''O συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του''

 ''O συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του'' Facebook Twitter
Η Έλσα Κορνέτη γεννήθηκε στο Μόναχο. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Trier της Γερμανίας. Για μια δεκαετία εργάστηκε ως δημοσιογράφος. Ποιήματά της έχουν περιληφθεί σε ανθολογίες και δημοσιευτεί σε ξένα περιοδικά μεταφρασμένα στα αγγλικά, γερμανικά και βουλγαρικά. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές: "Στη σπείρα του κοχλία" (2007), "Η αιώνια κουτσουλιά" (2007), "Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα" (2009) [υποψηφιότητα για Κρατικό Βραβείο στη βραχεία λίστα Ποίησης-2010], "Κονσέρβα μαργαριτάρι" (2011) [υποψηφιότητα για Κρατικό Βραβείο στη βραχεία λίστα Ποίησης-2012].
0

Η Ποίηση δεν είναι κάτι ξεκομμένο από αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Στην πραγματικότητα είναι άρρηκτα δεμένη με τη ζωή μας, με την πραγματικότητα μας. Η ποίηση ξεγελάει, διασκεδάζει την πραγματικότητα.

 

Αγαπούσες το διάβασμα όταν ήσουν παιδί; Και ποια βιβλία θυμάσαι περισσότερο από την παιδική σου ηλικία;

Είχα την τύχη να μεγαλώσω σ' ένα ιδιαίτερα ανήσυχο κι εκπαιδευμένο οικογενειακό περιβάλλον που αγαπούσε τις τέχνες και τα γράμματα και διατηρούσε και τροφοδοτούσε μια θηριώδη βιβλιοθήκη που δέσποζε στο σπίτι σε σχέση με τον μέσο όρο των φίλων μου όπου στα σπίτια τους δέσποζε το σκρίνιο με τα ασημικά και τις πορσελάνες – Όταν ήμουν μικρή η μητέρα μου ζωγράφος και γραφίστας μού διάβαζε βιβλία και μού έμαθε να διαβάζω σε πολύ μικρή ηλικία – ο πατέρας μου έμπορος, αλλά φιλότεχνος και με μεγάλη αγάπη για τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και την ιστορία ήταν ένας ταλαντούχος αφηγητής ένας storyteller κι ήταν αυτός που μου μετέδωσε την αγάπη του για τα βιβλία και με έκανε φανατική αναγνώστρια εφαρμόζοντας ένα απλό κόλπο – Ήμουν δυστυχώς πολύ φιλάσθενο παιδί για περισσότερα από δέκα χρόνια «νοσηλευόμουν» κυρίως τους χειμωνιάτικους και εαρινούς μήνες στο ηλιόλουστο σπίτι της γιαγιάς μου που με φρόντιζε με απεριόριστη τρυφερότητα υπομονή και στοργή – εκείνα τα χρόνια λοιπόν όταν με επισκέπτονταν ο πατέρας μου φρόντιζε να κρύβει ένα βιβλίο κάτω από το μαξιλάρι μου. Μέρα παρά μέρα έβρισκα ένα βιβλίο το οποίο έμπαινα ευθύς στην περιέργεια να διαβάσω. Άλλωστε σε φάση ανάρρωσης και εγκλεισμού δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για συντροφιά από ένα βιβλίο. Αυτή η παράδοξη μακροχρόνια συνήθεια οδήγησε στη βάση της λογοτεχνικής μου παιδείας.

Αγαπημένα παιδικά βιβλία που κυριολεκτικά λάτρεψα ήταν «το ψέμα» της Ζώρζ Σαρή, «Το καπλάνι της βιτρίνας» της Άλκη Ζέη, «Ο μικρός πρίγκιπας» Αντουάν Ντε Σαιντ Εξυπερύ, το «Όμορφη πορτοκαλιά μου» του Χοσέ Μάουρο Ντε Βασκονσέλος και «Το Ημερολόγιο της Άννας Φράνκ».

Τα προεφηβικά όμως βιβλία που με στιγμάτισαν και αποτέλεσαν μια αληθινή μετωπική στη σχέση μου με την παθιασμένη ανάγνωση και τη συγγραφή ήταν στα 13 μου περίπου « Τα εκατό χρόνια μοναξιάς» του Γκαμπριέλ Μάρκες, «Το δεύτερο φύλο» της Σιμόν Ντε Μπωβουάρ, «Ο ξένος» του Καμύ, το «Ουδέν νεώτερο από το δυτικό μέτωπο» του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ και τα «Ματωμένα χώματα» της Διδούς Σωτηρίου.

Τα βιβλία ολοένα αυξάνονταν και η δίψα για ανάγνωση έμοιαζε να μη σβήνει ποτέ. Στα επτά μου χρόνια η πρώτες συγγραφικές απόπειρες είχαν να κάνουν με την μανιώδη αντιγραφή βιβλίων. Στα 15 μου ήταν η εποχή που άρχισα να γράφω σύντομα διηγήματα.

Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο έδινα τα μικρά διηγήματα που έγραφα σε μια οξυδερκέστατη καθηγήτρια Νεοελληνικών που με αγαπούσε και με ξεχώριζε και που με συμβούλεψε κάτι που τότε ούτε κατά διάνοια δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα ακολουθούσα κάποτε. Μου είχε πει «Θα σε συμβούλευα να ασχοληθείς σοβαρά με τη λογοτεχνία».

Η αναπόφευκτη εσωστρέφεια και η μοναξιά που συνοδεύουν μια φιλάσθενη φύση ενδεχομένως δόμησε κάποιες ιδιαιτερότητες στην προσωπικότητα μου. Δημιούργησα ένα προσωπικό σύμπαν στο οποίο πρωταγωνιστούσα. Θυμάμαι να μιλάω στον εαυτό μου με τις ώρες σαν να είχα απέναντι μου κάποιον άλλο. Ήμουν ένα είδος διχασμένης φύσης. Δύο διαφορετικά άτομα που ζούσαν στο ίδιο σώμα. Ο αφηγητής και το ακροατήριο. Ο ηθοποιός και το κοινό.

Και έπειτα;

Σκόπευα να ζήσω σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος που σπουδάζει κάτι εντελώς παράταιρο με τη φύση του, (αποφοίτησα από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας) βρίσκει μια μάλλον παράταιρη δουλειά και ξυπνάει κάθε πρωί επί 22 πλέον συναπτά έτη και ό,τι υπολείπεται για να πηγαίνει ένα καθημερινό οκτάωρο σ' ένα εξίσου παράταιρο γραφείο.

Αποφάσισα να συνεργαστώ παράλληλα με τη βασική απασχόληση με εφημερίδες και περιοδικά για να εκτονώνω τη συγγραφική ανάγκη έστω εκτελεστικά, όπως κι έγινε επιτυχώς αλλά χωρίς ιδιαίτερη δημιουργικότητα. Τουλάχιστον ήταν κάτι κοινωνικά υπέρ - αποδεκτό και με αμοιβή μάλιστα. Επτά χρόνια δεν στάθηκαν αρκετά για να σβήσουν τη δίψα.

Τότε το αποφάσισα. Ήταν 29 χρονών.

Είπα θα γράψω ένα μυθιστόρημα. Κι ό,τι βγει. Μέσα σε έξι μήνες κάθισα κι έγραψα απνευστί πάνω από διακόσιες πενήντα σελίδες – Να μου πείτε και τι το περίεργο και ασυνήθιστο για μια επίδοξη συγγραφέα;

Απλά σκόπευα να γίνω πεζογράφος, η ηρωίδα μου ήταν ποιήτρια κι εγώ είχα αρχίσει ήδη αυτοματικά να γράφω μέσα από τη μυθιστορηματική αφήγηση τα ποιήματα της. Τότε άρχισε το παράλογο να συμβαίνει. Άρχισε να συμβαίνει στην πραγματική μου ζωή ότι συνέβαινε στην ηρωίδα μου στη μυθοπλαστική της ζωή του βιβλίου. Αυτή η μεταφυσική διαμεσολάβηση με θορύβησε τόσο πολύ που από την τρομάρα σκέφτηκα να σταματήσω τη συγγραφή του και να αφοσιωθώ στα ποιήματα του βιβλίου και όχι στα πεζά του μέρη - πράγμα που μου έδινε μεγάλη ικανοποίηση και χαρά και μάλιστα χωρίς άλλα μεταφυσικά επεισόδια.

 ''O συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του'' Facebook Twitter

Πώς πιστεύεις ότι πρέπει να είναι ο ποιητής;

Εύθραυστος, κοφτερός, επιθετικός, αυτοκτονικός, εν τέλει γυάλινος;

Η Ποίηση δεν είναι κάτι ξεκομμένο από αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Στην πραγματικότητα είναι άρρηκτα δεμένη με τη ζωή μας, με την πραγματικότητα μας. Η ποίηση ξεγελάει, διασκεδάζει την πραγματικότητα.

«Θέλω να δολοφονήσω τη ζωγραφική» είχε πει κάποτε ο Miro αρνούμενος τις παραδοσιακές φόρμες. Ο σουρεαλισμός με μεταφέρει στην καρδιά της Ποίησης όπου μπορώ να νιώσω το νόημα της λεπτομέρειας».

Η δήλωση αυτή μου άρεσε τόσο πολύ γιατί αισθάνομαι να με αντιπροσωπεύει απόλυτα. Η Ποίηση με μεταφέρει στην καρδιά του σουρεαλισμού δηλαδή με μεταφέρει στη σφαίρα του υπερπραγματικού όπου είναι ένα τόπος ελευθερίας παιχνιδιού και διασκέδασης. Πολλές φορές όταν κατορθώνω να σκηνοθετήσω την ποιητική ιστορία μου με τρόπο που με ικανοποιεί λέω: ναι τώρα εδώ σ' αυτόν τον επινοημένο «κόσμο» θα περάσω καλά:
Η Ποίηση είναι μια εσωτερική ζωή. Πατρίδα του καλλιτέχνη είναι ο εαυτός του. Όνειρα, υστερία ακόμα και τρέλα είναι τα μονοπάτια που οδηγούν στην αλήθεια. Η προδοσία των εικόνων. Αυτό που βλέπεις δεν είναι αυτό που φαίνεται.

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει πια ο κανόνας στην τέχνη. Με ενδιαφέρει η εξαίρεση. Η τέχνη αρχίζει εκεί που τελειώνει η μίμηση.

Στις αναλογίες κάθε ομορφιάς υπάρχει κάτι το παράξενο. Όλα τα στοιχεία που χρωματίζουν τη ζωή μυστήριο - παράδοξο – πάθος - υπερβολή - υποβολή - έκσταση – αγάπη. Ο Francis Bacon λέει πως όσοι γεννήθηκαν από πνεύμα δηλαδή από δημιουργικές δυνάμεις μοιάζουν στον άνεμο.

Ο ποιητής βιώνει την κοινή καλλιτεχνική εμπειρία: που δεν είναι άλλη παρά η πλήξη της καθημερινότητας και η βία της πραγματικότητας. Σώζεται από την πτητική φύση του πνεύματος και της ψυχής του που τον ωθούν σε μια δημιουργική ανησυχία, σε μια συναισθηματική δήλωση, σε μια ατομική διαδήλωση.

Ο άνθρωπος αυτός ο ανυπεράσπιστος, ο εκτεθειμένος στη ζωή, οπλίζεται εν αλλάξ, αμύνεται, επιτίθεται όπως μπορεί, άλλοτε με κράνη, σπαθιά και πανοπλίες, άλλοτε με γυμνές γροθιές, με νύχια και με δόντια και άλλοτε με την καρδιά, το πνεύμα, την ψυχή. Μια τρισδιάστατη εμπειρία.
Η τρισδιάστατη εμπειρία της ποίησης ό,τι την κάνει διαφορετική και γι' αυτό τόσο σαγηνευτική, είναι η υποταγή του ονειροπόλου στην υποδόρια γοητεία της μετουσίωσης. Τα όνειρα προβάλλουν σαν χαραμάδες φυγής, άνοιγμα στο χώρο και στο χρόνο, φωτεινά ανοίγματα ψυχής. Ακολουθεί η εμπειρία του να νιώθεις τον εαυτό σου, του να αγγίζεις τον εαυτό σου. Η εμπειρία της απόδρασης σε έναν κόσμο φανταστικό κι η Ποίηση να λειτουργεί σαν ένας αυτόματος μηχανισμός επιβίωσης σε τοξικό περιβάλλον.

Έχεις μεταφράσει ποιήματα της Μάργκαρετ Άτγουντ. Τώρα που ήρθε στην Ελλάδα θα ήθελες να την γνωρίσεις; Πόσο απογοητεύεται κανείς γνωρίζοντας τα ινδάλματά του;

Αποφεύγω να τους γνωρίζω (τους εν ζωή) - δεν τους εξιδανικεύω δεν τους θεοποιώ - είναι θνητοί και βρίθουν αδυναμιών και τρωτών σημείων όπως όλοι μας - επίσης αρέσκομαι να επικεντρώνομαι στο έργο και όχι στον άνθρωπο - θα διαβάσω τα όποια βιογραφικά στοιχεία αφού μελετήσω το έργο - το ίδιο και στις άλλες τέχνες.

Πιστεύω πως ο συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του. Έτσι δεν κινδυνεύει κανείς και είναι και οι δυο καθαροί άνετοι κι ευχαριστημένοι.

Θα γίνω όμως πολύ υποκειμενική στην κρίση μου τη στιγμή που θα γνωρίζω αληθινά γεγονότα της πραγματικής του ζωής που θεωρώ ασυγχώρητα ένα παράδειγμα είναι ο Μπάροουζ τον οποίο όπως και το έργο του ουδέποτε κατόρθωσα να συμπαθήσω - η εν ψυχρώ δολοφονία της γυναίκας του για το παιχνιδάκι που έπαιζε για να διασκεδάσει παραδέχομαι πως με επηρεάζει και δεν μπορώ να κρίνω σωστά το έργο του.

*Την Τετάρτη 15/10 (6 μ.μ.) η Έλσα Κορνέτη θα βρίσκεται στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) για την παρουσίαση του βιβλίου της, Ημερολόγιο Φιλοσοφικής Ήττας των εκδόσεων Κουκούτσι.

Θα μιλήσουν οι: Θανάσης Νιάρχος ποιητής,  Ζαχαρίας Κατσακός κριτικός λογοτεχνίας-δοκιμιογράφος, Γιώργος Χρονάς ποιητής. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νόρμαν Μέιλερ «Μάγισσα τέχνη»

Το πίσω ράφι / Νόρμαν Μέιλερ: «Οι καλλιτέχνες δίνουν όρκο να είναι εγωιστές. Ειδάλλως, δεν θα γίνει τίποτα»

Ο Αμερικανός συγγραφέας ξεκίνησε μη μπορώντας να συντάξει μια πρόταση, αλλά με το πρώτο του μυθιστόρημα ξεχώρισε. Έκτοτε διαβάστηκε, αμφισβητήθηκε, προκάλεσε κι έμεινε ως το τέλος διαυγής και θαρραλέος.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Βιβλίο / Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Πενήντα χρόνια μετά την άγρια δολοφονία του, οι προγνώσεις του για τον φασισμό είναι πιο επείγουσες από ποτέ, σημειώνει η Βρετανίδα συγγραφέας Ολίβια Λέινγκ, το νέο βιβλίο της οποίας περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία του «Σαλό (120 Μέρες στα Σόδομα)».
THE LIFO TEAM
Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM
«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ