Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν Facebook Twitter
Πώς διαμορφώνεται το τοπίο του ελληνικού θεάτρου φέτος; Σαν το ποίημα του Πολέμη για την πατρίδα, «κι αυτά κι εκείνα και κάτι που ’χουμε μες την καρδιά». Φωτ.: Βαγγέλης Σταύρακας
0

ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος, παραφράζοντας τον τίτλο του νέου έργου του Γιάννη Μαυριτσάκη, «πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο»· θα μπορούσε να διαπιστώσει επίσης ότι το πιο δύσκολο ή και προκλητικό είναι να διαλέξει ανάμεσα στις τόσες παραστάσεις κάποιες που θα δικαιώσουν αληθινά την επιλογή του, θα τον διασκεδάσουν, θα τον προβληματίσουν ή θα τον συγκινήσουν.

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, παρά το γεγονός ότι οι παραγωγές είναι κάθε χρόνο πιο ακριβές και το ρίσκο του καλλιτεχνικού εγχειρήματος μεγαλύτερο.

Ωστόσο όλοι ρισκάρουν και τολμούν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε μεγαλύτερες ή μικρότερες αίθουσες και κάθε χρονιά αποδεικνύεται ότι δεν υστερούμε σε σχέση με καμία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα σε ποικιλία αρχικά, με το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας να επιστρατεύει έργα, ονόματα και επικοινωνιακά εργαλεία με στόχο να γεμίζει τις αίθουσες και κάθε χρόνο να κερδίζει το στοίχημα της αύξησης του κοινού. Και μπορεί να το καταφέρει, αφού, σε σύγκριση με άλλα θεάματα, το θέατρο εξακολουθεί να αποτελεί μια έξοδο προσιτή. Μάλιστα, αν κάποιος είναι προνοητικός και χρησιμοποιεί τη δυνατότητα του early bird, έχει τη δυνατότητα να βρίσκει εισιτήρια σε τιμές που ξεκινούν από δέκα ή δώδεκα ευρώ. 

Το ελληνικό έργο, μετά από χρόνια που ήταν στην αφάνεια και κανένας δεν το τολμούσε, κερδίζει το ενδιαφέρον του κοινού, μιλάει στη γλώσσα του και αφηγείται ιστορίες οικείες, ανοίγοντας τη θεματική του σε όλο και πιο ενδιαφέρουσες περιοχές.

Κάθε χρόνο επιδιδόμαστε σε μια αναζήτηση των τάσεων που υπάρχουν και δείχνουν πού στρέφεται ο προβληματισμός των δημιουργών και των ομάδων. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δύσκολα ανιχνεύεται σε ένα τόσο πυκνό και πλουραλιστικό τοπίο, και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών είναι ο παράγοντας που περισσότερο από κάθε άλλο έχει επηρεάσει τις παραγωγές. Δεν πρόκειται για τάση αλλά για επιλογή ή προτίμηση έργων ολιγοπρόσωπων, ευέλικτων, ώστε να αντιμετωπιστεί η ενδεχόμενη μικρή ανταπόκριση από το κοινό.

Έτσι, όλο και πιο σπάνια πολυπρόσωπα έργα όπως αυτά του Σαίξπηρ ανεβαίνουν με πλήρη διανομή και εκτός κρατικών σκηνών. Δεδομένου όμως ότι ο Άγγλος βάρδος και άλλοι μεγάλοι συγγραφείς αποτελούν μια διαρκή και διαχρονική πηγή έμπνευσης, πολλοί επιχειρούν μια μεταγραφή των κλασικών έργων σε «έργα δωματίου» και δεν είναι λίγες οι επιτυχημένες ή ενδιαφέρουσες προτάσεις που προκύπτουν.

Ο Τσέχοφ, ο Μίλερ, ο Τενεσί Ουίλιαμς, το βαρύ πυροβολικό του θεάτρου, αποτελούν σταθερό πόλο έλξης για το κοινό, όμως, αν θέλουμε να σημειώσουμε μια τάση αυτήν τη χρονιά, μπορούμε να μιλήσουμε για έργα σύγχρονα, συγγραφέων άγνωστων σχετικά, βραβευμένα, επίκαιρα, που ανεβαίνουν σε περισσότερο ή λιγότερο κεντρικά θέατρα. Μια δεύτερη αισιόδοξη διαπίστωση είναι το ανέβασμα αρκετών σύγχρονων ελληνικών έργων, η απόφαση ιδιωτών παραγωγών να τα συμπεριλάβουν στο ρεπερτόριο των παραγωγών τους. Το ελληνικό έργο, μετά από χρόνια που ήταν στην αφάνεια και κανένας δεν το τολμούσε, κερδίζει το ενδιαφέρον του κοινού, μιλάει στη γλώσσα του και αφηγείται ιστορίες οικείες, ανοίγοντας τη θεματική του σε όλο και πιο ενδιαφέρουσες περιοχές.

Στην αναζήτηση για καινούργια έργα, έχει δημιουργηθεί και ένα άλλο ρεύμα που επίσης είχε υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, το ανέβασμα κινηματογραφικών επιτυχιών που ο τίτλος τους είναι μαγνήτης για τους θεατές. 

Στο ελληνικό θέατρο όλο και περισσότερο βλέπουμε έργα τολμηρά σε περιεχόμενο ή κειμενικές συνθέσεις που μιλούν για τα μεγάλα ζητήματα της εποχής μας, ανοίγοντας από σκηνής συζητήσεις που ήδη έχουν ανοίξει περί ορατότητας, συμπερίληψης, διαφορετικότητας, σεξουαλικής προτίμησης, της αγωνίας για το σώμα και την ομορφιά, και του διακαούς πόθου να γίνουμε αποδεκτοί όπως είμαστε, όχι μόνο ως πάσχοντα πρόσωπα. 

Κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια και το πολιτικό έργο, με τους σκηνοθέτες να συνδέουν την εποχή μας με δύσκολες περιόδους πρόσφατες ή ιστορικές πλέον μέσα από έργα που, εκτός από σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά θέματα, φέρνουν στο προσκήνιο την ελευθερία έκφρασης του σύγχρονου πολίτη και την ελεύθερη βούληση, θέματα που πλέον βρίσκονται στην ατζέντα της καθημερινής συζήτησης.

Πολλοί είναι οι ηθοποιοί που φέτος σκηνοθετούν. Αυτό σημαίνει ότι οι σκηνοθέτες είναι είδος περιζήτητο, δουλεύουν σε συγκεκριμένα θέατρα και έχει ενδιαφέρον τελικά να διαπιστώσουμε αν, μέσα από το επάγγελμα του ηθοποιού, θα ξεπηδήσει ένα ταλέντο σκηνοθετικό που θα κινήσει το ενδιαφέρον μας με μια νέα ανάγνωση. Σε ένα τόσο ποικίλο τοπίο καθένας παίρνει την ευκαιρία του και δοκιμάζεται, και το ίδιο το θέατρο, ως συνθήκη, δίνει αυτό το περιθώριο ελευθερίας.

Στο ελληνικό θέατρο υπάρχουν μερικές παραστάσεις-φαινόμενο. Σχεδόν αφανείς, παίζονται επί σειρά ετών με επιτυχία και φιγουράρουν στις επαναλήψεις που φέτος είναι ίσως οι περισσότερες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και αν δεν γέμισαν την περασμένη χρονιά τα θέατρα, οι παραστάσεις αυτές παίρνουν παράταση –έχουμε δει και έργα που γίνονται επιτυχία τη δεύτερη χρονιά– και δίνουν μια ανάσα στον παραγωγό, απαλλάσσοντάς τον από τα έξοδα μιας νέας παραγωγής, αλλά και στους συντελεστές που μπορούν να ασχοληθούν πιο προσεκτικά με το επόμενο βήμα τους. 

Ειδικά αυτήν τη χρονιά η ζήτηση για θεατρικές αίθουσες είναι ίσως μεγαλύτερη από ποτέ. Με λίγες εξαιρέσεις, όλα τα θέατρα λειτουργούν επτά ημέρες την εβδομάδα, με δυο και τρεις παραστάσεις· ακόμα και θέατρα που ήταν κλειστά ή υπολειτουργούσαν άναψαν πάλι τα φώτα τους. Αυτό θολώνει μεν το τοπίο, αλλά κάνει τα θέατρα βιώσιμα, καλύπτει τις πάγιες ανάγκες που είναι πολλές φορές δυσβάστακτες και δίνει βήμα σε απόπειρες που, αν το σύστημα δεν ήταν έτσι φτιαγμένο, δεν θα έβλεπαν τα φώτα της σκηνής. Ωστόσο, λίγα θέατρα διατηρούν τη φυσιογνωμία τους σε επίπεδο ρεπερτορίου και όλοι δοκιμάζουν να ανοιχτούν σε νέες περιοχές για να κερδίσουν την «ψήφο» του κοινού.

Μια συζήτηση που γίνεται διαρκώς εδώ και περίπου έναν χρόνο είναι το περίφημο «sold out». Δεν είναι δείκτης καλλιτεχνικής επιτυχίας αλλά αποδοχής και δημοφιλίας μιας παράστασης, ένα επικοινωνιακό εργαλείο. Πάντα το ακούγαμε, παλιά από στόμα σε στόμα, σήμερα περισσότερο μέσα από τις πλατφόρμες που πουλάνε εισιτήρια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε μέλος μιας παράστασης να προβάλει τη δουλειά του. Τελικά, δεν είναι κακό να χαίρεται κάποιος σε μια τόσο εφήμερη και επισφαλή δουλειά για την επιτυχία του.

Πώς διαμορφώνεται το τοπίο του ελληνικού θεάτρου φέτος; Σαν το ποίημα του Πολέμη για την πατρίδα, «κι αυτά κι εκείνα και κάτι που ’χουμε μες την καρδιά». Όπως τα τελευταία χρόνια, είναι αταξινόμητο και αρρύθμιστο, θα έλεγε ένας τεχνοκράτης, αλλά είναι πλούσιο και ρισκάρει και ίσως αυτό το κάνει και πολύ ενδιαφέρον. Οι άνθρωποι δεν θα σταματήσουν να δοκιμάζονται μέσα στην τέχνη τους και οι θεατές, που παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις δεν μειώνονται, αντίθετα γεμίζουν τις αίθουσες, πάντα θα ψάχνουν έναν σκηνοθέτη που θα ακολουθούν σε κάθε του δουλειά, ένα έργο που θα δουν με άλλα μάτια, έναν ηθοποιό που θα ξεχωρίσουν και μια σπουδαία συλλογική εμπειρία μέσα σε μια παλλόμενη αίθουσα, κάτι που μετά την κατάρρευση των κινηματογραφικών αιθουσών λείπει όλο και περισσότερο.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ