Ο Γκιγιόμ Νικλού ολοκληρώνει μια τριλογία, χρησιμοποιώντας μάλιστα τη Ζοζιάν Μπαλασκό και τον Τιερί Λερμίτ σε ρόλους που έχουν παίξει και στις προηγούμενες αστυνομικές του ταινίες. Η ατμόσφαιρα είναι νουάρ στα όρια του στυλιζαρισμένου μιζεραμπιλισμού, και το αστυνομικό μυστήριο με τις οικογενειακές προεκτάσεις μπλέκεται με δυο ιστορίες, που διαδραματίζονται στο παρόν και τα μέσα της δεκαετίας του ‘70 αντίστοιχα.

Ένας άντρας (ο Γκιγιόμ Κανέ) πληροφορείται το θάνατο του πατέρα του, που δεν έχει γνωρίσει ποτέ. Όταν αποφασίζει να συναντήσει τον μυστηριώδη άνδρα που έχει τις στάχτες του νεκρού, έρχεται αντιμέτωπος με μια συμμορία εμπόρων ναρκωτικών, ενώ συναντάει και μια γυναίκα που αλλάζει τα πάντα - η Βανέσα Παραντί καλή στο ρόλο μιας τζάνκι με ύποπτες προθέσεις). Μια αστυνομικός, η Μπαλασκό, ερευνά το φόνο ενός άντρα που κάηκε ζωντανός, ενώ ένας πατέρας αναζητάει τα ίχνη της κόρης του, με τη βοήθεια ενός ιδιωτικού αστυνομικού. Αυτοί οι τρεις θα συναντηθούν με τον πιο απροσδόκητο τρόπο. Το στοιχείο του απρόσμενου λαμβάνει διαστάσεις απιθανότητας από τον Νικλού, που μπερδεύει δραματικά τις παράλληλες αλλά σχετικές υποθέσεις, για να τις ολοκληρώσει με τον προσδόκιμο τρόπο.

Αν ένα έργο κρίνεται από το φινάλε του, το Κλειδί θα πρέπει να απορριφθεί μετά βαΐων και κλάδων. Οριακά σώζεται από τις μυαλωμένες ερμηνείες ικανότατων ηθοποιών, όπως ο Ροσφόρ και η Μαρί Γκιλέν στο ρόλο της απελπισμένης συζύγου. Μικρές, ανθρώπινες αναλαμπές σε ένα οργανωμένο χάος από επιρροές και μεγάλες σκηνοθετικές φιλοδοξίες.