Πατρίσια Απέργη: «Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε οι "τρελοί του χωριού"»

Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
0

H Πατρίσια Απέργη, χορογράφος της γενιάς της κρίσης, όπως έχει χαρακτηριστεί, με τα έργα της σε διαρκή διάλογο με την εποχή και τα κοινωνικοπολιτικά δεδομένα, μετά τα έργα της στα οποία έχει καταγράψει την έλλειψη της προοπτικής, τη δυστοπία του αστικού περιβάλλοντος, επιχειρεί για ακόμα μια φορά την ανανοηματοδότηση της λέξης «ουτοπία» μέσα από το έργο «U(R)TOPIAS» που θα παρουσιάσει με την ομάδα χορού την οποία έχει ιδρύσει από το 2006, τους Αερίτες. Το έργο θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα από τις 12 έως τις 21 Νοεμβρίου στο ιστορικό Θέατρο Ολύμπια.

Η παράσταση, με αφορμή την επέτειο για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, επιχειρεί να ανιχνεύσει τις σύγχρονες ουτοπίες με αναφορά στην ουτοπία της Επανάστασης του 1821, που σήμερα, 200 χρόνια μετά, μας φαίνεται αδιανόητη.

Έχοντας ως άξονα την ουτοπία και τα συστατικά της, το έργο επιδιώκει να ανακαλύψει τις ιδέες αυτές, βασιζόμενο όμως στη γνώση του παρελθόντος. Και σε αυτό το σημείο, η ουτοπία γίνεται Ur-topia, με το πρόθεμα -Ur, που σημαίνει αρχαίο, πρωτόγονο, πρωτότυπο, να συμβολίζει τον στόχο για τον ορισμό μιας νέας ουτοπίας, που επισκέπτεται την ιστορία μας. 

Στο έργο «U(R)TOPIAS» μέσα από την ανακάλυψη των θραυσμάτων του παλιού κόσμου αναδύεται η συνέχειά τους στο σήμερα, η φαντασία της ανεξαρτησίας, η αντίληψη της μάχης, η αντοχή στην πτώση, σε μια επανάσταση που δεν φωνάζει ηχηρά για τις ιδέες της αλλά θα επιβάλει ότι το αύριο ανήκει σε όλους και θα κατασκευάζει το είδος των ανθρώπων που μας αξίζουν.

Στο έργο «U(R)TOPIAS» μέσα από την ανακάλυψη των θραυσμάτων του παλιού κόσμου αναδύεται η συνέχειά τους στο σήμερα, η φαντασία της ανεξαρτησίας, η αντίληψη της μάχης, η αντοχή στην πτώση, σε μια επανάσταση που δεν φωνάζει ηχηρά για τις ιδέες της αλλά θα επιβάλει ότι το αύριο ανήκει σε όλους και θα κατασκευάζει το είδος των ανθρώπων που μας αξίζουν.

Για την ιδέα του ηρωισμού και την αναλογία του στο σήμερα, τους ελεύθερους πολιορκημένους του 21ου αιώνα, τον σπόρο της αισιοδοξίας και την έννοια της σύγχρονης επανάστασης και για τις νέες ουτοπίες μιλήσαμε με την Πατρίσια Απέργη, λίγο πριν την πρεμιέρα του έργου της.

— Το πρώτο που θα ήθελα να μάθω είναι η σχέση που έχετε εσείς με την Επανάσταση του 1821 και αν αυτή άλλαξε όταν αρχίσατε να μελετάτε για να δημιουργήσετε αυτό το έργο.

Για τη δημιουργία του έργου το θέμα της Ελληνικής Επανάστασης ήταν για εμάς η αφορμή. Το έργο μιλάει για σύγχρονες ουτοπίες που όμως εμπνέονται από το παρελθόν, την ιστορία. Έτσι προκύπτει και ο τίτλος urtopias. (ur=παλιό, αρχέγονο, πρωτόγονο+ουτοπίες).

Για εμάς η Ελληνική Επανάσταση ήταν μια ουτοπία που έγινε πραγματικότητα. Όπως και πολλές άλλες επαναστάσεις της ιστορίας. Το πιο ενδιαφέρον για εμάς σημείο σε αυτήν τη θεματική είναι ότι πριν κάποιος ονομαστεί νικητής μπορεί να έχει υπάρξει πολλές φορές ηττημένος. Έτσι, πριν η ιστορία αποφασίσει το αποτέλεσμα ενός αγώνα, η προοπτική μιας νίκης μπορεί να θεωρείται ανεδαφική, ουτοπική. Και το παράδειγμα της Ελληνικής Επανάστασης δίνει έμπνευση για να τολμήσουμε να ονειρευτούμε όποιον αγώνα δεν τολμάμε ούτε καν να συλλάβουμε με τη λογική μας.

— Πιστεύετε ότι αυτός ο σπόρος της επανάστασης περνάει και στην εποχή μας; Ζούμε μια εποχή επαναστατική και αν ναι, σε ποια πεδία; 

Ζούμε μια εποχή μεγάλης σιωπής και ακινησίας με μικρές εκλάμψεις ηρωισμού από λίγους, που όμως έχουν τη δύναμη να σπείρουν σπόρους αισιοδοξίας και δύναμης στις «παλάμες όλων των ελεύθερων πολιορκημένων».

Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
Η Πατρίσια Απέργη | Φωτο: Τάσος Βρεττός

— Ποια είναι η μεγαλύτερη αρετή μιας ουτοπίας;

Η δυνατότητα να κατασκευάζουμε «τόπους» που ξεκινούν από τη φαντασία μας (μη-τόποι/ου-τοπίες), έχοντας ως βάση το καλό και την ευημερία μιας κοινωνίας και στη συνέχεια οδηγούν σε όλα εκείνα τα κινήματα/ρεύματα/προσπάθειες/απόπειρες που άλλαξαν τον κόσμο. 

Η ουτοπία είναι δηλαδή το πνευματικό, υπαρξιακό και συναισθηματικό κατασκεύασμα που μας επιτρέπει να αντιστεκόμαστε, να διεκδικούμε, να ονειρευόμαστε. Κυρίως όμως μια ουτοπία μας βοηθάει να τολμήσουμε, να πιστέψουμε και να δράσουμε.

— Ο άξονας του έργου σας είναι οι ουτοπίες, όπως αναφέρετε. Τι είναι για εσάς ουτοπία και πώς μεταφράζεται στη σύγχρονη ζωή;

Ουτοπία είναι το ανέφικτο που γίνεται εφικτό. 

Έτσι, για εμένα αποτελείται από όλες μου τις ευτοπίες μαζί. Όλα τα άπιαστα όνειρά μου για ένα πιο φωτεινό αύριο. Όλα τα ταξίδια μου. Όλα τα πιστεύω μου. Όλοι μου οι αγώνες. Όλες μου οι σχέσεις. Όλα σε έναν τόπο. Ελεύθερα και μαζί.

— Αυτήν τη στιγμή, σε μια άλλη ιστορική στιγμή της ανθρωπότητας, υπάρχουν οι ουτοπίες, ή οι δυστοπίες έχουν καταλάβει τον μεγαλύτερο χώρο;

Η εποχή που ζούμε είναι απολύτως δυστοπική. Γι' αυτό και δεν υπάρχει πιο κατάλληλη εποχή από το να καταφύγουμε στην κατασκευή μιας νέας ουτοπίας…

Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
U(R)TOPIAS | Φωτο: Τάσος Βρεττός

— Πώς μπορούμε να συντονιστούμε και να βαδίσουμε προς μια νέα ουτοπία και τι είναι αυτό που την ορίζει;

Η ανάγκη μας να φτιάξουμε έναν κόσμο που μας αξίζει. Αν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό που έχουμε, τότε δεν χρειαζόμαστε καμία ουτοπία. Αναρωτιέμαι πραγματικά αν στον 21ο αιώνα θα καταφέρουμε να προτείνουμε νέους κόσμους, νέους τόπους, που θα ανταποκρίνονται στις αξίες και στις ποιότητες που μας αξίζουν και δικαιούμαστε, τιμώντας τις μάχες και τους αγώνες εκείνων που κάποτε τόλμησαν να διεκδικήσουν.

— Ποιες είναι οι δικές σας ιδέες με τις οποίες επανεφεύρετε νέους τρόπους μάχης και αντίστασης και ποιοι είναι αυτοί;

Στο έργο αυτό η βασική ιδέα με την οποία συνδιαλεγόμαστε είναι αυτό που εγώ ονομάζω «η ουτοπία της πτώσης». Πώς δηλαδή μπορούμε να αλλάξουμε/αντιστρέψουμε την προδιαγεγραμμένη πορεία της βαρύτητας που συμβαίνει στο σώμα κατά τη διαδικασία μιας πτώσης και να τη μετατρέψουμε σε όπλο, δύναμη, εργαλείο αντίστασης και υπέρβασης. Με αυτόν τον κινητικό τρόπο χτίζουμε τη δική μας ουτοπία.

Αν σκεφτούμε ότι είμαστε μια κοινωνία σε διαρκή πτώση, από την οικονομική και ανθρωπιστική κρίση μέχρι τον κορωνοϊό, τότε για εμάς έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσουμε αυτή την πτώση, τη ροή προς τα κάτω, την κατρακύλα, την κατάρρευση, την ανισορροπία σε ένα μέσο που μπορεί να μας επιτρέψει να σκεφτούμε το μέλλον αλλιώς.

Για εμάς στο «U(R)TOPIAS» η επανάσταση έρχεται από κάτω. Από αυτούς που έπεσαν. Από τους φαινομενικά ηττημένους. Από αυτούς που αντέχουν να ξανασηκωθούν. Εξάλλου, όλα τα λουλούδια του κόσμου ανθίζουν σε στιγμές ταραχής. Και έτσι ξυπνάει η ιδέα του ηρωισμού. Είναι καιρός να πολεμήσουμε για ό,τι δεν προλάβαμε. Και ας πέσουμε. Σίγουρα πάντα θα υπάρχει κάποιος να φωνάξει: «Πάμε!»

Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
U(R)TOPIAS | Φωτο: Τάσος Βρεττός

— Όταν χορογραφείτε, με ποιον τρόπο θέλετε να συνδέσετε τον θεατή μέσα από την κίνηση με την ιδέα σας;

Για να μπορέσουμε με την ομάδα να φτιάξουμε το κινητικό λεξιλόγιο της παράστασης, τον κόσμο στον οποίο αυτά τα σώματα θα δρουν και θα αντιδρούν, πρέπει να ανακαλύψουμε με απόλυτη ειλικρίνεια την κίνηση που θα «μιλάει» για τις ιδέες με τις οποίες συνδιαλεγόμαστε. Εξάλλου, αυτό για εμένα είναι και ο σύγχρονος χορός. Δεν είναι τεχνική. Είναι η γλώσσα που γεννιέται και δημιουργείται σήμερα. Η γλώσσα που μιλάνε τα σώματα των σύγχρονων ανθρώπων, των σύγχρονων πολιτών. Ανεξαρτήτως φύλου, ικανότητας, διαστάσεων, ταυτότητας κ.λπ. Και αυτή είναι και η μεγαλύτερη κατά τη γνώμη μου πρόκληση στη δουλειά μας.

— Είναι ο χορός η τέχνη που μπορεί να δώσει ένα απελευθερωτικό μήνυμα σήμερα και με ποιον τρόπο;

Αν το σώμα, που όλο αυτό τον καιρό έχει υποστεί όλη αυτή την καταπίεση, τον φόβο, την ανασφάλεια, τον εγκλεισμό, την αποστασιοποίηση, δεν είναι αυτό που μπορεί να εκφράσει την αλήθεια της εποχής, τότε τι;

Ο χορός ακριβώς αυτή την ελευθερία δίνει. Να επιτρέπει στο σώμα, το μοναδικό ουσιαστικό και πραγματικό «περιουσιακό στοιχείο» που έχουμε, να εκφράζεται, να ανοίγει διάλογο, να προτείνει, να αντιδρά και να συμπορεύεται.

— Ποια είναι η πιο δύσκολη μάχη που δίνει σήμερα ένας καλλιτέχνης;

Η μάχη να προσπαθεί να πείσει ακόμη και σήμερα την υπόλοιπη κοινωνία ότι δεν είναι «ο τρελός του χωριού». Ότι αυτό που κάνει είναι επάγγελμα, ότι δεν είναι επάγγελμα πολυτελείας και ότι μαζί με την υγεία και την παιδεία ο πολιτισμός είναι το μεγαλύτερο όπλο στα χέρια κάθε ενεργού πολίτη. Η έλλειψη και η ευκολία με την οποία ο πολιτισμός «κουτσουρεύεται» κάθε χρόνο όλο και πιο πολύ προδίδει τις προθέσεις εκείνων που αναγνωρίζουν τη δύναμή του. 

Ας φανταστούμε τι θα γινόταν αν από τη ζωή μας έλειπαν τελείως η συγκίνηση, η σκέψη, ο προβληματισμός, η επαφή, ο διάλογος, η μελαγχολία, ο σαρκασμός, η διακωμώδηση.

Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
U(R)TOPIAS | Φωτο: Τάσος Βρεττός
Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
U(R)TOPIAS | Φωτο: Τάσος Βρεττός
Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
U(R)TOPIAS | Φωτο: Τάσος Βρεττός
Πατρίσια Απέργη: Να πείσουμε την κοινωνία ότι δεν είμαστε «οι τρελοί του χωριού» Facebook Twitter
U(R)TOPIAS | Φωτο: Τάσος Βρεττός

U(R)TOPIAS

Από την ομάδα σύγχρονου χορού Αερίτες, σε σύλληψη και χορογραφία της Πατρίσιας Απέργη

12-21 Νοεμβρίου

Ολύμπια – Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας

Συντελεστές:

Σύλληψη – Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη

Δραματουργία: Roberto Fratini Serafide

Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Καμαρωτός

Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Κοστούμια: Ειρήνη Γεωργακίλα

Βοηθός Χορογράφου: Εμμανουέλα Σακελλάρη

Εκτέλεση Παραγωγής: Έφη Πανουργιά

Παραγωγή: Τεχνηχώρος, Αερίτες.

Χορευτές: Σεβαστή Ζαφείρα, FuerzaNegra, Γιάννης Οικονομίδης, Κώστας Phoenix, Σοφία Πουχτού, Χάρης Χατζηανδρέου, Ηλίας Χατζηγεωργίου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΜΠΤΗ Μερς Κάνιγκχαμ: Μια ταινία για τον δημιουργό που έδωσε άλλη διάσταση στην ανθρώπινη κίνηση

Χορός / Μερς Κάνιγκχαμ: Μια ταινία για τον δημιουργό που έδωσε άλλη διάσταση στην ανθρώπινη κίνηση

Μια επεισοδιακή, μυθιστορηματική ζωή, ακαταπόνητη δημιουργία, χορογραφίες που αψηφούν τη βαρύτητα, κίνηση που βυθίζεται στον χρόνο, ένας φόρος τιμής στον άνθρωπο που έδωσε άλλη διάσταση στον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ