Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου; Οι επισκέπτες του Athens Art Book Fair απαντούν

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Η πόλη είχε τη δυνατότητα να εξερευνήσει για τρεις μέρες ένα πολυφωνικό μωσαϊκό εκδόσεων. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

TO ATHENS ART BOOK FAIR του φετινού φθινοπώρου ήταν ένα πραγματικό καλλιτεχνικό σταυροδρόμι. Το μεσημέρι του Σαββάτου, παρά τη συννεφιασμένη, βροχερή ατμόσφαιρα της Αθήνας, η Στοά Τρίστρατο γέμισε κόσμο. Ανεξάρτητοι εκδοτικοί οίκοι από την Ελλάδα, την Ευρώπη, τον Λίβανο, το Μεξικό και άλλες γωνιές του κόσμου παρουσίασαν τις ιδιαίτερες δημιουργίες τους, μετατρέποντας τη στοά σε έναν χώρο γεμάτο τέχνη και εκδοτικά αριστουργήματα.

Οι επισκέπτες μπορούσαν να εντοπίσουν, να ξεφυλλίσουν και να αγοράσουν ζινάκια, φωτογραφικά βιβλία, μοναδικά περιοδικά, αυτοκόλλητα, ξεχωριστές tote bags και πόστερ με φανταστικά artworks. Το κοινό περιηγήθηκε σε έναν κόσμο εκδοτικών πειραματισμών και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων. Η πόλη είχε τη δυνατότητα να εξερευνήσει για τρεις μέρες ένα πολυφωνικό μωσαϊκό εκδόσεων, όπου συνδυάστηκαν φανζίν, εικαστικά έντυπα, ποίηση, κριτικός λόγος και πειραματικά πρότζεκτ που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα.

Οι επισκέπτες μπορούσαν να εντοπίσουν, να ξεφυλλίσουν και να αγοράσουν ζινάκια, φωτογραφικά βιβλία, μοναδικά περιοδικά, αυτοκόλλητα, ξεχωριστές tote bags και πόστερ με φανταστικά artworks.

Από τουρίστες μέχρι ντόπιους, ψηφιακούς νομάδες και δυνατά «ψαχτήρια», όλοι βρήκαν κάτι να τους κερδίσει. Όσο περνούσε η ώρα στοά γέμιζε με το νέο κύμα καλλιτεχνικών εκδόσεων που αλληλεπιδρούν με άλλα μέσα, όπως ο ήχος, η περφόρμανς, η πειραματική μουσική και οι ραδιοφωνικές τέχνες. Εμείς, με τη σειρά μας, δεν μπορούσαμε παρά να κάνουμε την κλασική ερώτηση στους βιβλιόφιλους της εκδήλωσης, «Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου;», για να ανακαλύψουμε τα ιδιαίτερα έργα που αγόρασαν από το event.

Βασίλης

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Ήθελα να πάρω ένα βιβλίο για τον Ξενάκη από το ΕΜΣΤ, αλλά προτίμησα να ανακαλύψω κάτι που δεν θα έβρισκα αλλού εύκολα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι ο Βασίλης Μαντζώρος και ασχολούμαι με τη δημιουργία στατικών και κινουμένων εικόνων. Έμαθα για την έκθεση από τον φίλο μου τον Χάρη. Δεν είχα στο μυαλό μου κάτι συγκεκριμένο, βρήκα ένα πολύ ωραίο ζιν που λέγεται «Fragments», από τη Samela Balazi. Ήθελα να πάρω ένα βιβλίο για τον Ξενάκη από το ΕΜΣΤ, αλλά προτίμησα να ανακαλύψω κάτι που δεν θα έβρισκα αλλού εύκολα.

Pellin

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Δεν έψαχνα για κάποια συγκεκριμένη έκδοση ή βιβλίο, αλλά πέρασα πολύ ωραία κοιτάζοντας τα περίπτερα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το όνομά μου είναι Pellin. Μετακόμισα στην Αθήνα πριν από 10 μήνες, είμαι Τουρκάλα. Έχω σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης και Φιλοσοφία. Μου αρέσει να ασχολούμαι με τη φιλοσοφία, την εικονογράφηση, το design και τη μόδα. Αυτήν τη στιγμή βγάζω χρήματα δουλεύοντας στο μάρκετινγκ εδώ. Έμαθα για την έκθεση βιβλίου από το Instagram και μου κίνησε το ενδιαφέρον. Άρχισα να ακολουθώ τον λογαριασμό της έκθεσης πριν από μήνες. Μερικοί Έλληνες φίλοι μου επίσης εργάζονταν στις προετοιμασίες αυτής της έκθεσης. Δεν έψαχνα για κάποια συγκεκριμένη έκδοση ή βιβλίο, αλλά πέρασα πολύ ωραία κοιτάζοντας τα περίπτερα. Πάντα με ενδιαφέρει η εικονογράφηση με μελάνι.

Το βιβλίο που αγόρασα αφορούσε αυτό. Περιλαμβάνει έργα με μελάνι από 7 διαφορετικούς καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων και αφηρημένων έργων. Είναι πολύτιμο για μένα· «Liquidism-02» από τους @Bend_hyperstudio. Κόστισε €20 και πήρα και μερικά μικρά ημερολογιάκια για γράψιμο. Υπήρχαν πολύ ενδιαφέρουσες και αξιόλογες εκδόσεις στην έκθεση, αλλά νιώθω άσχημα που έχασα ένα διασκεδαστικό εικονογραφημένο βιβλίο για παροιμίες σε διάφορες γλώσσες. Νομίζω ότι μπορώ να το βρω αργότερα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν στην έκθεση».

Άυλο

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Για το book fair μιλούσαμε με τις συναδέλφους στο γραφείο και μου εμφανίστηκε και στο Instagram. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι το Άυλο και δουλεύω σε αρχιτεκτονικό γραφείο, ενώ ασχολούμαι και με τον χορό. Για το book fair μιλούσαμε με τις συναδέλφους στο γραφείο και μου εμφανίστηκε και στο Instagram. Ήθελα να δω από κοντά την έκδοση της Άρτεμης Πυρπύλη με τίτλο «Gramie» η οποία περιέχει φωτογραφίες από την τελευταία επίσκεψη της οικογένειας στη γιαγιά της, όταν αυτή βρισκόταν στο τελικό στάδιο μιας ασθένειας. Πολύ ενδιαφέρον είχε ο διεθνής χαρακτήρας του φεστιβάλ.

Τελικά πήρα τα «emocion fuerte y reaggeton oscuro/strong emotion and dark reggeton» από tuti curani, έκδοση profundo (Αργεντινή), «beijing underground» από gong yi και feng feiteng, έκδοση 51 personae (Σανγκάη), «kai gyo» από nanami takeuchi (Λονδίνο), «melancholy revamped» από neverbrushmyteeth, έκδοση sleeponitpress (Αθήνα). Συνολικά έδωσα €45. Πολύ ενδιαφέρον μου φάνηκε και το «PESSIMA» Trans* Art Magazine.

Κατερίνα

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Ανακάλυψα το πιο όμορφο βιβλιαράκι, μικρό, λίγες σελίδες, με τον τίτλο «El Arte De Ser Gato: Manual de Cuidados» («Η τέχνη του να είσαι γάτα: Εγχειρίδιο φροντίδας»). Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Με λένε Κατερίνα Παπαβομβολάκη ή αλλιώς PPAK. Είμαι art director και δουλεύω σε διαφημιστική. Σκέφτομαι μόνο με εικόνες, τις οποίες αποτυπώνω μέσω της γραφιστικής. Ήρθα εδώ γιατί μου το ψιθύρισε μια φίλη. Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Αυτό που πάντα με τραβάει στην αρχή είναι η εικόνα του εξωφύλλου (το «don’t judge a book by its cover» δεν ισχύει για τους γραφίστες) και ύστερα η ουσία.

Ανακάλυψα το πιο όμορφο βιβλιαράκι, μικρό, λίγες σελίδες, με τον τίτλο «El Arte De Ser Gato: Manual de Cuidados» («Η τέχνη του να είσαι γάτα: Εγχειρίδιο φροντίδας»). Η συγγραφέας είναι η Sautto Isolda και ο εκδοτικός οίκος λέγεται Pitzilein Books. Το budget μου κινήθηκε σε λογικά πλαίσια, ξόδεψα μόνο €10, αλλά το πιο ωραίο ήταν που συζήτησα με τα άτομα του πάγκου από όπου το πήρα.

Νικόλας

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Ανακάλυψα κάποιες καινούργιες εκδόσεις, αλλά πιο πολύ πήγα για να πάρω εκδόσεις που παρακολουθούσα ήδη και ήξερα ότι θα είναι στο fair. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι ο Νικόλας Τσαντεκίδης, ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία και σπουδάζω κλασική κιθάρα. Έμαθα για το Athens Book Fair από τους διάφορους εκδοτικούς οίκους που ακολουθώ και είναι η δεύτερη χρονιά που πηγαίνω. Το βιβλίο που ήθελα να δω από κοντά ήταν το «Terra Vermelha» του Tommaso Protti, το όποιο ήταν και αγόρασα.

Ανακάλυψα κάποιες καινούργιες εκδόσεις, αλλά πιο πολύ πήγα για να πάρω εκδόσεις που παρακολουθούσα ήδη και ήξερα ότι θα είναι στο fair. Αγόρασα από τις εκδόσεις της Pararoja τα «lost in an artificial lake» (Zeni Alia), «Housing» (Dritan Hyska), «Between pattern and shadow» (Olson Lamaj), «Free together» (Pauline Aliqua). Γενικά όλο το fair ήταν μια δοκιμασία αυτοσυγκράτησης για να μη χαλάσω όλα μου τα λεφτά. Στο σύνολο (θέλω να πιστεύω) χάλασα λίγο παραπάνω από €100 ευρώ. 

Sophie

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Συνολικά ξόδεψα €150. Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να τα αγοράσω όλα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι η Sophie Colmignoli και εργάζομαι για τη Società delle api, έναν μη κερδοσκοπικό καλλιτεχνικό οργανισμό. Ήμουν στην έκθεση επειδή η Società delle api δημοσίευσε ένα παιχνίδι με τη NERO με τίτλο «House Of All Beings», που δημιουργήθηκε από τον Angelo Plessas κατά τη διάρκεια της διαμονής του σε έναν από τους χώρους μας στο Grasse. Συνεργαζόμαστε με τη NERO από την αρχή της λειτουργίας μας και έχουμε δουλέψει μαζί τους σε όλες τις εκδόσεις μας.

Πραγματικά ήθελα να δω το περίπτερο της NERO. Ενώ ήμουν εκεί, πήρα μερικές από τις αγαπημένες μου εκδόσεις, όπως το «Forgotten Architecture» της Bianca Felicori, το «Public Sex» της Marialba Russo και ένα βινύλιο του Renato Leotta με τίτλο «ONDINA». Ανακάλυψα τόσα πολλά, που είναι δύσκολο να διαλέξω μόνο ένα. Μερικά από τα αγαπημένα μου που πήρα είναι το «you ate my ears» της Nataliya Vitorovich, που εκδόθηκε από τη HYPER HYPO, το «il culotto» της Lola Giffard-Bouvier που εκδόθηκε από την DITO Publishing, το «Dark room with words» της Maria Giovanna Drago με σκίτσα της Giorgia Rachel Donnan, που εκδόθηκε από την TomBoys Don’t Cry, και τέλος ένα φωτογραφικό βιβλίο του Σπύρου Ρεντ με τίτλο «Corporeal».

Συνολικά ξόδεψα €150. Για να είμαι ειλικρινής, ήθελα να τα αγοράσω όλα. Ωστόσο, πραγματικά ήθελα να αγοράσω το βιβλίο «Out Of The Grid: Italian Zines 1978-2006» που βρισκόταν στο περίπτερο της TomBoys Don’t Cry, αλλά ήταν πολύ μεγάλο και οι αποσκευές μου ήταν ήδη υπέρβαρες.

Γιώργος

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Γενικά μου άρεσε πολύ η ιδέα να γίνει το book fair σε έναν τέτοιο χώρο, που έχει τόσο έντονο τον χαρακτήρα του κέντρου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ονομάζομαι Γιώργος Καραγιώργος (Yokanima) και ασχολούμαι με το animation. Για το book fair ενημερώθηκα από φίλους που συμμετείχαν. Το γραφείο μου είναι κοντά στη στοά που έγινε το fair και ήταν πολύ ωραία ευκαιρία να την επισκεφθώ και να την εξερευνήσω. Γενικά μου άρεσε πολύ η ιδέα να γίνει το book fair σε έναν τέτοιο χώρο, που έχει τόσο έντονο τον χαρακτήρα του κέντρου. Πολύ ωραία έκπληξη ήταν και το νέο κατάστημα από το brand NIATA που ακολουθώ τα τελευταία χρόνια και άνοιξε πρόσφατα εκεί.

Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Με ενδιέφερε σίγουρα να ανακαλύψω καινούργια πράγματα, και κυρίως πρότζεκτ από το εξωτερικό ή μικρότερους εκδοτικούς οίκους. Ανακάλυψα ένα πρότζεκτ που είναι εν μέρει μουσικό, τους Flee Project, με εκδόσεις και βινύλια που έχουν σχέση με field recordings. Σίγουρα θα τους ψάξω περισσότερο. Επίσης, γνώρισα τους Pink House Press, δύο παιδιά με βάση τη Σύρο που παράγουν μαρμελάδα σύκο και έντυπα! Αγόρασα μια μαρμελάδα και ένα πολύ ενδιαφέρον έντυπο σχετικά με παλιές χαράξεις εικόνων που βρίσκονται σε βράχους και πλάκες στη Σύρο («I write what you write»).

Αγόρασα επίσης την «Μπουγάδα» από τον εκδοτικό οίκο Dolce, μια χαρτογράφηση της Αθήνας μέσα από τις μπουγάδες της. Τέλος, πήρα ποίηση από τον cyber daddi (Seminaria) των εκδόσεων Μπαταρία, riso prints από έργα του Νικόλα Σημαντηράκη (aka oocimonightmares), από τις εκδόσεις keda press, αλλά κι ένα τεύχος από το «Desired Landscapes» που δεν είχα. Α! Και κάποια πολύ ωραία μεταλλικά pins από την Teuntje Fleur / Rotterdam. Συνολικά ξόδεψα περίπου €100. Δεν πήρα το φωτογραφικό βιβλίο του Γιώργου Λάνθιμου «Dear God, the Parthenon is still broken» από τον εκδοτικό οίκο Void. Ίσως όμως στο μέλλον.

Κατερίνα

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου από βιβλίο ή καλλιτέχνη, αλλά ήθελα να δω τι διαφορετικό θα υπήρχε από πέρυσι. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είμαι η Κατερίνα Φωτάκη και ασχολούμαι με τη γραφιστική και την εικονογράφηση. Έμαθα για το book fair πέρυσι από έναν φίλο, φέτος επισκέφτηκα ξανά την έκθεση με πολλή χαρά και περιέργεια για το τι θα δω. Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου από βιβλίο ή καλλιτέχνη, αλλά ήθελα να δω τι διαφορετικό θα υπήρχε από πέρυσι και να στηρίξω έναν διαφορετικό καλλιτέχνη αυτήν τη φορά. Όπως και έγινε.

Αγόρασα το περιοδικό «Local Stickerbook» από μια ομάδα που ονομάζεται Local Group. Οι καλλιτέχνες που το δημιούργησαν είναι από την Ουκρανία και δεν τους ήξερα πριν από την έκθεση, αλλά με τράβηξε κατευθείαν η σκοτεινή και ανατριχιαστική αισθητική του πάγκου τους. Όλα τα έργα στο περιοδικό είναι αυτοκόλλητα και συνδυάζει αναμνήσεις με εικόνες από το μέλλον.

Ξόδεψα €26 και επέλεξα να μη συνεχίσω σε άλλες αγορές. Είδα διάφορα υπέροχα βιβλία φωτογραφίας που θα ήθελα να αγοράσω, αλλά δεν μπορούσα φέτος να δώσω παραπάνω χρήματα. Ελπίζω του χρόνου!

Κωνσταντίνα

Τι βιβλίο έχεις στην τσάντα σου, Athens Art Book Fair edition Facebook Twitter
Για το book fair έμαθα πρώτα πρώτα από το Instagram. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ονομάζομαι Κωνσταντίνα, είμαι 27 και μένω στην Κυψέλη με τον γάτο μου τον Απόστολο. Είμαι graphic designer & illustrator. Για το book fair έμαθα πρώτα πρώτα από το Instagram επειδή ακολουθώ κάποιους καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος και είδα ότι γίνεται φέτος στη στοά. Πέρασα μια βόλτα για να χαζέψω και να πάρω λίγο inspo από ταλαντούχα πλάσματα.

Δεν πήγα στοχευμένα για κάποιον συγκεκριμένο καλλιτέχνη∙ μου άρεσαν πολλά ζινάκια και prints από πολλ@. Κατέληξα να πάρω τρεις αφίσες από τον Folded City −ήθελα να τις πάρω όλες− και ένα To do list από Hurrikan Press γιατί ξεχνάω τα πάντα αλλά και γιατί είχε χώρο για τα «things I have to do today (but I won’t)» (ΕΓΩ)! Για όλα αυτά ξόδεψα €27.

www.athensartbookfair.gr
Instagram: @athensartbookfair

Facebook: Athens Art Book Fair
 

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ