«Ο Παγοπώλης έρχεται»: Η αίσθηση μιας διαρκούς επιστροφής

«Ο Παγοπώλης έρχεται»: Η αίσθηση μιας διαρκούς επιστροφής Facebook Twitter
Η Έλενα Τοπαλίδου, ως Χίκι, προσελκύει την τραυματισμένη προσοχή μας άμα τη εμφανίσει της, δημιουργώντας με την παρουσία της μια διάσταση «φευγαλέα», ακαθόριστη, αινιγματική, ωσάν ο Χίκι να είναι μια μορφή φασματική. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Παρίες, ναυαγοί, τρελοί, αποκλεισμένοι, εγκαταλελειμμένοι, απεγνωσμένοι, εξορισμένοι, ξοφλημένοι.

Ο ένας παράτησε το Αναρχικό Κίνημα μετά από τριάντα χρόνια αφοσίωσης και τώρα περνά τις μέρες του βουτηγμένος σ’ ένα μπουκάλι ουίσκι. Ο άλλος απολύθηκε από την εφημερίδα και ανέλαβε αρχηγός του Ριζοσπαστικού Κινήματος για το Αύριο. Ο τρίτος ήταν κάποτε ακροβάτης σε τσίρκο. Ο τέταρτος πολέμησε στην Αφρική και τώρα αγαπά να επιδεικνύει μια ουλή στην πλάτη. Τον πέμπτο τον σάρωσε η απληστία. Τον έκτο η πατρική υπεροχή. Και τούτος, ο άρτι αφιχθείς ανυπόμονος νεαρός, έστειλε τη μητέρα του στη φυλακή και ψάχνει ένα μέρος να κρυφτεί από τις Ερινύες.

Όλοι τους κατοικούν στο Παλάτι των Άπιαστων Ονείρων, στο μπαρ του Χάρι Χόουπ, στο West Side της Νέας Υόρκης. Άνεργοι, άφραγκοι, ανεπιθύμητοι, καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες αλκοόλ, καβγαδίζουν, φωνάζουν, αναπολούν με μανία τα παλιά και ονειρεύονται τη μέρα που θα κάνουν το άλμα, θα ανοίξουν την πόρτα και θα επιστρέψουν φρεσκοπλυμένοι στους κόλπους της κοινωνίας.

Ένα καθαρτήριο χαμένων ψυχών, ένα καταφύγιο όπου οι νόμοι και οι κανόνες έχουν πάψει προ πολλού να ισχύουν, ένας χώρος υφασμένος από τις μεθυσμένες ανάσες, τις σμπαραλιασμένες επιθυμίες, τις ανήμπορες, καταδικασμένες προσδοκίες αυτών των ανδρών που αρνούνται πεισματικά κάθε ένταξη στον κόσμο της κανονικότητας και στις παραγωγικές τάξεις της οικονομίας.

Μπορεί να παραπατά, μπορεί να μας «πετά» συχνά έξω, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η παράσταση δεν έχει να προσφέρει στον θεατή μια γοητευτική επίσκεψη στον κόσμο του Ο’Νιλ.

Γραμμένο δέκα χρόνια πριν από το «Περιμένοντας τον Γκοντό», το έργο αυτό του Ο’Νιλ, βασισμένο στις προσωπικές του αναμνήσεις, όταν, νεαρός ναυτικός και τυχοδιώκτης, σύχναζε στα μπαρ των λαϊκών συνοικιών της Νέας Υόρκης, προοικονομεί εντυπωσιακά το μπεκετικό σύμπαν της στάσης, της αναμονής και της αδιάκοπης διύλισης του χρόνου μέσα από τον λόγο.

«Να μιλάς προκειμένου να μην πεθάνεις», μοιάζει να είναι η μοναδική επιταγή στην οποία υπακούουν οι θαμώνες αυτής της συντροφιάς των απελπισμένων. 

«Ο Παγοπώλης έρχεται»: Η αίσθηση μιας διαρκούς επιστροφής Facebook Twitter
Επιχειρώντας να μεταφέρει το έργο στο σήμερα, επιδιώκοντας ν’ αφουγκραστεί τους σύγχρονους απόκληρους και ονειροπόλους σε πρόσωπα του περιβάλλοντός του, ο Ακύλλας Καραζήσης επέλεξε νέους ηθοποιούς για να στοιχειοθετήσει την ανάγνωσή του. Έτσι, εκτός από το πάθος τους, επιστράτευσε μοιραία και τη «φρεσκάδα» τους. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Δεν υπάρχει παρόν ή μέλλον – μονάχα το παρελθόν που συμβαίνει ξανά και ξανά, τώρα. Κάθε μέρα, κάθε ώρα, οι ήρωες του «Παγοπώλη» αφηγούνται με περισσό ζήλο τις ιστορίες που σημάδεψαν τη ζωή τους: αυτή η αφηγηματική πράξη είναι και η μόνη πραγματική τους δραστηριότητα, η μόνη τους προστασία απέναντι στο παράλογο, η μόνη τους μέθοδος να αντιμετωπίσουν την τρέλα, τη συνειδητοποίηση ότι τίποτε ποτέ δεν θα αλλάξει, μια συνειδητοποίηση που την αρνούνται με όλες τις δυνάμεις απώθησης που έχουν ξεμείνει στα αγκυλωμένα κόκαλά τους. 

Κι αν ο δικός τους Γκοντό αφιχθεί, τελικά, δεν θα είναι καθόλου αυτός που ελπίζανε. Ο αγαπημένος τους Χίκι, ο πλανόδιος πωλητής που είναι έξω καρδιά και με γενναιόδωρη τσέπη, θα εμφανιστεί και πάλι, πιστός στο ετήσιο ραντεβού τους, αυτήν τη φορά όμως θα έχει «άγριες» διαθέσεις.

Θα τους ζητήσει να πούνε την αλήθεια για τον εαυτό τους. Να σκοτώσουν τις ζωτικές ψευδαισθήσεις, τα «άπιαστα όνειρα» που δηλητηριάζουν τις ζωές τους. Να αναγνωρίσουν ότι δεν υπάρχει «αύριο». «Δεν το καταλαβαίνετε ότι τότε θα είστε ελεύθεροι να είστε ο εαυτός σας, χωρίς να χρειάζεται να νιώθετε τύψεις ή να λέτε ψέματα για τη δήθεν αναμόρφωσή σας;» τους παρακαλά. Κι αν, έστω για λίγο, τον πιστέψουν, κι αν, έστω απρόθυμα, σπεύσουν να ακολουθήσουν τη συμβουλή του, όλα θα αποδειχθούν μάταια και θα καταρρεύσουν εν ριπή οφθαλμού.

Η μοναδική «σωτηρία», μερικές φορές, είναι η αυταπάτη και κανένας εξωτερικός «καθοδηγητής», όσο πεπεισμένος ή πεφωτισμένος κι αν παρουσιάζεται, δεν μπορεί να μας φέρει, ακαριαία και βεβιασμένα –επειδή εκείνος το αποφάσισε– αντιμέτωπους με το αβάσταχτο.

«Ο Παγοπώλης έρχεται»: Η αίσθηση μιας διαρκούς επιστροφής Facebook Twitter
Ο Ακύλλας Καραζήσης, σε συνεργασία με τον μεταφραστή του Αντώνη Γαλέο, συμπύκνωσε αριστοτεχνικά το πρωτότυπο σε μια πιο προσβάσιμη εκδοχή διατηρώντας ζωντανή την ουσία και το πνεύμα του. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Αφού αφαίρεσε προσεκτικά χαρακτήρες και κομμάτια διαλόγων από το πρωτότυπο, ο Ακύλλας Καραζήσης, σε συνεργασία με τον μεταφραστή του Αντώνη Γαλέο, συμπύκνωσε αριστοτεχνικά το πρωτότυπο σε μια πιο προσβάσιμη εκδοχή (αντί για πέντε ώρες παράστασης, όπως θα ήταν κανονικά, εδώ έχουμε δύο), διατηρώντας ζωντανή την ουσία και το πνεύμα του.

Τα προβλήματα, σε κάθε περίπτωση, αναφύονται αλλού: επιχειρώντας να μεταφέρει το έργο στο σήμερα, επιδιώκοντας ν’ αφουγκραστεί τους σύγχρονους απόκληρους και ονειροπόλους σε πρόσωπα του περιβάλλοντός του, ο Ακύλλας Καραζήσης επέλεξε νέους ηθοποιούς για να στοιχειοθετήσει την ανάγνωσή του.

Έτσι, εκτός από το πάθος τους, επιστράτευσε μοιραία και τη «φρεσκάδα» τους – την οποία εξαρχής εισπράττουμε (στη φωνή, στην κίνηση, στην αύρα τους) σε πείσμα των προθέσεων και των λόγων τους.

Ουδέποτε, με άλλα λόγια, αισθανόμαστε ότι τούτα τα παιδιά βιώνουν τελματωμένες ζωές και τρέφουν μαραμένες ελπίδες. Όχι επειδή δεν είναι καλοί ηθοποιοί ούτε, απαραίτητα, λόγω της ηλικίας τους, αλλά επειδή, επιπροσθέτως, ακολουθούν μια σκηνοθετική γραμμή που τους ζητά να στέκονται ανάλαφρα, ενίοτε ακόμη και κωμικά, να παίζουν χωρίς να «παίζουν», να μιμούνται, τρόπον τινά, τον σκηνοθέτη τους, ο οποίος αποφεύγει ανέκαθεν τη «δραματικότητα», όπως ο διάβολος το λιβάνι.  

Συνεπώς, βρισκόμαστε στην παράδοξη θέση να παρακολουθούμε μια ομάδα νέων που, παρά τις επίμονες «δηλώσεις» τους, δεν καταβάλλονται από κανένα αίσθημα απόγνωσης: παράγουν εξωτερικά υποκριτικά σχήματα και καμώνονται τους τελειωμένους, ενώ κάθε άλλο παρά τελειωμένοι είναι – τοποθετούνται εν πολλοίς στα πρόθυρα της παρωδίας. 

«Ο Παγοπώλης έρχεται»: Η αίσθηση μιας διαρκούς επιστροφής Facebook Twitter
Η Ελίνα Ρίζου μεταδίδει συγκινητικά τον τσακισμένο από τη μεταμέλεια ψυχισμό του επαναστατημένου γιου που οδηγείται στην αυτοκτονία μετά την «παρέμβαση» του Χίκι. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Ως προς αυτό, φυσικά, δεν υπάρχει πλήρης ομοιογένεια και οι ποιότητες που εισπράττουμε διαφοροποιούνται ποικιλοτρόπως. Ο Γιώργος Κατσής, για παράδειγμα, ως ένας εκ των θαμώνων του μπαρ, πλάθει ένα ενδιαφέρον πορτρέτο νεο-μπλαζέ καλλιτέχνη που ακροβατεί μεταξύ κυνισμού και ρομαντισμού, ερμηνεύοντας προς το κοινό τον αφοπλιστικό μονόλογό του με μια αξιοθαύμαστα σύγχρονη υποκριτική λιτότητα. Η Ελίνα Ρίζου μεταδίδει συγκινητικά τον τσακισμένο από τη μεταμέλεια ψυχισμό του επαναστατημένου γιου που οδηγείται στην αυτοκτονία μετά την «παρέμβαση» του Χίκι.

Και, τέλος, η Έλενα Τοπαλίδου, ως Χίκι, προσελκύει την τραυματισμένη προσοχή μας άμα τη εμφανίσει της, δημιουργώντας με την παρουσία της μια διάσταση «φευγαλέα», ακαθόριστη, αινιγματική, ωσάν ο Χίκι να είναι μια μορφή φασματική, σχεδόν εξωπραγματική, ένας ζωντανός-νεκρός που αναλαμβάνει μια ύστατη επιχείρηση σωτηρίας των φίλων του ή, ακόμη, ενσαρκώνει, χλωμά και φευγαλέα, ένα κάλεσμα του ασυνειδήτου.

Μπορεί να παραπατά, μπορεί να μας «πετά» συχνά έξω, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η παράσταση δεν έχει να προσφέρει στον θεατή μια γοητευτική επίσκεψη στον κόσμο του Ο’Νιλ. Όσο περνάει η ώρα, όσο πλησιάζουμε στο τέλος, η σκηνοθεσία διαμορφώνει σταδιακά μια ανεπαίσθητη «λούπα», μια συναρπαστική αίσθηση διαρκούς επιστροφής του ιδίου: κομμάτια ελαφρώς παραλλαγμένα, που διαδέχονται ρυθμικά, σχεδόν υπνωτιστικά το ένα το άλλο, μια επανάληψη που δεν οδηγείται ποτέ σε λύση, όπως ακριβώς και οι ζωές των ηρώων. Κλείνεις τα μάτια και, όταν τα ανοίγεις ξανά, ο εφιάλτης περιμένει ακόμη εκεί...  

«Ο Παγοπώλης έρχεται»: Η αίσθηση μιας διαρκούς επιστροφής Facebook Twitter
Ο Γιώργος Κατσής πλάθει ένα ενδιαφέρον πορτρέτο νεο-μπλαζέ καλλιτέχνη που ακροβατεί μεταξύ κυνισμού και ρομαντισμού, ερμηνεύοντας προς το κοινό τον αφοπλιστικό μονόλογό του με μια αξιοθαύμαστα σύγχρονη υποκριτική λιτότητα. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Δείτε εδώ πληροφορίες για την παράσταση «Ο παγοπώλης έρχεται» που ανεβαίνει στο θέατρο Προσκήνιο.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χάρης Φραγκούλης: «Ένας δειλός συμβιβασμένος είμαι»

Portraits 2023 / Χάρης Φραγκούλης: «Ένας δειλός συμβιβασμένος είμαι»

Έχοντας σκηνοθετήσει μια «μη τυπική σύνθεση της Αντιγόνης» που αγαπήθηκε πολύ και καθώς ετοιμάζεται να λάβει το «χρίσμα» από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στη νέα του παράσταση, ο Χάρης Φραγκούλης δίνει πια περισσότερο χώρο στην τρυφερότητα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ Δάφνη Μπεχτσή

Portraits 2023 / Δάφνη Μπεχτσή του Cinobo: «Το ενδιαφέρον είναι να ανακαλύψουμε το σινεμά που δεν μπαίνει σε πλαίσια»

Για το κοινό που αναζητά σινεφίλ, φεστιβαλικές ταινίες τις οποίες δύσκολα μπορεί να βρει πλέον στις κινηματογραφικές αίθουσες, το Cinobo είναι η πλατφόρμα που ικανοποιεί την ανάγκη αυτή. Η Δάφνη Μπεχτσή που το οραματίστηκε και το έστησε φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια ζωντανή κοινότητα που θα στηρίζει το σινεμά σε όλες του τις μορφές.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ