MIR: Tο «μυστικό» φεστιβάλ της Αθήνας

MIR: Tο «μυστικό» φεστιβάλ της Αθήνας Facebook Twitter
0
MIR: Tο «μυστικό» φεστιβάλ της Αθήνας Facebook Twitter
Μan from Μanagra. Tο Man from Managra είναι το νέο πρότζεκτ του Coti K., ενός από τους πιο σημαντικούς Έλληνες συνθέτες ηλεκτρονικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής...

To MIR είναι ένα από τα πολύ ιδιαίτερα φεστιβάλ αυτής της πόλης. Η επικοινωνία του στην ουσία γίνεται από στόμα σε στόμα κάθε δύο χρόνια. Έχει αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια του στη μνήμη όσων παρακολουθούν τις παραστατικές τέχνες στην Αθήνα: το 2008, με ένα πρόγραμμα που περιλάμβανε περφόρμανς απ' όλη την πρωτοπορία της ηλεκτροακουσικτής σκηνής, το 2010 με την παράσταση του Vincent Dupont και με τη σειρά έργων ΕΔΩ/ΤΩΡΑ σε πλατείες της Αθήνας που έφεραν τα πάνω-κάτω μέσα στην πόλη (Δημήτρης Αληθεινός, Yelp, Repulsive Society), και το 2012 με τα έργα-εμπειρίες των Lundahl & Seitl στο Μουσείο της Ακρόπολης και της Mette Edvardsen στην Εθνική Βιβλιοθήκη, αλλά και το έργο του Loοc Touzi που ενεργοποίησε μια μεγάλη καλλτιεχνική κοινότητα και μια μεγάλη ομάδα πολιτών εκτός του καλλιτεχνικού χώρου.

Το MIRfestival είναι ένα εντελώς ανεξάρτητο φεστιβάλ, που δεν επιχορηγείται από κανέναν δημόσιο φορέα και, παρ' όλα αυτά, καταφέρνει εδώ και 8 χρόνια να παρουσιάζει συναρπαστικά έργα από τη διεθνή καλλιτεχνική παραγωγή.

Πίσω από το πρόγραμμά του βρίσκεται μια νέα γυναίκα, η ιδρύτρια και καλλιτεχνική του διευθύντρια Χριστιάνα Γαλανοπούλου. Πώς ξεκίνησε; Από το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της για τις ακαθόριστες μορφές τέχνης. «Αυτές οι εκφάνσεις της τέχνης που δύσκολα μπαίνουν σε μια κατηγορία ή δύσκολα τους βάζεις μια ετικέτα», λέει, «μου έδιναν πάντα την εντύπωση ότι εκφράζουν τόσο έντονες καλλιτεχνικές αγωνίες και ότι τόσο πολύ προκύπτουν από την αναγκαιότητα του να βρεις έναν τρόπο να πεις αυτό που θέλεις, που μόνο καινούργια πράγματα μπορούν να γεννήσουν. Ασχολούμαι με αυτό το είδος τέχνης εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Και όσο το εξερευνώ, τόσο με θρέφει και μου γεννά την επιθυμία να το μοιράζομαι. Από αυτές τις ανάγκες προέκυψε ο πρόδρομος του MIRfestival, το VideoDance, που το έκανα από το 2000 μέχρι το 2007 με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και από την ίδια ανάγκη προέκυψε και το MIR. Και τις δύο φορές ξεκίνησα με καύσιμο αυτό που μου έλειπε και που πίστευα ότι έλειπε και από την πόλη μου και τους ανθρώπους του χώρου μου: ένα φεστιβάλ για το πείραμα, όπου η ενδογενής δίψα ανταλλάσσεται με τον διεθνή δημιουργικό πυρετό και όπου τα δύο συντονίζονται επί ίσοις όροις».

Το πρόγραμμα του φετινού MIRfestival προτείνει έργα που φωτίζουν το πώς συνυπάρχουμε, που συχνά βάζουν με τον παιγνιώδη τρόπο τους το κοινό σε διαδικασίες συμμετοχής και δημοκρατικών διαπραγματεύσεων για να συν-αποφασίσει την εξέλιξή τους.


Τα έργα του προγράμματος αποκαλύπτουν τις πιο σύγχρονες τάσεις στις παραστατικές τέχνες, μισανοίγοντας τη χαραμάδα από την οποία το MIRfestival κρυφοκοιτάζει, όπως πάντα, το μέλλον της σύγχρονης τέχνης. Ταυτόχρονα, όμως, πραγματεύονται σημαντικά θέματα που μας απασχολούν σήμερα: τη σχέση των πολιτών με τη συμμετοχή και τη δημοκρατία, πώς ο καθένας από μας θα πειστεί να αναλάβει την ευθύνη του σε αυτήν τη διαδικασία, πώς θα μπορέσουμε να μετατρέψουμε τις απόμακρες έννοιες και τους θεσμούς σε κάτι ζεστό και ανθρώπινο, κάτι που θα μας αντιπροσωπεύει.

Όλες οι ελληνικές παραστάσεις κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο MIRfestival και όλες οι ομάδες από το εξωτερικό παρουσιάζουν έργα τους ζωντανά για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

MIR: Tο «μυστικό» φεστιβάλ της Αθήνας Facebook Twitter
Tonight, Lights Out! Μέσα στην εικαστική εγκατάστασή της ένας αφηγητής μοιράζεται με το κοινό μια σαγηνευτική ιστορία για ένα αγόρι που στο σκοτάδι «είδε το φως».


Το πρόγραμμα του MIRfestival 2014 συνοπτικά.

Αθέατο και ουσιαστικό, το έργο Lecture for Everyone της Βελγίδας Sarah Vanhee, απλώνεται στην πόλη κρυφά, σε μέρη όπου άνθρωποι συναντιούνται για έναν σκοπό. Σαν φιλικός εισβολέας, η περφόρμερ εμφανίζεται απρόσμενα σε μια τέτοια συνάντηση γιατί έχει κάτι επείγον να πει: έναν λόγο που απευθύνεται στον καθέναν χωριστά και σε όλους μαζί ως κοινότητα, ένα κείμενο που προτείνει να ξανασκεφτούμε τι κάνουμε όλοι μαζί για εμάς ως μονάδες αλλά και ως κοινότητα. Αν και δεν έχει τίποτα το θεαματικό, αν και ανατρέπει τις πιο πολλές από τις συμβάσεις του ζωντανού θεάματος, το Lecture for Everyone έχει παρουσιαστεί στο πλαίσιο των σημαντικότερων φεστιβάλ της Ευρώπης, αφήνοντας στην κάθε πόλη τον απόηχό του.

Οι Fingersix, διεθνής ομάδα στην οποία συμμετέχει η Ελληνίδα χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη, καταπιάνονται με το θέμα της εμμονής του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού με τις προβλέψεις. Τι ζητάμε να μάθουμε για το μέλλον; Τι είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε για να το μάθουμε; Η περφόρμανς The paradox of a future in the occidental paradigm εμπλέκει το κοινό σε ένα παιχνίδι αναζήτησης προφητειών, προβλέψεων και χρησμών, φέρνοντας στην επιφάνεια το παράδοξο αυτής της εμμονής με κάτι τόσο αβέβαιο όσο το μέλλον – ειδικά εφόσον δεν αποφασίζουμε να κάνουμε κάτι γι' αυτό ως κοινότητα...

Το Tonight, Lights Out! του Βέλγου David Weber-Krebs είναι μια περφόρμανς που μένει αξέχαστη στους θεατές. Μέσα στην εικαστική εγκατάστασή της ένας αφηγητής μοιράζεται με το κοινό μια σαγηνευτική ιστορία για ένα αγόρι που στο σκοτάδι «είδε το φως». Στη συνέχεια, σαν τελετάρχης μιας αλλοτινής τελετουργίας, οδηγεί τους θεατές να συμμετάσχουν σε ένα παιχνίδι φωτός και σκότους, που όμως προϋποθέτει μια δημοκρατική διαπραγμάτευση ανάμεσά τους.

Οι Φινλανδοί Other Spaces θα φέρουν μαζί τους στην Αθήνα κάτι από τον άνεμο της Σκανδιναβίας... Δημιουργούν έργα-εμπειρίες που συμπλέκουν το σώμα, τον χώρο και τους «άλλους χώρους» της φαντασίας, όπως λέει και το όνομά τους. Το Reindeer Safari είναι ένα έργο που έχει παρουσιαστεί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Οι συμμετέχοντες καλούνται να σχηματίσουν μια «αγέλη ελαφιών». Η αγέλη θα βγει στην πόλη και θα πρέπει να επιβιώσει χρησιμοποιώντας τον κώδικα επικοινωνίας των ελαφιών και όχι τον ανθρώπινο. Όσοι συμμετάσχουν, θα εκπαιδευτούν το μεσημέρι της Κυριακής 30/11 και μέχρι το βραδάκι θα ζήσουν την καταπληκτική εμπειρία τού να είσαι ελάφι στην Αθήνα!

Ποιος δεν έχει ακούσει τη φράση-κλισέ «Αυτός ο τόπος δεν θ' αλλάξει ποτέ»; Ή τη φράση: «Δεν αλλάζουν οι άνθρωποι, παιδί μου...». Κόντρα σε αυτές τις προκαταλήψεις, η Μέντη Μέγα, ιδιαίτερη παρουσία στον χώρο του σύγχρονου ελληνικού χορού, δημιουργεί ένα σόλο για την ανθρώπινη δύναμη της αλλαγής, το Transforming Me. Ένα δίγλωσσο σόλο που μιλά για όλους εκείνους που αρνούνται να παραδοθούν στη μοιρολατρία, που αποδέχονται τις αντιφάσεις τους και με αργά βήματα μετατρέπουν τη ζωή τους σε μια δημιουργική διαδικασία. Για όλες τις μονάδες που προσπαθούν να μοιραστούν αυτήν τη μεταμόρφωση με τους άλλους και από προσωπική υπόθεση να την κάνουν συλλογική.

Ο Αχιλλέας Χαρίσκος, ένας νέος περφόρμερ και δημιουργός, εμπνέεται από τις περιστροφικές διαδρομές, από την εμμονή με τη μινιμαλιστική κίνηση, από την καθημερινή τελετουργία της καθαριότητας. Το Πλυντήριο είναι το σόλο ενός ανθρώπου που ψάχνει απαντήσεις για το πριν και το μετά, για την ανάγκη και την ουτοπία, για τον χρόνο και την υπομονή, για το ξεθώριασμα, την τριβή, την καθαριότητα, την καθαρότητα και, εν τέλει, την κάθαρση.

Η Ayelen Parolin μεγάλωσε στην Αργεντινή, όμως εδώ και δεκαπέντε χρόνια ζει στο Βέλγιο. Με το χορογραφικό της πρότζεκτ Hérétiques επιχειρεί να φέρει στην επιφάνεια την πιο ουσιαστική δύναμη της ανθρώπινης φύσης, την εκρηκτική, ζωώδη ενέργεια που μπορεί να ανατρέψει τα πάντα. Η χορογραφία της για δύο χορευτές και έναν πιανίστα μιλά για την αντοχή και την επανάληψη, για την επιμονή και την αντίσταση, ισορροπεί ανάμεσα στον κανόνα και στην ταυτοφωνία, αντλώντας υλικό από πέντε τελετουργικές κινήσεις που χρησιμοποιούν οι σαμάνοι.

MIR: Tο «μυστικό» φεστιβάλ της Αθήνας Facebook Twitter
Atlas_Athina. Το Atlas είναι ένα πρότζεκτ των Ana Borralho και Joao Galante που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και δημιουργεί ένα μοναδικό παραστασιακό γεγονός, φέρνοντας στη σκηνή 100 διαφορετικούς επαγγελματίες ύστερα από ένα εβδομαδιαίο εργαστήρι...

Το πρόγραμμα θα κλείσει με την παράσταση Atlas_Athina, η οποία θα προετοιμάζεται καθ' όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ από την πορτογαλική ομάδα CasaBranca και 100 Αθηναίους επαγγελματίες. Το Atlas είναι ένα πρότζεκτ των Ana Borralho και João Galante που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και δημιουργεί ένα μοναδικό παραστασιακό γεγονός, φέρνοντας στη σκηνή 100 διαφορετικούς επαγγελματίες ύστερα από ένα εβδομαδιαίο εργαστήρι. Δημιουργεί επί σκηνής ένα ζωντανό ανθρώπινο τοπίο χαρτογραφώντας την τάξη των ανθρώπων που σε κάθε τόπο σηκώνουν στους ώμους τους το βάρος της οικονομικής του ζωής, όπως ο Άτλας σήκωνε τον ουρανό. Με τα διαφορετικά τους επαγγέλματα, με τις προσωπικές και τις συλλογικές διεκδικήσεις τους, οι άνθρωποι αυτοί δημιουργούν έναν «άτλαντα» που αποτυπώνει τη σύνθετη συνοχή του κοινωνικού ιστού. Οι δημιουργοί του φιλοδοξούν να ξανακάνουν το θέατρο χώρο πολιτικής σκέψης και δράσης, συνδέοντας την τέχνη με τη ζωή. Οι Αθηναίοι που επιθυμούν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτό το μοναδικό γεγονός, ζώντας μια ανεπανάληπτη εμπειρία και συμμετέχοντας στην κατασκευή μιας παράστασης από και για τους πολίτες αυτής της πόλης, μπορούν να επικοινωνήσουν με το MRIfestival.

Στο πρόγραμμα του MIRfestival 2014 περιλαμβάνεται και μια μουσική περφόρμανς. Το Man from Managra είναι το νέο πρότζεκτ του Coti K., ενός από τους πιο σημαντικούς Έλληνες συνθέτες ηλεκτρονικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής. Ο Coti K., εκπλήσσοντάς μας για άλλη μια φορά, παρουσιάζει μια σειρά από τραγούδια για φωνή, μπάσο και κρουστά που διερευνούν την ανθρώπινη ανάγκη έκφρασης μέσω του τραγουδιού. Γράφτηκαν στο νησί της Τήνου με ένα ηλεκτρικό μπάσο και μια φωνή. Τα παρουσιάζει μαζί με τους Χρήστο Λαϊνά και Πάνο Γαλάνη.

Το MIR διοργανώνεται από την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία για τη διάδοση της σύγχρονης τέχνης MIR, σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και ιδρύματα. Το MIRfestival υποστηρίζεται φέτος από από το ευρωπαϊκό δίκτυο Open Latitudes (3) και την πλατφόρμα SPACE (Supporting Performing Arts Circulation in Europe) και το Ίδρυμα Κωστόπουλου, καθώς και από μια πλειάδα Αθηναίων που χορηγούν σε είδος όσα χρειάζονται για να μπορέσει να γίνει το φεστιβάλ (φιλοξενία, φαγητό, μηχανήματα) και που χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει.

Μan from Μanagra
Στο πρόγραμμα του MIRfestival 2014 περιλαμβάνεται και μια μουσική περφόρμανς. Το Man from Managra είναι το νέο πρότζεκτ του Coti K., ενός από τους πιο σημαντικούς Έλληνες συνθέτες ηλεκτρονικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής. Ο Coti K., εκπλήσσοντάς μας για άλλη μια φορά, παρουσιάζει μια σειρά από τραγούδια για φωνή, μπάσο και κρουστά που διερευνούν την ανθρώπινη ανάγκη έκφρασης μέσω του τραγουδιού. Γράφτηκαν στο νησί της Τήνου με ένα ηλεκτρικό μπάσο και μια φωνή. Τα παρουσιάζει μαζί με τους Χρήστο Λαϊνά και Πάνο Γαλάνη.

MIR FESTIVAL

27/11-3/12

www.mirfestival.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
THE LIFO TEAM
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ