«Οιδίπους» στο Βεάκειο: Εντυπώσεις από την πρεμιέρα της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά

«Οιδίπους» στο Βεάκειο: Εντυπώσεις από την πρεμιέρα της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά Facebook Twitter
Ο «Οιδίπους» αυτός είναι εν πολλοίς μια ακόμα επιτυχημένη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά ο οποίος, όπως εξηγεί στο πρόγραμμά της, «επιχειρεί να μελετήσει την εσωτερική δαιδαλώδη διαδρομή» του ήρωα. Φωτο: Κώστας Ζουρνάς
0



ΚΑΤΑΦΘΑΝΟΝΤΑΣ ΤΡΙΤΗ ΒΡΑΔΥ (δηλαδή αργά το απόγευμα για την ανάγκη της έγκαιρης άφιξης λόγω κορωνοϊού) στο Βεάκειο στον Πειραιά, άθελα μου επέστρεψαν στη μνήμη μαγικές εικόνες από την πρεμιέρα της «Μήδειας», τρία χρόνια πριν, τέτοιες μέρες πάλι, στη Μικρή Επίδαυρο. Και τότε για παράσταση με τη σκηνοθετική υπογραφή του Δημήτρη Καραντζά, σε διασκευή της Θεοδώρας Καπράλου, όπως τώρα, και πάλι μια απόπειρα με τρεις ηθοποιούς. Όλοι άντρες τότε (Γάλλος, Λούλης, Σαράντης), ακόμα και στην ενσάρκωση του συγκλονιστικού ρόλου της βάρβαρης πριγκίπισσας από την Κολχίδα, σε μια εκδοχή άκρως ποιητική, σύνθεση κειμένων από το αυθεντικό έργο του Ευριπίδη και αποσπασμάτων του σεναρίου του Παζολίνι (από την ομότιτλη ταινία με πρωταγωνίστρια μια άλαλη Μαρία Κάλλας), ένα θεατρικό «παιχνίδι» με σύγχρονους κώδικες (απουσία χορού και των περισσοτέρων προσώπων του έργου) αλλά και εφέ.

Δεν μπορούσα να την ξεχάσω γιατί μου είχε αρέσει αφάνταστα πολύ, είχα εκστασιαστεί, σε σημείο μάλιστα να αποφύγω να την ξαναδώ σε κλειστό θέατρο, μη χάσω τη μαγική εκείνη ανάμνηση της πρώτης βραδιάς.

Προσωπικά –και νομίζω ισχύει για τους περισσότερους που είχαμε την τύχη να δούμε την πρεμιέρα– δεν υπήρξε στιγμή που να με χάσει, που να μην έχω στραμμένο το βλέμμα και τα αυτιά μου στα τεκταινόμενα.


Στην πρεμιέρα του «Οιδίποδα», μια σύνθεση με αποσπασματικό λόγο που ανιχνεύει την εσωτερική διαδρομή και συνειδητοποίηση της τραγικής αλήθειας του αρχαίου βασιλιά, με αφετηρία το έργο του Σοφοκλή, «παντρεμένο» κι εδώ με περιγραφές και λόγια από το σενάριο του Παζολίνι, τα πράγματα ήταν κάπως διαφορετικά. Δεν βρισκόμασταν σε ένα αρχαίο θέατρο, αλλά σε μια μοντέρνα και όχι ιδιαίτερα καλαίσθητη κατασκευή, (αν και πάλι κοντά σε θάλασσα ή έστω με τη θέα ενός εντυπωσιακού λιμανιού), σε μια από τις πρώτες θεατρικές παραστάσεις στη μετά-Covid εποχή.

Για μένα προσωπικά ήταν η πρώτη φορά από τον περασμένο Μάρτη, φαντάζομαι και για πολλούς άλλους, που έβλεπα θέατρο, φορώντας μάσκα κατά την είσοδό μου στον χώρο, αν και το θέατρο μία ώρα πριν από την έναρξη της παράστασης ήταν σχεδόν άδειο. Σύντομα κατέφθασαν πολλοί φίλοι και γνωστοί, του ευρύτερου θεατρικού χώρου, και με την άφιξή τους η ζέση της θεατρικής εμπειρίας επέστρεψε στις καρδιές πολλών από εμάς.

«Οιδίπους» στο Βεάκειο: Εντυπώσεις από την πρεμιέρα της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά Facebook Twitter
Η παράσταση ξεκίνησε με την είσοδο στην σκηνή του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη, αλλά σύντομα εμφανίστηκαν και ο Μιχάλης Σαράντης με τη Μαρία Κεχαγιόγλου. Φωτο: Κώστας Ζουρνάς


Η παράσταση ξεκίνησε με την είσοδο στην σκηνή του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη, ο οποίος πρώτος άρχισε να «ξετυλίγει» το νήμα της αφήγησης της ιστορίας του Οιδίποδα, αλλά σύντομα εμφανίστηκαν και οι δύο άλλοι ηθοποιοί, ο Μιχάλης Σαράντης και η Μαρία Κεχαγιόγλου. Ήταν φανερό από την πρώτη στιγμή ότι ο Σαράντης θα ήταν εκείνος που θα κρατούσε σταθερά τον ρόλο του Οιδίποδα ενώ οι άλλοι δυο θα ερμήνευαν (ή καλύτερα θα αναπαριστούσαν) περισσότερα του ενός πρόσωπα, παρόλο που η πανομοιότυπη ενδυματολογική προσέγγιση πετύχαινε μια «ισότητα» στην επί σκηνής αναπαράσταση της τραγωδίας.

Έτσι, όλοι μαζί άρχισαν να εξιστορούν, περίπου από κοινού, την εισαγωγή του δράματος, διαμορφώνοντας παράλληλα τον σκηνικό χώρο, τοποθετώντας σε όλο το εύρος της σκηνής μεταλλικούς σκελετούς –όπως εκείνους πάνω στους οποίους οι έμποροι τοποθετούν στις βιτρίνες τους ρουχισμό–, με αδειανές λευκές φανέλες. Φαντάζομαι ότι συμβόλιζαν τα θύματα του λοιμού της Θήβας, από τον οποίο ο λαός και η παραεξουσία ζητάει για μια ακόμα φορά από τον Οιδίποδα να τους σώσει. Ποιος όμως φταίει για τον λοιμό; Ποιος ή τι μόλυνε την πόλη;

Για το ελληνικό κοινό η ιστορία του Οιδίποδα είναι πασίγνωστη. Για το θεατρόφιλο κοινό σαν αυτό που παρακολουθούσε την παράσταση τη βραδιά της πρεμιέρας το ζητούμενο ήταν όχι τόσο οι ερμηνείες των ηθοποιών –όλοι τους εξαιρετικοί, κάτι που το έχουμε διαπιστώσει σε παλιότερες τους εργασίες– ούτε, νομίζω, η επιτυχία του σκηνοθετικού εγχειρήματος, όσο το ερώτημα αν η νέα αυτή εκδοχή, σαν μια «επανεκκίνηση» της χιλιοειπωμένης ιστορίας, μπορεί να συγκινήσει για ακόμα μία φορά, να προκαλέσει τη θεατρική μυσταγωγία ενός μύθου που οι Έλληνες γνωρίζουμε πολύ καλά.

Δεν έχει σημασία αν η μετάφραση του Μίνου Βολανάκη «αποκαλύπτει» πτυχές που παραπέμπουν στη σύγχρονη φροϋδική ερμηνεία, δεν έχει σημασία να φέρεις στον νου τις συγκλονιστικές εικόνες της (πιο προσωπικής, κατά τα λεγόμενα του) ταινίας του Παζολίνι, με φόντο το «πρωτόγονο» Μαρόκο και τους θαυμάσιους Φράνκο Τσίτι και Σιλβάνα Μάγκανο στους κεντρικούς ρόλους, σημασία έχει το σήμερα: αν και κατά πόσο αυτή η ομάδα νέων σε ηλικία θεατρανθρώπων σε κάνουν να μη θέλεις να χάσεις ούτε στιγμή από τους διάσημους στίχους του Σοφοκλή και τα συγκλονιστικά λόγια του Ιταλού διανοούμενου-ποιητή-σκηνοθέτη. 

Προσωπικά –και νομίζω ισχύει για τους περισσότερους που είχαμε την τύχη να δούμε την πρεμιέρα– δεν υπήρξε στιγμή που να με χάσει, που να μην έχω στραμμένο το βλέμμα και τα αυτιά μου στα τεκταινόμενα. Άλλωστε επρόκειτο για μια θεατρική απόδοση που περίμενα καιρό να δω, από έναν σκηνοθέτη που εμπιστεύομαι.

«Οιδίπους» στο Βεάκειο: Εντυπώσεις από την πρεμιέρα της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά Facebook Twitter
Οι εντάσεις του Σαράντη/Οιδίποδα από την αλαζονεία της άγνοιας μέχρι τη συντριβή της γνώσης ακολούθησαν μια ενδιαφέρουσα και στιγμές-στιγμές θεαματική πορεία. Φωτο: Κώστας Ζουρνάς


Οι εντάσεις του Σαράντη/Οιδίποδα από την αλαζονεία της άγνοιας μέχρι τη συντριβή της γνώσης ακολούθησαν μια ενδιαφέρουσα και στιγμές-στιγμές θεαματική πορεία. Η Κεχαγιόγλου ως μάντης Τειρεσίας έπαιζε με απολύτως πειστική βεβαιότητα το παιχνίδι των λέξεων, ένα ριψοκίνδυνο ματς πινγκ-πονγκ που έφτασε σε ένα κρεσέντο θαυμάσιας αντιπαράθεσης, ενώ ως Ιοκάστη, στη σκηνή της κάμαρης όπου σταδιακά αποκαλύπτεται η φρικτή αλήθεια, η αινιγματική της σπαζοκεφαλιά με τη χρήση του μικροφώνου είναι από τις σκηνές που δεν ξεχνάς, αν και τα εύσημα πιθανόν να πηγαίνουν στον σκηνοθέτη. Ο Αβαρικιώτης σαρώνει τη σκηνή απ' άκρη σ' άκρη, «σκηνοθετεί» αδιάκοπα τη δράση οριοθετώντας με τους προβολείς το σκηνικό, αφηγείται μέρος του έργου, ενώ ως κυνικά υπολογιστικός Κρέοντας δείχνει όλη την υποκριτική του δεινότητα. Ως βοσκός νομίζω ότι του λείπει το δέος κι ο τρόμος μπροστά στη βασιλική εξουσία. Υπερβαίνοντας την ταπεινότητα ενός δούλου γίνεται ένα με τους άρχοντες.


Αν εξαιρέσεις τη σκηνογραφία που δεν λειτουργεί απόλυτα, δεν αφήνει ένα στίγμα να το θυμάσαι (όπως στη «Μήδεια» με τα ξεραμένα φύλλα και τον εκτυφλωτικό ήλιο στο τέλος), αλλά και τους φωτισμούς που δεν δημιουργούσαν τις επιθυμητές ψυχογραφικές διακυμάνσεις, αντιθέτως έκρυβαν κάπου-κάπου τους ερμηνευτές, ο «Οιδίπους» αυτός είναι εν πολλοίς μια ακόμα επιτυχημένη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά ο οποίος, όπως εξηγεί στο πρόγραμμά της, «επιχειρεί να μελετήσει την εσωτερική δαιδαλώδη διαδρομή» του ήρωα. Βέβαια δεν αγγίζει τον υπερβατικό λυρισμό του προ τριετίας πρώτου του εκείνου πειραματισμού. Αλλά δεν είναι κατ' ανάγκη αυτό το ζητούμενο.

Άραγε, η ύστατη στιγμή που ο Οιδίποδας «βουτάει» μέσα στο δυνατό φως του προβολέα –και της αλήθειας–, ενώ πια έχει χάσει την όραση του, ισοψηφεί πράγματι το σκοτάδι στο οποίο έχει πια καταδικαστεί ο ίδιος να ζει στο υπόλοιπο της ζωής του;

«Οιδίπους» στο Βεάκειο: Εντυπώσεις από την πρεμιέρα της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά Facebook Twitter
Η σκηνογραφία δεν λειτουργεί απόλυτα, δεν αφήνει ένα στίγμα να το θυμάσαι. Φωτο: Κώστας Ζουρνάς

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Δημήτρης Καραντζάς

Μετάφραση (Οιδίποδα του Σοφοκλή): Μίνως Βολανάκης

Μετάφραση (Οιδίποδα του Παζολίνι): Δημήτρης Αρβανιτάκης

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Παίζουν: Μιχάλης Σαράντης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Επόμενες παραστάσεις

Πεμ 23/7 στις 21:30 - Θέατρο Πέτρας - Πετρούπολη

Σαβ 25/7 στις 21:00 - Κηποθέατρο Παπάγου

Κυρ 26/7 στις 21:00 - Κηποθέατρο Παπάγου

Δευ 27/7 στις 21:30 - Δημοτικό θέατρο του Άλσους (Δ. Κιντής) - Ηλιούπολη

Τρι 28/7 στις 21:30 - Αρχαίο θέατρο Οινιαδών - Μεσολόγγι

Τετ 29/7 στις 21:30 - Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου - Γιάννενα

Πεμ 30/7 στις 21:30 - Royal Theater - Πάτρα

Παρ 31/7 στις 21:30 - Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη - Βύρωνας

Δευ 10/8 στις 21:30 - Αθλητικό & Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης - Νέα Μάκρη

Τρι 11/8 στις 21:30 - Θέατρο Ορέστης Μακρής - Χαλκίδα

Τρι 18/8 στις 21:00 - Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας - Σαλαμίνα

Κυρ 23/8 στις 21:00 - Αρχαίο Θέατρο Δίου - Δίον

Δευ 24/8 στις 21:00 - Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων - Καβάλα

Τρι 25/8 στις 21:00 - Θέατρο Κήπου - Θεσσαλονίκη

Τετ 26/8 στις 21:00 - Θέατρο Κήπου - Θεσσαλονίκη

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ