Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Aποχαιρετώντας το κοινό στο American Ballet Theatre...
0

Χόρεψε στο American Ballet Theatre 29 ολόκληρα χρόνια. Και το βράδυ του Σαββάτου αποχαιρέτησε το κοινό για πάντα. Επί είκοσι τρία λεπτά, οι θεατές της Metropolitan Opera House, την χειροκροτούσαν όρθιοι μετά το κύκνειο άσμα της, την παράσταση "Ρωμαίος και Ιουλιέτα".

Η Τζούλι Κεντ είναι η πεμπτουσία της εικόνας της Αμερικανίδας μπαλαρίνας. Αέρινη και κομψή, με αιθέρια κίνησε, πρωταγωνίστησε σε μια από τις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου. Ήταν η μακροβιότερη χορεύτρια στο American Ballet Theatre, στο οποίο εντάχθηκε το 1985 και έγινε πρίμα μπαλαρίνα το 1993.

Σε παλαιότερες συνεντεύξεις της είχε απαντήσει για την ώρα που μια χορεύτρια αποχαιρετά το μπαλέτο. «Ποτέ δε μπορείς να σταθείς σε ένα σημείο για πάντα. Η ζωή προχωρά προς τα εμπρός και φαντάζομαι αυτή η ώρα θα είναι δύσκολη γιατί είναι όλη μου η ζωή μέχρι εκείνη τη στιγμή που θα πρέπει να αποχαιρετήσω. Είναι δύσκολο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι απαραιτήτως και κακό». Οι θαυμαστές της διαφωνούν. Πιστεύουν ότι στα 45 της χρόνια αποσύρεται νωρίς.

 


Ρωμαίος και Ιουλιέτα 

 

Ο Μπαρίσνικοφ δήλωνε πάντα «γοητευμένος από την εμφάνισή της». Ήταν ο καλλιτεχνικός νονός της Κέντ. Αυτός της πρότεινε αυτό το επώνυμο καθώς το κανονικό της είναι Κοξ. Η Τζούλι Κεντ τον αναφέρει συχνά. Για την ενθάρρυνση και τη στήριξή του αλλά και για την μεγάλη λάμψη του. Οι New York Times, έγραφαν κάθε φορά που ανέβαινε στη σκηνή ότι  χόρεψε με "εκθαμβωτική αίγλη". Η Κεντ είναι η μόνη Αμερικανίδα μπαλαρίνα που κέρδισε το αναγνωρισμένου κύρους Prix Benois de la Danse.

 


 Λίμνη των κύκνων

 

Δεν φτάνει μόνο να χορεύεις καλά αλλά να χρησιμοποιείς ένα πλήθος ταλέντων συνήθιζε να λέει. Δε φτάνει μόνο το ταλέντο στα πόδια. Χρειάζεται να είσαι καλός ακροατής, καλός παρατηρητής, να έχεις έναν φακό με τον οποίο να κοιτάζεις κάθε λεπτομέρεια, καθώς και το να μπορείς να κάνεις ένα βήμα προς τα πίσω για να έχεις μια ευρύτερη προοπτική. Η λατρεία και η κολακεία είναι απλώς μια παρενέργεια. Δε μπορεί να σε συντηρήσει καλλιτεχνικά. Το παν είναι να μπορεί ο καθένας να είναι επικεντρωμένος με αληθινό πάθος σε αυτό που κάνει. Πολλές φορές την έχουν ρωτήσει για τη μέρα της. Αρχίζει με τον ίδιο τρόπο στην πρώτη ποζισιόν από τότε που ήταν 8 ετών.

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Τζούλι Κεντ- Ρόμπερτ Χιλ

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Από την καμπάνια του ΑΒΤ

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Τζούλι Κέντ - Ρομπέρτο Μπολ

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter

 


 Η κυρία με τις καμέλιες

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ