Η Βρετανία απαγορεύει στους influencers να βάζουν «παραπλανητικά» φίλτρα σε διαφημιστικά ποστ στο Instagram

Η Βρετανία απαγορεύει στους influencers να βάζουν «παραπλανητικά» φίλτρα σε διαφημιστικά ποστ στο Instagram Facebook Twitter
Φωτογραφία της Sasha Pallari, που ξεκίνησε την καμπάνια #filterdrop, χωρίς φίλτρο και χρησιμοποιώντας το «cats eyes».
0

Τα φίλτρα δεν πρέπει να εφαρμόζονται σε διαφημίσεις στα social media αν μεγαλοποιούν το αποτέλεσμα του προϊόντος, αποφάνθηκε η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA). 

Η αρμόδια ρυθμιστική αρχή της διαφημιστικής βιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο απάντησε στην καμπάνια #filterdrop που ζητούσε να γίνει υποχρεωτικό για τους influencers να δηλώνουν πότε χρησιμοποιούν ένα φίλτρο ομορφιάς για την προώθηση προϊόντων για την επιδερμίδα ή καλλυντικών. 

Η Sasha Pallari, που ξεκίνησε την καμπάνια, δήλωσε «κατενθουσιασμένη» με την απόφαση της  ASA πως το φιλτραρισμένο περιεχόμενο ομορφιάς δεν πρέπει να είναι «παραπλανητικό». Όπως εξήγησε η 29χρονη, άρχισε την καμπάνια τον Ιούλιο του 2020, ελπίζοντας να δει «περισσότερη αληθινή επιδερμίδα» στο Instagram. 


Η ASA εξέτασε δυο παραδείγματα με την προσθήκη φίλτρων σε βίντεο influencers, που διαφήμιζαν προϊόντα μαυρίσματος, σημειώνοντας ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις θα ισχύσουν για όλα τα βρετανικά brands, influencers και celebrities.

Οι περιπτώσεις αφορούσαν δυο Instagram stories για την Skinny Tan Ltd και ένα για την Tanologist Tan, που απαγορεύτηκε επειδή χρησιμοποίησε φίλτρο, το οποίο «μεγαλοποιούσε το αποτέλεσμα που μπορούσε να πετύχει το προϊόν». Η ASA έκρινε πως οι διαφημίσεις και στις δυο περιπτώσεις παραπλάνησαν τους καταναλωτές. 

Μετά την σχετική απόφαση, brands, influencers και celebrities καλούνται να μην εφαρμόζουν πλέον φίλτρα σε φωτογραφίες που προωθούν προϊόντα ομορφιάς αν τα φίλτρα ενδέχεται να παραποιήσουν το αληθινό αποτέλεσμα.

Όσες διαφημίσεις παραβιάζουν τον κανόνα, θα διαγράφονται και θα απαγορεύεται η εκ νέου προβολή τους, κάτι που πιθανώς θα βλάψει τους διαφημιστές αλλά και την φήμη των influencers, σημείωσε η ASA. 



Η Sasha Pallari έκανε λόγο για ένα ζήτημα που απασχολεί καιρό, λέγοντας ότι λαμβάνει καθημερινά μηνύματα από γυναίκες που δυσκολεύονται να ταιριάξουν τα πρότυπα ομορφιάς στην αληθινή ζωή με αυτά που βλέπουν στο ίντερνετ. 

Η Βρετανία απαγορεύει στους influencers να βάζουν «παραπλανητικά» φίλτρα σε διαφημιστικά ποστ στο Instagram Facebook Twitter
Δεκάδες γυναίκες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του #filterdrop, δημοσιεύοντας φωτογραφίες χωρίς φίλτρο.

Η Molly Nutt που ακολουθεί την καμπάνια #filterdrop χειροκρότησε την απόφαση της ASA, προσθέτοντας πως το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της «περιστρεφόταν γύρω από τα φίλτρα».

«Τι πιο πολλές μέρες δεν έβγαινα καν από το σπίτι χωρίς μακιγιάζ, αλλά πλέον δεν με νοιάζει τόσο. Δεν είμαστε όλοι ειδικοί στο μακιγιάζ. Μετά έχεις και κάτι φίλτρα όπως το Pretty Girl, με μπλε μάτια, μεγάλα χείλη και μικρή μύτη, που απλώς υπονοούν ότι πρέπει να δείχνεις έτσι. Δεν γίνεται αυτό», λέει η 20χρονη. 

Η Βρετανία απαγορεύει στους influencers να βάζουν «παραπλανητικά» φίλτρα σε διαφημιστικά ποστ στο Instagram Facebook Twitter
Η Molly Nutt.

Με περισσότερους από 900.000 followers στο Instagram, το μοντέλο και influencer Rahi Chadda, είπε πως «συμφωνεί απόλυτα» με την απόφαση ωστόσο ανησυχεί για την εφαρμογή.

«Είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά ποιος είναι ο ορισμός του φίλτρου; Όταν μιλάμε για φίλτρα, μιλάμε για φωτισμό, ειδικά εφέ και μακιγιάζ πριν την προώθηση ενός προϊόντος. Με αυτή την έννοια, οι περισσότερες φωτογραφίες στα social media θα έχουν φίλτρο. έχει ήδη εκθειάσει το προϊόν με τόσους τρόπους πριν καν φτάσει στο κοινό. Πρέπει να γίνουν πιο σαφείς τι ακριβώς εννοούν φίλτρο», σημειώνει. 

Με πληροφορίες από BBC

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάρλο Ακούτις: Πώς γίνεται κάποιος άγιος – και πώς ο πρώτος millennial άγιος το κατάφερε

Διεθνή / Κάρλο Ακούτις: Πώς γίνεται κάποιος άγιος – και πώς ο πρώτος millennial άγιος το κατάφερε

Ο 15χρονος Κάρολο Ακούτις, που πέθανε από λευχαιμία το 2006, αγιοκατατάχθηκε από τον Πάπα Λέοντα. Ακολουθώντας όλα τα στάδια της Καθολικής Εκκλησίας, έγινε ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials
LIFO NEWSROOM
Χάος στο Λονδίνο: 425 συλλήψεις σε διαδήλωση υπέρ της Palestine Action – «Μας χτυπούσαν, μας έφτυναν» λέει η αστυνομία

Διεθνή / Χάος στο Λονδίνο: 425 συλλήψεις σε διαδήλωση υπέρ της Palestine Action – «Μας χτυπούσαν, μας έφτυναν» λέει η αστυνομία

Η αστυνομία καταγγέλλει βία και οι διαδηλωτές μιλούν για καταστολή - Το πρώτο κύμα συλλήψεων σημειώθηκε μόλις 12 λεπτά μετά την επίσημη έναρξη της πορείας
LIFO NEWSROOM
Φωτιά στο κυβερνητικό κτίριο στο Κίεβο: Ο μεγαλύτερος ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός από την αρχή του πολέμου

Διεθνή / Φωτιά στο κυβερνητικό κτίριο στο Κίεβο: Ο μεγαλύτερος ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός από την αρχή του πολέμου

Πέρα από την πρωτεύουσα, εκρήξεις συγκλόνισαν την κεντρική πόλη Κρεμεντσούκ, όπου σημειώθηκαν διακοπές ρεύματος, καθώς και την Κριβίι Ριχ, στόχος χτυπημάτων σε υποδομές μεταφορών και πόλης
LIFO NEWSROOM
Ο «influencer του Θεού» γίνεται ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials

Διεθνή / Ο «influencer του Θεού» γίνεται ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials

Ο Ακούτις, που πέθανε από λευχαιμία σε ηλικία μόλις 15 ετών, είχε γίνει γνωστός για την αγάπη του στην τεχνολογία και ιδιαίτερα για τη δημιουργία ιστοσελίδων που κατέγραφαν «θαύματα» με σκοπό τη διάδοση της καθολικής διδασκαλία
LIFO NEWSROOM
«Ένα φλιτζάνι ρύζι τη μέρα»: 15.000 παιδιά σε κρίση υποσιτισμού μόνο σε έναν μήνα στη Γάζα, λέει η UNICEF

Διεθνή / «Ένα φλιτζάνι ρύζι τη μέρα»: 15.000 παιδιά σε κρίση υποσιτισμού μόνο σε έναν μήνα στη Γάζα, λέει η UNICEF

Η UNICEF προειδοποιεί για λιμό, με πάνω από 15.000 παιδιά να υποσιτίζονται σε έναν μόνο μήνα. Οι εικόνες πείνας και οι προετοιμασίες για νέα ισραηλινή επίθεση προκαλούν παγκόσμια ανησυχία
LIFO NEWSROOM