Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας

Facebook Twitter
0


«Αυτή η ταινία είναι συνδεδεμένη με πολύ ντροπή, και λυπόμαστε όλοι γι’ αυτό. Θέλουμε να ζητήσουμε προκαταβολικά συγνώμη για ό,τι ήταν αυτό που κάναμε.»

Terry Gilliam

Το βιβλίο «Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας» έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στο τεύχος Νοεμβρίου του 1971 στις σελίδες του Rolling Stone κι έγινε αμέσως επιτυχία.

H έκδοση του βιβλίου στα εβραϊκά

Το βιβλίο είναι ημι – αυτοβιογραφικό, μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, εγκαινιάζοντας το είδος το Gonzo Journalism. O συγγραφέας και δημοσιογράφος, Hunter S. Thompson και ο δικηγόρος του, Oscar Zeta Acosta, πηγαίνουν στο Λας Βέγκας, παίρνουν ναρκωτικά, καταστρέφουν δωμάτια ξενοδοχείων και εισβάλλουν σε ένα συνέδριο. Η καταστροφή και η απαξίωση είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας, γιατί ενδιάμεσα χωράει και το ξεκαρδιστικό χάος. Ο Thompson σχολιάζει το «τι σήμαινε η δεκαετία του ‘60» και «τι υπάρχει στο μέλλον».

Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές, Hunter SThompson και ο δικηγόρος του, Oscar Zeta Acosta


Δεν συνιστώ τα ναρκωτικά, το αλκοόλ, τη βία ή την τρέλα σε κανέναν, αλλά εμένα με βοήθησαν.

Hunter S. Thompson

Από τις επίσημες σημειώσεις της παραγωγής – εισαγωγή στην ταινία

Σκίτσο του Terry Gilliam


1971. ΗΠΑ. Ήταν τα χειρότερα χρόνια. Ήταν τα χειρότερα χρόνια. Ο Νίξον ήταν ακόμα στον Λευκό Οίκο. Η Αμερική ήταν ακόμα στο Βιετνάμ. Η χρονιά ξεκίνησε με τον απόηχο του σοκ της διάλυσης των Beatles και με έναν μεγάλο σεισμό στη Νότια Καλιφόρνια. Τελείωσε με την ανάδειξη του Nixon ως «άντρα της χρονιάς» από το Time, ο οποίος εμφανίστηκε με τη μορφή μιας θυμωμένης, ανυπόμονης προτομής παπιέ μασέ, ένα κολλάζ με τρομαχτικούς τίτλους εφημερίδων σχετικά με την κατάσταση της χώρας.

Ο Terry Gilliam καίει την κάρτα μέλους της Ένωσης Συγγραφέων Αμερικής μετά από διαφωνία σχετικά με την πατρότητα του σεναρίου.

Η εξαφάνιση του Oscar Zeta Acosta

Ο Oscar Zeta Acosta εξαφανίστηκε το 1974 καθώς ταξίδευε προς το Μεξικό. Ο γιος του, Marco Acosta, πιστεύει ότι ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που του μίλησε. Το Μάιο του 1974 ο Acosta τηλεφώνησε στο γιο του και του είπε ότι «ετοιμαζόταν να μπει σε ένα σκάφος γεμάτο με άσπρο χιόνι». Ο γιος του αργότερα είπε ότι «το πτώμα του δεν βρέθηκε ποτέ, αλλά υποθέτουμε ότι, με τους ανθρώπους που συσχετιζόταν, θα έμπλεξε σε καβγά και θα κατάφερε να σκοτωθεί.» (via)

Ο Thompson έγραψε νεκρολογία για τον Acosta με τίτλο "Fear and Loathing in the Graveyard of the Weird: The Banshee Screams for Buffalo Meat". Εκεί περιγράφει τον Acosta ως έναν ισχυρό δικηγόρο που ήταν εξαρτημένος από αμφεταμίνες και LSD-25. H νεκρολογία έχει βιτριολικές και συγκινητικές περιγραφές αλλά σε γενικές γραμμές τον περιγράφει ως έναν άντρα που ένιωθε καταδικασμένος μάρτυρας και προορισμένος για Μεσσίας, αλλά αυτό που τον κατέστρεψε ήταν η ανικανότητά του να κάνει οτιδήποτε από τα δύο. Ο Thompson έγραψε τη νεκρολογία ως απάντηση σε φήμες που έλεγαν ότι ήταν ακόμα ζωντανός στο Μαϊάμι. (via)

Behind the scenes

 

“Some may never live, but the crazy never die.” 
 Hunter S. Thompson

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Φάνη, ψηλά το κεφάλι!

Βιβλίο / Φάνη, ψηλά το κεφάλι!

Το πρώτο βιβλίο του Φάνη Παπαδημητρίου είναι μια συγκινητική εξομολόγηση για το ατύχημα στα 19 του που τον καθήλωσε σε αμαξίδιο, την πάλη του με τον τζόγο και τον αγώνα που έδωσε να ξαναφτιάξει τη ζωή του «μετά το τσουνάμι που ήρθε και τα σάρωσε όλα».
M. HULOT
«Τι ωραίο πλιάτσικο!»: Όταν η «αργόσχολη» τάξη εργάζεται σκληρά για το Κακό

Το πίσω ράφι  / «Τι ωραίο πλιάτσικο!»: Όταν η «αργόσχολη» τάξη εργάζεται σκληρά για το Κακό

Πιστή στην κλασική μορφή του μυθιστορήματος, αλλά ταυτόχρονα ανατρεπτική και μεταμοντέρνα, η καυστική σάτιρα του Τζόναθαν Κόου για τη βρετανική άρχουσα τάξη των αρχών της δεκαετίας του ’90 διαβάζεται μονορούφι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
ΕΠΕΞ Γυναικείες φωνές από διαφορετικά μέρη του κόσμου

Βιβλίο / Από τη Μαλαισία μέχρι το Μεξικό: 5 νέα βιλία που αξίζει να διαβάσετε

5 συγγραφείς από διαφορετικά σημεία του πλανήτη χαράζουν νέους δρόμους στη λογοτεχνία. Ανάμεσά τους, η Τζόχα Αλχάρθι που κέρδισε το Booker και η βραβευμένη με Πούλιτζερ Κριστίνα Ριβέρα Γκάρσα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Αρχαιολογία / Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Η διακεκριμένη ιστορικός Mary Beard στο βιβλίο της «Οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες. Οι ηγεμόνες του αρχαίου ρωμαϊκού κόσμου», παρουσιάζει τη ζωή και το έργο των αυτοκρατόρων μέσα από ανεκδοτολογικές αφηγήσεις και συναρπαστικές λεπτομέρειες, που θυμίζουν απολαυστικό μυθιστόρημα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια εστιάζει στον ρόλο των δούλων, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στη σεξουαλική ζωή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων.
M. HULOT
Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Βιβλίο / Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Από την Αμοργό ως την Αλεξανδρούπολη και από την Ξάνθη ως τη Μυτιλήνη, τα μικρά βιβλιοπωλεία αποκτούν για πρώτη φορά συλλογική φωνή. Βιβλιοπώλες και βιβλιοπώλισσες αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

O Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ