Υ.Γ. Το βιβλίο σου θα γίνει μπεστ σέλερ

Υ.Γ. Το βιβλίο σου θα γίνει μπεστ σέλερ Facebook Twitter
0

H Σεσίλια Άχερν έχει καταφέρει στα εικοσιεφτά της χρόνια να κάνει πράγματα που άλλοι δεν έχουν καταφέρει να κάνουν σε μια ολόκληρη ζωή. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται έξι μπεστ σέλερ, μια καριέρα σεναριογράφου και παραγωγού στο Χόλιγουντ αλλά και μια συμμετοχή σε ποπ γκρουπ. Τα φώτα της δημοσιότητας ήταν πάντα στραμμένα πάνω στη Σεσίλια Άχερν, μιας και ο πατέρας της είναι ο πρώην Ιρλανδός πρωθυπουργός Μπέρτι Άχερν. Γεννημένη το 1981, η Άχερν ολοκλήρωσε έναν κύκλο σπουδών δημοσιογραφίας, συμμετείχε ως τραγουδίστρια στο ιρλανδέζικο συγκρότημα Shimma (που προσπάθησε αλλά απέτυχε να εκπροσωπήσει την Ιρλανδία στη Εurovision το 2003) και τελικά, στα 21 της αποφάσισε να γράψει το πρώτο της βιβλίο με τίτλο Υ.Γ. Σ' αγαπώ.

Chic lit lady

Το θέμα του βιβλίου αγγίζει το μελόδραμα: Η Χόλι Κένεντι είναι νέα, όμορφη και παντρεμένη με τον Γκρέγκορι, τον έρωτα της ζωής της, ο οποίος όμως αρρωσταίνει και πεθαίνει. Πριν πεθάνει, ωστόσο, φροντίζει να της αφήσει δέκα γράμματα για να τη βοηθήσει να ξεπεράσει το πένθος και τη θλίψη της. Κάθε γράμμα τελειώνει με την πρόταση «Υ.Γ. Σ'αγαπώ». Η Άχερν έχει δηλώσει στη «New York Post» πως μπορεί οι συνθήκες να ήταν διαφορετικές, αλλά είχε παρόμοια συναισθήματα με την ηρωίδα, όταν έγραφε το βιβλίο. «Η Χόλι περνάει αυτό που πέρασα κι εγώ. Φοράει τις πιτζάμες της κι αναρωτιέται τι θα κάνει με τη ζωή της. Αυτό μου θύμιζε εμένα που έγραφα το βιβλίο κι είχα αποκλειστεί από τον κόσμο».Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2004 και την έκανε διάσημη διεθνώς - έγινε μπεστ σέλερ στην Ιρλανδία, την Αγγλία, την Αμερική, τη Γερμανία και την Ολλανδία και πωλείται σε πάνω από 40 χώρες. Ακολούθησαν άλλα πέντε βιβλία, τα περισσότερα μπεστ σέλλερ. Στην άκρη του ουράνιου τόξου, Μεταξύ ουρανού κι αγάπης, Σ' ευχαριστώ για τις αναμνήσεις και Το δώρο, ενώ το καινούργιο της βιβλίο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο που μας έρχεται. Το στυλ του γραψίματος της Άχερν - βιβλία με πρωταγωνίστριες γυναίκες που προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιξοότητες και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους την κατατάσσουν στην κατηγορία «chick lit»: πρόκειται για ένα παρακλάδι της υπερ-παρεξηγημένης «γυναικείας λογοτεχνίας», δηλαδή βιβλία γραμμένα για νεαρές εργαζόμενες γυναίκες. Οι ηρωίδες των βιβλίων μπορεί να ασχολούνται με τις σχέσεις των δυο φύλλων, αλλά εξίσου σημαντικό ρόλο μπορεί να παίζουν η οικογένεια της ηρωίδας ή οι φίλοι της.

Η Σεσίλια στο Χόλιγουντ

Το Υ.Γ. Σ' αγαπώ ήταν τόσο μεγάλη επιτυχία που γυρίστηκε και σε ταινία με πρωταγωνιστές τη Χίλαρι Σουάνκ και τον Tζέραλντ Μπάτλερ, ενώ δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον των στελεχών στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC κι έτσι η Σεσίλια Άχερν κατέληξε σεναριογράφος δημιουργός αλλά και παραγωγός της τηλεοπτικής σειράς «Samantha Who?», με την Κριστίνα Άπλγκεϊτ. Στο σίριαλ που παίζεται εδώ και δυο χρόνια στην αμερικανική τηλεόραση πρωταγωνιστεί η Κριστίνα Άπλγκεϊτ είναι μια επιχειρηματίας που ξυπνά μετά από ένα ατύχημα με αμνησία για να ανακαλύψει πως πριν το ατύχημά της ήταν άδικη και κακή με τους γύρω της και προσπαθεί να επανορθώσει και να ξαναχτίσει τις διαπροσωπικές της σχέσεις.

Ταύτιση γυναικών

Το τέταρτο κατά σειρά βιβλίο της Άχερν, που είναι και το τελευταίο που μεταφράζεται για την ελληνική αγορά, είναι το Θα σε βρω ξανά. Η ηρωίδα του, η Σάντι Σορτ, ιδιωτική ντετέκτιβ, βρίσκεται ξαφνικά σε ένα άγνωστο περίεργο μέρος που βρίσκονται όλα τα χαμένα πράγματα που έψαχνε όλα αυτά τα χρόνια - από τα λούτρινα ζωάκια της μέχρι τους ανθρώπους που έψαχνε ως ιδιωτική ντετέκτιβ. «Το βιβλίο μιλά για μια γυναίκα που πραγματικά ξεφεύγει σε ένα λάθος μονοπάτι, χάνει τον εαυτό της, ξυπνάει μια μέρα, κοιτάζει γύρω της και δεν ξέρει πια πού είναι. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να ταυτιστούμε με αυτή την ιστορία. Εγώ απλώς την πήγα σε ένα διαφορετικό επίπεδο» είπε σε μια συνέντευξή της η Άχερν, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το βιβλίο στην αγγλική αγορά.

Q&A

Η Σεσίλια Άχερν απαντά σε 3 ερωτήσεις της LifO.

Πώς σκεφτήκατε να κάνετε την ηρωίδα σας ιδιωτική ντετέκτιβ;

Η πλοκή του βιβλίου ήταν που ουσιαστικά καθόρισε τον κεντρικό χαρακτήρα. Ξεκίνησε ως μια αστεία ιδέα για ένα μέρος που πάνε όλα τα χαμένα αντικείμενα, όπως τα κλειδιά των αυτοκινήτων, τα πράγματα του σπιτιού και όλα τα καθημερινά αντικείμενα που βάζουμε σε λάθος μέρος, αλλά όσο πιο πολύ άρχιζα να σκαλίζω αυτή την ιδέα, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούσα ότι υπάρχουν και άνθρωποι που αγνοούνται και η ιστορία πήρε ένα πιο σκοτεινό ύφος. Μετά δημιούργησα ένα χαρακτήρα που αγνοείται και αποφάσισα ότι ήθελα να έχει φοβερές αντιθέσεις. Το όνομά της δεν αντιπροσωπεύει καθόλου αυτό που νιώθει πως είναι στην πραγματικότητα: η Sandy Shortt έχει μαύρα κοντά μαλλιά και ύψος 1,82. Ψάχνει γι' ανθρώπους που αγνοούνται αλλά αγνοείται και η ίδια γιατί έχει περάσει τη ζωή της τρέχοντας μακριά από αυτούς που την αγαπούν για να βρει ανθρώπους που δεν γνωρίζει καν. Είναι από τους πιο ισχυρούς γυναικείους χαρακτήρες που έχω δημιουργήσει, έχει πολλά ελαττώματα και προβλήματα και είναι μια ολοκληρωμένη γυναίκα που πρέπει να βρει τον εαυτό της πριν ξαναβρεί τον δρόμο της για να επιστρέψει.

Στο βιβλίο οι χαρακτήρες ανεβάζουν μια παράσταση του Μάγου του Οζ και ο αγγλικός τίτλος του βιβλίου (No place like here) μοιάζει να είναι μια παραλλαγή αυτού που λέει η Nτόροθι στην ταινία: «Τhere is no place like home». Πιστεύεις ότι η ταινία σε επηρέασε ;

Δεν σκεφτόμουν την ταινία όταν ξεκίνησα να γράφω το βιβλίο. Όταν όμως προσπάθησα να σκεφτώ ένα έργο που θα ανέβαζαν οι χαρακτήρες σε έναν κόσμο αγνοουμένων, προσπαθούσα να σκεφτώ μια ιστορία που να αντικατοπτρίζει αυτό που περνάνε. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα τις ομοιότητες μεταξύ της ταινίας και του βιβλίου. Ήταν μια από τις αγαπημένες μου ταινίες και νομίζω πως έχω εμπνευστεί πολύ από τα παραμύθια αλλά και τις ταινίες που έβλεπα ως παιδί. Συνειδητοποιώ τώρα πια πόσο σκοτάδι υπήρχε στο κέντρο των ιστοριών τους: μιλούσαν για ανθρώπους που περνούσαν δύσκολες στιγμές, ή ξεκινούσαν ταξίδια αυτογνωσίας και μετά από αυτά τα ταξίδια επέστρεφαν σπίτι ή γίνονταν πιο ευτυχισμένοι.

Το Θα σε βρω ξανά ήταν να γίνει ταινία. Τι έχει αλλάξει τρία χρόνια αργότερα;

Τα δικαιώματα του Θα σε βρω ξανά τα είχε αγοράσει η Touchstone, με σκοπό να το κάνει τηλεοπτικό δράμα. Δυστυχώς, πρέπει να ξεπεράσει κανείς πολλά εμπόδια για να τα καταφέρει να βγει η δουλειά του στην τηλεόραση. Μετά από σκληρή δουλειά από πολλούς αφοσιωμένους ανθρώπους και ταλαντούχους συγγραφείς, το Θα σε βρω ξανά δεν κατάφερε να βγει στην τηλεόραση κι έτσι τα δικαιώματα έχουν επιστρέψει σε μένα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Βιβλίο / Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Πεθαίνει σαν σήμερα ένα μεγάλο είδωλο της ποπ. Στο βιβλίο «George Michael - Η ζωή του» ο Τζέιμς Γκάβιν δεν μιλάει μόνο για τις κρυφές πτυχές του μεγαλύτερου ειδώλου της ποπ αλλά και για την αδυναμία του να αποκαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα, κάτι που μετέτρεψε το πάρτι της ζωής του σε πραγματική τραγωδία.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Το πίσω ράφι/ Έλενα Χουζούρη «Δυο φορές αθώα»

Το Πίσω Ράφι / Έλενα Χουζούρη: «Δεν ξεχάσαμε απλώς την ταυτότητά μας, την κλοτσήσαμε»

Στο μυθιστόρημά της «Δυο φορές αθώα» η συγγραφέας θέτει το ερώτημα «τι σημαίνει πια πατρίδα», επικεντρώνοντας στην αίσθηση του ξεριζωμού και της ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ