Ο "Μυστικός δείπνος" του Βρετανικού θεάτρου

Ο "Μυστικός δείπνος" του Βρετανικού θεάτρου Facebook Twitter
0

Πάει και τελείωσε. Το χιούμορ, το πνεύμα, τον υπαιγιγμό των Βρετανών τον έχουν λίγοι.

Η National Portrait Gallery σνέθεσε στον φωτογράφο Άλιστερ Μόρισον να δώσει μια νέα μορφή σε ένα διάσημο έργο στην ιστορία της τέχνης.

Εκείνος, λοιπόν, συγκέντρωσε μια ομάδα λαμπρών ηθοποιών του βρετανικού θεάτρου καιτους ζήτησε να πάρουν θέση γύρω από ένα μακρύ τραπέζι και να ποζάρουν ως μαθητές του Ιησού στον Μυστικό Δείπνο, τον περήφημο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Το ρόλο του Ιησού -ως αυτονόητη επιλογή- κρατά ο Ρόμπερτ Πάουελ που ενσάρκωσε τον Υιό του Θεού στη θρυλική τηλεοπτική σειρά του Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ».


"Οι δύο πρώτες μου επιλογές ήταν ο Ρόμπερτ Πάουελ που είχε υποδυθεί το Χριστό και η Τζούλι Γουότερς ως Μαγδαληνή και οι δύο δέχτηκαν αμέσως. Ο ενθουσιασμός και η επιρροή τους με βοήθησαν να συγκεντρώσω αυτό το ξεχωριστό σύνολο για τη φωτογράφηση", είπε ο φωτογράφος στην Telegraph.

Οι απαραίτητες οδηγίες πριν από την φωτογράφηση:


Μοναδική γυναίκα της παρεάς είναι η Τζούλι Γουότερς ως Μαρία Μαγδαληνή. Στον πίνακα φυσικά του Ντα Βίντσι δεν υπήρχε γυναίκα καθώς στο πλάι του Ιησού, υπήρχε η φιγούρα του Απόστολου Ιωάννη. Ο Α.Μόρισον, όμως, φαίνεται πως με την επιλογή του παίρνει σαφή θέση και υποστηρίζει την θεωρία που αναπαράγεται εδώ και αιώνες ότι στην πραγματικότητα ο Ντα Βίντσι είχε απεικονίσει την Μαγδαληνή και όχι τον Ιωάννη.

Το πιο δύσκολο πράγμα -παραδέχτηκε ο φωτογράφος- δεν ήταν να τους πείσει αφού κανείς τους δεν δίστασε λεπτό. Ηταν να βρουν τρόπο να συντονίσουν το βαρύ τους πρόγραμμα και να καταφέρουν να βρουν κοινές ώρες για την φωτογράφηση.

Ο Μυστικός δείπνος σε παράταξη: 1. Τζον Αλντερτον (Βαρθολομαίος), 2. Σερ Ρίτσαρντ Έιρ (Ιάκωβος), 3. Στίβεν Μπέρκοφ (Aνδρέας), 4. Τιμ Πίγκοτ Σμιθ (Πέτρος), 5. Σερ Αντονι Σερ (Ιούδας), 6. Τζούλι Γούλτερς (Μαρία Μαγδαληνή), 7. Ρόμπερ Πάουελ (Ιησούς), 8. Κόλιν Φερθ (Iάκωβος), 9. Τομ Κόντι (Θωμάς), 10. Σερ Μάικλ Γκάμπον (Φίλιππος), 11. Σάιμον Κάλοου (Ματθαίος), 12. Πίτερ Έιρ (Ιούδας ο Θαδδαίος), 13. Αντονι Αντριους (Σίμων ο Ζηλωτής).

Να πούμε πως εκτός από τον Μυστικό Δείπνο ο φωτογράφος με το φακό του έχει απαθανατήσει στην ίδια σειρά την Κέιτ Μος, τον Μπομπ Ντίλαν, τον Ντέιβιντ Μπάουι.

*****

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ