ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ο Δημήτρης Καταλειφός δε φοβάται το ρίσκο

Ο Δημήτρης Καταλειφός δε φοβάται το ρίσκο Facebook Twitter
2

 

[φωτογραφίες: M. Hulot]

Με τον Δημήτρη Καταλειφό γνωριζόμαστε πολλά χρόνια. Τον θαυμάζω ως εξαιρετικό ηθοποιό και ήρεμο άνθρωπο, στοχαστικό. Οσοι έχουν περάσει από τα χέρια του στις δραματικές σχολές μιλούν και για έναν εξαιρετικό δάσκαλο. Μετά από αυτή μας τη συνάντηση εκτίμησα πολύ και την πίστη του στην ομαδική δουλειά, την προσήλωσή του στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται.

Περισσότερο από όλα του βγάζω το καπέλο γιατί στα 59 του παίρνει το ρίσκο και κάνει μια καινούργια αρχή. Είναι ένας πολύ σοβαρός επαγγελματίας και ένας άνθρωπος που έχει ανάγκη να αναζητά ακόμα την προοπτική. Κι όταν οι συνθήκες δεν τον βοηθούν να την βρει, έχει την ευελιξία να την δημιουργήσει. Οπως φέτος που ετοιμάζει στο θέατρο Εμπορικόν τη δική του οικογενειακή θεατρική εστία.

Ολα ξεκίνησαν πέρυσι όταν η Ελένη Σκότη πρότεινε στον Δημήτρη Καταλειφό να κάνουν κάτι μαζί, ολιγοπρόσωπο, και να το στεγάσουν τα δευτερότριτα στο Θέατρο Εμπορικόν.


«Διαλέξαμε την "Ολεάνα". Μάλιστα στην αρχή ένοιωθα και μια στενοχώρια γιατί δεν είχα συνηθίσει αυτό το δευτερότριτο που τώρα δίνει και παίρνει. Τέλος πάντων, έτσι ξεκινήσαμε, το έργο πήγε καλά, γι'αυτό στη συνέχεια προσθέσαμε και άλλες δυο παραστάσεις μέσα στην εβδομάδα».


Είναι προφανές ότι ο Δημήτρης Καταλειφός, έχει μεγάλη αδυναμία στον Μάμετ. Εχει παίξει σε μερικά από τα καλύτερα του έργα, όπως ο "Αμερικανός Βούβαλος" και το "Οικόπεδα με θέα". Ανάμεσα στα καλύτερα, όμως, συμπεριλαμβάνει και την "Ολεάνα".


«Ναι, είναι αλήθεια, το θεωρώ ένα από τα καλύτερα του έργα, γιατί είναι και άνισος συγγραφέας ο Μάμετ, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Βέβαια, έχει καμιά φορά σημασία η χρονική στιγμή που γράφονται τα έργα και το πότε παίζονται. Η "Ολεάνα", παρόλο που γράφτηκε το '90, παραμένει πάρα πολύ επίκαιρη. Ειδικά αν κοιτάξει κανείς τον δικό μου ρόλο, ενός καθηγητή, παρότι αφήνει την εντύπωση ενός προοδευτικού ανθρώπου, πιο βαθιά στην ψυχή του υπάρχει μια μεγάλη ανάγκη για καριέρα και πολλά ακόμα στοιχεία που συναντάμε συχνά σήμερα. Ακούγεται πολύ σημερινό, το "άλλο λέμε και άλλα κάνουμε στην πράξη".

Εχεις ζήσει δυο μεγάλους θεατρικούς αποχωρισμούς. Στη Σκηνή και στο Εμπρός. Δε φοβάσαι που επιμένεις σε αυτό τον τρόπο δουλειάς;


"Επιμένω, ναι. Με άλλους βέβαια όρους αυτή τη φορά. Γιατί στις άλλες δυο περιπτώσεις υπήρχε πάντα η οικονομική ευθύνη που είναι ένα δυσβάσταχτο και πολύ βαρύ φορτίο. Αντιθέτως τώρα το ανακουφιστικό είναι ότι αυτή η ευθύνη δεν υπάρχει. Πάντα μου αρέσει να δουλεύω σε ένα οικογενειακό περιβάλλον, διότι προτιμώ γύρω μου εκείνους με τους οποίους με συνδέει φιλία, κοινή γλώσσα και κοινές ανάγκες.

Μετά και από το κλείσιμο του Απλού θεάτρου και με αυτή την αλλαγή σελίδας που πραγματοποιείται στο θεατρικό χάρτη, τα πράγματα έχουν γίνει πάρα πολύ δύσκολα. Γι' αυτό και νομίζω πως αυτή η ευκαιρία είναι για μένα, ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί αυτή τη στιγμή. Οι ομάδες, όπως τις ξέραμε και στις οποίες και εγώ συμμετείχα στο μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μου, φαίνεται ότι εκλείπουν. Ομως για μένα το ζητούμενό μου πάντα είναι να μπορώ να δουλεύω με ανθρώπους όχι μια φορά, αλλά πολλές.

Τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκτός από το ότι έχω δεθεί πολύ με την Ελένη Σκότη, αισθάνομαι ότι έχω μια συγγένεια και με τους ηθοποιούς που έχουν συγκεντρωθεί: τη Μαρία Καλλιμάνη, τον Αλέξη Μαυρόπουλο, τον Κυριάκο Ψύχαλη, τον Βύρωνα Σεϊραδάρη, τη Λουκία Μιχαλοπούλου. Δυστυχώς δε θα είναι μαζί μας ο Χάρης Φραγκούλης, όπως αρχικά είχαμε υπολογίσει, διότι έχει υποχρεώσεις στις επαναλήψεις του Εθνικού ("Γκόλφω" και το "Ζ").

Το ζητούμενο αυτού του χώρου, αν πάει καλά, είναι να δημιουργηθεί ένας πόλος στον οποίο δε θέλω να πρωταγωνιστώ πάντα εγώ. Το ζητούμενο είναι η ομάδα.
Το κοινό μας όνειρο είναι να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα ανθρώπων που θα δουλεύουμε μαζί και θα προχωρήσουμε τόσο με τις νεότερες θεατρικές δυνάμεις όσο και με ανθρώπους της ηλικίας μου".

Εκτός από την "Ολεάνα" του Μάμετ στο οποίο παίζουν ο Δημήτρης Καταλειφός και η Λουκία Μιχαλοπούλου, στο Εμπορικόν θα ανεβάσουν τα έργα: "Η εκδοχή του Browning" του Τέρενς Ράτινγκαν (ένα έργο γραμμένο το 1948) και τη «Συλλογή» του Πίντερ. Με ποια κριτήρια τα επιλέξατε;


«Καταρχήν ο Ράτινγκαν είναι συγγραφέας σχετικά άγνωστος στην Ελλάδα. Είχαν παιχτεί τα πολύ παλιά χρόνια, κάποια πολύ καλά έργα του από τη Λαμπέτη και τον Χορν, οπως το «Βαθιά γαλάζια θάλασσα». Παραδόξως στη συνέχεια, κι επί σειρά ετών, ο συγγραφέας έπεσε στην αφάνεια διεθνώς γιατί βγήκε ο Οσμπορν με τα «Οργισμένα νιάτα» και ισοπέδωσε τα πάντα και φυσικά ο Πίντερ, ο Ουέσκερ, όλοι αυτοί που αποκαλούνται «θυμωμένοι συγγραφείς».

Τελευταία, όμως, υπάρχει μια μεταστροφή καθώς έχει αρχίσει να εκτιμάται ξανά η αξία του. Τώρα στην Αγγλία ξανπαίζεται με μεγάλη επιτυχία το "The Winslow Boy". Συγκινήθηκα που τον ανακαλύπτουν ξανά αυτόν τον συγγραφέα γιατί με ένα υπόγειο τρόπο έχει μια σχέση με τον Πίντερ με τον οποίο τους έδενε βαθύς και αμοιβαίος θαυμασμός, αν και ανήκαν σε διαφορετικές γενιές.

Είναι και τα δυο έργα και το δικό του και η «Συλλογή» πολύ αριστοτεχνικά γραμμένα και έχουν αρετές πολύ μεγάλων μαστόρων. Τώρα αν θα έχουν σχέση με την εποχή μας και το λέω αυτό επειδή είναι μια ερώτηση που τίθεται συχνά δεν ξέρω να πω άν υπάρχει μια άμεση αναφορά".

Πιστεύεις ότι το θέατρο οφείλει να συνδέει τα έργα με το παρόν και τα σύγχρονα προβλήματα;


"Νομίζω ότι είναι ένας κορσές που βάζουμε όλοι μας για να δικαιολογήσουμε τις πράξεις μας. Πολύ απλά μπορεί κάποια στιγμή να μας συγκινεί κάτι για κάποιο λόγο. Και αυτό να μην συνδέεται απαραίτητα με την επικαιρότητα. Αλλες φορές παίζει ρόλο η στιγμή που ανεβαίνει ένα έργο. Ωστόσο, επιμένω: σημαντικότατο ρόλο παίζει το πως ανεβαίνει ένα έργο. Αν μιλάει για την κρίση ή είναι ένα πολιτικό έργο για παράδειγμα.


Εμένα αυτά τα δυο έργα με συγκίνησαν πολύ γιατί είναι γραμμένα από πολύ μεγάλους μαστόρους και δίνουν την ευκαιρία στους ηθοποιούς να πλάσουν αληθινούς και σημαντικούς χαρακτήρες. Με αφορούν απολύτως και τα θέματα που διαπραγματεύονται, δηλαδή η αγάπη και η έλλειψή της, τα συναισθήματα που όταν δεν τα εκφράζεις καταντούν ένα μεγάλο καρκίνωμα και η λύτρωση που νιώθει κανείς όταν εκφράζει ένα μεγάλο συναίσθημά σου.

Η υποκειμενικότητα της αλήθειας και πόσο διαφορετικά βλέπει ο καθένας την ιστορία, πόσο αλλιώτικη είναι, έτσι όπως τη αντιμετωπίζει ο καθένας. Αφήνει πάντα ερωτηματικά στο θεατή και το ένα έργο και το άλλο. Δεν είναι έργα που έχουν συμπεράσματα και ηθικά διδάγματα, θέτουν ερωτήσεις".

Θα σε ενδιέφερε να ανεβάσεις ή να παίξεις ένα έργο νεώτερου συγγραφέα;


"Εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ακόμα και στην ηλικία που είμαι σήμερα ότι οι μεγαλύτεροι θεατρικοί συγγραφείς του 20ου αιώνα, είναι ο Μπέκετ, ο Πίντερ και ο Μάμετ, με πρώτο πάντα τον Μπέκετ.
Μετά έρχονται οι νεώτεροι. Θα ήθελα πολύ να παίξω σε ένα έργο της Σάρα Κέην που τη θεωρώ πολύ δύσκολη. Το "Blasted" για παράδειγμα το ζηλεύω πολύ. Ομως, αγαπώ την επιστροφή στους κλασικούς θεατρικούς συγγραφείς και θα ήθελα να δοκιμάσουμε Τσέχοφ και Ουίλιαμς και Ουίλιαμ Ινγκ. Δεν έχω δηλαδή την ανάγκη να κάνω σύγχρονα έργα, ούτε και μπορώ να σου πω φοβερά ονόματα νέων συγγραφέων που γνωρίζω".

Φέτος το καλοκαίρι είδες παραστάσεις;

"Με συγκίνησε πάρα πολύ ο "Εχθρός του λαού"του Τόμας Οστερμάγιερ. Ηταν μια καταπληκτική μεταφορά του πνεύματος του έργου και παρόλο που είχε κάνει αρκετές αλλαγές, ήταν επί της ουσίας το έργο ατόφιο και είχε εξαιρετικές ερμηνείες.
Μου άρεσε πολύ η παράσταση του Ακύλα Καραζήση και του Νίκου Χατζόπουλου, το "Ερως και Ραδιουργία". Αυτά πρόλαβα και είδα.
Τον Αύγουστο, το καλύτερο πράγμα που μου συνέβη είναι ότι διάβασα τρία αριστουργήματα."Το εμβατήριο του Ραντέτσκυ" ένα μεγαλειώδες μυθιστόρημα, και τον "Ιώβ" και τα δυο του Γιόζεφ Ροτ. Τρελλάθηκα με αυτόν το συγγραφέα, δεν τον είχα διαβάσει.Και διάβασα και το μόνο μυθιστόρημα του Στέφαν Τσβάιχ, τον "Επικίνδυνο Οίκτο". Επίσης , το καινούργιο βιβλίο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, το "Ελάχιστο ιχνος" έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και είναι πολύ καλογραμμένο. Αυτά διάβασα από λογοτεχνία και τώρα διαβάζω "Τα εις εαυτόν" του Μάρκου Αυρήλιου.

Επίσης είμαι πολύ χαρούμενος που στη γειτονιά μου, το Παγκράτι άνοιξε ένα βιβλιοπωλείο, οι Πλειάδες, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα. Είναι στη Σπύρου Μερκούρη, είναι πολύ ωραία φτιαγμένο και χάρηκα γιατί άνοιξε σε μια γειτονιά που μέχρι τώτα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία έκλειναν το ένα μετά το άλλο. Με γεμίζει αισιοδοξία αυτή η κίνηση".

Και κάτι ακόμα: Εσείς, όλα αυτά τα χρόνια που δουλέψατε στο Εμπρός κρατήσατε το αρχείο του;

"Οχι. Οταν φύγαμε, έμεινε ο Τάσος και το αρχείο έμεινε εκεί. Φαντάζομαι όταν έκλεισε το θέατρο, θα το κράτησε ο ανηψιός του. Μόνο τα προγράμματα έχουμε".

Με τη Ράνια Οικονομίδου σχεδιάζετε να ξαναδουλέψετε;

"Η Ράνια είναι σαν αδερφή μου, μιλάμε, βλεπόμαστε και εύχομαι να είμαστε υγιείς και γεροί και να δουλέψουμε μαζί σύντομα."

Εχει αλλάξει πολύ το θέατρο τα τελευταία χρόνια. Ανησυχείς, πιστεύεις ότι θα δημιουργηθεί κάτι κανινούργιο;

"Δε σου κρύβω ότι όλη αυτή η κατάσταση που συμβαίνει στην Ελλάδα, όλους μας έχει ρίξει. Ζούμε σε μια εποχή πάρα πολύ στριμωγμένη. Οι δυο από τους τρεις γνωστούς σου είναι άνεργοι.

Στο χώρο μας δε το συζητώ, υπάρχει μεγάλη ανεργία, οι συνθήκες είναι ξανά και πάλι ημιεπαγγελματικές. Δεν κολά σχεδόν κανείς ένσημα, πληρώνουν λίγα... Αλλά και πέρα από το χώρο του θεάτρου είναι λυπηρό γιατί ακούς νέα παιδιά να φεύγουν στο εξωτερικό κι αισθάνεσαι ότι είναι σαν να ζούμε τις τελευταίες σελίδες ενός κεφαλαίου. Αυτή η νέα κατάσταση κανείς δε ξέρει τι θα φέρει, τόσο στην κοινωνία μας, όσο και στο θέατρο.

Αυτό που με λυπεί είναι ότι κανείς δεν είναι πια σίγουρος για κάτι, για μια ιδέα, για μια αξία. Ολα έχουν γίνει πάρα πολύ σχετικά. Για κανένα πράγμα στην εποχή μας δεν είμαστε σίγουροι, δεν είμαστε βέβαιοι.
Ας πούμε εγώ σε όλη τη ζωή μου ψήφιζα αριστερά, ακόμα και αυτό σήμερα μου δημιουργεί αμηχανία".

"Εμένα το μόνο πάθος που μου έχει απομείνει είναι η τέχνη που μπορεί να συγκινήσει, μπορεί να σε ξαφνιάσει, μπορεί να σε λυτρώσει, μπορεί να σε ανακουφίσει τόσο σαν καλλιτέχνη όσο και σαν θεατή. Διατηρώ το πάθος μου για την τέχνη αμείωτο. Αν με ανησυχεί κάτι γενικότερα, είναι ότι απουσιάζει από τον περισσότερο κόσμο στις μέρες μας η προοπτική.
Γι' αυτό το σχέδιο που πάμε να ξεκινήσουμε με γεμίζει αισιοδοξία. Εχουμε να ασχοληθούμε με κάτι που και εμάς τους ίδιους θα μας γεμίσει και πιστεύω θα ενδιαφέρει και τους θεατές. Εμείς τουλάχιστον δεν πρέπει να είμαστε μίζεροι. Αυτή τη στιγμή έχουμε την προοπτική μας".

*****

Θέατρο
2

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

2 σχόλια