Ποιος θα πληρώσει το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ;

Ποιος θα πληρώσει το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ; Facebook Twitter
EPA
0

Ένας δικαστικός κυκεώνας για το ποιος θα πληρώσει την αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.

Η προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προκάλεσε τεράστια προβλήματα και ένα μποτιλιάρισμα τουλάχιστον 400 πλοίων, τα οποία περίμεναν για να διασχίσουν αυτή την σημαντική οδό για το θαλάσσιο εμπόριο που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο. Το μήκους 400 μέτρων πλοίο μεταφοράς κοντέινερ είναι πλέον αγκυροβολημένο στη λίμνη πλάι στη διώρυγα και οι πραγματογνώμονες έχουν ήδη επιβιβαστεί για να διερευνήσουν την υπόθεση.

Όπως δηλώνουν νομικοί κύκλοι, το Ever Given αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο πολύχρονης δικαστικής διαμάχης με την συμμετοχή εταιριών εμπορικής ναυτιλίας και ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και του αιγυπτιακού κράτους και της αρχής λειτουργίας της Διώρυγας.

Εκτιμάται μάλιστα ότι η υπόθεση που αφορά στο πλοίο Evergreen ίσως αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο και το πώς ασφαλίζονται και αποζημιώνονται τα πλοία και τα φορτία τους.

Σημειώνεται ότι αρχικά η προσάραξη αποδόθηκε στους ισχυρούς ανέμους, όμως αργότερα αναφέρθηκε και μηχανικό πρόβλημα, με τον επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας να κάνει λόγο για «τεχνικά ή ανθρώπινα σφάλματα». Πίσω από τις αντικρουόμενες αναφορές στα αίτια της προσάραξης του πλοίου, ίσως βρίσκονται οι διαφορετικές κατευθύνσεις στην απόδοση ευθύνης για το περιστατικό, όπως επισημαίνει ο καθηγητής Σαλ Μεργκολιάνο του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ.

Ο ίδιος εξηγεί ότι τυχόν απόδοση του περιστατικού σε μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος σημαίνει ότι υπεύθυνη θεωρείται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Evergreen. Εάν όμως η εταιρεία αποδείξει ότι το πρόβλημα οφειλόταν σε ατύχημα, περιλαμβανομένων και των καιρικών συνθηκών, τότε απαλλάσσεται της ευθύνης, μερικώς ή ολικώς. 

Πριν λίγες μέρες, πάντως, ο  ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές, βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, δήλωσε ότι θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given.

«Θα απαιτήσουμε αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για όλες τις συνέπειες από την ακινητοποίηση του πλοίου, για την χρήση όλων των ρυμουλκών, θα απαιτήσουμε το πλήρες κόστος», τόνισε ο βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου σε θέματα ανάπτυξης λιμένων και της Διώρυγας του Σουέζ. Παράλληλα επέρριψε την ευθύνη του περιστατικού στον καπετάνιο του πλοίου. «Αυτό που συνέβη ήταν ευθύνη του καπετάνιου, το κανάλι μας είναι ασφαλές», σημείωσε.

Ο Αιγύπτιος ναύαρχος τόνισε πως η Αίγυπτος δεν πρόκειται να κάνει κατασκευαστικές αλλαγές στην Διώρυγα. «…το κανάλι είναι απολύτως ασφαλές, όλα τα πλοία το διασχίζουν χωρίς προβλήματα, αν κάτι συμβεί, είναι πολύ σπάνιο», συμπλήρωσε.

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τελευταία αποστολή του Ντράγκι: Αρκεί 1,2 τρισ. ευρώ για να σωθεί η Ευρώπη;

Διεθνή / Η τελευταία αποστολή του Ντράγκι: Αρκούν 1,2 τρισ. ευρώ για να σωθεί η Ευρώπη;

Ο Μάριο Ντράγκι επιστρέφει με σχέδιο αναγέννησης της ευρωπαϊκής οικονομίας. Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός, κλιματική κρίση, άμυνα και η μάχη για την ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. – όλα κρέμονται από μια πολιτική ισορροπία.
LIFO NEWSROOM
Σκοτώθηκε στα 114 ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο - Τον πάτησε αυτοκίνητο

Διεθνή / Νεκρός στα 114 του ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο - Τον παρέσυρε αυτοκίνητο

Ο Fauja Singh παρασύρθηκε από οδηγό στο χωριό του στην Ινδία - «Να τρώτε λιγότερο, να τρέχετε περισσότερο και να είστε χαρούμενοι. Αυτό είναι το μυστικό της μακροζωίας» είπε ο «τυφώνας με το τουρμπάνι» σε πρόσφατη συνέντευξη
LIFO NEWSROOM
Κύπρος: 51 χρόνια από το πραξικόπημα που άνοιξε τον δρόμο στην τουρκική εισβολή

Διεθνή / Κύπρος: 51 χρόνια από το πραξικόπημα που άνοιξε τον δρόμο στην τουρκική εισβολή

Η ντε φάκτο διχοτόμηση του νησιού διατηρείται μέχρι σήμερα, με τη Βόρεια Κύπρο να τελεί υπό τουρκική στρατιωτική κατοχή και τη «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» να αναγνωρίζεται διεθνώς μόνο από την Άγκυρα.
LIFO NEWSROOM
Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Διεθνή / Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη σφαγή εκατοντάδων ανθρώπων και τη λεηλασία ολόκληρων κοινοτήτων στη Νίγηρα, η Γαλλία δηλώνει για πρώτη φορά διατεθειμένη να συνομιλήσει για ιστορική αποκατάσταση, χωρίς ωστόσο να αναγνωρίζει επίσημα ευθύνη
LIFO NEWSROOM
Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Διεθνή / Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Στόχος της συνάντησης, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων, Κίνα και Ισπανία είναι να συμφωνηθεί ένα αναλυτικό σχέδιο πολιτικών, οικονομικών και νομικών ενεργειών ώστε να τερματιστεί η κατοχή του Ισραήλ στα παλαιστινιακά εδάφη
LIFO NEWSROOM