Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter
38

Το Google είναι απαραίτητο εργαλείο της σύγχρονης ζωής εδώ και πολλά χρόνια, αλλά έχει και κρυφές χάρες που αποκαλύπτονται σιγά σιγά. Η Renee DiResta χρησιμοποιώντας την αυτόματη συμπλήρωση των αναζητήσεων αποκάλυψε ότι η μαγική μηχανή αποκαλύπτει και το δημόσιο αίσθημα για πολλά (όλα;) τα θέματα.

Για παράδειγμα, η πληκτρολόγηση της φράσης "why is Greece so..." καταλήγει στις εξής προτάσεις:

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Οπότε, στην περιοχή που ζω εγώ (Καλιφόρνια), οι άνθρωποι αναρωτιούνται γιατί η Ελλάδα είναι τόσο μικρή/ακριβή/σημαντική. Το μικρή είναι διασκεδαστικά ηλίθια ερώτηση, αλλά για το ακριβή, αναρωτιόμαστε κι εμείς οι ίδιοι.

Μια ελαφριά παραλλαγή της ερώτησης αποκαλύπτει τα εξής:

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Γιατί είναι τόσο φτωχή; Γιατί βρίσκεται σε κρίση; Και πάλι στην τρίτη θέση: γιατί πρέπει να μας νοιάζει;

Η καημένη Αθήνα, είναι γνωστή και για κάτι άλλο, πέρα από την Ακρόπολη. Η δεύτερη ερώτηση όμως αποκαλύπτει τη γιγαντιαία τρικυμία που υπάρχει στα μυαλά όσων κατάφεραν κακήν κακώς να τελειώσουν το σχολείο.

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Η επόμενη ερώτηση έχει να κάνει με τους Έλληνες, και αυτό που εμφανίζεται πρώτο είναι η αγάπη για τη θρησκεία. Στην τρίτη θέση, πάλι η απορία: θυμίστε μας γιατί είναι σημαντικοί;

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Αυτά λοιπόν πιστεύουν οι Καλιφορνέζοι για τους Έλληνες: είναι φτωχοί, θρησκόληπτοι, έχουν βρόμικη πρωτεύουσα και τέλος πάντων, γιατί είναι τόσο σημαντικοί;

Ας δούμε τώρα τι πιστεύουν οι Έλληνες για τους Αμερικανούς:

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Μια ερώτηση με πολλή φαντασία. Αλήθεια, γιατί; Η απάντηση είναι η εξής:

«Είναι πολλά τα ευρήματα που θα μπορούσαμε να σας παρουσιάσουμε αλλά θα ήταν κουραστικό, το σημαντικό είναι πως στο Νότιο Αιγαίο παίζεται ένα βρόμικο πιθανός "ενεργειακό" παιχνίδι και ίσος [sic] μια βίαιη γεωλογική αναταραχή βοηθούσε κάποια σκοτεινά συμφέροντα. Όλα όμως τα ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά !»

Δηλαδή, δεν έχουμε ιδέα για τι πράγμα προειδοποιούμε.

Το άλλο που ξέρουμε για τους Αμερικάνους είναι το εξής:

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Πήγαν στο φεγγάρι, αλλά ίσως και δεν πήγαν στο φεγγάρι. Ίσως πρέπει να περάσουν άλλα σαράντα χρόνια για να πειστούμε. Σίγουρα όμως πήγαν στο Βιετνάμ.

Μία μόνο ερώτηση για τους Άγγλους:

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Και τώρα, ας περάσουμε στα κοινωνικά. Γιατί οι άντρες προτιμούν τις μεγαλύτερες; Γιατί προτιμούν τις μικρότερες; Αυτή είναι η καλύτερη απόδειξη για το ότι δεν προτιμούν τίποτα από τα δύο, αλλά ότι ο καθένας μας πιστεύει ότι η ζωή του είναι ο κανόνας.

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

Και τώρα, για τη δική σας διασκέδαση και μόνο, οι πιο συχνές ερωτήσεις για πολλά σημαντικά θέματα:

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

Δείτε πώς το Google ξεσκεπάζει όλα τα στερεότυπα Facebook Twitter

 

 

 Άλλη ερώτηση;

Βιβλίο
38

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

17 σχόλια
γιατί η Κατερίναγιατί η Κατερίνα δεν είναι στην Ελένηγιατί λείπει η Κατερίνα από την Ελένηγιατί έφυγε η Κατερίνα από την Ελένηγιατί λείπει η Κατερίνα Ζαρίφη από την Ελένηγιατί αποχώρησε η Κατερίνα Καινούργιου από το όλα παίζουν//πολλές οι ανησυχίες!
Why Greece needs Syriza to win and Europe can still reach a dealcan't just print drachmasΓιατί η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει στην ευρωζώνη δεν μπορεί απλά να τυπώσει δραχμέςείναι σεισμογενής χώραWhy is Athensso ugly so famousbetter than spartanamed after athenaΓιατί_δεν έρχεσαι ποτέ όταν σε θέλωτα μάτια σου εγώ έχω φιλήσειέχω εσένα-γιάννης πλούταρχοςο βαρουφάκης γράφει το όνομα του με ένα νWhy are Greekletters used in mathsurnames so longelections importantstatues hairlessHellas is_the greek word forgreecein which countryall inmetal iscomingforeverdevil musicnot deadγιατί οι γυνγυναίκες αγαπούν τους άντρες με κοιλίτσαξυρίζουν σαν...τρελές το πρόσωπό τουςξυρίζουν το πρόσωπο τουςερεθίζονται από τους ένστολουςτι είναι το αεπαγάπητο eurogroupτο dropbox
Από Αθήνα: greeks are greeks are hotgreeks are lazygreeks are slavsgreeks are not white Άρα η κοινωνική αναπαράσταση του Ελ ( :P ) είναι: καυτός, τεμπέλης, σκουρόχρωμος Σλάβος!Ντρέπομαι που το λέω: Το greeks are lazy το έχω ψάξει κι εγώ για να δω τι κράξιμο μας ρίχνουν! :P
η αυτόματη συμπλήρωση του google (όπως και τα αποτελέσματα) δε λαμβάνει υπόψη της μόνο τι ψάξανε όλοι οι άλλοι, αλλά και τι έχεις ψάξει/είδες εσύ. Είναι εξαιρετικά πολύπλοκος ο αλγόριθμος γιατί έχει σαν στόχο να μαντέψει το αποτέλεσμα που ψάχνεις *πραγματικά* (και όχι απλά αυτό που πατάς).
Α δηλαδή τα συμπεράσματα βγαίνουν λαμβάνοντας υπ'όψη τις ίδιες παραμέτρους και για τις 2 χώρες όπως κοινωνικές ομάδες, ηλικία, αριθμός χρηστών κτλ που χρησιμοποιούν google chrome άντι για άλλο browser. Έτσι διαμορφώνεται το λαικό αίσθημα λοιπόν.
θεωρώ την προσφώνησή σου ειρωνική και εριστική,ενώ απλώς εννοώ ότι τέτοια ποστ προφανώς χωρίς κανένα έρμα, διαμορφώνουν εντυπώσεις στους αναγνώστες σου.Εκτός από αγενής η απάντησή σου συνεχίζει το ίδιο λάθος μην καταλαβαίνοντας αυτό που σου λέω.Από που προκύπτει ότι η γεννήτρια του γκούγκλ αντικατοπτρίζει στερότυπα ή το λαικό αίσθημα;Και αυτά αντικείμενο στατιστικής έρευνας είναι αν θες να τα εκτιμήσεις και όχι να εντυπωσιάσεις ή να λαικίσεις.(θα ήταν πολύ πιό χρήσιμο να μας εξηγούσες πως βγαίνουν αυτές οι αυτόματες επιλογές. Το έχουν πλήκτρολογήσει χίλιοι άνθρωποι ας πούμε; 29; 1;)
Πλάκα μου κάνεις; Αυτό το ερώτημα το έχω κάνει σε πολύ κόσμο. Χωρίς πλάκα, με μπερδεύει. Η προσωπική μου απάντηση είναι εν τέλει: γιατί αυτοί που έφτιαξαν τους κανόνες είχαν τρικυμία εν κρανίω. Γι' αυτό είναι νηστίσιμο να φας αστακό, χαβιάρι και σοκολάτα υγείας και μη νηστίσιμο να φας ένα τοστ. Η βλακεία στο τετράγωνο.
Εχει χαθεί το αρχικό νόημα της νηστίας. To λάδι θεωρούνταν και θεωρείται είδος απαραίτητο και βασικό για το μαγείρεμα. Η ελιά δεν θεωρείται. Με την νηστεία στερείσαι τα βασικά και τα "αμαρτωλά", υποτίθεται χωρίς να περιορίζεσαι μόνο στο φαγητό(πχ περιορισμός στο να καπνίζεις, να βρίζεις, αποχή απο σεξ κλπ). Με αυτό που πραγματικά γελάω είναι με τα προϊόντα τύπου "νηστίσιμο τυρί", εδώ υπάρχει τρελή υποκρισία.
Σωστό, δεν είναι πάντως λιγότερο υποκριτικό από το να νηστεύουν πολλοί για να "αποτοξινωθούν". Η πλάκα είναι πως οι περισσότεροι συνήθως παχαίνουν, γιατί το ρίχνουν στα ψωμιά και τους χαλβάδες.Πάντως τόσο το γάλα όσο και το σεξ είναι από τα πλέον απαραίτητα πράγματα για την σωματική/ψυχική υγεία. Δεν κάνουν κακό σε κανένα και δεν τα κόβω για κανέναν. Ειδικά το γάλα.
Και στα διάφορα ιντερνετικά forums αν δεις αμερικανούς να γράφουν, ακόμη κ'παιδιά για games, η σκέψη και η έκφρασή τους φαίνεται αιώνες μπροστά απ;o των Ελλήνων. Βέβαια, στην Ελλάδα παίζει και το πρόβλημα της κουτοπονηριάς, πολλοί έχουν βρει το κόλπο και το παίζουν χαζοί
p.s. να κάνω μια τολμηρή υπόθεση... Μου φαίνεται ότι η κουτοπονηριά κυριαρχεί σε κουλτούρες λούμπεν και λαϊκίστικες όπως είναι π.χ. αυτή των μαύρων στις ΗΠΑ, ή η δική μας. Νοοτροπίες που διαμορφώθηκααν υπό καθεστώτα δουλείας/ραγιαδισμού. Και ενώ σήμερα έχει καταργηθεί η σκλαβιά, παραμένει η κουτοπόνηρη νοοτροπία που κρατάει τους ανθρωπους σε χαμηλό επίπεδο. Όποιος πάει να ξεχωρίσει είναι "ψώνιο", κλπ. Και δυστυχως η επίσημες δομές της παιδείας, με την αδιανόητη επιβίωση της παπαγαλίας και την "έκθεση ιδεών" (να ζητείται από παιδιά 17 χρονών να λύσουν τα προβλήματα ητς ανθρωπότητας, χωρίς ούτε καν προετοιμασία ή βιβλιογραφία!), διαιωνίζουν την κατάσταση
@Maria: Δεν ηταν επιπόλαιη η χρήση της έκφρασης, το εννοώ το αιωνες πίσω. Το κυρίαρχο zeitgeist στην Ελλάδα (και δεν λέω για την αβαν γκαρντ) δεν εχει περάσει ακόμα το κατώφλι του 20ου αι., είναι pre-modern. Άντε, πες ότι έχει περάσει το στάδιο του κλασσικισμού και έχει αφομοιώσει τον ρομαντισμό. Δες π.χ. συνεχιζόμενη αγάπη νεοελλήνων για το μελό, οι περισσότεροι δυτικοί θα γέλαγαν με τα μελό που μας αρέσουν. Ή η σοβαροφάνεια κ' η ταύτιση του ανάλαφρου με κατι "ανάξιο ενδιαφέροντος"
Δηλαδή κατά τη γνώμη σου θα έπρεπε σαν τους -αιώνες μπροστά- Νεοϋορκέζους (και λοιπούς Δυτικούς) να έχουμε μια ζωή που στερείται νοήματος, να κάνουμε ανούσιες και εφήμερες σχέσεις για να μη μας πουν μελό και ρομαντικούς και να παίρνουμε πρόζακ για να νιώθουμε μια κάποια ηρεμία και ευτυχία; Ευχαριστώ, προτιμώ να μείνω αιώνες πίσω.
Συμφωνώ ότι υπάρχουν νοοτροπίες/κουλτούρες, αλλά νομίζω ότι, από τη μία, υπεργενικεύεις και απαξιώνεις έναν λαό στο σύνολό του (και δεν έχει σημασία ποιον), και από την άλλη εκθειάζεις έναν άλλον, οπότε διαφωνώ μαζί σου με την προσέγγιση αυτή. Θα απέχω απο κοινωνιολογικές αναλύσεις για τις οποίες έχω την προσωπική άποψη, αλλά καμία επιστημονική τεκμήριωση, οπότε τις κρατάω για μένα.
@Maria: Μιλώντας για κυρίαρχη νοοτροπία, αναγκαστικά γενικεύουμε. Εναλλακτικά ρεύματα υπάρχουν σε ολες τις κοινωνίες, αλλά δεν είναι κ'τόσο ακραίο πιστεύω να θεωρούμε ότι μια τάση είναι η επικρατεστερη. Επίσης, δεν χρειάζεται να είναι κανείς κοινωνιολόγος για να καταλάβει αυτά, η προσωπικη εμπειρία συχνά ειναι πιο διαφωτιστικη σε τόσο ανθρώπινα θέματα, όπου εμπλέκονται συναισθήματα κ'ποιοτικές κρίσεις@kiss my fanny 1) Δεν βρίσκω κακή τη σεξουαλική ελευθεριότητα, πιστευω οι Έλληνες παρα-είμαστε anal (χαλβαδες) και κουμπωμενοι σ'αυτό το θέμα, θα βοηθούσε λίγο ξεσαλωμα παραπάνω. Και να ήταν νορμάλ οι σχέσεις στην Ελλάδα, θα έλεγα οκ. Αλλά είναι βαθύτατα προβληματικές, με το ενδημικό πρόβλημα των οίκων ανοχής (δεν έχω δει αλλού τόσα πολλά νέα άτομα, μια χαρά εμφανησιακά, να πηγαίνουν τακτικά σε μπουρδέλα), το ελάχιστο φλερτ στα μπαρ, το πόσο ανεκτό είναι στην αντροπαρέα το να λες ότι ρίχνεις κέρατο στην γκόμενα σου, κλπ. 2) Δεν λέω ότι είανι τέλειοι οι Νεοϋορκέζοι και οι λοιποί δυτικοι, στο κάτω-κάτω περνάνε κ'αυτοι κρίση (οικονομικη κ'αξιών), ούτε καταδικάζω την Ελλάδα, στο χέρι μας είναι σαν λαός να εξελιχθούμε, βελτιώνοντας π.χ. την κριτική σκέψη και την παιδεία μας ώστε να γλιτώσουμε από την αφελεια που επισημαίνουν κ'άλλοι σχολιαστές. Έχουμε ομως και πολλά ατού που, κατά την γνώμη μου, δεν πρέπει να χάσουμε. Π.χ το οτι βρισκόμαστε μεταξυ Ανατολής και Δύσης πολιτιστικά έχει και πολλά θετικά, ανάλογα πώς θα το διαχειριστούμε. Αυτά σίγουρα δεν είναι μαύρο-άσπρο, από την άλλη όμως υπάρχει μια ιστορική εξέλιξη που αφορά κάποιους τομείς της ζωής, και που θέλοντας και μη όλοι την ακολουθούμε, άλλοι ως πρωτοπόροι, άλλοι πιο μετά
Πήγαινε στο Άμστερνταμ και θα δεις πολλούς νέους να πηγαίνουν σε οίκους ανοχής,δεν είναι μόνο "προνόμιο" των Ελλήνων, άσε που στην Ελλάδα το 90% των επισκεπτών οίκων ανοχής είναι αλλοδαποί διότι δυστυχώς δε βρίσκουν συντρόφους. Ακόμα κι έτσι να είναι όμως, σεξουαλική πράξη δεν είναι κι αυτή; Τι έγινε η σεξουαλική απελευθέρωση για την οποία μιλάς; Συγγνώμη αλλά αυτό που περιγράφεις μου μοιάζει με απεγνωσμένη κραυγή ανάγκης για κρεβάτι, σαν να προτρέπεις όλους εμάς να "ξεσαλώσουμε" σεξουαλικά λες κι αυτό θα μας κάνει καλύτερους ανθρώπους απλά και μόνο για να έχεις εσύ περισσότερες εμπειρίες. Το θέμα είναι αν θέλει κάποιος να είναι απελευθερωμένος σεξουαλικά να το θέλει ο ίδιος κι όχι να του επιβάλλεται σαν τη λύση στην πνευματική κορύφωση. Με το σκεπτικό αυτό οι πόρνες και οι πορνοστάρ είναι οι πιο πνευματικοί άνθρωποι. Γενικότερα, προωθείς πολύ αυτό το δυτικόφρων και ξενολάγνο στυλ που κατ'εμέ δείχνει την απόλυτη παρακμή του Έλληνα που νομίζει ότι θα γίνει καλύτερος αντιγράφωντας πάντα κάποιον άλλο αντί να προσπαθήσει να καταφέρει κάτι μόνος του και φυσικά βασίζεται στην ευκολία. Γιατί να διαβάσω, γιατί να μορφωθώ; Στην αμερική πηδιούνται και γίνονται καλύτεροι άνθρωποι άρα θα το κάνω κι εγώ. Πιο εύκολο μου ακούγεται. Έλεος απλά.
α. Αναγκαστικά θα γενικεύσεις σε ένα βαθμό, αλλά το 1ο σχόλιο είναι απόλυτο γι' αυτό και το σχολίασα.β. περί σεξουαλικής ελευθεριότητας ο λόγος. Συμφωνώ ότι πολλά ταμπού πρέπει να αλλάξουν, αλλά οι εκφράσεις που χρησιμοποιείς δε με παραπέμπουν σε κτ τετοιο ("το να ρίχνεις κέρατο στη γκόμενα σου¨ κτλ). Μάλλον το χάνουμε στις λέξεις στη μεταξύ μας συνεννόηση.
@Kiss_my_fanny: "...άσε που στην Ελλάδα το 90% των επισκεπτών οίκων ανοχής είναι αλλοδαποί διότι δυστυχώς δε βρίσκουν συντρόφους. Ακόμα κι έτσι να είναι όμως, σεξουαλική πράξη δεν είναι κι αυτή; Τι έγινε η σεξουαλική απελευθέρωση για την οποία μιλάς;"Επειδή έχω πάει μπουρδελότσαρκα (σόρυ Μαράκι για την έκφραση!) από περιέργεια για να κόψω φάση, γνωρίζω ότι δεν ισχύει καθόλου αυτό που λες. Σχεδόν όλοι οι πελάτες ήταν Έλληνες όπου έχω περάσει να δω, και μάλιστα νεαρής ηλικίας. Σε αντίθεση π.χ. με Λονδίνο οπου στους οικους ανοχής πάνε όντως οι ξενοι, οι γέροι κ'οσοι δεν βρισκουν εύκολα free γ****σι. Για το δεύτερο σκέλος, όχι δεν είναι σεξουαλική απελευθέρωση η μανία με τα μπουρδέλα, το αντιθετο, δείχνει μια κοινωνία καταπιεσμένη οπου το ευκαιριακό σεξ θεωρειται ταμπού. Το πρόβλημα αυτο με τους οίκους ανοχής έχω προσέξει ότι είναι μεγάλο no-no όταν πάω να ανοίξω σχετική συζήτηση, όμως είναι μια πολύ παθολογική κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπιστεί. "Έλεος απλά!"
"Επειδή έχω πάει μπουρδελότσαρκα (σόρυ Μαράκι για την έκφραση!) από περιέργεια για να κόψω φάση..." Ναι ξέρω, όλοι για φάση πηγαίνετε. Γιατί δεν πάτε για ένα σινεμά; Πιο πολλή φάση θα έχει. Αυτό για το 90% πάντως, το λένε οι ίδιες οι ιερόδουλες σε διάφορες συνεντεύξεις (όποτε ασχολούνται μαζί τους κάποιοι). Αλλά υποθέτω πως αφού έχεις πάει κάποιες φορές ξέρεις καλύτερα κι από τις ίδιες.Για ποια σεξουαλική απελευθέρωση και καταπιεσμένη κοινωνία μιλάς; Δηλαδή θα έπρεπε κατά τη γνώμη σου οι νέοι να προσπαθούν να βρουν ευκαιριακό σεξ με οποιαδήποτε σε όποιο κλαμπ γνωρίσουν; Συγγνώμη αλλά δεν είναι όλες οι κοπέλες πόρνες για να κάθονται σε όλους απλά για να ικανοποιήσουν τις ορέξεις των νέων κι ούτε θα τρελαθεί κάποιος αν δεν κάνει ευκαιριακό σεξ. Άσε που αν όλοι την έπεφταν στον καθένα θα έπεφταν βροχή οι μηνύσεις για σεξουαλική παρενόχληση. Εγώ πάλι έχω ακούσει τόσες κοπέλες (αλλά και άντρες) για τον χυδαίο τρόπο που την "πέφτουν" σε κοπέλες. Το ότι δε θέλουν κάποιοι να τους βλέπουν ως ένα κομμάτι κρέας δε δείχνει καταπιεσμένη προσωπικότητα, ούτε κάποια παθολογική κατάσταση. Ίσα-ίσα παθολογική κατάσταση είναι αυτό που περιγράφεις εσύ και λέγεται σεξομανία, ψάξ' το λιγάκι, καλό θα σου κάνει. Κούλαρε λίγο, που έζησες; Στην Ίμπιζα;
Google: γιατι οιγιατι οι ελληνες δεν αντιδρουνγιατι οι γυναικες ανοιγουν το στομα οταν βαζουν μασκαραγιατι οι σκυλοι κυνηγουν τις γατεςγιατι οι νεκροι ερχονται στον υπνο μας...Τι να σχολιασω; το 1ο που δηλώνει κοινωνική ανησυχία ή το 2ο που δηλώνει βλακεία;