ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ, τώρα και σε δικό της βιβλιοπωλείο

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Η γεωγραφία δεν είναι τα σύνορα, οι νομοί και οι πρωτεύουσες, είναι τα τοπία, οι εμπειρίες, οι ιστορίες, τα απίστευτα φαινόμενα και η ποικιλία αυτού του κόσμου, είναι η μελέτη του ζωντανού οργανισμού που λέγεται Γη και είμαστε κομμάτι του. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO
0

Ρωτήσαμε τα παιδιά της σελίδας «Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ» τι είναι η γεωγραφία. Η απάντηση που λάβαμε είχε ως εξής: «Η γεωγραφία δεν είναι τα σύνορα, οι νομοί και οι πρωτεύουσες, είναι τα τοπία, οι εμπειρίες, οι ιστορίες, τα απίστευτα φαινόμενα και η ποικιλία αυτού του κόσμου, είναι η μελέτη του ζωντανού οργανισμού που λέγεται Γη και είμαστε κομμάτι του. Ειλικρινά, δεν υπάρχει τίποτα που να την κάνει μη αγαπητή. Είναι κατόρθωμα το πώς το σχολείο έχει καταφέρει να κάνει παιδιά και ενήλικες να τη σιχαίνονται». Και ίσως αυτός να είναι ο πιο σωστός τρόπος να αντιμετωπίζεις τη γνώση, τις προκλήσεις και οτιδήποτε καινούργιο μπαίνει ως πληροφορία ή ως ερέθισμα στον εγκέφαλό σου.

Η προσέγγιση των παιδιών αυτών είναι μοναδική, η πληροφορία που παράγει αυτή η σελίδα έχει ουσία, χιούμορ, τρυφερότητα και είναι εκεί για να βάλει το μυαλό σου σε μια τάξη, χωρίς να σου κουνάει το δάχτυλο. Ένα μαγικό scroll stopper που όταν τελειώνεις με το κάθε ποστ και τα σχόλια που προκύπτουν αισθάνεσαι τα όρια των γνώσεών σου να έχουν κάπως διευρυνθεί. Με αφορμή το άνοιγμα του πρώτου τους βιβλιοπωλείου στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης μιλήσαμε με την ομάδα της «Γεωγραφίας» για όλα όσα έχουν καταφέρει από το 2019 μέχρι σήμερα. 

Νιώθω πως η σωστή λέξη δεν είναι ακριβώς η συμπερίληψη όσον αφορά στο τι βοήθησε τη σελίδα να μεγαλώσει − είναι η τρυφερότητα. Από την αρχή η πρόθεση ήταν σαφής: μας νοιάζει να καταλάβετε τι λέμε. Δεν υπάρχουν χαζές ερωτήσεις. Δεν θα κρίνει κανείς κανέναν αν δεν ξέρει κάτι. Είστε ευπρόσδεκτοι να μοιραστείτε. Δεν είμαστε ρομπότ αλλά άνθρωποι.

Παράλληλα η σελίδα μεγάλωνε, μαζί και ο όγκος των μηνυμάτων και των τέλειων ιδεών που έσκαγαν στο ίνμποξ μας». Η σελίδα άρχισε να αποκτά viral διαστάσεις. Αυτήν τη στιγμή έχουν 386K likes και 408K ακόλουθους. Όπως μου εξηγούν: «Με τα πρώτα λεφτά που βγάλαμε, αποφασίσαμε να μεγαλώσουμε την ομάδα και να δίνουμε κι άλλο content! Φτιάξαμε τις σελίδες “Τα ζώα είναι πολύ κουλ άτομα” και “Οι εφευρέσεις είναι πολύ κουλ” και αρχίσαμε να ποστάρουμε κι εκεί αλλά και στο Instagram! Είναι κάπως ακραίο το ότι όσα θα σας περιγράψω παρακάτω έχουν γίνει σε μόνο 4 χρόνια από ανθρώπους που δεν είχαν εμπειρία σε τίποτα από αυτά. Κυκλοφορήσαμε κι άλλα βιβλία, με το μπεστ σέλερ “Γεωγραφία για εντελώς αγεωγράφητους” να ξεπερνά κάθε προσδοκία μας (είναι μια εισαγωγή στην παγκόσμια γεωγραφία με λίγη ιστορία και πολλά πολλά κουλ facts!).

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Να έρθετε να βρείτε βιβλιάρες, merch και το επιτραπέζιό μας ή απλά να πούμε καμιά κουβέντα. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO

Επειδή εκτός από τα δικά μας είχαμε πολλά βιβλία να προτείνουμε και ο κόσμος μας το ζητούσε, είπαμε να φτιάξουμε ένα online βιβλιοπωλείο με τα πρώτα λεφτά που θα παίρναμε από τα δικαιώματα (αν μας έφταναν!), με την ελπίδα ότι αυτό θα μπορεί να μας συντηρεί και να μη χρειάζεται πια να κάνουμε άλλες δουλειές ή να αναγκαζόμαστε να διαφημίζουμε πράγματα που δεν μας αρέσουν απαραίτητα, ώστε να ζούμε από αυτό. Το κάναμε πράξη. Κυριολεκτικά από τη μέρα που το αποφασίσαμε, το ανοίξαμε μέσα σε ενάμιση μήνα! Το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Βιβλιοπωλείο Γνώσεων ξαφνικά έγινε πραγματικότητα, με μόνο καμιά δεκαπενταριά τίτλους στην αρχή. Με το online βιβλιοπωλείο η ομάδα μεγάλωσε κατά δύο ακόμα άτομα, τον Ηλία, που έφτιαξε το σάιτ και ανέλαβε όλα τα τεχνικά, και την Τζο που ανέλαβε την αποθήκη: επικοινωνίες με εκδοτικούς, μεταφορικές, αποστολές, κούτες, οργάνωση.

»Παράλληλα, οι ιδέες έσκαγαν από παντού − από την ομάδα, από συνεργάτες, και κυρίως από το ίδιο το κοινό. Θέλαμε να διευρύνουμε τη θεματολογία των υλικών μας και να φτιάξουμε κάτι που θα είναι περισσότερο “τούτι-φρούτι”, όχι μόνο γεωγραφία, αλλά λίγο από όλα! Έτσι μας ήρθε η ιδέα για το συνδρομητικό μας περιοδικό, το “ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Περιοδικό Γνώσεων”. Αν κάποιος θέλει να μας στηρίξει και να κάνει όντως συνήθεια το να εμπλουτίζει τις γενικές του γνώσεις, η συνδρομή στο περιοδικό αυτό είναι η καλύτερη επιλογή. Είναι τριμηνιαίο, περίπου 100 σελίδες ανά τεύχος, και γράφουν δεκάδες δημιουργοί εκπαιδευτικο-ψυχαγωγικού περιεχομένου (Archaeostoryteller, The Trivialist, exis, “Και η βιολογία είναι πολύ κουλ”, “Η ανθρωπολογία είναι πολύ κουλ” κ.ά.), έχει συνεντεύξεις από επιστήμονες ή σούπερ ενδιαφέροντες ανθρώπους, έχει δραστηριότητες, διαγωνισμούς, είναι απλά τέλειο και είναι (όπως με χαρά ανακαλύψαμε) όντως για κάθε ηλικία! Εκτός αυτού, είναι γεμάτο χρώματα και φοβερές εικονογραφήσεις από τη Ναταλία Μαυρωτά και πολλούς guest εικονογράφους σε κάθε τεύχος. 

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Φτιάξαμε τη σελίδα “Τα ζώα είναι πολύ κουλ άτομα”. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO
Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Κάναμε την έρευνα, σχεδιάσαμε τα υλικά και το κουτί, οργανώσαμε την παραγωγή και ήρθε στον κόσμο το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Παιχνίδι Ερωτήσεων.(Παγκόσμια Γεωγραφία edition!). Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO
Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Με τα πρώτα λεφτά που βγάλαμε, αποφασίσαμε να μεγαλώσουμε την ομάδα και να δίνουμε κι άλλο content! Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO

Αφότου πήρε μπρος και το περιοδικό −μην πάρουμε μια ανάσα, αλίμονο!−, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι επιτραπέζιο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, που ναι μεν να είναι γνώσεων και να μαθαίνεις καινούργια πράγματα, αλλά να μην είναι από αυτά που κερδίζει μόνο όποιο άτομο ξέρει τα πάντα ενώ οι άλλοι νιώθουν ψιλοσκουπίδια σε κάθε γύρο. Να μπορείς να κερδίζεις και χωρίς να ξέρεις τέλεια γεωγραφία, αλλά κυρίως να είναι ωραίο σαν εμπειρία − να έχει αφορμές να ανοίξεις συζήτηση, να τσακωθείς και λίγο, να γελάσεις. Ήταν πρόκληση γιατί, όπως πάντα, δεν ήταν κάτι που είχαμε ξανακάνει.  

Κάναμε την έρευνα, σχεδιάσαμε τα υλικά και το κουτί, οργανώσαμε την παραγωγή και ήρθε στον κόσμο το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Παιχνίδι Ερωτήσεων (Παγκόσμια Γεωγραφία edition!). 

Παράλληλα, η δημιουργική ομάδα του content συνέχιζε να μεγαλώνει, το ίδιο και η ομάδα της αποθήκης και του σάιτ! Κοντεύουμε τα δέκα βιβλία και είμαστε στο 5ο τεύχος του περιοδικού μας. 

Πριν λίγο καιρό μας φιλοξένησε ως pop-up store η Δημοτική Αγορά Κυψέλης και ήταν η πρώτη φορά που είχαμε φυσική παρουσία κάπου. Γνωρίσαμε για πρώτη φορά από κοντά εκατοντάδες γεωγραφόπουλα, μιλήσαμε μαζί τους και συγκινηθήκαμε πολύ − μας έγινε σαφές ότι αυτή την επαφή τη θέλουμε πιο συχνά και αποφασίσαμε να κάνουμε μόνιμη την παρουσία μας στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, ανοίγοντας στις 9 Φεβρουαρίου το μικρούλι και γλυκούλι φυσικό μας κατάστημα! Να έρθετε να βρείτε βιβλιάρες, merch και το επιτραπέζιό μας ή απλά να πούμε καμιά κουβέντα». 

Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι αν σε έναν κόσμο χωρίς μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια τέτοια ιδέα θα έβρισκε ανταπόκριση. Το Αρχιγεωγραφόπουλο έχει τη δική του απάντηση: «Αν την τρέχαμε εμείς, ΝΑΙ, ΡΕ, θα βρίσκαμε τρόπο, αλλά μάλλον θα γινόταν με πολύ περισσότερο κόπο. Ο περισσότερος κόσμος δεν αντιλαμβάνεται πως ό,τι κακό και στραβό και αν έχουν το ίντερνετ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι κάπως σαν θαύμα το ότι υπάρχουν πια αυτά τα πράγματα − πριν από αυτό, όλα τα μέσα από τα οποία μπορούσε να αναδειχθεί το οτιδήποτε ή να εκφραστεί ο οποιοσδήποτε ήταν μόνο ιδιωτικά: τηλεόραση, ραδιόφωνο, εκδόσεις. Νιώθω πως πλέον υπάρχει μια πολύ πιο “δημοκρατική” −ας πούμε− διαδικασία που καθορίζει τι θα αναδειχθεί και τι όχι, κι αυτό είναι κάπως ελπιδοφόρο!» 

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Περισσότερο από την περιέργεια νομίζω είναι ο ενθουσιασμός να μοιραζόμαστε με άλλους ανθρώπους ό,τι μαθαίνουμε και θεωρούμε ότι αξίζει να το μάθει κι άλλος κόσμος γιατί έχει ενδιαφέρον. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO

— Και πώς μια σελίδα στο Facebook έφτασε να γίνει κάτι τόσο μεγάλο;
Ειλικρινά, ακόμη δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε, γιατί δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει κιόλας. Όμως αν κάποιο άτομο που διαβάζει αυτήν τη συνέντευξη έχει απάντηση σε αυτό και μας ακολουθεί καιρό, θα ήθελα πολύ είτε να στείλει μέιλ μέσω του σάιτ είτε να έρθει στο βιβλιοπωλείο να μου το πει!

— Είναι full-time job για εσάς; Πότε έγινε αυτό;
Για τα περισσότερα άτομα της ομάδας, ναι. Έγινε σταδιακά, ακολουθώντας απλά τις ανάγκες που προέκυπταν με βάση το τι θέλαμε να κάνουμε. Πήρε έναν χρόνο να γίνουμε από ένα άτομο δύο, και άλλο τόσο μέχρι να βγαίνει τουλάχιστον ένας full-time μισθός. Μέσα στα τελευταία δύο χρόνια, έχουμε φτάσει να είμαστε 15 άτομα ομάδα! 

— Η συμπερίληψη βοήθησε τη σελίδα να μεγαλώσει;
Νιώθω πως η σωστή λέξη δεν είναι ακριβώς η συμπερίληψη όσον αφορά στο τι βοήθησε τη σελίδα να μεγαλώσει − είναι η τρυφερότητα. Από την αρχή η πρόθεση ήταν σαφής: μας νοιάζει να καταλάβετε τι λέμε. Δεν υπάρχουν χαζές ερωτήσεις. Δεν θα κρίνει κανείς κανέναν αν δεν ξέρει κάτι. Είστε ευπρόσδεκτοι να μοιραστείτε. Δεν είμαστε ρομπότ αλλά άνθρωποι. Αν διαφωνούμε, δεν χρειάζεται απαραιτήτως και να μισιόμαστε ή να ξεσκιζόμαστε στα σχόλια. Όλο αυτό δημιούργησε ένα κλίμα που έκανε εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους άτομα να νιώσουν ότι «χωράνε» στο ίδιο μέρος! 

— Πείτε μας λίγα πράγματα για την κοινότητα που έχετε δημιουργήσει. Ποιο είναι το πιο όμορφο πράγμα που έχει προκύψει μέσα από αυτό;
Αυτό το απαντώ ως Αρχιγεωγραφόπουλο γιατί για κάθε άτομο της ομάδας μπορεί η απαντήση να είναι διαφορετική. Θα πω το εξής: Κλαίω από συγκίνηση κάθε τρεις και λίγο. Μπορεί να είναι ένα μήνυμα που λέει «να, εδώ, παίζουμε το επιτραπέζιό σας σε ένα οικογενειακό τραπέζι και έχουμε περάσει τέλεια, να είστε καλά» ή μια φωτογραφία με παιδάκια που διαβάζουν το περιοδικό μας με τους γονείς τους, και το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι απλά μπήκαν στη διαδικασία να μας στείλουν για να πουν μια καλή κουβέντα και να χαρούμε, χωρίς να έχουν καμία υποχρέωση, είναι κάτι που με κάνει να νιώθω τρομερή ζεστασιά. Είναι απλά απερίγραπτο, δεν ξαναείχα ποτέ επαφή και επικοινωνία με τόσα πολλά και διαφορετικά άτομα καθημερινά ώστε να έχω βιώσει κάτι αντίστοιχο. Για μένα λοιπόν αυτό είναι το πιο όμορφο πράγμα που έχει προκύψει μέσα από αυτό. Ότι συνειδητοποίησα πως οι άνθρωποι δεν είναι γενικά όσο φρικτοί τους είχα στο μυαλό μου παλιότερα, ή τουλάχιστον είναι και πάρα πολύ γλυκούληδες ταυτόχρονα, πανάθεμά τους! Υπάρχει απίστευτη καλοσύνη και δεν την πολυέβλεπα. Κι αυτή η συνειδητοποίηση μου έχει αλλάξει τη ζωή προς το καλύτερο. Έχω άλλη όρεξη και νιώθω περισσότερη αγάπη μέσα μου και γύρω μου. 

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν τη διάθεση να εμπλουτίσουν τις γενικές τους γνώσεις, αλλά από πού ξεκινάς; Είναι πολύ χαοτικό! Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO
Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Βιβλιοπωλείο Γνώσεων υπάρχει στον κόσμο για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: Δεν υπήρχε ένα βιβλιοπωλείο (τουλάχιστον που να γνωρίζουμε) που να έχει μόνο βιβλία γνώσεων που διαβάζονται εύκολα. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO
Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Βιβλιοπωλείο Γνώσεων. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO

— Τι πιστεύετε ότι έκανε τη σελίδα αυτή τόσο αγαπητή που σήμερα μιλάμε για το πρώτο σας φυσικό κατάστημα;
Το ότι κάπως υπάρχει ένα νοιάξιμο σε όλο αυτό, και το νοιάξιμο αυτό είναι ειλικρινές και ο κόσμος το αντιλαμβάνεται. Δεν είναι κάτι που έχει χτιστεί κυνηγώντας likes με κάθε κόστος, βάζοντας τον κόσμο να πλακώνεται στα σχόλια επίτηδες. Δεν μας αφορά αυτό, μας αφορά οι άνθρωποι να γουστάρουν και να ενθουσιάζονται και να μαθαίνουν και να χαίρονται. Να αλληλοεμπνεόμαστε και να ανοίγουμε ωραίες συζητήσεις. Να έχει νόημα. Αυτό φαίνεται να έχει εκτιμηθεί!

— Ποια ήταν η βασική δυσκολία που αντιμετωπίσατε στην αρχή και ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει ως τώρα;
Το πιο δύσκολο είναι το οικονομικό κομμάτι, γιατί όταν θες να κάνεις τα πάντα −και ποστς και περιοδικό και TikTok και επιτραπέζιο και βιβλιοπωλείο και events και ποιος ξέρει τι άλλο− χρειάζεται να βάλεις στη φάση κόσμο που θα δουλεύει γι’ αυτά. Αυτός ο κόσμος πρέπει να πληρώνεται. Κάθε νέο πράγμα που κάνουμε θέλει επίσης λεφτά για να φτιαχτεί. Ναι μεν βγαίνουν μέχρι στιγμής, αλλά είναι πολύ αγχωτικό όλο αυτό αν δεν έχεις μια οικονομική καβάτζα σε περίπτωση που σκάσει μια δύσκολη φάση. Και το ζήσαμε πάνω από μία φορά μέσα σε αυτά τα 4 χρόνια − πολύ δύσκολο και ψυχοβγαλτικό! Θα μου πεις “ε, κρατήστε κι εσείς λίγα λεφτά στην άκρη σιγά σιγά, αντί να τα βάζετε όλα σε κάποιο νέο πρότζεκτ!”, αλλά αυτό είναι και λίγο βαρετό σαν λογική. Μάλλον τελικά η βασική δυσκολία είναι ότι θέλουμε να κάνουμε τα πάντα και μάλιστα ταυτόχρονα. 

— Πιστεύετε ότι η περιέργεια είναι η κινητήριος δύναμη αυτής της ομάδας;
Περισσότερο από την περιέργεια νομίζω είναι ο ενθουσιασμός να μοιραζόμαστε με άλλους ανθρώπους ό,τι μαθαίνουμε και θεωρούμε ότι αξίζει να το μάθει κι άλλος κόσμος γιατί έχει ενδιαφέρον. Βέβαια, πέρα από αυτό, αν το δούμε σε πιο ανθρώπινο επίπεδο, η κινητήριος δύναμη της ομάδας είναι ότι θέλουμε να μπορούμε να ζούμε κάνοντας κάτι το οποίο δεν σιχαινόμαστε, σε ένα περιβάλλον που δεν είναι χάλια και που δεν μας κάνει να σιχτιρίζουμε κάθε μέρα που ξυπνάμε και πάμε στη δουλειά. Είναι πολύ σπάνιο αυτό, να μη μισείς τη δουλειά σου και τους συναδέλφους σου, και να δουλεύεις σε κάτι που είναι φωτεινό και σου θυμίζει πως δεν είναι όλα σκατά. Όταν ξεκίνησε όλο αυτό από ένα άτομο, η κινητήριος δύναμη ήταν διαφορετική από αυτή που είναι τώρα που είμαστε ομάδα: τότε ήταν η ανάγκη ενός ατόμου για μια δημιουργική διέξοδο που έτυχε να τροφοδοτείται και από έναν ασυγκράτητο ενθουσιασμό για τους ανθρώπους και για ό,τι υπάρχει στον πλανήτη. Τώρα όμως που το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ δεν είναι απλά το Αρχιγεωγραφόπουλο, αλλά μια ολόκληρη ομάδα, που αποτελείται από υπερταλαντούχα και γλυκά άτομα, το καθένα με το δικό του, μοναδικό spark, η κινητήριος δύναμη είναι μια πιο συλλογική υπόθεση − να συντηρηθεί και να ανθήσει μια συνθήκη που θα μας επιτρέπει να είμαστε καλά και να κάνουμε καλό. 

Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ: Το Αρχιγεωγραφόπουλο μίλησε Facebook Twitter
Εκτός από τα δικά μας είχαμε πολλά βιβλία να προτείνουμε. Φωτ.: Δημήτρης Καπάνταης/SOOC/LiFO

— Ποιο είναι το όνειρό σας σε σχέση με το βιβλιοπωλείο αλλά και σε σχέση με τα υπόλοιπα πρότζεκτ που τρέχετε;
Το ΠΟΛΥ ΚΟΥΛ Βιβλιοπωλείο Γνώσεων υπάρχει στον κόσμο για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: Δεν υπήρχε ένα βιβλιοπωλείο (τουλάχιστον που να γνωρίζουμε) που να έχει μόνο βιβλία γνώσεων που διαβάζονται εύκολα. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν τη διάθεση να εμπλουτίσουν τις γενικές τους γνώσεις, αλλά από πού ξεκινάς; Είναι πολύ χαοτικό! Και δυστυχώς το σχολείο δεν μας έμαθε να μαθαίνουμε. Εμείς λοιπόν θέλαμε να έχουμε σε ένα μέρος έναν κατάλογο βιβλίων που να αποτελεί μια καλή αφετηρία για όσα άτομα θέλουν να μάθουν πράγματα για πράγματα! Ιστορία, γεωγραφία, φύση, ζώα, διάστημα, ιστορία της τεχνολογίας, επιστήμες, ανθρώπινο σώμα, ψυχολογία… Τώρα που θα έχουμε και φυσικό κατάστημα, θα μπορούμε να μιλάμε και απευθείας με τον κόσμο, να το κάνουμε ακόμη πιο εύκολο!

— Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Ουφ, από πού να το πιάσουμε! Θέλουμε να φτιάξουμε μια εφαρμογή που θα κάνει διασκεδαστική καθημερινή συνήθεια το να μαθαίνει κανείς καινούργια πράγματα, θέλουμε να εξερευνήσουμε περισσότερο το κομμάτι των επιτραπέζιων και άλλων διασκεδαστικών εμπειριών που έχουν και εκπαιδευτική αξία, αλλά κυρίως θέλουμε να έχουμε περισσότερη φυσική παρουσία: Να γνωρίσουμε, αν γίνεται, όλους τους ανθρώπους που μας ακολουθούν, μας στηρίζουν και μας αγαπάνε, να τα πούμε και να αγκαλιαστούμε, να τους κεράσουμε κατιτίς, να νιώσουμε κι από κοντά όλο αυτό που έχει χτιστεί όλο αυτό τον καιρό στο ίντερνετ. Είναι ένα άλλο επίπεδο συγκίνησης.

Από την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου η «Γεωγραφία είναι πολύ κουλ» ανοίγει το πρώτο της φυσικό κατάστημα μέσα στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης.
Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σάβ. 12:00-20:00

Site: poli.cool
Facebook: geografitness
Insta: geografitness/
TikTok: @coolbooks.gr

Βιβλίο
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί 60.000 άτομα ακολουθούν μια ελληνική σελίδα γεωγραφίας στο Facebook;

TV & Media / Γιατί 60.000 άτομα ακολουθούν μια ελληνική σελίδα γεωγραφίας στο Facebook;

Από το Λιχτενστάιν που παράγει 60 εκατομμύρια μασέλες τον χρόνο, μέχρι τους κλιματικούς μετανάστες του Τουβαλού, το να μαθαίνεις για τον κόσμο μέσα από fun facts είναι πραγματικά μια εθιστική διαδικασία.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Desired Landscapes Pocket Space: Το νέο καλά κρυμμένο βιβλιοπωλείο του κέντρου

Βιβλίο / Το νέο βιβλιοπωλείο του κέντρου είναι κρυμμένο σε μια στοά γεμάτη με αστικούς μύθους

Η Νατάσσα Παππά είναι μια νέα Αθηναία που τα τελευταία δέκα χρόνια μέσα από την έρευνά της, τα έντυπα-εναλλακτικούς οδηγούς πόλης και τις ξεναγήσεις που διοργανώνει έχει μάθει τις στοές της Αθήνας όπως λίγοι τις ξέρουν. Και μόλις έφτιαξε το Desired Landscapes Pocket Space, το βιβλιοπωλείο και έδρα του εκδοτικού της, στην αγαπημένη της στοά Ανατολής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η θέση της Ελλάδας στον σημερινό παγκόσμιο χάρτη

Βιβλίο / Η «Δύναμη της Γεωγραφίας» και η θέση της Ελλάδας στον σημερινό παγκόσμιο χάρτη

Έχοντας μελετήσει βαθιά τον Θουκυδίδη και γνωρίζοντας τον ρόλο της γεωγραφίας στις σύγχρονες αναλύσεις, ο δημοσιογράφος και πολιτικός αναλυτής Τιμ Μάρσαλ αναλύει στη «Δύναμη της Γεωγραφίας» ποια είναι η σημαίνουσα θέση της Ελλάδας ανάμεσα σε άλλες κεντρικές περιοχές του παγκόσμιου χάρτη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

The Book Lovers / Θανάσης Καστανιώτης: «Αν έκανα ένα δείπνο για συγγραφείς, δίπλα στον Χέμινγουεϊ θα έβαζα τη Ζυράννα Ζατέλη»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον εκδότη Θανάση Καστανιώτη για την μεγάλη διαδρομή των εκδόσεών του και τη δική του, προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή σχέση με τα βιβλία και την ανάγνωση.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Γουσταύος Κλάους στη χώρα του κρασιού: Μια γοητευτική βιογραφία του Βαυαρού εμπόρου

Βιβλίο / Γουσταύος Κλάους: Το γοητευτικό στόρι του ανθρώπου που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Το βιβλίο «Γκούτλαντ, ο Γουσταύος Κλάους και η χώρα του κρασιού» του Νίκου Μπακουνάκη είναι μια θαυμάσια μυθιστορηματική αφήγηση της ιστορίας του Βαυαρού εμπόρου που ήρθε στην Πάτρα στα μέσα του 19ου αιώνα και δημιούργησε την Οινοποιία Αχαΐα.
M. HULOT
Η (μεγάλη) επιστροφή στην Ιαπωνική λογοτεχνία

Βιβλίο / Η (μεγάλη) επιστροφή στην ιαπωνική λογοτεχνία

Πληθαίνουν οι κυκλοφορίες των ιαπωνικών έργων στα ελληνικά, με μεγάλο μέρος της πρόσφατης σχετικής βιβλιοπαραγωγής, π.χ. των εκδόσεων Άγρα, να καλύπτεται από ξεχωριστούς τίτλους μιας γραφής που διακρίνεται για την απλότητα, τη φαντασία και την εμμονική πίστη στην ομορφιά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ