Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα

Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
0

Ένα από τα πλέον αντισυμβατικά έργα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ παρουσιάζεται από σήμερα και για 12 μόνο παραστάσεις στο υπόγειο Γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία και διασκευή της Αρασέλης Λαιμού.

Το έργο γράφτηκε από τον Σαίξπηρ το 1603 αμέσως μετά τον θάνατο της Ελισάβετ Α΄, με σκοπό να παρουσιαστεί από ηθοποιούς -σαν μια άλλη «ποντικοπαγίδα»- μπροστά στον νέο βασιλιά Ιάκωβο Α΄.

Ο βασιλιάς Ιάκωβος Α΄, υπεύθυνος για τη σύγχρονη μετάφραση της Αγίας Γραφής και συγγραφέας του «Basilicon Doron» -του βιβλίου στο οποίο εξηγείται γιατί η απόλυτη εξουσία οφείλει να παραδοθεί από τον Θεό απευθείας στον Βασιλιά και όχι στον Πάπα- φάνταζε ιδιαίτερα συντηρητικός στα μάτια του Σαίξπηρ, για αυτό και ο ποιητής αποφάσισε να τον «υποδεχτεί» στον θρόνο με μια ιλαροτραγωδία που και θα καθρέφτιζε τα χούγια του νέου άρχοντα, αλλά και θα καλόπιανε τις όποιες πιθανές αρετές του.

«Η λαγνεία, ο πόθος και οι ηδονικές απολαύσεις έχουν απλωθεί σαν μολυσματική ασθένεια στη Βιέννη του εκκεντρικού Δούκα, όταν εκείνος αποφασίζει να αποχωρήσει. Στη θέση του τοποθετεί τον συντηρητικό και μέχρι υστερίας υποταγμένο στις επιταγές του Νόμου, Λόρδο Άγγελο, με την ελπίδα ότι εκείνος θα καταφέρει επιτέλους να πατάξει τη διαφθορά και τα έκκλητα ήθη στον τόπο. Η ανατροπή ξεκινάει όταν η Ισαβέλλα, μια γυναίκα αφοσιωμένη στον Θεό, χτυπάει την πόρτα του Λόρδου ζητώντας έλεος για τη ζωή του αδερφού της.»

Στη ιδιότυπη αυτή πολιτική μαύρη κωμωδία οι χαρακτήρες είναι απόλυτοι. Η Επιθυμία έρχεται σταδιακά να καταρρίψει τη Λογική τους και η σύγκρουση με την ανθρώπινη αδυναμία τους να ζήσουν σύμφωνα με τις υψηλές αρχές που πρεσβεύουν, φαντάζει αναπότρεπτη.

Η Αρασέλη Λαιμού η οποία σκηνοθετεί την παράσταση γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει και εργάζεται στο Λος Αντζελες.

Σπούδασε Οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ και σκηνοθεσία στο California Institute of the Arts. Είναι υπότροφος των ιδρυμάτων Fulbright, Ωνάση και Γεροντέλλη. Η πτυχιακή ταινία της «Miguel Alvarez lleva Peluca» (2012) έχει προβληθεί στα διεθνή φεστιβάλ Outfest, Tampere, Rio de Janeiro, Δράμα κ.ά..

Έχει εργαστεί ως μοντέρ και σκηνογράφος σε ταινίες που γνώρισαν διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ (Βραβείο FIPRESCI το 2013 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Ειδικός Χρυσός Λέοντας στο Φεστιβάλ Βενετίας 2010, Βραβείο Αφήγησης το 2012 Φεστιβάλ Outfest ).

Ως σκηνοθέτις, συνεργάζεται με την εταιρία Nonetheless και την εταιρία Amoveo του Benjamin Millepied. Τέλος, είναι διευθύντρια του τμήματος Discovery του φεστιβάλ ελληνικών ταινιών στο Λος Άντζελες.

Αυτή η απόφαση να ασχοληθείς με τη σκηνοθεσία πάρθηκε νωρίς;

"Στην οικογένεια γενικώς δεν είχαμε καλλιτεχνικές ανησυχίες.

Απλώς όταν μπήκα στην ΑΣΟΕΕ κατάλαβα ότι δεν ήταν τα οικονομικά αυτό που ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Γράφτηκα στο New York College, για να σπουδάσω κινηματογράφο και ξετρελάθηκα.

Μέχρι τότε νόμιζα ότι όλοι όσοι κάνουν σινεμά, το κάνουν από 3 ετών. Οι σπουδές μου εκεί ήταν μια πολύ απελευθερωτική εμπειρία, επειδή ξεκινούσα από το μηδέν. Παρόλα αυτά, μου πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να το αποφασίσω. Οταν πήγα στο Παρίσι να κάνω Εράσμιους στα οικονομικά είδα τόσες πολλές ταινίες, που στο τέλος έπεισα τον εαυτό μου. Γνώρισα τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη και άρχισα να κάνω μοντάζ. Και στη συνέχεια έφυγα στην Αμερική."

Εκεί πως ήταν τα πράγματα;

"Οσο ήμουν εδώ είχα άγχος πάντα, ότι δεν ξέρω αρκετά και ντρεπόμουνα.

Εκεί τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Με το που ξεκινάς μόνο κάνεις. Καμιά θεωρία. Ηταν μια απελευθερωτική εμπειρία, επειδή βρήκα ανθρώπους οι οποίοι πιστεύουν στον πειραματισμό και οι σπουδές ενισχύουν το να έχεις δική σου φωνή. Ετσι άρχισα να κάνω μικρού μήκους. Η πτυχιακή μου πήγε στη Δράμα, ήταν η ταινία «Ο Μιγκέλ Αλβάρεζ φοράει περούκα»."

Και το θέατρο;

"Μου αρέσει να μελετώ τα κείμενα οπότε αυτή η διαδικασία μου φάνηκε ευχάριστη. Να ξεκινάς από τους χαρακτήρες. Ετσι ξεκινήσαμε να το παλεύουμε. Υπάρχει πάντα η αμηχανία μπροστά στο κείμενο."

Πως βλέπεις αυτή την παράσταση που ετοίμασες;

"Τι κάναμε εμείς; Πήραμε τις μεταφράσεις του Μπελιέ και του Ρώτα και αρχίσαμε να μελετάμε. Θέλαμε να κάνουμε ένα ανέβασμα «πιο καθημερινό».

Υπάρχουν τόσα πολλά νοήματα σε τόσο μεγάλα έργα, που ακόμα και μια σελίδα μπορείς να την μελετάς για χρόνια. Εμένα αυτό που με μπέρδευε περισσότερο ήταν το ότι έβλεπα με συμπάθεια όλους τους ήρωες.

Μου αρέσουν πολύ οι άδειες παραστάσεις, η απλότητα. Είναι ωραίο να βλέπεις τι μπορείς να κάνεις με το τίποτα. Είσαι σε μια πραγματικότητα που σε αναγκάζει να μην είσαι ο καλύτερός σου εαυτός και είναι δύσκολο να μη σε επηρεάζει. Οταν κάνεις μια παράσταση πρέπει να τον αφήσεις και να φέρεις τον εαυτό σου σε μια άλλη πραγματικότητα."

Το πιο δύσκολο και το πιο ευχάριστο κομμάτι της δουλειάς;

"Το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς είναι το ότι δημιουργείς μια φούσκα και όποιος μπαίνει πρέπει να την απάσει και αυτό είναι κατά τη γνώμη μου το πιο δύσκολο, να πιστέψουν και οι άλλοι σε μια συνθήκη.

Το πιο ευχάριστο κομμάτι είναι το να μαθαίνεις συνέχεια, να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική. Ας πούμε με τους ηθοποιούς μου είχαμε διαβάσει εντελώς διαφορετικά το κείμενο. Και μόνο αυτό είναι μια σπουδαία εμπειρία. "

Η παράσταση ξεκινά σήμερα και θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Οκτωβρίου.

Παίζουν οι ηθοποιοί:Αλέξια Σαραντοπούλου, Μαριάννα Καψιμάλη, Αλέξανδρος Τούντας, Δημήτρης Κουτσούμπας, Λίνα Λαμπροπούλου, Ρήνος Τζάνης, Τάσος Τσουκάλης

Και οι φωτογραφίες από τις πρόβες:

Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ