Η Φώφη Ακριθάκη μιλάει στη LifO

Η Φώφη Ακριθάκη μιλάει στη LifO Facebook Twitter
0

"Γεννήθηκα στο Κάιρο. Ο πατέρας μου ήταν Πηλιορίτης, η μάνα μου από την Κρήτη. Δε θυμάμαι πως βρέθηκαν εκεί. Στην Ελλάδα ήρθαμε επί Νάσερ. Επεσα με τα μούτρα στη δουλειά. Δούλευα στο γραφείο του Δοξιάδη. Ημουν 18 και πήγα για δυο χρόνια στο Πακιστάν. Γύρισα, έγινα ιδιαιτέρα του Γουλανδρή και πήγα στο Λονδίνο για πέντε χρόνια".

 
  "Οταν γύρισα, γνώρισα τον Ακριθάκη στο Κολωνάκι από τον Αντώνη Κυριακούλη. Μου άρεσε πολύ αλλά είπα "αυτός είναι επικίνδυνος είναι πολύ όμορφος". Μετά συναντηθήκαμε στην Αίγινα και πλέχτηκε το ειδύλλιο. Παντρευτήκαμε πριν φύγουμε για το Βερολίνο, με την υποτροφία που είχε πάρει ο Ακριθάκης. Πιο πολύ παντρευτήκαμε γι' αυτό. Σου έδιναν περισσότερα χρήματα αν ήσουν παντρεμένος".
 
"Ηταν φοβερές εποχές. Το Βερολίνο δεν είχε δική του ζωή και είχε ανάγκη να έχει καλλιτέχνες από άλλες χώρες. Το κλίμα ήταν επαναστατικό παντού. Κομμούνες, Μάινχοφ, καταλήψεις, φεμινισμός. Ημασταν όλη μέρα στους δρόμους και διαδηλώναμε. Ημασταν όλοι ένα. Εκείνη την εποχή δε μπορούσες παρά να είσαι αυτό".
 

"Ο κύκλος των φίλων μας ήταν ο Χρήστος Ιωακειμίδης που του οφείλαμε και την υποτροφία, όχι μόνο εμείς αλλά και οι έλληνες που ήταν εκεί τότε. Η καλύτερη μου παρέα ήταν μια παρέα αυστριακών που τους είχαν διώξει από την Αυστρία, αν θυμάμαι γιατί είχαν κατουρήσει την αυστριακή σημαία.
Ανοιξα ένα μικρό μπαράκι το Exil γιατί δε μπορούσα να κάνω τη δουλειά που ήξερα, δεν ήξερα γερμανικά. Εκεί έκανα τον πρώτο μου κύκλο. Ερχόταν κάθε καρυδιάς καρύδι. Αναρχικοί, καλλιτέχνες , συγγραφείς".

 

Μετά έκανα το Fofi's. Ητανε hit από την αρχή. Ενα ολόλευκο μαγαζί, ασυνήθιστο τότε για το Βερολίνο. Ημουνα περισσότερο οικοδέσποινα παρά εστιατόρισσα. Ηταν το πιο γλεντζέδικο κομμάτι της ζωής μου. Το καλύτερο. Και το πιο δημιουργικό. Εμεινα εκεί 20 χρόνια.


Ο Ακριθάκης ήταν καλός άνθρωπος, ήταν τίμιος σε αυτό που έκανε. Δεν ήταν εύκολο να ζεις μαζί του. Ερχόταν τα βράδια, έκανε και τις φασαρίες του και τον κυνηγούσα με το τακούνι στο χέρι . Ηταν τσαμπουκαλής και τσακωνόταν πολύ, ήταν εξτρέμ. Αλλά είχε πάντα δίκιο. Είχε γενικά μια επαναστατική, μια εχθρική στάση απέναντι στην κοινωνία".

 

  "Πηγαίνω ακόμα στο Βερολίνο 2 μήνες το χρόνο. Οχι, δεν περνάω έξω από το μαγαζί. Δε με νοιάζει, δεν είμαι αγκυλωμένη στο παρελθόν. Ο,τι έγινε, έγινε. Πέρασε. Δε νοσταλγώ καθόλου. Βαριέμαι που δε δουλεύω, αυτό μου λείπει. Αγαπάω την Αθήνα, δε θάθελα να γυρίσω πίσω. Εχω πολύ καλούς φίλους,
σηκώνομαι, κάνω τη γυμναστική μου, τακτοποιώ το αρχείο του Αλέξη, πάω στην Πράγα και βλέπω τα εγγόνια μου. Είμαι μια χαρά".
 
Από το blog "Showtime" των Αργυρώ Μποζώνη και Ματούλα Κουστένη
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ