Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη;

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία». Φωτ.: Karol Jarek
0

Ο Ανέστης Αζάς στην αίθουσα Η της Πειραιώς 260 επιμελείται το πού θα τοποθετηθούν οι πινακίδες με τους υπέρτιτλους, τις οποίες θεωρεί αφηγηματικό μέσο της παράστασης «Τα σκυλιά», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 19 Ιουλίου.

Ο σκηνικός χώρος με τα μεγάλα στρώματα μοιάζει με ένα εργαστήριο μέσα στο οποίο δημιουργούνται οι εικόνες του έργου, ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που θα βοηθήσει τους έξι ερμηνευτές της παράστασης, τους Γιώργο Κατσή, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Μαρία Πετεβή, Gary Salomon, Cem Yiğit Üzümoğlu, να επιτελέσουν τις διαρκείς μεταμορφώσεις που απαιτεί το έργο, από ανθρώπους σε ζώα και το αντίθετο, δημιουργώντας απρόβλεπτες συνθήκες στις οποίες θα ξεδιπλωθεί η περιπέτειά τους.

«Παίξαμε πολύ με αυτό, πολύ περισσότερο από ό,τι υπολογίζαμε όταν ξεκινήσαμε τις πρόβες. Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς. Είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών», λέει ο Ανέστης Αζάς.

Η ιδέα ξεκίνησε από ένα ζώο που βρήκε τον θάνατο εξαιτίας μιας βάρβαρης κακοποίησης, μια υπόθεση που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη.

«Εμπνέομαι λοιπόν από αυτό το περιστατικό, λαμβάνοντας υπόψη μου και άλλα που έχουν συμβεί. Αυτή ήταν η αφετηρία για να δημιουργήσω μια ομάδα από σκύλους-χαρακτήρες που θα πάνε εκεί να κάνουν την έρευνα για το ποιος σκότωσε τον σκύλο στην πραγματικότητα. Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε.

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε». Φωτ.: Νίκος Κατσαρός

Μαθαίνουμε στην αρχή της ιστορίας ότι έχει γίνει ένα φρικτό έγκλημα και υπάρχει ένας χαρακτήρας σκύλου-ντετέκτιβ, ο Κομισάρ, και εκεί "τσιμπάμε" λίγο από τους κώδικες του νουάρ. Τα σκυλιά ξεκινάνε να δουν τι συνέβη, να βγάλουν το δικό τους πόρισμα, παράλληλα με την κοινωνία των ανθρώπων.

Ο ντετέκτιβ Κομισάρ είναι δίδυμο με τον Μέγα Αλέξανδρο, τον βοηθό του, που κάνουν την έρευνα, η Πρισίλα, που είναι η φίλη του θύματος, τους παρακινεί να ερευνήσουν και έχουμε και ένα τοπίο με διάφορους σκύλους που σατιρίζουν διάφορους θεσμούς. Είναι ο σκύλος του παπά, της αστυνομίας, των αρχών, της εξουσίας, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πόρισμα που λέει κάτι άλλο από αυτό που πιστεύουν».

Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών; 

«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία. Δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο, είναι υβριδικό, δεν μοιάζει με προηγούμενες παραστάσεις που έχουμε κάνει στο θέατρο της τεκμηρίωσης. Απομακρυνόμαστε πολύ από την πραγματική ιστορία, είναι καθαρά μυθοπλασία, με στοιχεία από το μιούζικαλ και την κωμωδία».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς και είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση, με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών». Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Αυτό που ήταν βασικό για τον σκηνοθέτη, όταν ξεκίνησε να σκέφτεται το θέμα του, είναι κατά πόσο οι θεσμοί, που είναι πυλώνες της δημοκρατίας, μπορούν, όταν δεν λειτουργούν, να δημιουργήσουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη. Έχοντας κερδίσει το ελληνικό αλλά και το ευρωπαϊκό κοινό με την απολαυστικά καυστική «Δημοκρατία του Μπακλαβά», ο Ανέστης Αζάς συνυπογράφει και πάλι το κείμενο μαζί με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη. Έγραψαν και έσβησαν χιλιάδες σελίδες για μήνες, μέχρι να καταλήξουν στις σαράντα του τελικού κειμένου.

«Ήταν η πρώτη φορά που γράφαμε και πετούσαμε πράγματα, τα δοκιμάζαμε στην πρόβα, τα βλέπαμε να λειτουργούν ή δεν μας έκαναν. Ήταν μια ωραία και πολύ δύσκολη εμπειρία, υπήρχε η ιδέα και ένας σκελετός, αλλά το έργο γράφτηκε στις πρόβες. Υπάρχει η πίστη των ηθοποιών που υποστηρίζουν με μεγάλη δύναμη τη δουλειά και είναι αφοσιωμένοι. Ήρθε ο Cem Yiğit Üzümoğlu για δεύτερη φορά από την Τουρκία, είναι σαν μια συνέχεια της συνεργασίας της ομάδας που δούλεψε στη "Δημοκρατία του Μπακλαβά" και με νέους συνεργάτες που προστέθηκαν».  

«Τα σκυλιά τα βλέπουμε σαν παιδιά, συμβολίζουν την ανιδιοτελή αγάπη», λέει ο Ανέστης. «Μπορεί να αδιαφορούμε για χιλιάδες ανθρώπους που σκοτώνονται καθημερινά, αλλά ένα ανυπεράσπιστο ζώο εγείρει μέσα μας το συναίσθημα της οργής, είναι αθώα πλάσματα. Σε μια μεγαλύτερη εικόνα, σε μια σύγχρονη κοινωνία ανυπεράσπιστοι είναι όλοι οι αδύναμοι. Λειτουργώντας με τους κώδικες του είδους, η παράσταση έχει live μουσική με τον Παναγιώτη Μανουηλίδη και τον Γκάρι Σόλομον και τώρα που έχουμε φτάσει στην τελική ευθεία, έχουμε αγωνία να δούμε πώς αυτό θα λειτουργήσει με το κοινό, γιατί πάντα το θέατρο εκεί φαίνεται».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ