Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη;

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία». Φωτ.: Karol Jarek
0

Ο Ανέστης Αζάς στην αίθουσα Η της Πειραιώς 260 επιμελείται το πού θα τοποθετηθούν οι πινακίδες με τους υπέρτιτλους, τις οποίες θεωρεί αφηγηματικό μέσο της παράστασης «Τα σκυλιά», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 19 Ιουλίου.

Ο σκηνικός χώρος με τα μεγάλα στρώματα μοιάζει με ένα εργαστήριο μέσα στο οποίο δημιουργούνται οι εικόνες του έργου, ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που θα βοηθήσει τους έξι ερμηνευτές της παράστασης, τους Γιώργο Κατσή, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Μαρία Πετεβή, Gary Salomon, Cem Yiğit Üzümoğlu, να επιτελέσουν τις διαρκείς μεταμορφώσεις που απαιτεί το έργο, από ανθρώπους σε ζώα και το αντίθετο, δημιουργώντας απρόβλεπτες συνθήκες στις οποίες θα ξεδιπλωθεί η περιπέτειά τους.

«Παίξαμε πολύ με αυτό, πολύ περισσότερο από ό,τι υπολογίζαμε όταν ξεκινήσαμε τις πρόβες. Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς. Είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών», λέει ο Ανέστης Αζάς.

Η ιδέα ξεκίνησε από ένα ζώο που βρήκε τον θάνατο εξαιτίας μιας βάρβαρης κακοποίησης, μια υπόθεση που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη.

«Εμπνέομαι λοιπόν από αυτό το περιστατικό, λαμβάνοντας υπόψη μου και άλλα που έχουν συμβεί. Αυτή ήταν η αφετηρία για να δημιουργήσω μια ομάδα από σκύλους-χαρακτήρες που θα πάνε εκεί να κάνουν την έρευνα για το ποιος σκότωσε τον σκύλο στην πραγματικότητα. Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε.

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε». Φωτ.: Νίκος Κατσαρός

Μαθαίνουμε στην αρχή της ιστορίας ότι έχει γίνει ένα φρικτό έγκλημα και υπάρχει ένας χαρακτήρας σκύλου-ντετέκτιβ, ο Κομισάρ, και εκεί "τσιμπάμε" λίγο από τους κώδικες του νουάρ. Τα σκυλιά ξεκινάνε να δουν τι συνέβη, να βγάλουν το δικό τους πόρισμα, παράλληλα με την κοινωνία των ανθρώπων.

Ο ντετέκτιβ Κομισάρ είναι δίδυμο με τον Μέγα Αλέξανδρο, τον βοηθό του, που κάνουν την έρευνα, η Πρισίλα, που είναι η φίλη του θύματος, τους παρακινεί να ερευνήσουν και έχουμε και ένα τοπίο με διάφορους σκύλους που σατιρίζουν διάφορους θεσμούς. Είναι ο σκύλος του παπά, της αστυνομίας, των αρχών, της εξουσίας, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πόρισμα που λέει κάτι άλλο από αυτό που πιστεύουν».

Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών; 

«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία. Δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο, είναι υβριδικό, δεν μοιάζει με προηγούμενες παραστάσεις που έχουμε κάνει στο θέατρο της τεκμηρίωσης. Απομακρυνόμαστε πολύ από την πραγματική ιστορία, είναι καθαρά μυθοπλασία, με στοιχεία από το μιούζικαλ και την κωμωδία».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς και είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση, με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών». Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Αυτό που ήταν βασικό για τον σκηνοθέτη, όταν ξεκίνησε να σκέφτεται το θέμα του, είναι κατά πόσο οι θεσμοί, που είναι πυλώνες της δημοκρατίας, μπορούν, όταν δεν λειτουργούν, να δημιουργήσουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη. Έχοντας κερδίσει το ελληνικό αλλά και το ευρωπαϊκό κοινό με την απολαυστικά καυστική «Δημοκρατία του Μπακλαβά», ο Ανέστης Αζάς συνυπογράφει και πάλι το κείμενο μαζί με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη. Έγραψαν και έσβησαν χιλιάδες σελίδες για μήνες, μέχρι να καταλήξουν στις σαράντα του τελικού κειμένου.

«Ήταν η πρώτη φορά που γράφαμε και πετούσαμε πράγματα, τα δοκιμάζαμε στην πρόβα, τα βλέπαμε να λειτουργούν ή δεν μας έκαναν. Ήταν μια ωραία και πολύ δύσκολη εμπειρία, υπήρχε η ιδέα και ένας σκελετός, αλλά το έργο γράφτηκε στις πρόβες. Υπάρχει η πίστη των ηθοποιών που υποστηρίζουν με μεγάλη δύναμη τη δουλειά και είναι αφοσιωμένοι. Ήρθε ο Cem Yiğit Üzümoğlu για δεύτερη φορά από την Τουρκία, είναι σαν μια συνέχεια της συνεργασίας της ομάδας που δούλεψε στη "Δημοκρατία του Μπακλαβά" και με νέους συνεργάτες που προστέθηκαν».  

«Τα σκυλιά τα βλέπουμε σαν παιδιά, συμβολίζουν την ανιδιοτελή αγάπη», λέει ο Ανέστης. «Μπορεί να αδιαφορούμε για χιλιάδες ανθρώπους που σκοτώνονται καθημερινά, αλλά ένα ανυπεράσπιστο ζώο εγείρει μέσα μας το συναίσθημα της οργής, είναι αθώα πλάσματα. Σε μια μεγαλύτερη εικόνα, σε μια σύγχρονη κοινωνία ανυπεράσπιστοι είναι όλοι οι αδύναμοι. Λειτουργώντας με τους κώδικες του είδους, η παράσταση έχει live μουσική με τον Παναγιώτη Μανουηλίδη και τον Γκάρι Σόλομον και τώρα που έχουμε φτάσει στην τελική ευθεία, έχουμε αγωνία να δούμε πώς αυτό θα λειτουργήσει με το κοινό, γιατί πάντα το θέατρο εκεί φαίνεται».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ