''O συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του''

 ''O συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του'' Facebook Twitter
Η Έλσα Κορνέτη γεννήθηκε στο Μόναχο. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Trier της Γερμανίας. Για μια δεκαετία εργάστηκε ως δημοσιογράφος. Ποιήματά της έχουν περιληφθεί σε ανθολογίες και δημοσιευτεί σε ξένα περιοδικά μεταφρασμένα στα αγγλικά, γερμανικά και βουλγαρικά. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές: "Στη σπείρα του κοχλία" (2007), "Η αιώνια κουτσουλιά" (2007), "Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα" (2009) [υποψηφιότητα για Κρατικό Βραβείο στη βραχεία λίστα Ποίησης-2010], "Κονσέρβα μαργαριτάρι" (2011) [υποψηφιότητα για Κρατικό Βραβείο στη βραχεία λίστα Ποίησης-2012].
0

Η Ποίηση δεν είναι κάτι ξεκομμένο από αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Στην πραγματικότητα είναι άρρηκτα δεμένη με τη ζωή μας, με την πραγματικότητα μας. Η ποίηση ξεγελάει, διασκεδάζει την πραγματικότητα.

 

Αγαπούσες το διάβασμα όταν ήσουν παιδί; Και ποια βιβλία θυμάσαι περισσότερο από την παιδική σου ηλικία;

Είχα την τύχη να μεγαλώσω σ' ένα ιδιαίτερα ανήσυχο κι εκπαιδευμένο οικογενειακό περιβάλλον που αγαπούσε τις τέχνες και τα γράμματα και διατηρούσε και τροφοδοτούσε μια θηριώδη βιβλιοθήκη που δέσποζε στο σπίτι σε σχέση με τον μέσο όρο των φίλων μου όπου στα σπίτια τους δέσποζε το σκρίνιο με τα ασημικά και τις πορσελάνες – Όταν ήμουν μικρή η μητέρα μου ζωγράφος και γραφίστας μού διάβαζε βιβλία και μού έμαθε να διαβάζω σε πολύ μικρή ηλικία – ο πατέρας μου έμπορος, αλλά φιλότεχνος και με μεγάλη αγάπη για τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και την ιστορία ήταν ένας ταλαντούχος αφηγητής ένας storyteller κι ήταν αυτός που μου μετέδωσε την αγάπη του για τα βιβλία και με έκανε φανατική αναγνώστρια εφαρμόζοντας ένα απλό κόλπο – Ήμουν δυστυχώς πολύ φιλάσθενο παιδί για περισσότερα από δέκα χρόνια «νοσηλευόμουν» κυρίως τους χειμωνιάτικους και εαρινούς μήνες στο ηλιόλουστο σπίτι της γιαγιάς μου που με φρόντιζε με απεριόριστη τρυφερότητα υπομονή και στοργή – εκείνα τα χρόνια λοιπόν όταν με επισκέπτονταν ο πατέρας μου φρόντιζε να κρύβει ένα βιβλίο κάτω από το μαξιλάρι μου. Μέρα παρά μέρα έβρισκα ένα βιβλίο το οποίο έμπαινα ευθύς στην περιέργεια να διαβάσω. Άλλωστε σε φάση ανάρρωσης και εγκλεισμού δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για συντροφιά από ένα βιβλίο. Αυτή η παράδοξη μακροχρόνια συνήθεια οδήγησε στη βάση της λογοτεχνικής μου παιδείας.

Αγαπημένα παιδικά βιβλία που κυριολεκτικά λάτρεψα ήταν «το ψέμα» της Ζώρζ Σαρή, «Το καπλάνι της βιτρίνας» της Άλκη Ζέη, «Ο μικρός πρίγκιπας» Αντουάν Ντε Σαιντ Εξυπερύ, το «Όμορφη πορτοκαλιά μου» του Χοσέ Μάουρο Ντε Βασκονσέλος και «Το Ημερολόγιο της Άννας Φράνκ».

Τα προεφηβικά όμως βιβλία που με στιγμάτισαν και αποτέλεσαν μια αληθινή μετωπική στη σχέση μου με την παθιασμένη ανάγνωση και τη συγγραφή ήταν στα 13 μου περίπου « Τα εκατό χρόνια μοναξιάς» του Γκαμπριέλ Μάρκες, «Το δεύτερο φύλο» της Σιμόν Ντε Μπωβουάρ, «Ο ξένος» του Καμύ, το «Ουδέν νεώτερο από το δυτικό μέτωπο» του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ και τα «Ματωμένα χώματα» της Διδούς Σωτηρίου.

Τα βιβλία ολοένα αυξάνονταν και η δίψα για ανάγνωση έμοιαζε να μη σβήνει ποτέ. Στα επτά μου χρόνια η πρώτες συγγραφικές απόπειρες είχαν να κάνουν με την μανιώδη αντιγραφή βιβλίων. Στα 15 μου ήταν η εποχή που άρχισα να γράφω σύντομα διηγήματα.

Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο έδινα τα μικρά διηγήματα που έγραφα σε μια οξυδερκέστατη καθηγήτρια Νεοελληνικών που με αγαπούσε και με ξεχώριζε και που με συμβούλεψε κάτι που τότε ούτε κατά διάνοια δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα ακολουθούσα κάποτε. Μου είχε πει «Θα σε συμβούλευα να ασχοληθείς σοβαρά με τη λογοτεχνία».

Η αναπόφευκτη εσωστρέφεια και η μοναξιά που συνοδεύουν μια φιλάσθενη φύση ενδεχομένως δόμησε κάποιες ιδιαιτερότητες στην προσωπικότητα μου. Δημιούργησα ένα προσωπικό σύμπαν στο οποίο πρωταγωνιστούσα. Θυμάμαι να μιλάω στον εαυτό μου με τις ώρες σαν να είχα απέναντι μου κάποιον άλλο. Ήμουν ένα είδος διχασμένης φύσης. Δύο διαφορετικά άτομα που ζούσαν στο ίδιο σώμα. Ο αφηγητής και το ακροατήριο. Ο ηθοποιός και το κοινό.

Και έπειτα;

Σκόπευα να ζήσω σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος που σπουδάζει κάτι εντελώς παράταιρο με τη φύση του, (αποφοίτησα από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας) βρίσκει μια μάλλον παράταιρη δουλειά και ξυπνάει κάθε πρωί επί 22 πλέον συναπτά έτη και ό,τι υπολείπεται για να πηγαίνει ένα καθημερινό οκτάωρο σ' ένα εξίσου παράταιρο γραφείο.

Αποφάσισα να συνεργαστώ παράλληλα με τη βασική απασχόληση με εφημερίδες και περιοδικά για να εκτονώνω τη συγγραφική ανάγκη έστω εκτελεστικά, όπως κι έγινε επιτυχώς αλλά χωρίς ιδιαίτερη δημιουργικότητα. Τουλάχιστον ήταν κάτι κοινωνικά υπέρ - αποδεκτό και με αμοιβή μάλιστα. Επτά χρόνια δεν στάθηκαν αρκετά για να σβήσουν τη δίψα.

Τότε το αποφάσισα. Ήταν 29 χρονών.

Είπα θα γράψω ένα μυθιστόρημα. Κι ό,τι βγει. Μέσα σε έξι μήνες κάθισα κι έγραψα απνευστί πάνω από διακόσιες πενήντα σελίδες – Να μου πείτε και τι το περίεργο και ασυνήθιστο για μια επίδοξη συγγραφέα;

Απλά σκόπευα να γίνω πεζογράφος, η ηρωίδα μου ήταν ποιήτρια κι εγώ είχα αρχίσει ήδη αυτοματικά να γράφω μέσα από τη μυθιστορηματική αφήγηση τα ποιήματα της. Τότε άρχισε το παράλογο να συμβαίνει. Άρχισε να συμβαίνει στην πραγματική μου ζωή ότι συνέβαινε στην ηρωίδα μου στη μυθοπλαστική της ζωή του βιβλίου. Αυτή η μεταφυσική διαμεσολάβηση με θορύβησε τόσο πολύ που από την τρομάρα σκέφτηκα να σταματήσω τη συγγραφή του και να αφοσιωθώ στα ποιήματα του βιβλίου και όχι στα πεζά του μέρη - πράγμα που μου έδινε μεγάλη ικανοποίηση και χαρά και μάλιστα χωρίς άλλα μεταφυσικά επεισόδια.

 ''O συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του'' Facebook Twitter

Πώς πιστεύεις ότι πρέπει να είναι ο ποιητής;

Εύθραυστος, κοφτερός, επιθετικός, αυτοκτονικός, εν τέλει γυάλινος;

Η Ποίηση δεν είναι κάτι ξεκομμένο από αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Στην πραγματικότητα είναι άρρηκτα δεμένη με τη ζωή μας, με την πραγματικότητα μας. Η ποίηση ξεγελάει, διασκεδάζει την πραγματικότητα.

«Θέλω να δολοφονήσω τη ζωγραφική» είχε πει κάποτε ο Miro αρνούμενος τις παραδοσιακές φόρμες. Ο σουρεαλισμός με μεταφέρει στην καρδιά της Ποίησης όπου μπορώ να νιώσω το νόημα της λεπτομέρειας».

Η δήλωση αυτή μου άρεσε τόσο πολύ γιατί αισθάνομαι να με αντιπροσωπεύει απόλυτα. Η Ποίηση με μεταφέρει στην καρδιά του σουρεαλισμού δηλαδή με μεταφέρει στη σφαίρα του υπερπραγματικού όπου είναι ένα τόπος ελευθερίας παιχνιδιού και διασκέδασης. Πολλές φορές όταν κατορθώνω να σκηνοθετήσω την ποιητική ιστορία μου με τρόπο που με ικανοποιεί λέω: ναι τώρα εδώ σ' αυτόν τον επινοημένο «κόσμο» θα περάσω καλά:
Η Ποίηση είναι μια εσωτερική ζωή. Πατρίδα του καλλιτέχνη είναι ο εαυτός του. Όνειρα, υστερία ακόμα και τρέλα είναι τα μονοπάτια που οδηγούν στην αλήθεια. Η προδοσία των εικόνων. Αυτό που βλέπεις δεν είναι αυτό που φαίνεται.

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει πια ο κανόνας στην τέχνη. Με ενδιαφέρει η εξαίρεση. Η τέχνη αρχίζει εκεί που τελειώνει η μίμηση.

Στις αναλογίες κάθε ομορφιάς υπάρχει κάτι το παράξενο. Όλα τα στοιχεία που χρωματίζουν τη ζωή μυστήριο - παράδοξο – πάθος - υπερβολή - υποβολή - έκσταση – αγάπη. Ο Francis Bacon λέει πως όσοι γεννήθηκαν από πνεύμα δηλαδή από δημιουργικές δυνάμεις μοιάζουν στον άνεμο.

Ο ποιητής βιώνει την κοινή καλλιτεχνική εμπειρία: που δεν είναι άλλη παρά η πλήξη της καθημερινότητας και η βία της πραγματικότητας. Σώζεται από την πτητική φύση του πνεύματος και της ψυχής του που τον ωθούν σε μια δημιουργική ανησυχία, σε μια συναισθηματική δήλωση, σε μια ατομική διαδήλωση.

Ο άνθρωπος αυτός ο ανυπεράσπιστος, ο εκτεθειμένος στη ζωή, οπλίζεται εν αλλάξ, αμύνεται, επιτίθεται όπως μπορεί, άλλοτε με κράνη, σπαθιά και πανοπλίες, άλλοτε με γυμνές γροθιές, με νύχια και με δόντια και άλλοτε με την καρδιά, το πνεύμα, την ψυχή. Μια τρισδιάστατη εμπειρία.
Η τρισδιάστατη εμπειρία της ποίησης ό,τι την κάνει διαφορετική και γι' αυτό τόσο σαγηνευτική, είναι η υποταγή του ονειροπόλου στην υποδόρια γοητεία της μετουσίωσης. Τα όνειρα προβάλλουν σαν χαραμάδες φυγής, άνοιγμα στο χώρο και στο χρόνο, φωτεινά ανοίγματα ψυχής. Ακολουθεί η εμπειρία του να νιώθεις τον εαυτό σου, του να αγγίζεις τον εαυτό σου. Η εμπειρία της απόδρασης σε έναν κόσμο φανταστικό κι η Ποίηση να λειτουργεί σαν ένας αυτόματος μηχανισμός επιβίωσης σε τοξικό περιβάλλον.

Έχεις μεταφράσει ποιήματα της Μάργκαρετ Άτγουντ. Τώρα που ήρθε στην Ελλάδα θα ήθελες να την γνωρίσεις; Πόσο απογοητεύεται κανείς γνωρίζοντας τα ινδάλματά του;

Αποφεύγω να τους γνωρίζω (τους εν ζωή) - δεν τους εξιδανικεύω δεν τους θεοποιώ - είναι θνητοί και βρίθουν αδυναμιών και τρωτών σημείων όπως όλοι μας - επίσης αρέσκομαι να επικεντρώνομαι στο έργο και όχι στον άνθρωπο - θα διαβάσω τα όποια βιογραφικά στοιχεία αφού μελετήσω το έργο - το ίδιο και στις άλλες τέχνες.

Πιστεύω πως ο συγγραφέας και το έργο του θα πρέπει να κοιμούνται χωριστά, όπως ο γέρος κι η μασέλα του. Έτσι δεν κινδυνεύει κανείς και είναι και οι δυο καθαροί άνετοι κι ευχαριστημένοι.

Θα γίνω όμως πολύ υποκειμενική στην κρίση μου τη στιγμή που θα γνωρίζω αληθινά γεγονότα της πραγματικής του ζωής που θεωρώ ασυγχώρητα ένα παράδειγμα είναι ο Μπάροουζ τον οποίο όπως και το έργο του ουδέποτε κατόρθωσα να συμπαθήσω - η εν ψυχρώ δολοφονία της γυναίκας του για το παιχνιδάκι που έπαιζε για να διασκεδάσει παραδέχομαι πως με επηρεάζει και δεν μπορώ να κρίνω σωστά το έργο του.

*Την Τετάρτη 15/10 (6 μ.μ.) η Έλσα Κορνέτη θα βρίσκεται στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) για την παρουσίαση του βιβλίου της, Ημερολόγιο Φιλοσοφικής Ήττας των εκδόσεων Κουκούτσι.

Θα μιλήσουν οι: Θανάσης Νιάρχος ποιητής,  Ζαχαρίας Κατσακός κριτικός λογοτεχνίας-δοκιμιογράφος, Γιώργος Χρονάς ποιητής. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεχαγιάς

Βιβλίο / «Το να εκδίδεις βιβλία στην Ελλάδα είναι σαν να παίζεις στο καζίνο»

Η Γεννήτρια είναι ένας νέος εκδοτικός οίκος αφιερωμένος στη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο εκδότης της, συγγραφέας και μεταφραστής, Παναγιώτης Κεχαγιάς, μιλά για τις δυσκολίες και τις χαρές του εγχειρήματος, για το πώς σκοπεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς και για τους πρώτους τίτλους που ετοιμάζεται να εκδώσει.
M. HULOT
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός» ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Νίκος Μπακουνάκης / Νίκος Μπακουνάκης: «Αυτή τη θέση δεν την παντρεύεσαι, ούτε είσαι θεός»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ, στην πρώτη του συνέντευξη, μιλά στη LIFO για τους στόχους και τις δράσεις του ιδρύματος και για το προσωπικό του όραμα για το βιβλίο. Ποιος ο ρόλος των μεταφράσεων στην πολιτιστική διπλωματία και πώς θα αυξηθεί η φιλαναγνωσία; 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόναθαν Κόου

I was there / Τζόναθαν Κόου: «Το να είσαι κυνικός δείχνει τεμπελιά στη σκέψη»

Ο διάσημος Βρετανός συγγραφέας βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε για τη συγγραφή ως «πολυτέλεια για λίγους», την εκλογή Τραμπ ως «έκφραση απόγνωσης» και τη «woke» κουλτούρα ως πράξη ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Σαν σήμερα  / Πολ Όστερ: «Οι χαμένες ευκαιρίες αποτελούν μέρος της ζωής στον ίδιο βαθμό με τις κερδισμένες»

Σαν σήμερα 30 Απριλίου, το 2024 πεθαίνει ο σπουδαίος Αμερικανός συγγραφέας και μετρ της σύμπτωσης, που κατάφερε να συνδυάσει την προοπτική των άπειρων φανταστικών κόσμων με το ατελείωτο κυνήγι των ευκαιριών και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ηλίας Μαγκλίνης: «Η ανάκριση»

Το Πίσω Ράφι / «Γιατί δεν μου μιλάς ποτέ για τον εφιάλτη σου, μπαμπά;»

Η «Ανάκριση» του Ηλία Μαγκλίνη, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεζά των τελευταίων χρόνων, φέρνει σε αντιπαράθεση έναν πατέρα που βασανίστηκε στη Χούντα με την κόρη του που «βασανίζεται» ως περφόρμερ στα χνάρια της Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Πέντε κλασικά έργα που πρέπει κανείς να διαβάσει

Βιβλίο / 5 κλασικά βιβλία που κυκλοφόρησαν ξανά σε νέες μεταφράσεις

Η κλασική λογοτεχνία παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη, κι αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς ανατρέχοντας στους τίτλους της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής και σε έργα των Τζόις, Κουτσί, Κάφκα, Αντρέγεφ και Τσβάιχ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Τάσος Θεοφίλου: «Η φυλακή είναι το LinkedΙn των παρανόμων» ή «Το πορνό και το Κανάλι της Βουλής είναι από τα πιο δημοφιλή θεάματα στη φυλακή»

Βιβλίο / Τάσος Θεοφίλου: «Όταν μυρίζω μακαρόνια με κιμά θυμάμαι τη φυλακή»

Με αφορμή το βιβλίο-ντοκουμέντο «Η φυλακή», ο Τάσος Θεοφίλου μιλά για την εμπειρία του εγκλεισμού, για τον αθέατο μικρόκοσμο των σωφρονιστικών ιδρυμάτων –μακριά απ’ τις εικόνες που αναπαράγουν σειρές και ταινίες– και για το πώς η φυλακή λειτουργεί σαν το LinkedIn των παρανόμων.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ρωμανός ο Μελωδός: Ο ουρανόθρεφτος ποιητής του Θείου Δράματος

Βιβλίο / Ρωμανός ο Μελωδός: Ο ουρανόθρεφτος ποιητής του Θείου Δράματος

Λίγοι είναι οι ποιητικά γραμμένοι εκκλησιαστικοί στίχοι που δεν φέρουν τη σφραγίδα αυτού του ξεχωριστού υμνωδού και εκφραστή της βυζαντινής ποιητικής παράδοσης που τίμησαν οι σύγχρονοί μας ποιητές, από τον Οδυσσέα Ελύτη μέχρι τον Νίκο Καρούζο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Τα 5 πιο σημαντικά βιβλία του Μάριο Βάργκας Λιόσα

Βιβλίο / Τα 5 πιο σημαντικά βιβλία του Μάριο Βάργκας Λιόσα

Η τελευταία μεγάλη μορφή της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας που πίστευε πως «η λογοτεχνία μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα» έφυγε την Κυριακή σε ηλικία 89 ετών. Ξεχωρίσαμε πέντε από τα πιο αξιόλογα μυθιστορήματά του.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ