«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος, η εισαγγελέας, Νέλσον και από πίσω τους οι μάρτυρες: Μάιζερ και Λάουτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη
1

Πρώτη φορά που βρέθηκα σε αίθουσα δικαστηρίου και ήταν ασφυκτικά γεμάτη.

Το άγχος μου διπλό: Από τη μία έπρεπε να καλύψω την πιο πολύκροτη δίκη της δεκαετίας κι από την άλλη έπρεπε να αντιμετωπίσω την αγοραφοβία μου. Ευτυχώς, κρυμμένη πίσω από τον φακό μου, ένιωθα κάπως προστατευμένη.

Αναρωτιόμουν αν ένιωθε κάποια στοιχειώδη προστασία δίπλα στον συνήγορό του και ο Λαρς Κοχ. Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας, ένστολος και σκυφτός, καθόταν στη θέση του κατηγορουμένου ακούγοντας τον Πρόεδρο του δικαστηρίου να εξιστορεί τα γεγονότα της 26ης Μαΐου στους ενόρκους: Ξεκινώντας από τη στιγμή που ο Κοχ πήρε την εντολή να απογειώσει το μαχητικό του αεροσκάφος για να βρεθεί πλάι στο υπό ομηρία επιβατικό της Lufthansa και καταλήγοντας στη στιγμή που πήρε την απόφαση να το καταρρίψει.

Γιατί 70.000 ζωές είναι σημαντικότερες από τις 164; Αυτό ήταν και το βασικό επιχείρημα της εισαγγελέως Νέλσον. Αφοσιωμένη στον σκοπό της, να στείλει τον πιλότο στη φυλακή με ποινή κάθειρξης αντίστοιχη της ανθρωποκτονίας 164 αθώων, πήγαινε πέρα-δώθε στους διαδρόμους της αίθουσας με τα χέρια ψηλά και ατάραχη όψη.

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο συνήγορος υπεράσπισης, Μπίγκλερ και από πίσω του ο μάρτυρας υπεράσπισης, Λάουτερμπαχ και ο κατηγορούμενος, Λαρς Κοχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO

Ο πανικός μου με είχε πια εγκαταλείψει για να τον διαδεχθεί ένας άλλος: Θα έριχνα κι εγώ τη ρουκέτα; Θα πάταγα το κουμπί;


Τη διέκοπτε μόνο ο Μπίγκλερ, ο συνήγορος του πιλότου που έθετε υπόψη των ενόρκων τη δύσκολη απόφαση που έπρεπε να πάρει ένας άνθρωπος ορκισμένος να προστατεύει την εθνική ασφάλεια. Ένα χρέος που ο πελάτης του ένιωσε πως έπρεπε να πληρώσει ακόμη και με το τίμημα της ζωής του ή/και της ελευθερίας του. Ο δικός του σκοπός δεν ήταν απλά να τον απαλλάξει από τις κατηγορίες αλλά να απαντήσει και σε μια σειρά από ηθικά ερωτήματα: Είναι 70.000 ζωές πιο σημαντικές από 164; Κι αν ναι, σε ποια περίπτωση; Και ποιος μπορεί να το αποφασίσει; Στα μαθηματικά, η αναλογία 70.000 έναντι 164 μοιάζει απλή. Μπροστά στον νόμο, όμως, το ζήτημα είναι πολύ πιο... kompliziert (περίπλοκο).

Σε αυτά τα ζητήματα κλήθηκε να απαντήσει και ο Λάουτερμπαχ, ένας ακόμη πιλότος της πολεμικής αεροπορίας.


Τον πλησίασα για να φωτογραφίσω τα παράσημα που βάραιναν το στήθος του όταν εκείνος εξηγούσε πως οι πιλότοι προετοιμάζονται μια ολόκληρη θητεία για να αντιμετωπίσουν καταστάσεις όπου το γενικό καλό απειλείται. Οι 70.000 ζωές, δηλαδή, των αθώων παρευρισκομένων στο γήπεδο Allianz Arena όπου ο τρομοκράτης είχε σκοπό να ρίξει το επιβατικό αεροσκάφος.

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου με αγριοκοίταξε. Είχα πλησιάσει παράτολμα στο εδώλιο. Έφυγα προς τα πίσω και παραλίγο να σκοντάψω στη Μάιζερ, τη μάρτυρα κατηγορίας που ερχόταν να καταθέσει.

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO


Η δική της μαρτυρία ήταν από την πλευρά των αθώων επιβατών του αεροσκάφους της Lufthansa. Ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους όχι από το χέρι του τρομοκράτη που την απειλούσε αλλά από το χέρι του πιλότου που είχε ορκιστεί να την προστατεύει.


Σιγή.

Ο Λαρς Κοχ σηκώθηκε. Ήταν η ώρα ν' απαντήσει κι εκείνος στις ερωτήσεις της εισαγγελέως αλλά και του συνηγόρου του. Αυτή η σιγή ήταν πιο τρομακτική από την αγοραφοβία μου. Οι 164 επιβάτες δεν ήταν αθώοι, είπε, αφού υπό τον έλεγχο των τρομοκρατών, μετατράπηκαν σε όπλο εναντίον 70.000 ανθρώπων.


Ο πανικός μου με είχε πια εγκαταλείψει για να τον διαδεχθεί ένας άλλος: Θα έριχνα κι εγώ τη ρουκέτα; Θα πάταγα το κουμπί;

(Όλα τα γεγονότα της δίκης είναι φανταστικά).

«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο συνήγορος Μπίγκλερ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο μάρτυρας Λάουτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Λαρς Κοχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η εισαγγελέας Νέλσον. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Λάπυτερμπαχ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η Μάιζερ. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο Πρόεδρος του δικαστηρίου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Η εισαγγελέας. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο κατηγορούμενος. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO
«Terror»: ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης, Γιώργος Οικονόμου. Φωτο: Εβίτα Σκουρλέτη / LiFO

Info

Η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Terror» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου σε αμφιθέατρο της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με «ενόρκους» τους φοιτητές. Η Εβίτα Σκουρλέτη κάλυψε φωτογραφικά κατ' αποκλειστικότητα τη δίκη.

Το δικαστικό θρίλερ «Terror» του Ferdinand von Schirach έρχεται από τις 21 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αθηνών για να βάζει κάθε Δευτέρα και Τρίτη τους θεατές στη θέση των ενόρκων, ώστε να αποφασίζουν για την τελική έκβαση της δίκης.

Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου

Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου

Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Sound Design: Χρήστος Τριανταφύλλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώτα Δημητριάδη

Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά

Παίζουν: Βασίλης Παλαιολόγος, Γιάννης Στεφόπουλος, Στέλιος Δημόπουλος, Βάσω Καβαλιεράτου, Κώστας Ανταλόπουλος, Νάνσυ Μπούκλη

Θέατρο Αθηνών (Βουκουρεστίου 10, 210 3312343)

Παραστάσεις από 21 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 12-18 €

Προπώληση από την Ticket Master

Θέατρο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ