«Run»: Ένα σκηνικό δοκίμιο για τον χρόνο στο Φεστιβάλ Αθηνών

«Run»: Ένα σκηνικό δοκίμιο για τον χρόνο με υλικά άγχους, ελευθερίας ή απόδρασης Facebook Twitter
Η παράσταση ξεκινά με το διάλειμμα κάποιων ηθοποιών που ετοιμάζουν την παράσταση "RUN". Φωτ.: @Christos Symeonidis
0

Μια ομάδα ηθοποιών/καλλιτεχνών προετοιμάζει μια παράσταση με θέμα την έλλειψη χρόνου. Μέσα σε ένα μεγάλο lounge, στη διάρκεια ενός διαλείμματος, οι συντελεστές συναντιούνται για ένα μικρό διάστημα ελεύθερου χρόνου, μια «παύση» φτιαγμένη από υλικά ονειροπόλησης, άγχους, ανειλημμένων υποχρεώσεων και καθηκόντων, δημιουργώντας στιγμές κενού, ελευθερίας ή απόδρασης. Η έλλειψη χρόνου, ένα ζήτημα που υπάρχει μέσα στον τρόπο που ζούμε όλοι, έγινε η αφορμή της παράστασης «Run» που παρουσιάζεται από τις 17 έως τις 20 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Εθνικό Θέατρο, στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος».

Ο σκηνοθέτης Γιώργος Βαλαής είχε την ιδέα της παράστασης μαζί με τη σκηνογράφο Ελένη Στρούλια και τη δραματουργό Γεωργία Κανελλοπούλου, αναγνωρίζοντας μια πραγματικότητα: πίσω από τα deadlines που πρέπει να προλάβεις, τα mail στα οποία πρέπει να απαντήσεις, τα εκατοντάδες πράγματα που πρέπει να φροντίσεις κάθε μέρα, υπάρχει μια διάχυτη στρεβλή αντίληψη για τη διαχείριση του χρόνου μας. Όλοι μας ζούμε μια βιαστική ζωή. Πολλοί από εμάς δεν έχουμε άλλη επιλογή. Προσπαθούμε να χωρέσουμε τα πάντα μέσα σε μία ημέρα. Υπάρχει πάντα μια βιασύνη από το ένα παρόν στο επόμενο. Το παράδοξο είναι ότι ενώ το παρόν δεν διαρκεί, αρχίζει να εμπεριέχει όλο και περισσότερες υποχρεώσεις, όλο και λιγότερη περισυλλογή. 

Όλοι μας ζούμε μια βιαστική ζωή. Πολλοί από εμάς δεν έχουμε άλλη επιλογή. Προσπαθούμε να χωρέσουμε τα πάντα μέσα σε μία ημέρα. Υπάρχει πάντα μια βιασύνη από το ένα παρόν στο επόμενο. Το παράδοξο είναι ότι ενώ το παρόν δεν διαρκεί, αρχίζει να εμπεριέχει όλο και περισσότερες υποχρεώσεις, όλο και λιγότερη περισυλλογή. 

Αυτό ισχύει και στην αληθινή ζωή, στην προετοιμασία μιας παράστασης, όπως σχεδόν σε όλες τις παραστάσεις που βλέπουμε. Η συγκεκριμένη βάζει ένα ερώτημα πραγματικό: Υπάρχει χρόνος σήμερα για να προετοιμαστεί μια παράσταση;

«Όχι. Τίποτα δεν αρκεί για να κάνεις μια καλή παράσταση, ίσως και γι' αυτό δεν την κάνεις ποτέ» λέει ο Γιώργος Βαλαής. «Ο χρόνος μαζί με το ανθρώπινο δυναμικό είναι τα πιο δύσκολα πράγματα που έχεις να διαχειριστείς, τουλάχιστον για μένα. Θέλω να συνεργάζομαι με ανθρώπους που παίρνουν τα ζητήματα της παράστασης προσωπικά, είναι δύσκολο ακόμη και για μένα να παίρνω τα πράγματα προσωπικά, το ξέρω.

Αν συνυπολογίσεις και το πώς είναι διαμορφωμένο το θεατρικό τοπίο, όπου όλοι κάνουν δυο και τρεις δουλειές για να ζήσουν, τα πράγματα γίνονται ακόμα δυσκολότερα και δυστυχώς μερικές φορές έχουν επιπόλαια αποτελέσματα. Πραγματικά ο χρόνος δεν φτάνει για να βυθιστείς σε κάποια πράγματα. Κανένας ηθοποιός δεν μπορεί να βυθιστεί αυτοστιγμεί μέσα στο περιεχόμενό του, χρειάζεται χρόνος». 

Όλα καταστρέφονται από τον χρόνο;

«Οι καλύτερες διατυπώσεις είναι οι αφηρημένες, οπότε, όπως το έθεσε ο Ηράκλειτος, ο χρόνος είναι ένα ποτάμι, δεν θα βουτήξεις ποτέ στα ίδια νερά, είναι ένα άνυσμα, έχει αρχή, αλλά δεν έχει τέλος, κανείς δεν ξέρει ποιος τον έθεσε σε λειτουργία, ο Θεός; Το Big Bang; Είναι η διάσταση μέσα στην οποία γεννιόμαστε και πεθαίνουμε. Ακόμη και στον μοντέρνο κόσμο μας, δεν υπάρχει τίποτα που να μην καταστρέφεται από τον χρόνο.

Αν κοιτάξει κανείς στον ουρανό θα δει τις λάμψεις αστεριών που έχουν πεθάνει, αν κοιτάξει γύρω του θα δει τον ρυθμό με τον οποίο τα πράγματα συμβαίνουν και μετά εξαφανίζονται, τη μεταφυσική της καθημερινής εμπειρίας. Ο χρόνος καταστρέφει τις προθέσεις μας, την ομορφιά και τέλος την ύπαρξή μας. Ταυτόχρονα όμως εμπεριέχει στιγμές χαράς, δημιουργίας και μιας νέας δυνατότητας των πραγμάτων. Η λεγόμενη τεχνολογική επιτάχυνση, που στην πραγματικότητα είναι μια βιασύνη, κάνει τα πράγματα να παλιώνουν πιο γρήγορα, η τεχνολογική βιασύνη δεν έχει φέρει μια καλύτερη εσωτερική αλλαγή στον άνθρωπο», λέει ο Γιώργος Βαλαής.

Run: Ένα σκηνικό δοκίμιο για το χρόνο με υλικά άγχους, ελευθερίας ή απόδρασης Facebook Twitter
Ο ρεαλιστικός χρόνος του διαλείμματός τους “σπάει” από τις αφηγήσεις τους, από παιχνίδια που παίζουν για να γεμίσουν τον χρόνο τους, από την πρόβα των υλικών της παράστασης που ετοιμάζουν. Φωτ.: @Christos Symeonidis

Ο χρόνος για τον σύγχρονο άνθρωπο αρχίζει να γεμίζει με υποχρεώσεις, με επιδόσεις, έχουμε χάσει τα κενά στον χρόνο μας, κενά μέσα στα οποία επαναδιαπραγματευόμασταν την ύπαρξή μας. Ο χρόνος μας τρέχει χωρίς κάποια κατεύθυνση. Η ζωή μας έχει γίνει πιο βιαστική, λιγότερο διορατική και πιο άσκοπη. Ταυτόχρονα εμείς οι ίδιοι γεμίζουμε τον κενό μας χρόνο συνεχώς με ένα περιεχόμενο, ακόμη και όταν μετακινείσαι με το μετρό παρατηρείς ανθρώπους να βλέπουν σειρές στο κινητό τους, ή μικρά video στα social media, πράγμα που το θεωρώ λίγο θλιβερό. Είναι σαν να μην παίρνει κανείς λίγο χρόνο για να παρατηρήσει τη ζωή που συμβαίνει γύρω του. Τι σημαίνει όμως ένα σκηνικό δοκίμιο για τον χρόνο;

«Το δοκίμιο είναι ένα λογοτεχνικό είδος το οποίο αναφέρεται σε ένα θέμα που μέχρι στιγμής δεν έχει λυθεί. Η παράσταση είναι μια σκηνική σύνθεση πραγμάτων που δεν την κάνουν ακριβώς ένα τυπικό θεατρικό έργο. Ξεκινά με το διάλειμμα κάποιων ηθοποιών που ετοιμάζουν την παράσταση "RUN". Ο ρεαλιστικός χρόνος του διαλείμματός τους “σπάει” από τις αφηγήσεις τους, από παιχνίδια που παίζουν για να γεμίσουν τον χρόνο τους, από την πρόβα των υλικών της παράστασης που ετοιμάζουν και από μια προβολή βίντεο και κειμένων που γίνεται ταυτόχρονα με τις δράσεις τους» λέει ο σκηνοθέτης.

Αναζητώντας τη χαμένη πλήξη

Τι είναι αυτό που μας λείπει; Ξέρουμε τι να κάνουμε τον ελεύθερο χρόνο που αναζητάμε, και τι νοσταλγούμε τελικά;

«Το μόνο πράγμα που νοσταλγώ είναι τα μεσημέρια στο σπίτι που μεγάλωνα όπου η ζέστη και η πλήξη που ένιωθα με οδήγησαν σιγά σιγά, σχεδόν ερήμην μου, να ανακαλύψω τον εαυτό μου. Η παιδική πλήξη είναι το υπαρξιακό κατώφλι για να βρεις τον εαυτό σου, να συναντηθείς με κάτι βαθύτερο που δεν εμπεριέχει πια την πλήξη αλλά τα βαθύτερα συστατικά του εαυτού σου. Είναι η πιο φυσική κατάσταση, είναι η πιο υγιής εμπειρία. Μόνο όταν αισθάνεσαι ότι ο υπόλοιπος κόσμος, η κοινωνία, είναι μακριά σου, είναι σχεδόν εναντίον σου, μπορείς να καταλάβεις τον εαυτό σου και τι πραγματικά θέλεις, και ν’ αποφασίσεις ότι δεν χρειάζεται να ακούς κανέναν άλλο.

Αυτός δεν είναι ένας χρόνος που χάνεται, είναι ένας χρόνος που μέσα του η ύπαρξη πάλλεται. Κάποιοι δεν αντέχουν, θέλουν να γεμίσουν αυτό το κενό με δραστηριότητες, με ένα περιεχόμενο έξω από τον εαυτό τους» λέει ο σκηνοθέτης, σημειώνοντας ότι αυτό που χάνουμε, αυτό που όλο και λιγοστεύει, είναι η διαχείριση των κενών στιγμών του χρόνου. Η διαχείριση αυτών των κενών στιγμών επαναδιατυπώνει το νόημα της ύπαρξής μας. Το όνειρό μας ότι είμαστε ένα ξεχωριστό άτομο που ζει σε έναν κατακερματισμένο από νόημα κόσμο. Μας λείπει όλο και περισσότερο να στοχαζόμαστε πάνω σε αυτό που μας συμβαίνει.

Ένα σκηνικό δοκίμιο για το χρόνο με υλικά άγχους, ελευθερίας ή απόδρασης Facebook Twitter
Φωτ.: @Christos Symeonidis

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από τη σημερινή εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα, αλλά και από τα «Τέσσερα κουαρτέτα» του Τ. Σ. Έλιοτ, τον «Εκκλησιαστή», και τα δοκίμια του φιλοσόφου Μπιουνγκ-Τσουλ Χαν «Η κοινωνία της κόπωσης» και «The Scent of Time». Τα βιβλία αυτά θέτουν κάποια ερωτήματα και έχουν μια διαφορετική κοσμοαντίληψη για τον χρόνο.

Ο Έλιοτ στα «Τέσσερα Κουαρτέτα» έχει μια θρησκευτική αντιμετώπιση του χρόνου, ο χρόνος γι' αυτόν είναι μια σχέση και μια αίσθηση που, όσο και αν την τεμαχίζουμε σε παρελθόν, παρόν και μέλλον, αυτή παραμένει ένα αδιάκοπο παρόν, μια πνευματική παρουσία που συνομιλούμε μαζί της πάντα.

Στην «Κοινωνία της κόπωσης» ο Μπιουνγκ-Τσουλ Χαν μιλά για τη μετατροπή του ανθρώπου σε ένα επιδοσιακό υποκείμενο, σε έναν επιχειρηματία του εαυτού του. Ο αυξανόμενος φόρτος εργασίας κάνει την αντίληψή μας αποσπασματική και διασκορπισμένη. Ο χρόνος χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο για την αποδοτικότητά του, για τα οικονομικά οφέλη που έχει ή που θα φέρει.

Στο «Scent of Time» (αμετάφραστο στα ελληνικά) ο Χαν μιλάει για το άρωμα του χρόνου, ένα άρωμα που στήνει τη σκαλωσιά της ζωής μας, μιλάει για τα κενά του χρόνου μέσα από τα οποία αναδύεται η ύπαρξή μας. Ήταν η βασική επιρροή της παράστασης μαζί με τον Έλιοτ.

Στον «Εκκλησιαστή» (κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης) ο χρόνος κρέμεται πάνω από τη ματαιότητα της ύπαρξης, ο Θεός δεν βοηθάει τον άνθρωπο, παραμένει σχεδόν αδιάφορος στο δράμα του. 

«Διάβασα το βιβλίο όταν ήμουν 25 χρονών και ταίριαζε πολύ με τον ηδονοθηρικό πεσιμισμό που είχα τότε, όλα ήταν μάταια, άρα καλά έκανα και βουτούσα ανάμεσά τους, μου πήρε καιρό να καταλάβω ότι σημασία έχει, και είναι σίγουρα πιο δύσκολο, να ζήσεις τη ζωή σου σαν ένα θετικό στοίχημα που φυσικά στο τέλος θα το χάσεις. Ότι τίποτα δεν είναι μάταιο όσο παραμένεις ζωντανός» λέει ο Γιώργος Βαλαής.

Ένα σκηνικό δοκίμιο για το χρόνο με υλικά άγχους, ελευθερίας ή απόδρασης Facebook Twitter
Φωτ.: @Christos Symeonidis
Ένα σκηνικό δοκίμιο για το χρόνο με υλικά άγχους, ελευθερίας ή απόδρασης Facebook Twitter
Φωτ.: @Christos Symeonidis

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ