubühne – Thomas Ostermeier

History of Violence / Ιστορία της βίας

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Εντουάρ Λουί

Πειραιώς 260 (Δ)

05/10 έως 06/10/2021 στις 21:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Summer Preview – Θέατρο

Summer Preview / Οι παραστάσεις του καλοκαιριού: Μέρες χαράς για όλους τους θεατρόφιλους

Οι υπαίθριοι θεατρικοί χώροι ανοίγουν στις 28/5 και τα περιφερειακά φεστιβάλ ετοιμάζονται να υποδεχθούν νέες και παλαιότερες παραστάσεις μετά από μήνες καλλιτεχνικής απραξίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φεστιβάλ Αθηνών 2021: Επαναλειτουργία της Πειραιώς 260 και 80 εκδηλώσεις

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών 2021: Επαναλειτουργία της Πειραιώς 260 και 80 εκδηλώσεις

Το πιο αισιόδοξο κομμάτι και το πιο ανακουφιστικό είναι η επαναλειτουργία της Πειραιώς 260, που παραδοσιακά φιλοξενεί τη σύγχρονη ελληνική παραγωγή και είναι το βασικό θερινό «σπίτι» χιλιάδων καλλιτεχνών - Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ejekt

Πολιτισμός / Το απρόβλεπτα μελαγχολικό πολιτιστικό καλοκαίρι του 2021

Τι επιφυλάσσει το καλοκαίρι του '21 για θεατρικές παραστάσεις και μουσικά φεστιβάλ, πόσο διαφορετικά θα είναι τα πράγματα σε σχέση με πέρσι, τι ετοιμάζεται, τι ακυρώνεται: Οι πρώτες πληροφορίες και το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των ανθρώπων που εργάζονται στον πολιτισμό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εθνική Λυρική Σκηνή: Επικαιροποιημένο πρόγραμμα Ιουνίου, Ιουλίου, Σεπτεμβρίου 2021 

Πολιτισμός / Εθνική Λυρική Σκηνή: Επικαιροποιημένο πρόγραμμα Ιουνίου, Ιουλίου, Σεπτεμβρίου 2021 

Στις 24, 25, 26, 28 και 29 Σεπτεμβρίου, η εμβληματική καλλιτέχνις Μαρίνα Αμπράμοβιτς θα παρουσιάσει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος την περφόρμανς Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας. 
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ