Paulette Randall: Black Magic Woman

Paulette Randall: Black Magic Woman Facebook Twitter
0

Black Magic Woman

Κατ' αρχάς να συστηθούμε: αυτή η χαμογελαστή κυρία με το χαμόγελο γεμάτο υπαινιγμό είναι η Πολέτ Ράνταλ (Paulette Randall). Δηλαδή είναι η πρώτη μαύρη κυρία που σκηνοθετεί στο West End του Λονδίνου. Είναι 52 ετών. Γεννήθηκε στο Λονδίνο από Τζαμαϊκανούς γονείς.

Το 1982 που τελείωσε τις θεατρικές της σπουδές ίδρυσε με δύο ακόμα συμφοιτητές της τον οργανισμό "Theatre of Black Women" για να διαμαρτυρηθεί για τον παραγκωνισμό των μαύρων ηθοποιών. Επίσης είναι καλλιτεχνική διευθύντρια στο περίφημο Talawa Theatre Company (μια από τις διασημότερες θεατρικές ομάδες με μαύρων ηθοποιών).

Σήμερα κατακτά ένα ακόμη άνδρο καθώς γίνεται η πρώτη μαύρη γυναίκα που θα σκηνοθετήσει σε έναν από τους ναούς του θεάτρου: το West End. "Eίναι το μεγαλύτερό μου κατόρθωμα", παραδέχεται. Το έργο που θα σκηνοθετήσει είναι το "Fences" ("Φράχτες") του Ογκαστ Γουίλσον.

Στη ζωή της ακολουθεί μια πάγια τακτική: δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρά. Ετσι αβίαστα και χαλαρά έχει παλέψει. Η Πολέτ είναι μεγάλη αδυναμία του Ντάνι Μπόιλ (ήταν άλλωστε από τους πρώτους που εκτίμησαν το ταλέντο της). Εχουν δουλέψει παρέα στο θέατρο, ενώ, ήταν και βοηθός του στην τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας του Λονδίνου.

Τα κείμενα που αγαπά περισσότερο είναι αυτά του Αμερικανού συγγραφέα Ογκαστ Γουίλσον που έφυγε από τη ζωή το 2005. Ο Γουίλσον που βραβεύτηκε με Πούλιτζερ για το έργο του "The Pittsburgh Cycle" (είναι ένα έργο που στην ουσία αποτελείται από δέκα συνέχειες) μπορεί να μην είναι γνωστός στο ευρύ κοινό, ωστόσο, υπήρξε από εκείνους που αποτύπωσε στα βιβλία του με εξαίρετο τρόπο τις ανισότητες, τον αγώνα, τις αιματηρές προσπάθεις των μαύρων της Αμερικής στις αρχές του περασμένου αιώνα για μια ισότιμη ζωή.

 Η μάχημη του "πένα" δεν μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη την Πολέτ.

Η πρώτη της επαφή με το θέατρο -λέει- ήταν οι στιγμές που δούλευε ως πωλήτρια σε μαγαζιά του Μπρίξτον. "Από τότε κατάλαβα τι σημαίνει πραγματικό θέατρο: από τους χαρακτήρες που συναντούσα και τις άπειρες ιστορίες που άκουγα". Ηταν μόλις 11 ετών όταν ξεκίνησε να δουλεύει σε ένα κατάστημα με αντίκες. "Ηταν υπέροχη εμπειρία. Οι γονείς μου έπραξαν άριστα που μου επέτρεψαν να το κάνω". 

Eδώ με τον καλό της φίλο και σπουδαίο ηθοποιό Λένι Χένρι

Παρά την αναγνώριση και τις πολλαπλές επιτυχίες η Πολέτ μένει ακόμα στο Νότιο Λονδίνο, λίγα μόλις μίλια μακριά από το σπίτι που μεγάλωσε. Στο ίδιο διαμέρισμα από φοιτήτρια. Εδώ και τριάντα χρόνια. Κι έχει πάντα για συμβουλή στους νέους την ίδια ατάκα: "Ο κόσμος πρέπει να σας ακούει. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εσείς πρέπει να φωνάζετε"...

 

 

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ