Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα

Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
0

Ένα από τα πλέον αντισυμβατικά έργα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ παρουσιάζεται από σήμερα και για 12 μόνο παραστάσεις στο υπόγειο Γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία και διασκευή της Αρασέλης Λαιμού.

Το έργο γράφτηκε από τον Σαίξπηρ το 1603 αμέσως μετά τον θάνατο της Ελισάβετ Α΄, με σκοπό να παρουσιαστεί από ηθοποιούς -σαν μια άλλη «ποντικοπαγίδα»- μπροστά στον νέο βασιλιά Ιάκωβο Α΄.

Ο βασιλιάς Ιάκωβος Α΄, υπεύθυνος για τη σύγχρονη μετάφραση της Αγίας Γραφής και συγγραφέας του «Basilicon Doron» -του βιβλίου στο οποίο εξηγείται γιατί η απόλυτη εξουσία οφείλει να παραδοθεί από τον Θεό απευθείας στον Βασιλιά και όχι στον Πάπα- φάνταζε ιδιαίτερα συντηρητικός στα μάτια του Σαίξπηρ, για αυτό και ο ποιητής αποφάσισε να τον «υποδεχτεί» στον θρόνο με μια ιλαροτραγωδία που και θα καθρέφτιζε τα χούγια του νέου άρχοντα, αλλά και θα καλόπιανε τις όποιες πιθανές αρετές του.

«Η λαγνεία, ο πόθος και οι ηδονικές απολαύσεις έχουν απλωθεί σαν μολυσματική ασθένεια στη Βιέννη του εκκεντρικού Δούκα, όταν εκείνος αποφασίζει να αποχωρήσει. Στη θέση του τοποθετεί τον συντηρητικό και μέχρι υστερίας υποταγμένο στις επιταγές του Νόμου, Λόρδο Άγγελο, με την ελπίδα ότι εκείνος θα καταφέρει επιτέλους να πατάξει τη διαφθορά και τα έκκλητα ήθη στον τόπο. Η ανατροπή ξεκινάει όταν η Ισαβέλλα, μια γυναίκα αφοσιωμένη στον Θεό, χτυπάει την πόρτα του Λόρδου ζητώντας έλεος για τη ζωή του αδερφού της.»

Στη ιδιότυπη αυτή πολιτική μαύρη κωμωδία οι χαρακτήρες είναι απόλυτοι. Η Επιθυμία έρχεται σταδιακά να καταρρίψει τη Λογική τους και η σύγκρουση με την ανθρώπινη αδυναμία τους να ζήσουν σύμφωνα με τις υψηλές αρχές που πρεσβεύουν, φαντάζει αναπότρεπτη.

Η Αρασέλη Λαιμού η οποία σκηνοθετεί την παράσταση γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει και εργάζεται στο Λος Αντζελες.

Σπούδασε Οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ και σκηνοθεσία στο California Institute of the Arts. Είναι υπότροφος των ιδρυμάτων Fulbright, Ωνάση και Γεροντέλλη. Η πτυχιακή ταινία της «Miguel Alvarez lleva Peluca» (2012) έχει προβληθεί στα διεθνή φεστιβάλ Outfest, Tampere, Rio de Janeiro, Δράμα κ.ά..

Έχει εργαστεί ως μοντέρ και σκηνογράφος σε ταινίες που γνώρισαν διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ (Βραβείο FIPRESCI το 2013 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Ειδικός Χρυσός Λέοντας στο Φεστιβάλ Βενετίας 2010, Βραβείο Αφήγησης το 2012 Φεστιβάλ Outfest ).

Ως σκηνοθέτις, συνεργάζεται με την εταιρία Nonetheless και την εταιρία Amoveo του Benjamin Millepied. Τέλος, είναι διευθύντρια του τμήματος Discovery του φεστιβάλ ελληνικών ταινιών στο Λος Άντζελες.

Αυτή η απόφαση να ασχοληθείς με τη σκηνοθεσία πάρθηκε νωρίς;

"Στην οικογένεια γενικώς δεν είχαμε καλλιτεχνικές ανησυχίες.

Απλώς όταν μπήκα στην ΑΣΟΕΕ κατάλαβα ότι δεν ήταν τα οικονομικά αυτό που ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Γράφτηκα στο New York College, για να σπουδάσω κινηματογράφο και ξετρελάθηκα.

Μέχρι τότε νόμιζα ότι όλοι όσοι κάνουν σινεμά, το κάνουν από 3 ετών. Οι σπουδές μου εκεί ήταν μια πολύ απελευθερωτική εμπειρία, επειδή ξεκινούσα από το μηδέν. Παρόλα αυτά, μου πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να το αποφασίσω. Οταν πήγα στο Παρίσι να κάνω Εράσμιους στα οικονομικά είδα τόσες πολλές ταινίες, που στο τέλος έπεισα τον εαυτό μου. Γνώρισα τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη και άρχισα να κάνω μοντάζ. Και στη συνέχεια έφυγα στην Αμερική."

Εκεί πως ήταν τα πράγματα;

"Οσο ήμουν εδώ είχα άγχος πάντα, ότι δεν ξέρω αρκετά και ντρεπόμουνα.

Εκεί τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Με το που ξεκινάς μόνο κάνεις. Καμιά θεωρία. Ηταν μια απελευθερωτική εμπειρία, επειδή βρήκα ανθρώπους οι οποίοι πιστεύουν στον πειραματισμό και οι σπουδές ενισχύουν το να έχεις δική σου φωνή. Ετσι άρχισα να κάνω μικρού μήκους. Η πτυχιακή μου πήγε στη Δράμα, ήταν η ταινία «Ο Μιγκέλ Αλβάρεζ φοράει περούκα»."

Και το θέατρο;

"Μου αρέσει να μελετώ τα κείμενα οπότε αυτή η διαδικασία μου φάνηκε ευχάριστη. Να ξεκινάς από τους χαρακτήρες. Ετσι ξεκινήσαμε να το παλεύουμε. Υπάρχει πάντα η αμηχανία μπροστά στο κείμενο."

Πως βλέπεις αυτή την παράσταση που ετοίμασες;

"Τι κάναμε εμείς; Πήραμε τις μεταφράσεις του Μπελιέ και του Ρώτα και αρχίσαμε να μελετάμε. Θέλαμε να κάνουμε ένα ανέβασμα «πιο καθημερινό».

Υπάρχουν τόσα πολλά νοήματα σε τόσο μεγάλα έργα, που ακόμα και μια σελίδα μπορείς να την μελετάς για χρόνια. Εμένα αυτό που με μπέρδευε περισσότερο ήταν το ότι έβλεπα με συμπάθεια όλους τους ήρωες.

Μου αρέσουν πολύ οι άδειες παραστάσεις, η απλότητα. Είναι ωραίο να βλέπεις τι μπορείς να κάνεις με το τίποτα. Είσαι σε μια πραγματικότητα που σε αναγκάζει να μην είσαι ο καλύτερός σου εαυτός και είναι δύσκολο να μη σε επηρεάζει. Οταν κάνεις μια παράσταση πρέπει να τον αφήσεις και να φέρεις τον εαυτό σου σε μια άλλη πραγματικότητα."

Το πιο δύσκολο και το πιο ευχάριστο κομμάτι της δουλειάς;

"Το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς είναι το ότι δημιουργείς μια φούσκα και όποιος μπαίνει πρέπει να την απάσει και αυτό είναι κατά τη γνώμη μου το πιο δύσκολο, να πιστέψουν και οι άλλοι σε μια συνθήκη.

Το πιο ευχάριστο κομμάτι είναι το να μαθαίνεις συνέχεια, να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική. Ας πούμε με τους ηθοποιούς μου είχαμε διαβάσει εντελώς διαφορετικά το κείμενο. Και μόνο αυτό είναι μια σπουδαία εμπειρία. "

Η παράσταση ξεκινά σήμερα και θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Οκτωβρίου.

Παίζουν οι ηθοποιοί:Αλέξια Σαραντοπούλου, Μαριάννα Καψιμάλη, Αλέξανδρος Τούντας, Δημήτρης Κουτσούμπας, Λίνα Λαμπροπούλου, Ρήνος Τζάνης, Τάσος Τσουκάλης

Και οι φωτογραφίες από τις πρόβες:

Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Πολύ κακό για το τίποτα σε καθημερινή γλώσσα Facebook Twitter
Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ