Με τον Dreamer στην ταράτσα του A for Athens Hotel

Με τον Dreamer στην ταράτσα του A for Athens Hotel Facebook Twitter
«Λατρεύω τον D*Face και τους Faile, οι οποίοι ξεκίνησαν με μεταξοτυπίες κι αφισοκολλήσεις και τελευταία φτιάχνουν από video games μέχρι ναούς». Φωτ.: Photoharrie/ LIFO
0


ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΤΟΥ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΥ, εκεί πάνω, γύρω απ’ το εκκλησάκι, έχει μερικά ζευγάρια κιάλια που τους ρίχνεις ένα κέρμα και μπορείς να δεις ποιος κάνει μπάνιο στις πισίνες των ταρατσών των γύρω πολυκατοικιών (ένας πίνει ένα κοκτέιλ, ένα ζευγάρι κάνει σεξ, ένας ηλικιωμένος κύριος κρατάει τη μύτη του κάθε φορά που βουτάει κατακόρυφα στο νερό). Από το μπαρ της ταράτσας του νεοσύστατου (και υπέροχου) ξενοδοχείου A for Athens, η θέα στην Ακρόπολη, στο Αστεροσκοπείο, στον Ναό του Ηφαίστου, στην πλατεία Μοναστηρακίου με το πολύχρωμο ψηφιδωτό δάπεδο (που όσο και αν πολλοί κατηγορούν τους αρχιτέκτονες ότι αντέγραψαν μια αντίστοιχη του Ρίο, είναι η πιο ωραία πλατεία της Αθήνας) και στον λόφο του Λυκαβηττού είναι αυτό που λένε οι Άγγλοι breathtaking.

Μια 360° εμπειρία, κάπως σαν να την έχει τραβήξει κάποιος φωτογράφος με ευρυγώνιο φακό. Στο πίσω μέρος της υπέροχης ταράτσας, το γνωστό γκράφιτι του Αλέξανδρου Βασμουλάκη στον τοίχο της πολυκατοικίας πάνω απ’ τον σταθμό του μετρό κι άλλο ένα του ίδιου που αχνοφαίνεται από την πλατεία του Ψυρρή. Ένας φωτισμένος όροφος με μια κρεμάστρα με ρούχα κι ένα νυφικό, ένα διαμέρισμα με το φως της τηλεόρασης να τρεμοπαίζει στην αθηναϊκή νύχτα και το κτίριο στη γωνία της Ερμού με την πλατεία που μοιάζει να βγήκε από ταινία του Αλαν Πάκουλα συνθέτουν το σκηνικό της μαγικής ταράτσας.

Ο Dreamer, αυτός ο 20χρονος τύπος που έγινε γνωστός απ’ τις πειραγμένες στο photoshop φωτογραφίες των προγόνων του με τη λογοτύπηση Dreamer στα μάτια τους (αντί γι’ αυτές τις μαύρες μπάρες που έβαζαν παλιά οι εφημερίδες για να κρύψουν την ταυτότητα κάποιου), κοιτάζει αποσβολωμένος τη συγκλονιστική θέα και μου λέει για το σπίτι του στα Σπάτα, απ’ όπου περνάνε τα αεροπλάνα σε απόσταση αναπνοής κι αυτός κάθεται και παρατηρεί τις επιγραφές που έχουν κολλημένες στο κάτω μέρος της ατράκτου τους, που μόνο αν δουλεύεις στην πίστα του αεροδρομίου ή είσαι φανατικός planespotter μπορείς να παρατηρήσεις.

«Η αγαπημένη μου είναι αυτή που απεικονίζει τον θείο Κούλη με σχεδόν αδαμιαία περιβολή, που φοράει ένα μικροσκοπικό μαγιό τραβηγμένο μέχρι πάνω στον μηρό, έχει ένα μουστάκι που μοιάζει με αυτό του Φρέντι Μέρκιουρι και μια στάση σαν μασίστας της εποχής».

«Πριν από μερικά χρόνια, βρήκα στο γκαράζ του σπιτιού μου ένα κουτί με οικογενειακές φωτογραφίες και κόλλησα παρατηρώντας τες επί πολλές ημέρες. Μετά έβαλα τη γιαγιά μου να μου διηγηθεί την ιστορία πίσω από κάθε φωτογραφία. Η αγαπημένη μου είναι αυτή που απεικονίζει τον θείο Κούλη με σχεδόν αδαμιαία περιβολή, που φοράει ένα μικροσκοπικό μαγιό τραβηγμένο μέχρι πάνω στον μηρό, έχει ένα μουστάκι που μοιάζει με αυτό του Φρέντι Μέρκιουρι και μια στάση σαν μασίστας της εποχής. Η πλάκα είναι ότι ο συγκεκριμένος θείος ήταν γνωστό μέντιουμ της εποχής κι έφυγε στη Βραζιλία για να κάνει καριέρα στη μαντική. Δεν τα κατάφερε και γύρισε γρήγορα πίσω».

Ο Dreamer έκανε τον θείο Κούλη μπλουζάκι (σαν αυτά που τύπωνε μετά μανίας και τα πουλούσε στα Meet Market και αλλού, όπως σε κάποια μαγαζιά στο Παρίσι, όταν έκανε εκεί το εξάμηνο του Erasmus). Μικρός δούλευε υπάλληλος σε βιντεοκλάμπ κι έβλεπε δεκάδες ταινίες κάθε εβδομάδα, ενώ ονειρευόταν ότι θα γινόταν ο νέος Ταραντίνο, παρόλο που το κόλλημά του ήταν (και είναι) τα γιαπωνέζικα manga και anime, οι πίνακες του Άντι Γουόρχολ και του Τακάσι Μουρακάμι αλλά και οι street artists που κατάφεραν και μπήκαν στις γκαλερί και τις μπιενάλε αυτού του κόσμου.

«Λατρεύω τον D*Face και τους Faile, οι οποίοι ξεκίνησαν με μεταξοτυπίες κι αφισοκολλήσεις και τελευταία φτιάχνουν από video games μέχρι ναούς». Στην πάνω ταράτσα του A for Athens, τα φλας των φωτογραφικών μηχανών δημιουργούν ένα αυτο- σχέδιο στροβοσκόπιο, οι Γιαπωνέζοι φωτογραφίζουν σαν να βλέπουν το ηλιοβασίλεμα της Οίας, το σκοτάδι πάνω απ’ τα όμορφα παρατεταγμένα τραπέζια πέφτει ιδανικά και το παρατηρητήριο (που είναι εκεί για ν’ ανεβαίνεις ακόμα πιο ψηλά και να έχεις καλύτερη θέα της Ακρόπολης - σύντομα θα μπει εκεί ένα τηλεσκόπιο) μοιάζει με βάθρο νικητών σε Ολυμπιακούς Αγώνες.

Το αστεροσκοπείο από εδώ μοιάζει με ρώσικη εκκλησία. Η Αθήνα με μια άλλη μαγική πόλη, ανέγγιχτη, λες, από τη λαίλαπα της κρίσης και της κατήφειας του ιστορικού κέντρου. Μια άλλη πόλη είναι εδώ. Και μετά ο Dreamer μου λέει για το τελευταίο του πρότζεκτ, αυτό που θα γεμίσει το κέντρο της Αθήνας με αφίσες από φωτογραφίες ελληνικών παραλιών, ένας τεχνητός θαλασσινός παράδεισος σε μια πόλη-ζόμπι.

«Ζήτησα, μέσω των social media που είμαι μέλος, να μου στείλουν μια αγαπημένη φωτογραφία παραλίας. Μου έστειλαν πάνω από 100 και από αυτές διάλεξα τις 14 καλύτερες, τις οποίες τύπωσα σε αφίσες που θα κολλήσω τις επόμενες ημέρες στους τοίχους του κέντρου. Όλο το πράγμα θα κλείσει μ’ ένα πάρτι στο Pop, όπου θα γεμίσουμε τον πεζόδρομο της Κλειτίου με άμμο, πλαστικούς φοίνικες και ντεκόρ παραλίας».

Τ’ αγαπημένα του μέρη στην Αθήνα είναι ο πεζόδρομος της Ερμού από την εκκλησία των Αγίων Ασωμάτων μέχρι την Πειραιώς, η μαρίνα Φλοίσβου και το τοιχάκι όπου ανταλλάσσουν υγρά φιλιά τα ερωτευμένα ζευγαράκια και το πάρκινγκ έξω απ’ τον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας, γιατί «όταν είναι άδειο, είναι το πιο ρομαντικό μέρος στην Αθήνα, έτσι λουσμένο απ’ τις δεκάδες κίτρινες λάμπες που το φωτίζουν τη νύχτα. Επίσης, τρελαίνομαι για παγωτό μηχανής απ’ τον Κρίνο της Ερμού, για τη μερέντα και το Τόκιο». Απ' τα ηχεία ακούγεται το «Koop island blues» των Koop και μια βουή απ’ το πλήθος που αγναντεύει τη θέα και το οποίο, αν ήταν σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου, θα έβγαζε κάθε τόσο κραυγές ενθουσιασμού όπως «αααα» και «ωωωω».

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ