O Ηλίας Κυριαζής μισεί τα κομπλιμέντα για τη δουλειά του (όταν δεν συνοδεύονται από πρόταση)

O Ηλίας Κυριαζής μισεί τα κομπλιμέντα για τη δουλειά του (όταν δεν συνοδεύονται από πρόταση) Facebook Twitter
1
O Ηλίας Κυριαζής μισεί τα κομπλιμέντα για τη δουλειά του (όταν δεν συνοδεύονται από πρόταση) Facebook Twitter
Ο Ηλίας ασχολείται επαγγελματικά με τα κόμικς από το 2001, από τότε που 20άρης έστειλε μια μονοσέλιδη ιστορία με τον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο στον πρώτο διαγωνισμό του «9» της «Ελευθεροτυπίας»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Μια ζωή σχεδιάζω, από πιτσιρικάς» λέει ο Ηλίας Κυριαζής καθισμένος οκλαδόν μπροστά στις κούτες που περιέχουν τη νέα έκδοση του Μανιφέστο, έτοιμες να μεταφερθούν στον χώρο του Comicdom.


«Από πολύ νωρίς θυμάμαι να κάνω κόμικς, στο δημοτικό» λέει. «Διπλώνοντας μια σελίδα Α4 στα δύο και συρράπτοντας τα φύλλα, έφτιαχνα μικρές περιπετειούλες. Πέρα από το σχέδιο, με είχε τραβήξει πολύ και η αφήγηση της εικόνας». Ο γάτος του, ο Ben Grimm, που ήταν άφαντος για 20 λεπτά, κάνει την εμφάνισή του επιφυλακτικά και βολτάρει στον χώρο. «Έχει ονοματεπώνυμο, τον βάφτισα από τον ήρωα του κόμικ, που είχαν ίδια χρώματα», εξηγεί ο Ηλίας, «αλλά στην πορεία τα μάτια του από γαλάζια έγιναν κίτρινα, του έμεινε μόνο η κόκκινη γούνα».

Όλοι αυτοί οι δημιουργοί που σκάσανε από το "9" εκείνη την εποχή είναι τώρα 10 χρόνια καλύτεροι. Υπάρχει υψηλό επίπεδο παντού. Είναι κρίμα, λες "δεν μπορούσαμε να έχουμε την ποιότητα της δουλειάς του τώρα με την εμπορικότητα του τότε;


Ο Ηλίας ασχολείται επαγγελματικά με τα κόμικς από το 2001, από τότε που 20άρης έστειλε μια μονοσέλιδη ιστορία με τον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο στον πρώτο διαγωνισμό του «9» της «Ελευθεροτυπίας». «Δεν περίμενα να γίνει και κάτι» θυμάται. «Δούλευα σε ένα στούντιο και κάναμε storyboard για διαφημίσεις. Είχα κερδίσει χωρίς να το περιμένω, αλλά το πλάνο ήταν ότι έτσι κι αλλιώς θα πήγαινα να τους ζητήσω δουλειά. Στην αρχή δεν ήταν εύκολο να βρω τι να κάνω. Τα πρώτα χρόνια ήταν μια διαδικασία εκμάθησης. Σε συνδυασμό με όλη την έπαρση που έχεις στα 20 όταν βγάζεις τη δουλειά σου προς τα έξω και ακούς και δυο καλά λόγια, είχε αρκετό ζόρι. Μου έλεγαν πράγματα για τα κόμικς, εγώ θεωρούσα ότι τα πάντα στα δικά μου ήταν τέλεια, οπότε κάθε υποχώρηση ήταν επίπονη. Η πρώτη μου δουλειά, μια σειρά σε σενάριο του Λέανδρου, λεγόταν Σε Βλέπω και ήταν μια παρωδία του "Big Brother". Έκανα αυτό για 3-4 μήνες και μετά άρχισα να το παλεύω μόνος μου. Δοκίμασα να κάνω δικά μου σενάρια».

O Ηλίας Κυριαζής μισεί τα κομπλιμέντα για τη δουλειά του (όταν δεν συνοδεύονται από πρόταση) Facebook Twitter
Το Μανιφέστο είναι μια δουλειά που αγαπήθηκε πολύ από το ελληνικό κοινό και ο Βίκτωρας από τους πιο δημοφιλείς ήρωες κόμικς των τελευταίων 10 χρόνων... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


«Το σενάριο είναι πιο δύσκολο για σένα από το σχέδιο;». «Το σχέδιο έχει εξαντλητική δουλειά, αλλά το διασκεδάζω περισσότερο από το σενάριο. Μου αρέσει να δουλεύω στις δικές μου ιστορίες, αλλά είναι φάσεις που κοιτάζω το χαρτί με τις ώρες και κάνω τα πάντα πριν καθίσω να γράψω δυο αράδες. Μου αρέσει πάρα πολύ, όμως, να στήνω τις ιστορίες. Έχοντας την κεντρική ιδέα, τον σκελετό, μου αρέσει να σκηνοθετώ: ποια σκηνή θα πάει μπρος και ποια μετά, πόσο θα κρατήσει και πού θα κόψω τα καρέ, απολαμβάνω όλο αυτό το κομμάτι του στησίματος ενός κόμικ».


Η πρώτη μεγάλη επιτυχία μέσω του «9» ήρθε λίγο αργότερα, με το Μανιφέστο, τις ιστορίες καθημερινότητας ενός 20χρονου, που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες από το 2003 μέχρι το 2008 και σήμερα είναι μια μοναδική καταγραφή της γενιάς των '00s που πρόλαβε να ζήσει τις τελευταίες ανέμελες μέρες πριν χτυπήσει η κρίση.


«Απ' όσα έκανα εγώ στο "9", ήταν αυτό που έμεινε ως "η επιτυχία". Έκανα τον πρώτο τόμο, μετά τον σταμάτησα γιατί ήθελα να δοκιμάσω κι άλλα πράγματα, αλλά κατέληξα να ξαναγυρνάω σε αυτό και για πάρα πολύ καιρό ήμουν αυτός που έκανε το Μανιφέστο. Στις παρέες των φίλων μου ήταν αυτό που με χαρακτήριζε. Ολοκληρώθηκε σε κάποια φάση, όταν εγώ άρχισα να στρέφω το μάτι μου στο εξωτερικό και για πολλά χρόνια μετά είχα μια πολύ παράξενη σχέση μαζί του.

O Ηλίας Κυριαζής μισεί τα κομπλιμέντα για τη δουλειά του (όταν δεν συνοδεύονται από πρόταση) Facebook Twitter
Μόνιμα περνάει από το μυαλό μου να φύγω για έξω, αλλά πάντα το αναβάλλω, γιατί κατά βάθος μου αρέσει εδώ... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Σκεφτόμουν, ok, το έκανα, αλλά τώρα πρέπει να στραφεί η προσοχή σας στα καινούργια πράγματα που κάνω, τα οποία είναι και καλύτερα, είναι πιο δουλεμένα, πιο επαγγελματικά, πιο προχωρημένα. Προσπαθούσα με νύχια και με δόντια να δημιουργήσω μια απόσταση από το Μανιφέστο. Το Μανιφέστο ήταν κάτι που έγινε στην "Ελευθεροτυπία", που είχε μεγάλη διανομή και τεράστιο κοινό, το οποίο μετά ήταν πολύ δύσκολο να το μαζέψεις με κάποια αυτοέκδοση ή με τη δουλειά σου, που θα υπάρχει μόνο στα κομιξάδικα. Μου φαινόταν πια και παλιό σε τεχνικό επίπεδο. Στην πορεία άρχισα να συμφιλιώνομαι με τα πράγματα που είχα κάνει μικρός – ξέφυγα και από τη διαδικασία να ανταγωνίζομαι το Μανιφέστο λες και το είχε κάνει κάποιος άλλος. Συμφιλιώθηκα με αυτό, ένιωσα πιο άνετος και πιο ασφαλής με τις δουλειές που έκανα τώρα, οπότε έφυγε αυτή η κόντρα με τον παρελθοντικό εαυτό μου. Όταν ξαναγυρνάω σε αυτό, το βλέπω πια με πολλή αγάπη, γιατί είναι τα '20s μου, κάποιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μου». Πριν από μερικούς μήνες αποφάσισε να μαζέψει όλο το υλικό που έχει σχέση με το Μανιφέστο και να το κυκλοφορήσει σε μια πολυτελή έκδοση με όλο το υλικό που δεν είχε κυκλοφορήσει ποτέ σε τόμο. Μάλιστα, σχεδίασε μια νέα ιστορία που δείχνει τι απέγιναν οι ήρωες μετά το τέλος του δεύτερου τόμου (ο πρώτος τόμος είχε κυκλοφορήσει το 2004 και ο δεύτερος το 2009).


«Αν σήμερα ξεκινούσα να κάνω έναν σύγχρονο Βίκτωρα, θα είχε πάρα πολλές διαφορές. Και δεν ξέρω αν θα ένιωθα άνετα να κάνω κάτι τόσο εξομολογητικό όσο ήταν το Μανιφέστο σε πολλά σημεία του. Όταν το ξαναδιάβαζα πρόσφατα για να μπω στη διαδικασία να κάνω αυτό τον τόμο, ήταν φορές που αναρωτιόμουν πώς ήταν δυνατόν να λέω τόσο χύμα κάποια πράγματα. Δεν θα το έκανα ποτέ τώρα».

Όλη η μέρα μου περιστρέφεται γύρω από το σχέδιο. Χαζολογώ στο Ίντερνετ και μπορεί να δω καμιά σειρά. Αν είμαι τυχερός, θα βγω από το σπίτι μια-δυο φορές την εβδομάδα να δω κανέναν άνθρωπο, για να μην ξεχνάω τα ελληνικά και μιλάω μόνο γατίσια.


Το Μανιφέστο είναι μια δουλειά που αγαπήθηκε πολύ από το ελληνικό κοινό και ο Βίκτωρας από τους πιο δημοφιλείς ήρωες κόμικς των τελευταίων 10 χρόνων.


Στο ενδιάμεσο και μετά το Μανιφέστο κυκλοφόρησαν αρκετές δουλειές του. Ο Ηλίας είναι από τους λίγους Έλληνες δημιουργούς που έχουν κυκλοφορίες σε αξιόλογους εκδοτικούς του εξωτερικού και πολλές διεθνείς συνεργασίες.


«Ψαχνόμουν από το Ίντερνετ και μετά πήγα στο San Diego Comic Con για να δω τι παίζει, έκανα ανοίγματα στέλνοντας δουλειές σε διαγωνισμούς της DC και της Dark Horse, μου κάτσανε δυο-τρεις καλές πρώτες δουλειές κι έκανα μία μίνι σειρά, κάτι που ήταν μεγάλο πράγμα για μένα» λέει. «Προσπαθώ κάθε χρόνο να πηγαίνω σε κάποιο convention του εξωτερικού – όχι ότι κλείνεις δουλειές στα conventions, αλλά γνωρίζεις κόσμο, μαζεύεις business cards, κάνεις επαφές και μετά, σε συνδυασμό με το Ίντερνετ, σπρώχνεις τη δουλειά σου. Υπήρχαν χρόνια που μου κάθονταν καλά και άλλα που ήθελα να χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο. Έδειχνα δουλειές και δεν είχα κανένα αποτέλεσμα. Τώρα είμαι καλά».


Το βιογραφικό του περιέχει το Melody, ένα webcomic στη Zuda της DC, μετά τη νίκη του στον διαγωνισμό της εταιρείας. «Η πρώτη δουλειά στην Αμερική σε δικό μου σενάριο. Δεν εκτιμάς ποτέ αυτό που έχεις. Τότε θεωρούσα ότι με το που έκανα αυτό το πράγμα είχα μπει στην DC comics και σε λίγο θα έκανα τον Batman. Στα μετέπειτα χρόνια, που είχε δυσκολέψει η κατάσταση, πολλές φορές σκεφτόμουν "γαμώτο, να 'χα τώρα κάτι σαν το Melody"». Ακολούθησε το Falling for Lionheart στην IDW, το πρώτο του graphic novel στην Αμερική, και το περσινό Elysium Online που βγήκε μέσω crowd funding και σάρωσε τα βραβεία στο περσινό Comicdom.

O Ηλίας Κυριαζής μισεί τα κομπλιμέντα για τη δουλειά του (όταν δεν συνοδεύονται από πρόταση) Facebook Twitter
Στα κατοπινά χρόνια κατέληξα να μισώ όσο τίποτε άλλο τα κομπλιμέντα για τη δουλειά μου που δεν συνοδεύονται από πρόταση... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Ηλίας ζει στη Νέα Σμύρνη, αλλά και στη Νέα Υόρκη να ζούσε οι προοπτικές δεν θα άλλαζαν. «Μόνιμα περνάει από το μυαλό μου να φύγω για έξω, αλλά πάντα το αναβάλλω, γιατί κατά βάθος μου αρέσει εδώ» λέει. «Το Ίντερνετ λειτουργεί μια χαρά. Και στη Νέα Υόρκη να ζούσα, πάλι με τον ίδιο τρόπο θα δούλευα, γιατί δεν υπάρχει μια πόλη που να είναι το Χόλιγουντ των κόμικς». Μιλάει για την πρώτη φορά που ταξίδεψε στην Αμερική, μια συγκλονιστική εμπειρία που τον έχει σημαδέψει. «Αυτό το συναίσθημα δεν θα το ξαναπιάσω ποτέ, γιατί ήταν η μόνη φορά που δεν είχα προσδοκίες. Ήθελα να δείξω τη δουλειά μου, αλλά πήγαινα ως φαν και απλώς το απολάμβανα. Όλα τα υπόλοιπα ταξίδια –και όσο περισσότερο περνούσαν τα χρόνια– είχαν το άγχος να έχω κάποιο αποτέλεσμα. Στο πρώτο δεν είχα ακόμα μάθει να έχω αυτή την επιφύλαξη που απέκτησα με τα καλά λόγια. Μου έλεγαν "Wow! Τι ωραία δουλειά" και σκεφτόμουν "τελείωσε, αυτό ήταν!". Στα κατοπινά χρόνια κατέληξα να μισώ όσο τίποτε άλλο τα κομπλιμέντα για τη δουλειά μου που δεν συνοδεύονται από πρόταση».


«Αν δεν σχεδιάσω, δεν πάει καλά η μέρα μου. Άλλος κόσμος έχει αναμνήσεις, εμείς έχουμε σελίδες. Όλη η μέρα μου περιστρέφεται γύρω από το σχέδιο. Χαζολογώ στο Ίντερνετ και μπορεί να δω καμιά σειρά. Αν είμαι τυχερός, θα βγω από το σπίτι μια-δυο φορές την εβδομάδα να δω κανέναν άνθρωπο, για να μην ξεχνάω τα ελληνικά και μιλάω μόνο γατίσια. Δεν έχω όρεξη για socializing, λίγο-πολύ έχω καταλήξει με ποιους ανθρώπους θέλω να συναναστρέφομαι και προσπαθώ να περνώ λίγο και ποιοτικό χρόνο μαζί τους».


«Στην Ελλάδα δεν πουλάει το κόμικ. Στο crowd funding, παρόλο που σε στηρίζει ο κόσμος, τα περισσότερα αντίτυπα έχουν προαγοραστεί. Με το που τελειώνει η καμπάνια, είναι προδιαγεγραμμένο το πώς πήγε. Καλύπτεις τις παραγγελίες. Εξαντλείται το στοκ, δεν μιλάς για μεγάλα νούμερα. Οι κανονικές εκδόσεις έχουν το τιράζ που κάποτε ονομάζαμε limited edition. Έχουν γίνει πια όλα συλλεκτικά. Είναι πολλοί δημιουργοί που κάνουν συνεργασίες με το εξωτερικό. Και οι υπόλοιποι έχουν το βλέμμα τους στο εξωτερικό. Έχει δεχτεί το πλήγμα η αγορά, αλλά, από την άλλη, αυτό που βλέπω ως δημιουργός, όταν πηγαίνω σε διοργανώσεις όπως τo Comicdom, είναι ότι έχει ανέβει πάρα πολύ το επίπεδο. Όλοι αυτοί οι δημιουργοί που σκάσανε από το "9" εκείνη την εποχή είναι τώρα 10 χρόνια καλύτεροι. Υπάρχει υψηλό επίπεδο παντού. Είναι κρίμα, λες "δεν μπορούσαμε να έχουμε την ποιότητα της δουλειάς του τώρα με την εμπορικότητα του τότε;". Το έξω που όλοι κυνηγούσαν από προσωπική φιλοδοξία έχει γίνει πια λύση ανάγκης. Ανταγωνιζόμαστε με καλλιτέχνες από ολόκληρο τον κόσμο, οπότε είναι απαραίτητο να πάμε ένα βήμα πιο μπροστά».


Ο Ηλίας Κυριαζής είναι ο τιμώμενος Έλληνας καλλιτέχνης του φετινού Comicdom Con Athens 2015, έχει επιμεληθεί το επίσημο εικαστικό του και θα έχει προσωπική έκθεση το τριήμερο.


COMICDOM CON ATHENS 2015
24, 25 & 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22, Αθήνα)
Αυτήν τη στιγμή σχεδιάζει σε συνεργασία με τους Jay Faerber & Brian Joines τη νέα μηνιαία σειρά σε συνέχειες, «Secret Identities», που κυκλοφορεί από την Image Comics.


Η delux έκδοση του «Μανιφέστο» θα υπάρχει για πώληση στο Comicdom.
http://iliaskyriazis.com/

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια