Ο Δημήτρης Καταλειφός δε φοβάται το ρίσκο

Ο Δημήτρης Καταλειφός δε φοβάται το ρίσκο Facebook Twitter
2

 

[φωτογραφίες: M. Hulot]

Με τον Δημήτρη Καταλειφό γνωριζόμαστε πολλά χρόνια. Τον θαυμάζω ως εξαιρετικό ηθοποιό και ήρεμο άνθρωπο, στοχαστικό. Οσοι έχουν περάσει από τα χέρια του στις δραματικές σχολές μιλούν και για έναν εξαιρετικό δάσκαλο. Μετά από αυτή μας τη συνάντηση εκτίμησα πολύ και την πίστη του στην ομαδική δουλειά, την προσήλωσή του στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται.

Περισσότερο από όλα του βγάζω το καπέλο γιατί στα 59 του παίρνει το ρίσκο και κάνει μια καινούργια αρχή. Είναι ένας πολύ σοβαρός επαγγελματίας και ένας άνθρωπος που έχει ανάγκη να αναζητά ακόμα την προοπτική. Κι όταν οι συνθήκες δεν τον βοηθούν να την βρει, έχει την ευελιξία να την δημιουργήσει. Οπως φέτος που ετοιμάζει στο θέατρο Εμπορικόν τη δική του οικογενειακή θεατρική εστία.

Ολα ξεκίνησαν πέρυσι όταν η Ελένη Σκότη πρότεινε στον Δημήτρη Καταλειφό να κάνουν κάτι μαζί, ολιγοπρόσωπο, και να το στεγάσουν τα δευτερότριτα στο Θέατρο Εμπορικόν.


«Διαλέξαμε την "Ολεάνα". Μάλιστα στην αρχή ένοιωθα και μια στενοχώρια γιατί δεν είχα συνηθίσει αυτό το δευτερότριτο που τώρα δίνει και παίρνει. Τέλος πάντων, έτσι ξεκινήσαμε, το έργο πήγε καλά, γι'αυτό στη συνέχεια προσθέσαμε και άλλες δυο παραστάσεις μέσα στην εβδομάδα».


Είναι προφανές ότι ο Δημήτρης Καταλειφός, έχει μεγάλη αδυναμία στον Μάμετ. Εχει παίξει σε μερικά από τα καλύτερα του έργα, όπως ο "Αμερικανός Βούβαλος" και το "Οικόπεδα με θέα". Ανάμεσα στα καλύτερα, όμως, συμπεριλαμβάνει και την "Ολεάνα".


«Ναι, είναι αλήθεια, το θεωρώ ένα από τα καλύτερα του έργα, γιατί είναι και άνισος συγγραφέας ο Μάμετ, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Βέβαια, έχει καμιά φορά σημασία η χρονική στιγμή που γράφονται τα έργα και το πότε παίζονται. Η "Ολεάνα", παρόλο που γράφτηκε το '90, παραμένει πάρα πολύ επίκαιρη. Ειδικά αν κοιτάξει κανείς τον δικό μου ρόλο, ενός καθηγητή, παρότι αφήνει την εντύπωση ενός προοδευτικού ανθρώπου, πιο βαθιά στην ψυχή του υπάρχει μια μεγάλη ανάγκη για καριέρα και πολλά ακόμα στοιχεία που συναντάμε συχνά σήμερα. Ακούγεται πολύ σημερινό, το "άλλο λέμε και άλλα κάνουμε στην πράξη".

Εχεις ζήσει δυο μεγάλους θεατρικούς αποχωρισμούς. Στη Σκηνή και στο Εμπρός. Δε φοβάσαι που επιμένεις σε αυτό τον τρόπο δουλειάς;


"Επιμένω, ναι. Με άλλους βέβαια όρους αυτή τη φορά. Γιατί στις άλλες δυο περιπτώσεις υπήρχε πάντα η οικονομική ευθύνη που είναι ένα δυσβάσταχτο και πολύ βαρύ φορτίο. Αντιθέτως τώρα το ανακουφιστικό είναι ότι αυτή η ευθύνη δεν υπάρχει. Πάντα μου αρέσει να δουλεύω σε ένα οικογενειακό περιβάλλον, διότι προτιμώ γύρω μου εκείνους με τους οποίους με συνδέει φιλία, κοινή γλώσσα και κοινές ανάγκες.

Μετά και από το κλείσιμο του Απλού θεάτρου και με αυτή την αλλαγή σελίδας που πραγματοποιείται στο θεατρικό χάρτη, τα πράγματα έχουν γίνει πάρα πολύ δύσκολα. Γι' αυτό και νομίζω πως αυτή η ευκαιρία είναι για μένα, ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί αυτή τη στιγμή. Οι ομάδες, όπως τις ξέραμε και στις οποίες και εγώ συμμετείχα στο μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μου, φαίνεται ότι εκλείπουν. Ομως για μένα το ζητούμενό μου πάντα είναι να μπορώ να δουλεύω με ανθρώπους όχι μια φορά, αλλά πολλές.

Τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκτός από το ότι έχω δεθεί πολύ με την Ελένη Σκότη, αισθάνομαι ότι έχω μια συγγένεια και με τους ηθοποιούς που έχουν συγκεντρωθεί: τη Μαρία Καλλιμάνη, τον Αλέξη Μαυρόπουλο, τον Κυριάκο Ψύχαλη, τον Βύρωνα Σεϊραδάρη, τη Λουκία Μιχαλοπούλου. Δυστυχώς δε θα είναι μαζί μας ο Χάρης Φραγκούλης, όπως αρχικά είχαμε υπολογίσει, διότι έχει υποχρεώσεις στις επαναλήψεις του Εθνικού ("Γκόλφω" και το "Ζ").

Το ζητούμενο αυτού του χώρου, αν πάει καλά, είναι να δημιουργηθεί ένας πόλος στον οποίο δε θέλω να πρωταγωνιστώ πάντα εγώ. Το ζητούμενο είναι η ομάδα.
Το κοινό μας όνειρο είναι να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα ανθρώπων που θα δουλεύουμε μαζί και θα προχωρήσουμε τόσο με τις νεότερες θεατρικές δυνάμεις όσο και με ανθρώπους της ηλικίας μου".

Εκτός από την "Ολεάνα" του Μάμετ στο οποίο παίζουν ο Δημήτρης Καταλειφός και η Λουκία Μιχαλοπούλου, στο Εμπορικόν θα ανεβάσουν τα έργα: "Η εκδοχή του Browning" του Τέρενς Ράτινγκαν (ένα έργο γραμμένο το 1948) και τη «Συλλογή» του Πίντερ. Με ποια κριτήρια τα επιλέξατε;


«Καταρχήν ο Ράτινγκαν είναι συγγραφέας σχετικά άγνωστος στην Ελλάδα. Είχαν παιχτεί τα πολύ παλιά χρόνια, κάποια πολύ καλά έργα του από τη Λαμπέτη και τον Χορν, οπως το «Βαθιά γαλάζια θάλασσα». Παραδόξως στη συνέχεια, κι επί σειρά ετών, ο συγγραφέας έπεσε στην αφάνεια διεθνώς γιατί βγήκε ο Οσμπορν με τα «Οργισμένα νιάτα» και ισοπέδωσε τα πάντα και φυσικά ο Πίντερ, ο Ουέσκερ, όλοι αυτοί που αποκαλούνται «θυμωμένοι συγγραφείς».

Τελευταία, όμως, υπάρχει μια μεταστροφή καθώς έχει αρχίσει να εκτιμάται ξανά η αξία του. Τώρα στην Αγγλία ξανπαίζεται με μεγάλη επιτυχία το "The Winslow Boy". Συγκινήθηκα που τον ανακαλύπτουν ξανά αυτόν τον συγγραφέα γιατί με ένα υπόγειο τρόπο έχει μια σχέση με τον Πίντερ με τον οποίο τους έδενε βαθύς και αμοιβαίος θαυμασμός, αν και ανήκαν σε διαφορετικές γενιές.

Είναι και τα δυο έργα και το δικό του και η «Συλλογή» πολύ αριστοτεχνικά γραμμένα και έχουν αρετές πολύ μεγάλων μαστόρων. Τώρα αν θα έχουν σχέση με την εποχή μας και το λέω αυτό επειδή είναι μια ερώτηση που τίθεται συχνά δεν ξέρω να πω άν υπάρχει μια άμεση αναφορά".

Πιστεύεις ότι το θέατρο οφείλει να συνδέει τα έργα με το παρόν και τα σύγχρονα προβλήματα;


"Νομίζω ότι είναι ένας κορσές που βάζουμε όλοι μας για να δικαιολογήσουμε τις πράξεις μας. Πολύ απλά μπορεί κάποια στιγμή να μας συγκινεί κάτι για κάποιο λόγο. Και αυτό να μην συνδέεται απαραίτητα με την επικαιρότητα. Αλλες φορές παίζει ρόλο η στιγμή που ανεβαίνει ένα έργο. Ωστόσο, επιμένω: σημαντικότατο ρόλο παίζει το πως ανεβαίνει ένα έργο. Αν μιλάει για την κρίση ή είναι ένα πολιτικό έργο για παράδειγμα.


Εμένα αυτά τα δυο έργα με συγκίνησαν πολύ γιατί είναι γραμμένα από πολύ μεγάλους μαστόρους και δίνουν την ευκαιρία στους ηθοποιούς να πλάσουν αληθινούς και σημαντικούς χαρακτήρες. Με αφορούν απολύτως και τα θέματα που διαπραγματεύονται, δηλαδή η αγάπη και η έλλειψή της, τα συναισθήματα που όταν δεν τα εκφράζεις καταντούν ένα μεγάλο καρκίνωμα και η λύτρωση που νιώθει κανείς όταν εκφράζει ένα μεγάλο συναίσθημά σου.

Η υποκειμενικότητα της αλήθειας και πόσο διαφορετικά βλέπει ο καθένας την ιστορία, πόσο αλλιώτικη είναι, έτσι όπως τη αντιμετωπίζει ο καθένας. Αφήνει πάντα ερωτηματικά στο θεατή και το ένα έργο και το άλλο. Δεν είναι έργα που έχουν συμπεράσματα και ηθικά διδάγματα, θέτουν ερωτήσεις".

Θα σε ενδιέφερε να ανεβάσεις ή να παίξεις ένα έργο νεώτερου συγγραφέα;


"Εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ακόμα και στην ηλικία που είμαι σήμερα ότι οι μεγαλύτεροι θεατρικοί συγγραφείς του 20ου αιώνα, είναι ο Μπέκετ, ο Πίντερ και ο Μάμετ, με πρώτο πάντα τον Μπέκετ.
Μετά έρχονται οι νεώτεροι. Θα ήθελα πολύ να παίξω σε ένα έργο της Σάρα Κέην που τη θεωρώ πολύ δύσκολη. Το "Blasted" για παράδειγμα το ζηλεύω πολύ. Ομως, αγαπώ την επιστροφή στους κλασικούς θεατρικούς συγγραφείς και θα ήθελα να δοκιμάσουμε Τσέχοφ και Ουίλιαμς και Ουίλιαμ Ινγκ. Δεν έχω δηλαδή την ανάγκη να κάνω σύγχρονα έργα, ούτε και μπορώ να σου πω φοβερά ονόματα νέων συγγραφέων που γνωρίζω".

Φέτος το καλοκαίρι είδες παραστάσεις;

"Με συγκίνησε πάρα πολύ ο "Εχθρός του λαού"του Τόμας Οστερμάγιερ. Ηταν μια καταπληκτική μεταφορά του πνεύματος του έργου και παρόλο που είχε κάνει αρκετές αλλαγές, ήταν επί της ουσίας το έργο ατόφιο και είχε εξαιρετικές ερμηνείες.
Μου άρεσε πολύ η παράσταση του Ακύλα Καραζήση και του Νίκου Χατζόπουλου, το "Ερως και Ραδιουργία". Αυτά πρόλαβα και είδα.
Τον Αύγουστο, το καλύτερο πράγμα που μου συνέβη είναι ότι διάβασα τρία αριστουργήματα."Το εμβατήριο του Ραντέτσκυ" ένα μεγαλειώδες μυθιστόρημα, και τον "Ιώβ" και τα δυο του Γιόζεφ Ροτ. Τρελλάθηκα με αυτόν το συγγραφέα, δεν τον είχα διαβάσει.Και διάβασα και το μόνο μυθιστόρημα του Στέφαν Τσβάιχ, τον "Επικίνδυνο Οίκτο". Επίσης , το καινούργιο βιβλίο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, το "Ελάχιστο ιχνος" έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και είναι πολύ καλογραμμένο. Αυτά διάβασα από λογοτεχνία και τώρα διαβάζω "Τα εις εαυτόν" του Μάρκου Αυρήλιου.

Επίσης είμαι πολύ χαρούμενος που στη γειτονιά μου, το Παγκράτι άνοιξε ένα βιβλιοπωλείο, οι Πλειάδες, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα. Είναι στη Σπύρου Μερκούρη, είναι πολύ ωραία φτιαγμένο και χάρηκα γιατί άνοιξε σε μια γειτονιά που μέχρι τώτα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία έκλειναν το ένα μετά το άλλο. Με γεμίζει αισιοδοξία αυτή η κίνηση".

Και κάτι ακόμα: Εσείς, όλα αυτά τα χρόνια που δουλέψατε στο Εμπρός κρατήσατε το αρχείο του;

"Οχι. Οταν φύγαμε, έμεινε ο Τάσος και το αρχείο έμεινε εκεί. Φαντάζομαι όταν έκλεισε το θέατρο, θα το κράτησε ο ανηψιός του. Μόνο τα προγράμματα έχουμε".

Με τη Ράνια Οικονομίδου σχεδιάζετε να ξαναδουλέψετε;

"Η Ράνια είναι σαν αδερφή μου, μιλάμε, βλεπόμαστε και εύχομαι να είμαστε υγιείς και γεροί και να δουλέψουμε μαζί σύντομα."

Εχει αλλάξει πολύ το θέατρο τα τελευταία χρόνια. Ανησυχείς, πιστεύεις ότι θα δημιουργηθεί κάτι κανινούργιο;

"Δε σου κρύβω ότι όλη αυτή η κατάσταση που συμβαίνει στην Ελλάδα, όλους μας έχει ρίξει. Ζούμε σε μια εποχή πάρα πολύ στριμωγμένη. Οι δυο από τους τρεις γνωστούς σου είναι άνεργοι.

Στο χώρο μας δε το συζητώ, υπάρχει μεγάλη ανεργία, οι συνθήκες είναι ξανά και πάλι ημιεπαγγελματικές. Δεν κολά σχεδόν κανείς ένσημα, πληρώνουν λίγα... Αλλά και πέρα από το χώρο του θεάτρου είναι λυπηρό γιατί ακούς νέα παιδιά να φεύγουν στο εξωτερικό κι αισθάνεσαι ότι είναι σαν να ζούμε τις τελευταίες σελίδες ενός κεφαλαίου. Αυτή η νέα κατάσταση κανείς δε ξέρει τι θα φέρει, τόσο στην κοινωνία μας, όσο και στο θέατρο.

Αυτό που με λυπεί είναι ότι κανείς δεν είναι πια σίγουρος για κάτι, για μια ιδέα, για μια αξία. Ολα έχουν γίνει πάρα πολύ σχετικά. Για κανένα πράγμα στην εποχή μας δεν είμαστε σίγουροι, δεν είμαστε βέβαιοι.
Ας πούμε εγώ σε όλη τη ζωή μου ψήφιζα αριστερά, ακόμα και αυτό σήμερα μου δημιουργεί αμηχανία".

"Εμένα το μόνο πάθος που μου έχει απομείνει είναι η τέχνη που μπορεί να συγκινήσει, μπορεί να σε ξαφνιάσει, μπορεί να σε λυτρώσει, μπορεί να σε ανακουφίσει τόσο σαν καλλιτέχνη όσο και σαν θεατή. Διατηρώ το πάθος μου για την τέχνη αμείωτο. Αν με ανησυχεί κάτι γενικότερα, είναι ότι απουσιάζει από τον περισσότερο κόσμο στις μέρες μας η προοπτική.
Γι' αυτό το σχέδιο που πάμε να ξεκινήσουμε με γεμίζει αισιοδοξία. Εχουμε να ασχοληθούμε με κάτι που και εμάς τους ίδιους θα μας γεμίσει και πιστεύω θα ενδιαφέρει και τους θεατές. Εμείς τουλάχιστον δεν πρέπει να είμαστε μίζεροι. Αυτή τη στιγμή έχουμε την προοπτική μας".

*****

Θέατρο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια